ترکی استانبولی

آموزش ۱۰ مکالمه روزمره ترکی استانبولی+ صوت و کتاب

turkish-gama-min

برای افرادی که قصد دارند ترکی استانبولی را برای سفر یا کار یاد بگیرند یا یک آشنایی با مکالمات مقدماتی ترکی پیدا کنند این پست می تواند مفید باشد. بهمراه این ۲۰  مکالمه، کتابی برای آموزش مکالمه روزمره زبان ترکی هم برای دانلود رایگان در اختیار شما زبان آموزان عزیز قرار داده ایم. موضوع مکالمات زبان ترکی استانبولی را سعی کردیم که متنوع انتخاب کنیم.

روش اصولی یادگیری مکالمات

هر مکالمه ای به هر زبانی را سعی کنید در سه مرحله تمرین کنید (نظر شخصی من نیست، نتابج تحقیقات است!):

  • بار اول به مکالمه گوش دهید بدون نگاه کردن به متن
  • بار دوم همزمان هم به مکالمه گوش دهید و هم متن را ببینید
  • بار سوم دوباره بدون نگاه کردن به متن

با این روش یادگیری سریع تر می شود. خودتان امتحان کنید.

 


Turkish-final

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش ترکی استانبولی چرب زبان، ترکی استانبولی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان استانبولی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

نکته: بعنوان استادی با چند سال سابقه تدریس، به شما می گویم که استفاده از معانی فارسی در کنار کلمات یا جملات ترکی، یادگیری شما را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد. معانی را خودتان با دیکشنری ها پیدا کنید و برای خودتان فلش کارت تهیه کنید.

۱-دانلود کتاب آموزش جملات مهم برای مکالمه در سفر

تکسیم استانبول

در منابع فارسی کتابی که آموزش مکالمه ترکی را با ترجمه فارسی ارائه کند، تا به این لحظه که این پست را می نویسم، وجود ندارد. این کتاب برای دانلود رایگان شما هم معانی را به زبان انگلیسی (ولی بسیار ساده و قابل فهم) ترجمه کرده است. اصطلاحات توسط یکی از دانشگاه های ترکیه گردآوری شده و بسیار کاربردی هستند. اگر معانی را متوجه نشدید خیلی راحت از گوگل ترنسلیت برای معنی کردن استفاده کنید.

   دانلود کتاب آموزش مکالمه مقدماتی ترکی استانبولی

۲-فایل صوتی مکالمات + دانلود

حتی در وبسایت های انگلیسی زبان هم مکالمات روزمره ترکی زبان یافت نمی شوند و تنها موسسه زبان آمریکا (FSI) یک کتاب در این زمینه منتشر کرده است که آنهم بسیار وقت گیر و کسل کننده است.

در اینجا چند مکالمه روزمره را بصورت فایل صوتی برایتان قرار داده ایم. (اما متاسفانه فایل نوشتاری و متن آنها را پیدا نکردیم. هر چند مکالمات بسیارشمرده و قابل فهمیدن هستند)

در هیچ کجای اینترنت آموزش آنلاین زبان ترکی استانبولی را نخواهید یافت. کلاس ها هم کیفیت مناسبی ندارند و اکثرا پر اشتباه هستند. باید برای یادگیری اصولی زبان ترکی از نرم افزارهای تایید شده و باکیفیت استفاده کنید. لیست نرم افزارهای ما را ببینید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از دست ندهید : کتاب های آموزش ترکی که برای یادگیری بهتر باید بخوانید

باز هم هرگونه سوالی دررابطه با زبان ترکی استانبولی دارید در بخش نظرات با ما و سایر هموطنان گرامی در میان بگذارید. خوشحال می شویم.

زبانمهر

حتما بخوانید!

5 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اگر شما به صورت حرفه ای آموزش زبان را دنبال میکردید یا اینکه بصورت حرفه ای تدریس میکردید، باید به این مسئله واقف باشید که هیچ آموزش رایگانی به تنهایی تاثیر زیادی بر یادگیری زبان نداشته و نخواهد داشت. قطعا بیشتر برای مکمل یادگیری هستند با توجه به اینکه این آموزشها و سایر آموزشهای رایگان هم پر از اشتباهات ترجمه و املایی هستند که مخاطب را از یادگیری حتی عقب می اندازند. انتخاب منبع خوب مهم ترین گام شروع یادگیری زبان ترکی ست و در حال حاضر دو منبع پیشنهاد می گردد، اپلیکیشن چرب زبان+ کتاب ترکی در 30 روز که جزو معدود منابع کم اشتباه فارسی هستند. موید باشید

    پاسخ
  • مطلب تون عاااالی بود متشکرم خسته نباشید

    پاسخ
  • سیما چقدر زیبا نوشتی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست