نمره تافل

متوسط نمره آزمون تافل برای دانشگاههای مختلف چقدر باید باشد؟

گاما

کسانی که در آزمون تافل شرکت می‌کنند، اغلب می‌خواهند بدانند که نمره آنها در مقایسه با نمره متوسط. چه وضعیتی دارد؛ اما متوسط نمره تافل چیست؟ نمره شما بالاتر، کمتر، یا مشابه این نمره است؟ و مهمتر از همه، آیا متوسط نمره برای پذیرش در دانشگاه قابل قبول است؟ در اینجا، ما توضیح خواهیم داد که نمره کلی آزمون تافل چقدراست و سپس در مورد چگونگی تغییر این نمره در آزمون دهندگان مختلف بحث خواهیم کرد. علاوه بر این، خواهیم گفت که آیا نمره متوسط برای پذیرش در دانشگاه کافی است و اینکه شما چگونه می‌توانید حداقل نمره را برای پذیرش دانشگاه‌ها بگیرد.

متوسط نمره کل تافل چند است؟

با توجه به ETS (سازندگان TOEFL)، متوسط نمره تافل در حال حاضر به شرح زیر است:

  • مهارت خواندن: ۲۰٫۵
  • مهارت شنیدن: ۲۰٫۲
  • مهارت صحبت کردن: ۲۰٫۴
  • مهارت نوشتن: ۲۰٫۹
  • مجموع: ۸۲

این اطلاعات نشان می دهد که هر نمره کل که در محدوده ۸۳-۱۲۰ باشد بالاتر از متوسط است، در حالیکه هر نمره در محدوده ۰-۸۱ کمتر از آن است. (نمره ۸۲ دقیقا نمره متوسط است.)

در مورد نمره‌های بخش‌ها‌ی مختلف، متوسط نمره ۲۰ یا ۲۱ است. (توجه داشته باشید که نمره دهی درآزمون تافل به صورت اعشاری نیست). این بدین معنی است که نمره ۰-۱۹ در هر بخش آزمون کمتر از متوسط و نمره ۲۲-۳۰ بالاتر از متوسط است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

متوسط نمره کل تافل چند است؟

اما این نمره‌ها تنها متوسط نمرات ETS برای TOEFL نیستند. در قسمت پایین بررسی می‌کنیم که چطور متوسط نمره تافل در گروه‌های خاصی از آزمون دهنده‌ها تغییر می‌کند.

متوسط نمره تافل برای گروه‌های مختلف

تا کنون ما نمره کلی آزمون و میانگین هر بخش را به شما گفته‌ایم؛ اما اگر به دنبال متوسط نمره برای متقاضیان دوره کارشناسی یا برای کشو‌ر خاصی باشیم، چه باید کنیم؟ در این بخش، ما به بررسی نحوه تغییرمتوسط نمره تافل بر اساس موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • سطح اکادمیک (تحصیلی)
  • جنسیت
  • زبان مادری
  • کشور مبدا

تمام اطلاعات زیر از خلاصه داده‌ها و نمره‌های رسمی آزمون تافل بدست آمده‌اند.

متوسط نمرات تافل بر اساس سطح تحصیلی

ما با تجزیه و تحلیل متوسط نمرات تافل در سطح تحصیلی شروع خواهیم کرد.

مهارت نوشتن مهارت صحبت کردن مهارت شنیدن مهارت خواندن سطح
۱۹٫۲ ۱۹٫۱ ۱۷٫۱ ۱۶٫۴ دبیرستان
۱۹٫۳ ۱۹٫۰ ۱۷٫۹ ۱۸٫۲ کالج
۲۰٫۵ ۲۰٫۲ ۱۹٫۴ ۱۹٫۴ کارشناسی
۲۱٫۷ ۲۰٫۸ ۲۱٫۳ ۲۱٫۹ تحصیلات تکمیلی (رشته‌های دیگر بجز تجارت)
۲۱٫۷ ۲۱٫۱ ۲۱٫۳ ۲۱٫۸ تحصیلات تکمیلی (رشته تجارت)
۲۰٫۰ ۱۹٫۷ ۱۹٫۴ ۲۰٫۰ مدرسه زبان انگلیسی

در این جدول، آزمون دهندگان برای ورود به دوره‌های تحصیلات تکمیلی (رشته تجارت و سایر رشته‌ها) بالاترین متوسط نمره را با مجموع نمره: ۸۶ بدست آورده اند. این روند از آنجا که این گروه در بالاترین سطح آموزشی هستند و در نتیجه به سطح زبانی بالاتری احتیاج دارند کاملا طبیعی است.
همچنین می بینیم که در مقابل دانش آموزان دبیرستانی، پایین ترین نمره را در آزمون به دست آورده‌اند: ۷۲٫ این روند نیزعجیب نیست، زیرا دانش آموزان دبیرستانی معمولا جوانتر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند و زمان بیشتری برای تقویت دانش انگلیسی خود لازم دارند. علاوه بر این، دبیرستان – که پایین ترین سطح تحصیلی در این جدول است – نیاز به زبان انگلیسی در سطح پایین تری نسبت به دوره های تحصیلات تکمیلی دارد.

حتما بخوانید: راهنمای کامل دریافت فاند (کمک هزینه) از دانشگاههای سراسر جهان +انواع آن

در کل، متوسط نمرات دانشجویان تحصیلات تکمیلی (غیر از تجارت) و دانشجویان (تجارت) تفاوت زیادی با هم ندارند… برای این دو گروه از شرکت کنندگان، متوسط نمره درهریک از بخشها یکسان یا تقریبا یکسان است و این نشان می‌دهد سطح تحصیلی شما در مقایسه با رشته تحصیلی تاثیر بیشتری بر نمره آزمون تافل دارد.

متوسط نمرات تافل بر اساس جنسیت

مهارت نوشتن مهارت صحبت کردن مهارت شنیدن مهارت خواندن جنسیت
۲۰٫۷ ۱۹٫۹ ۲۰٫۱ ۲۰٫۶ خانم ها
۲۰٫۱ ۲۰٫۸ ۲۰٫۲ ۲۰٫۴ آقایان

کاملا، واضح است که زنان در مجموع ۱٫۱ امتیاز از مردان بالاترهستند. در واقع، زنان در همه بخش‌های آزمون به جز خواندن (که در آن زنان با ۰٫۲ امتیاز پایین تر هستند) بهتر عمل کرده‌اند.

آیا این آمارها به این معنی است که زنان در زبان انگلیسی بهتر از مردان هستند؟ نه دقیقا. همانطور که می‌بینید، تفاوت بین این نمرات بسیار کم است – در واقع کمتر از یک؛ به عبارت دیگر، شکاف بین مردان و زنان به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند به لحاظ آماری معنی دار باشد. درنتیجه، می توان گفت که هیچ تفاوت قابل توجهی در توانایی زبان انگلیسی از نظر جنسیت وجود ندارد.

متوسط نمرات آزمون تافل بر اساس زبان مادری

در این بخش، نقش زبان مادری را بر متوسط نمرات تافل برسی می‌کنیم. در جدول زیر، ما ۲۰ زبان مهم و متوسط نمرات تافل آنها را نمایش داده ایم. زبان‌ها به ترتیب حروف الفبا مرتب شده‌اند.
اگر زبان مادری خود را در این لیست مشاهده نکردید، به بخش خلاصه داده‌ها و آزمون‌ها در صفحات بعدی و فهرست کامل زبان ها و متوسط نمرات تافل مربوط به آنها مراجعه کنید.

مهارت نوشتن مهارت صحبت کردن مهارت شنیدن مهارت خواندن زبان‌ها
۱۸ ۲۰ ۱۹ ۱۶ عربی
۲۴ ۲۳ ۲۳ ۲۳ بنگالی
۲۰ ۱۹ ۱۹ ۲۱ چینی
۲۴ ۲۴ ۲۳ ۲۲ انگلیسی
۲۱ ۲۱ ۲۰ ۲۰ فارسی
۲۱ ۲۱ ۲۱ ۲۱ فرانسوی
۲۴ ۲۵ ۲۵ ۲۳ آلمانی
۲۴ ۲۴ ۲۴ ۲۳ هندی
۲۲ ۲۲ ۲۳ ۲۳ ایتالیایی
۱۹ ۱۷ ۱۷ ۱۸ ژاپنی
۲۱ ۲۰ ۲۱ ۲۱ کره‌ای
۲۱ ۲۲ ۲۲ ۲۲ پرتغالی
۲۳ ۲۳ ۲۲ ۲۱ پانجابی
۲۱ ۲۲ ۲۲ ۲۰ روسی
۲۱ ۲۲ ۲۲ ۲۱ اسپانیایی
۲۲ ۲۵ ۲۴ ۲۱ سویدی
۲۳ ۲۳ ۲۲ ۲۱ تاگالوگ
۲۰ ۲۰ ۲۰ ۱۹ ترکی استامبولی
۲۴ ۲۴ ۲۳ ۲۲ اردو
۲۲ ۲۰ ۲۰ ۲۰ ویتنامی

با توجه به این اطلاعات، بالاترین متوسط نمره در آزمون تافل متعلق به زبان‌های:

  1. هلندی: ۹۹
  2. استونی، آلمانی و کنکنی: ۹۸
  3. دانمارکی، گالیسی، لوگزامبورگی و مالایالامی: ۹۷

و زبان هایی با کمترین متوسط نمرات عبارتند از:

  1. بامبارایی
  2. لائو و موسی: ۶۱
  3. جاوایی: ۶۳

جای تعجب نیست که زبان‌های هلندی و آلمانی بالاترین متوسط نمرات را به دست آورده اند، زیرا این دو زبان، نظر از شباهت در حروف الفبا، واژگان و تلفظ مانند زبان انگلیسی هستند.

حتما بخوانید: دانلود ۲۰ درس کاربردی آموزش آزمون تافل که حتما باید ببینید (فیلم+ pdf)

علاوه بر این، بسیاری از زبانهای شمال شرقی اروپا، از جمله دانمارکی، سوئدی و نروژی، به دلیل تأکید زیاد بر آموزش انگلیسی و ضرورت آن در ارتباطات جهانی متوسط نمرات خوبی دارند.
چرا زبان انگلیسی در این نمودار وجود دارد؟ و چرا متوسط آن به جای نمره کامل (۱۲۰)، ۹۳ است؟ گاهی اوقات انگلیسی زبانان باید در آزمون تافل شرکت کنند اگر:

  • در یک کشورانگلیسی زبان بزرگ نشده باشند
  • شهروند یک کشور انگلیسی زبان نباشند
  • در دبیرستان یا دانشگاه انگلیسی زبان تحصیل نکرده باشند

دیگرشرکت کنندگان انگلیسی زبان می توانند درمطالعات ETS شرکت کرده باشند یا معلمان (انگلیسی به عنوان زبان دوم) ESL باشند که می خواهند شخصا آزمون تافل را امتحان کنند.در نهایت، دلیل این که ما زبان انگلیسی را در اینجا بررسی کردیم، تاکید بر این نکته است که حتی انگلیسی زبانان بومی هم الزاما نمره کامل را نمی‌گیرند. این متوسط کمتر از حد انتظار (۹۲) برای کسانی که انگلیسی زبان هستند به احتمال زیاد به دلیل عدم آمادگی برای امتحان و یا اعتماد بنفس بیش از حد شرکت کنندگان است؛ بنابراین، آمادگی کافی برای آزمون تافل بدون توجه به زبان مادری اهمیت زیادی دارد.

متوسط نمرات تافل بر اساس کشورها

بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان مشتاق در سراسر جهان در آزمون تافل شرکت می‌کنند، بنابراین اجازه دهید این بار نمرات آزمون را بر مبنای کشورها برسی کنیم. بر اساس اطلاعات آماری، سه کشور با بالاترین متوسط نمره عبارتند از:

  1. ایرلند: ۱۰۰
  2. اتریش، هلند و آفریقای جنوبی: ۹۹
  3. بلژیک، دانمارک و سوئیس: ۹۸

و کشورهایی با کمترین متوسط نمرات عبارتند از:

  1. گینه: ۵۷
  2. کنگو و ساحل عاج (ساحل عاج): ۶۱
  3. مالی:۶۲

همانطور که داده‌ها نشان می‌دهند کشورهای اروپای غربی و شمالی باز هم از نظر میانگین نمرات در حدود نمره ۹۰ قرار می‌گیرند. آفریقای جنوبی – تنها کشورغیر اروپایی است که در بین سه کشور برتراز نظر متوسط نمرات قرار گرفته که به احتمال زیاد دلیل آن این است که انگلیسی یکی از زبانهای رسمی آن کشور میباشد.

جالب ترین نکته این است که شرکت کنندگان از کشورهایی که زبان اصلی آنها انگلیسی است به اندازه ای که انتظار میرفت خوب عمل نکرده اند. با وجود اینکه ایالات متحده، کانادا، انگلستان، استرالیا و نیوزیلند انگلیسی زبان هستند، هیچ کدام از این کشورها جز سه کشور با بالاترین نمره متوسط ​​TOEFL نیستند!

متوسط نمره تافل در کشورهای انگلیسی زبان:

  • نیوزیلند: ۹۶
  • کانادا: ۹۵
  • انگلستان: ۹۴
  • استرالیا: ۹۱
  • ایالات متحده: ۸۹

همانطور که می‌بینید، انگلیسی زبان بودن و یا زندگی کردن در یک کشور انگلیسی زبان به تنهایی نمی‌تواند نمره تافل شما را تضمین کند.

آیا متوسط نمره در آزمون تافل برای پذیرش کافی است؟

ممکن است بپرسید که آیا متوسط ​​ نمره تافل واقعا برای پذیرش در دانشگاه های ایالات متحده کافی است؟ و پاسخ این است که این بستگی به دانشگاه یا دوره ای که شما درخواست می کنید دارد.

در برخی دانشگاه‌ها، متوسط نمره تافل ​​، برای پذیرش ۸۲ است. در حال حاضر متوسط امتیاز مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های آمریکا ۷۸ است که چهار امتیاز کمتر از میانگین کلی است؛ بنابراین، متوسط نمره تافل ​​ حتی بالاتر از سطح انتظار بسیاری از کالج ها و دانشگاه‌های آمریکا است.

حتما بخوانید: خرید ۴ تا از بهترین و جدیدترین کتاب های آموزش تافل که حتما باید بخوانید !

به عنوان مثال، موسسه فن آوری ایلینوی نیاز به دانشجویان با حداقل نمره ۸۰ دارد-یعنی فقط ۲ امتیاز کمتر از متوسط ​​- در حالی که دانشگاه سان فرانسیسکو نیاز به حداقل نمره ۶۵ دارد که ۱۷ امتیاز کمتر از متوسط نمرات است! (لازم به ذکر است که دانشگاه سان فرانسیسکو متقاضیانی که حداقل نمره ۸۰ را کسب کرده اند، ترجیح می دهد.)

اگرچه، دراکثر کالج ها و دانشگاه های دیگر، متوسط نمره تافل مورد انتظار به طور قابل توجهی پایین تر از آنچه که در دانشگاه‌های معروف مورد نیاز است می باشد. نمره ۱۰۰ که ۱۸ امتیاز بالاتر از متوسط نمرات است در دانشگاه‌های معتبری مانند امهرست، براون، کلمبیا و USC برای پذیرش دانشجویان کارشناسی لازم است.

چگونه می توان از حداقل نمره تافل مورد قبول دانشگاههای مختلف مطلع شد؟

اکثر دانشگاههایی که نیاز به تافل دارند حداقل نمره‌ای را برای پذیرش در نظر می‌گیرند. این حداقل، بسته به اینکه شما برای یک دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد درخواست می دهید، میتواند کمی متفاوت باشد. مراحل زیر را برای اطلاع از حداقل نمره تافل در دوره مورد نظرتان دنبال کنید.

برای دوره‌های کارشناسی

برای دوره‌های کارشناسی، دانشگاهها معمولا نمره کلی برای کل رشته‌ها (به جای تفکیک بر اساس رشته تحصیلی) ارایه میدهند؛ بنابراین، شما باید اطلاعات مربوط به تافل را در وب سایت اصلی دانشگاه خود جستجو کنید. جستجوی خود را درگوگل با تایپ حد اقل نمره تافل در دانشگاه دلخواه خود شروع کنید. در صفحه نتایج، لینک های مربوط به وب سایت رسمی دانشگاه خود را بررسی کنید.

در وب سایت دانشگاه، از کلید های Ctrl + F برای جستجوی کلمات کلیدی مانند “تافل “،”انگلیسی “، “مهارت ” و غیره استفاده کنید

چه کسانی نیاز به شرکت در آزمون تافل یا آیلتس دارند؟

تمامی غیر انگلیسی زبانان باید در تافل یا آیلتس شرکت کنند، مگر اینکه به مدت سه سال یا بیشتر در مدارس انگلیسی زبان تحصیل کرده باشند.

حتما بخوانید: برای آزمون تافل چه بخوانیم و چگونه برای آن آماده شویم؟ (طبق جدیدترین تغییرات)

حداقل امتیاز در آزمون‌های تافل و آیلتس چیست؟

آزمون تافل نیاز به حداقل نمره ۱۰۰ در TOEFL IBT، * ۶۰۰ در تافل مبتنی بر مقاله دارد، وآزمون آیلتس نیاز به حداقل نمره ۷٫۰ دارد. کد شرکت در آزمون تافل ۳۹۰۱ است. اگر شما نمی‌توانید حداقل نمرات تافل مورد نیاز دانشگاه خود را در اینترنت پیدا کنید، سعی کنید با دانشگاه تماس گرفته یا ایمیل بفرستید.

برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی

از آنجایی که دوره‌های تحصیلات تکمیلی تخصصی‌تر از دوره‌های کارشناسی هستند، بسیاری از دوره‌ها و گروه‌های آموزشی نمرات تافل خاصی را برای پذیرش دانشجو در نظر می‌گیرند. این نمرات معمولا مساوی یا بالاتراز نمره مورد نیاز در دوره کارشناسی میباشند.

برای آگاهی از نمرات مورد نیاز تافل برای تحصیلات تکمیلی، به صفحه اصلی گروه‌های آموزشی مراجعه کنید. به عنوان مثال، اگر من بخواهم برای کارشناسی ارشد در انگلستان در دانشگاه اورگون درخواست بدهم، باید به صفحه اصلی این دوره در صفحه اصلی آن دانشگاه مراجعه کنم. (دقت کنید که صفحه شما ممکن است با صفحه من متفاوت باشد)

body_screenshot_uoregon_ma_english

در صفحه اصلی خود، برای جستجوی کلمات “تافل “، “انگلیسی ” یا “مهارت ” از Ctrl + F استفاده کنید. اگر مثل من خوش شانس باشید، میتوانید اطلاعات دوره مورد نظرتان را پیدا کنید. “برای متقاضیان خارجی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست، نمره حداقل ۶۰۰ در آزمون (تافل)، نمره حداقل ۱۰۰ در آزمون TOEFL IBT * یا نمره حداقل ۸ در آیلتس ضروری است. ”

حتما بخوانید: معرفی بهترین منابع (کتاب+نرم افزار+وب سایت) آزمون تافل ibt برای نمره +۱۰۰

اگر هیچ اطلاعاتی درباره تافل در صفحه اصلی پیدا نکردید، به لینکهای مرتبط با شرایط پذیرش، مشخصات دوره ها، سوالات متداول سر بزنید. در هر صفحه، از «Ctrl + F» برای جستجوی «تافل» و سایر موارد مرتبط استفاده کنید. اگر هنوز اطلاعاتی درباره نمره تافل در دوره مورد نظرتان پیدا نکرده‌اید، از طریق ایمیل یا تلفن، در مورد آن پرس و جو کنید.

بسیار کاربردی برای کسانی که قصد تحصیل در خارج از کشور دارند

زبانمهر

حتما بخوانید!

6 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • پایین جدول ۲۰ کشور، هندی رو نوشتید هلندی
    سوئد، دانمارک و نروژ میشن اروپای غربی نه شرقی

    پاسخ
  • Nazir Ahmad Rasa
    دی 14, 1400 3:36 ب.ظ

    سلام و درود
    اگر نمره مجموع تافل بالای ۸۲ باشد، ولی نمره بخش اسپیکینگ ۱۶ باشد کدام مشکل دارد؟
    سپاس

    پاسخ
    • سلام باید دید در بخش requirement موسسه یا دانشگاه مقصد شما چی خواسته. بعضی از موسسات تاکید می کنند که نمره کلی بالای فلان نمره و در عین حال هیچکدام از مهارت ها زیر 20 نباشد

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    من نمره ۹۴تافل دارم.۳اسکیل بالای ۲۵و اسپیکینگ ۱۵هستش.
    شانسی برای پذیرش دارم؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر من نمره اسپیکینگ ۱۹ گرفتم اما بقیه مهارت ها بالای ۲۵ شانس پذیرش دارم؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست