learning grammar

۱۲ نکته بسیار مهم برای تقویت و یادگیری بهتر گرامر یک زبان خارجی

گاما

گرامر، ساختاری است که یک زبان را شکل می دهد. مثل نخی که کلمات را بهم می دوزد. اما گرامر در هر زبانی قواعد زیادی دارد، چنان که در زبان های اروپایی! در این پست ۱۲ نکته مهم را با تکیه بر تحقیقات چند موسسه معتبر اروپایی در زمینه آموزش زبان های خارجی، برای تقویت و یادگیری بهتر و سریع گرامر زبان به شما معرفی می کنیم.


بخش اول: یادگیری نکات اولیه گرامر

۱- بخش های مختلف هر زبان را بشناسید

basics of grammar

این ها همان انواع کلماتی هستند که زبان های خارجی را می سازند و تقریبا در همه زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، عربی، ترکی و … مشترک هستند. منظورمان، اسم، فعل، قید، صفت، حروف اضافه، ضمیرها، پیشوندها و پسوندها هستند.

  • اسم ها: کلماتی هستند که یک عملی را در جمله انجام می دهند. مثل یک شخص، مکان، حیوان، چیز، مفهوم و… (که در هر زبانی ممکن است متفاوت باشند)
  • فعل ها: یک حالتی را توصیف می کنند، یعنی نشان می دهند که یک اسم در حال انجام چه کاری است. مثل دویدن، آواز خواندن و…
  • قیدها: کلماتی که برای بهتر توصیف کردن به کار می روند، مثل خیلی خوب، به آرامی، به سرعت و… (اختیاری هستند)
  • صفت: برای بیان ویژگی های یک اسم بکار می روند، مثل قرمز، بزرگ، کوچک و…
  • ضمایر: که برای اشاره کردن مورد استفاده قرار می گیرند، من، تو، او، ما، شما، ایشان…
  • حروف تعریف: برای مشخص کردن یک اسم بکار می روند.
  • و سایر اجزا…

۲- ضمیرها را بشناسید

point-of-view

ما در اینجا زبان انگلیسی را مثال می زنیم. منظورمان این است که انواع ضمیر را بشناسید: He, She, You, they, we… و تفاوت حالت جمع و مفرد را یاد بگیرید. مثلا یاد بگیرید که “من” شکل مفرد “ما” می باشد. این نکته بیشتر از آن چیزی که فکر کنید مهم است.

۳- نظم کلمات را به درستی به کار ببرید

words-order

برای روان صحبت کردن، باید نظم صحیح کلمات در بدن شما جا بیفتد. مثلا می دانیم که در زبان انگلیسی نظم کلمات به این شکل است: فاعل، فعل، مفعول. مثلا می گوییم: Ali ran to the door  (علی به سمت در دوید). یا مثلا حتما یاد بگیرید که صفت قبل از اسم می آید نه بعد از آن.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

۴- صرف درست افعال را یاد بگیرید

صرف فعل در زبان

زمان های مختلف صرف افعال را بلد باشید. مثلا همانگونه که در این پست گفتیم: زبان انگلیسی ۱۲ زمان دارد. حالت گذشته فعل چگونه است، حالت آینده و …

۵- با علامت گذاری درست آشنا شوید

punctuate

منظور از علامت گذاری (punctuation) این است که بدانید کجا از کاما استفاده کنید، کجا از علامت تعجب، کجا از علامت سوال، نقطه و …

  • کاما: کلمات و مفاهیم جداگانه و غیر وابسته را از هم جدا می کند.
  • نقطه: انتهای جمله را نشان می دهد.
  • کالون: برای نشان دادن این که قرار است یک لیست را توضیح دهیم می آید.
  • پرانتزها: برای توضیحات اضافی یک کلمه یا جمله می آیند
  • و…

حتما بخوانید: دانلود رایگان ۳۰ درس ضروری آموزش گرامر زبان انگلیسی (فیلم فارسی+PDF)


بخش دوم: تمرین کردن

۱- کتاب های مخصوص آموزش کودکان را بخوانید!

Must-Read-Childrens-Books-of-2017-Pinterest-2

در حالیکه بنظر شما ممکن است کتاب های کودکان مخصوص گرامر نباشند، این کتاب ها با تحقیقات زیاد برای یاددهی گرامر و ساختار زبان به کودکان طراحی شده اند. انواع کلمات، شامل فعل، اسم و زمان صرف فعل ها را به زبان ساده آموزش می دهند.

۲- از منابع متنوع استفاده کنید نه فقط یکی!

reading-mateiral

روی تمام ژانرها یا انواع موضوعات کار کنید نه فقط مربوط به حوزه تخصص خودتان! مثلا راجب موضوعات هواشناسی، بیولوژی، هنر و طراحی و … مطالب اینترنتی بخوانید یا فایل های صوتی در این زمینه گوش کنید. این وب سایت را برای خود ذخیره کنید و هر روز یک مطلب از آن با صدای بلند و شمرده برای خود بخوانید.

۳- به صحبت کردن دیگران به دقت گوش کنید!

man-in-white-talking-to-woman-in-front-of-him

این خیلی مهم است که برای یادگیری گرامر انگلیسی، باید موضوعات شنیداری را زیاد گوش کنید. مکالمات زبان انگلیسی، فیلم ها، سریال ها، اخبار و … را به دقت گوش کنید و اگر بر روی لب تاب یا گوشی آنها را بصورت ضبط شده دارید، مدام آنها را Pause کنید و جمله آنها را تکرار کنید.

۴- از بازی های کلمات موبایل و کامپیوتر استفاده کنید

grammar-games

همانگونه که در پست بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی هم توضیح دادیم، هر فردی یک روش منحصر بفرد برای یادگیری دارد. بسیاری از افراد با بازی کردن و سرگرمی، زبان را بهتر یاد می گیرند. گرامر هم همینگونه است. برای یادگیری گرامر هر زبان خارجی از بازی ها هم استفاده کنید. بعنوان مثال در این پست، بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن های آموزش انگلیسی را برای شما معرفی کردیم.

مثلا برای زبان انگلیسی این دو اپلیکیشن اندروید عالی هستند:

   اپلیکیشن ۱

 اپلیکیشن ۲

۵- هر روز نوشتن را تمرین کنید!

write everyday

نوشتن یا writing از این جهت در تقویت گرامر زبان تاثیر دارد که شما مجبورید قبل از روی کاغذ آوردن تک تک کلمات، فکر کنید. وقتی فکر شما با دست شما هماهنگ باشد، طبق تحقیقات، یادگیری تا حد زیادی افزایش می یابد. اصلا یک وبلاگ به زبانی که می خواهید یاد بگیرید بسازید و بصورت روزانه مطلبی را در آن منتشر کنید.

۶- از صدای خود بهره بگیرید

active voice vs passive voice

زمانی که دارید از صدای خود استفاده می کنید و بلند بلند با خود یا دیگران صحبت می کنید در واقع کمک زیادی به درک مغز خود از ساختار زبان می کنید. سعی کنید یک جمله را به چند شکل بسازید. از طرف دیگر یک مقاله اینترنتی پیدا کنید-مثلا راجب آلودگی هوا- و شروع کنید با صدای بلند و شمرده از روی آن بخوانید! تاثیر بی نظیری بر تقویت گرامر شما خواهد گذاشت!

۷- منابع معتبر پیدا کنید

12

یک نکته بسیار مهم که در گام اول مطرح می شود اما ما در این پست، آن را در گام آخر اورده ایم، این است که باید منابع معتبر برای یادگیری گرامر پیدا کنید. این موضوع از همه موضوعات بالا مهم تر است.

مثلا اینکه بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی کدامند؟

ثابت شده است که یادگیری گرامربرای بسیاری، به کمک نرم افزار و کتاب، راحت تر از یادگیری به کمک اساتید یا کلاس های آموزشی است، چون شما فرصت فکر کردن دارید، یک فیلم یا نرم افزار را بارها می توانید تمرین کنید و ازدوباره ببینید و تکرار رمز یادگیری است.

در این بخش ما بهترین منابع برای یادگیری هر زبانی را برای شما تهیه کرده ایم. حتما سری بزنید.

دانلود رایگان منابع کاربردی زبان انگلیسی

اگر سوال یا نظری در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

16 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست