توکیو ژاپن

زمان سفر به توکیو، دیدنی ها، غذاها و نکات کاربردی

گاما

توکیو مقصدی است که تجربیات سنتی ژاپن را با جاذبه های انحصاری و پیشرو ادغام کرده است. با توجه به ارائه طیف وسیعی از فعالیت ها، سفر به ژاپن بدون توقف در توکیو کاملاً بی معنی است.

آیا در حال برنامه ریزی برای بازدید از این شهر هستید؟ در اینجا راهنمای کاملی در رابطه با بازدید از توکیو، شامل کارهایی که باید انجام دهید، اقامتگاه ها و سایر نکات مفید را به شما ارائه خواهیم کرد.

درباره توکیو

توکیو با بیش از ۹ میلیون نفر جمعیت به عنوان پرجمعیت ترین شهر جهان شناخته می شود. اگرچه این شهر با اماکن نمادینی مانند چهارراه شیبویا و برج توکیو شناخته شده است، اما تجربیات ناشناخته بسیاری در انتظار شما خواهند بود. در خیابان های منحصر به فرد شهر مشغول خرید شوید، از کافه های حیوانات دیدن کنید، از غذاهای خوشمزه لذت ببرید، شهر را از بالا تماشا کنید و یا حتی در خارج از شهر گشت و گذار کنید- تا دیگر دیدنی های ژاپن را هم ببینید.

 


ژاپنی

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان ژاپنی چرب زبان، ژاپنی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان ژاپنی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

ویژگی های توکیو

حتما بخوانید: قصد سفر به ژاپن را دارید؟ حتما این چند عبارت کاربردی را یاد بگیرید!

چه چیزهایی را ببینید و انجام دهید؟

در اینجا به برخی از مه مترین کارهایی که باید در طول سفر خود به توکیو انجام دهید اشاره خواهیم کرد:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

  • برج توکیو- آیا می خواهید از بالا توکیو را تحسین کنید؟ برج توکیو مکان مناسبی برای انجام این کار است! این برج با ارتفاع ۳۳۲ متر و الهام از برج ایفل منظره ای چشمگیر از شهر را از همه جهت به نمایش در می آورد.
  • چهار راه شیبویا- شلوغ ترین گذرگاه عابر پیاده در جهان، با بیش از ۱۰۰۰ نفر در ساعات شلوغی. در زمان بازدید از ژاپن هرگز نمی توان این چهار راه را نادیده گرفت. ازدهام جمعیت را تجربه کنید و از تماشای مشتریانی که از ساختمان های اطراف به سمت چهار راه سرازیر می شوند لذت ببرید.
  • خیابان ناکامیس- خیابانی شلوغ و توریستی و پر از مغازه که در نزدیکی معبد بودایی باستانی توکیو قرار دارد. خیابان ناکامیس مکان مناسبی برای مسافرانی است که می خواهند سوغاتی خریداری کنند و با جلوه سنتی ژاپن آشنا شوند.
  • دیزنی لند توکیو- دیزنی لند توکیو به عنوان اولین دیزنی لند واقع در خارج از ایالات متحده در ژاپن افتتاح شد. این پارک ۱۱۵ هکتار وسعت دارد و به مهمانان این فرصت را می دهد تا از دوچرخه سواری، کشف فضاهای متنوع و تعامل با شخصیت های به یاد ماندنی دیزنی استفاده کنند. سفر به دیزنی لند توکیو تجربه سرگرم کننده ای خواهد بود.
  • خیابان تاکشیتا- خیابان تاکشیتا یک مرکز تفریحی است که باید هنگام بازدید از توکیو آن را ببینید. این خیابان مملو از رنگ، مشتریانی که لباس های منحصر به فردی به تن دارند، فروشگاه های غیرمعمول و سمبوسه های لذیذ است. خیابان تاکشیتا در هاراجوکو توکیو واقع شده است.

Tokyo Tower, Japan - charles-postiaux-CC0

حتما بخوانید: آموزش رایگان زبان ژاپنی در ۱۰۰ روز همراه pdf (مشابه پیمزلر)

اقامتگاه ها

اقامتگاه های گسترده و متنوع توکیو پاسخگوی مسافران مختلف با بودجه های متفاوت خواهند بود.

موارد زیر را بررسی کنید:

  • ارزان-  Hotel Monday– این هتل در ۷ کیلومتری قلب توکیو واقع شده است و وای فای رایگان، صبحانه، شاتل فرودگاهی و کارمندان چند زبانه ارائه می دهد.
  • متوسط –  Shinagawa Prince Hotel– این هتل درست در کنار یکی از ایستگاه های اصلی قطار توکیو واقع شده است، جایی که مسافران می توانند از آنجا در عرض ۲۵ دقیقه به فرودگاه هاندا برسند. هتل همچنین شامل استخر، حداکثر ۱۵ نوع غذا و نوشیدنی و یک آکواریوم است.
  • لوکس – The Prince Gallery Tokyo Kioicho– در ۱ کیلومتری مرکز شهر واقع شده و یکی از بهترین رتبه ها را در توکیو دارد. این هتل وای فای رایگان به مهمانان ارائه می دهد، تنها چند دقیقه با ایستگاه های اصلی قطار فاصله دارد (پیاده) و دارای سونا و استخر و چندین رستوران است.

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای بازدید از توکیو فصل شکوفه های گیلاس است. در این زمان شهر پر از شکوفه های گیلاس و یک پس زمینه صورتی روشن می شود که دیدن آن باورنکردنی است. فصل شکوفه های گیلاس از اواخر مارس تا اوایل ماه مه ادامه دارد. توجه داشته باشید که این دوره از سال به طور قابل توجهی اوج فصل سفر به این کشور است، و در نتیجه نرخ هتل ها و ازدهام جمعیت بیشتر می شود.

بنابراین بازدید کننده هایی که مایل به صرفه جویی در هزینه های خود هستند می توانند در اواخر بهار یا پاییز به این شهر سفر کنند. در این زمان شرایط جوی لذت بخش است و ازدهام جمعیت و قیمت هتل ها نیز مناسب هستند.

شهر توکیو آب و هوایی مرطوب و نیمه گرمسیری دارد، به طوری که تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل دارد. سردترین ماه سال در توکیو ماه دی با میانگین دمای ۵ درجه‌ی سانتیگراد است. گرم‌ترین ماه سال هم در توکیو ماه تیر است. بهترین زمان برای سفر به توکیو فصل بهار و پاییز است، چون در این دو فصل شرایط آب و هوا بسیار مطبوع بوده و برای گردشگری مناسب و رویایی است. در فصل بهار پارک‌‌ها، مملو از رنگ می‌شوند. شکوفه‌های مشهور گیلاس ژاپنی (ساکورا) در هفته آخر مارس تا اوایل ماه آوریل (نیمه اول فروردین)، در پارک‌های شهر، قابل مشاهده هستند. فصل رنگارنگ پاییز هم با دمایی معتدل، فصلی مناسب برای سفر به توکیو به شمار می‌آید.

بهترین زمان برای سفر به توکیو

حتما بخوانید: موثرترین روش یادگیری زبان ژاپنی در کمترین زمان ممکن (ولی اصولی)

گشت و گذار در توکیو

ورود به شهر

ورود به توکیو از فرودگاه ممکن است دلهره آور به نظر برسد، به خصوص اگر به زبان ژاپنی صحبت نمی کنید. اما در کل سفر به توکیو سفر راحتی است. مسافران بین المللی که به توکیو می آیند، وارد فرودگاه بین المللی ناریتا خواهند شد. از فرودگاه می توانید مسیر خود را به سمت خط اصلی کیسی طی کرده و به ایستگاه نیپوری بروید. از آنجا می توانید با خط یامانوته به ایستگاه توکیو برسید. این سفر تقریبا ۹۰ دقیقه طول می کشد.

در داخل شهر

حمل و نقل عمومی توکیو یکی از چشمگیرترین و کارآمدترین سیستم هایی است که تاکنون با آن روبرو شده اید. شما می توانید کارت مسافرتی یا بلیط خود را در ورودی های ایستگاه تهیه کنید. اگرچه با توجه به جمعیت توکیو، ساعات اوج شلوغی مناسب نخواهد بود. بهتر است از ساعت ۸ – ۹ صبح و ۵:۳۰ بعد از ظهر از تردد خودداری کنید.

تاکسی ها گزینه دیگری برای حمل و نقل هستند، اگرچه به اندازه قطارها مؤثر نیستند و می توانند گران تر باشند.

توکیو

هزینه سفر به توکیو

۱- هزینه پاسپورت و ویزا: هزینه ویزای ژاپن در حال حاضر حدود ۷۰۰ دلار است. البته شما می‌توانید اقدام به اخذ ویزای تک ژاپن نکنید و ۹۹۵ دلار ویزا را به همراه هتل بگیرید.

۲- هزینه عوارض خروج از کشور: عوارض خروج از کشور برای سفر اول هر مسافر ایرانی به خارج از کشور ۲۶۴ هزار تومان در نظر گرفته‌ شده است و برای سفر دوم این هزینه ۵۰% درصد اضافه  می‌شود و در واقع به مبلغ ۳۹۶ هزارتومان می‌رسد. همچنین هزینه عوارض خروج از کشور برای سفرهای سوم و بیشتر از آن نسبت به سفر اول ۱۰۰% درصد افزایش می‌یابد و به مبلغ ۵۲۸ هزارتومان می‌رسد.

۳- هزینه بلیط هواپیما: هزینه بلیط هواپیما ژاپن از تهران به عوامل مختلفی وابسته است. مثلا نوع صندلی انتخاب شده (اکونومی، بیزینس و فرست کلاس)، شهری که به عنوان مقصد وارد آن می‌شوید و ایرلاینی که انتخاب می‌کنید بر قیمت بلیط ژاپن تاثیرگذار است. شما می‌توانید برای نارا، کویاسان، نیکو، هیروشیما، ایشیگاکی، اوزاکا، ناگویا، اوکیناوا، کیوتو، توکیو و دیگر مسیرها با ایرلاین‌های مختلفی نظیر ایرآسیا، الاتحاد، امارات، ترکیش آلیتالیا، ایرفلوت، اتریشی و قطری بلیط تهیه کنید.

۴- هزینه اقامت: حتما پیش از سفر رویایی خود به ژاپن، اقدام به رزرو هتل های ژاپن خواهید کرد. بهترین هتل های ژاپن مانند اینترکانتیننتال ژاپن ۷۱۰۵۴ ین در شب است. هتل هیلتون توکیو را نیز می‌توانید با ۸۳۸۹۸ ین برای یک شب رزرو نمائید. البته بسته به فصل سفر، تعداد همسفران و نوع اتاقی که انتخاب می‌کنید این عددها کاملا متغیر خواهند بود. هتل های ژاپن به دلیل تراکم بالای جمعیت در این کشور، تقریبا گران هستند و می‌توانید هاستل و یا هتل های کپسولی را انتخاب کنید.

۵-هزینه غذا و رستوران: ژاپنی‌ها یکی از سالم‌ترین رژیم‌های غذایی دنیا را دارند با وجود آنکه مواد غذایی ژاپن بیشتر وارداتی هستند اما جالب است بدانید که غذا در این کشور ارزان است. برای صرف غذا در ژاپن باید حدودا۱۵۰۰ ین هزینه کنید. البته اگر در هاستل اقامت کنید نیز می‌توانید با حدود ۸۰۰ ین برای خود غذا طبخ کنید.

۶- هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری: ورودی موزه‌ها و معابد ژاپنی که از مهمترین جاهای دیدنی محسوب می‌شوند، بیش از ۵۰۰ ین نیست. حتی در شهرهایی مانند کیوتو شما می‌توانید پاس معبد بگیرید. با پاس معابد با هزینه حدود ۱۲۰۰ ین می‌توانید به شکل نامحدود به معابد دسترسی داشته باشید. این پاس ها در شهرهای زیادی وجود دارند و می‌توانید با آنها بلیط جاذبه‌ها را با نرخ مناسبتری تهیه کنید.

جاذبه های گردشگری توکیو

۱- کاخ امپراتوری توکیو (The Imperial Palace)

کاخ امپراتوری توکیو

کاخ امپراتوری توکیو، از کاخ سلطنتی و باغ زیبایی که توسط دیوارها و خندق‌ها احاطه شده، در منطقه چیودای توکیو ساخته شده است. این کاخ که متعلق به قرن هفدهم میلادی است، همچنان از دیرباز تاکنون توسط خاندان سلطنتی ژاپن استفاده می‌شود. این کاخ دارای بخش‌های مختلفی نظیر کاخ اصلی، محل اقامت خصوصی خانواده سلطنتی امپراتور، بایگانی، موزه سلطنتی و دفتر اداری است.

۲- مقبره نزو (Nezu Shrine)

مقبره نزو (Nezu Shrine)

قبره نزو در واقع آرامگاه شاهزاده یاماتو کاترو فرزند امپراتور کِیکو است. مهمترین ویژگی این معبد ستون‌های معروف ژاپنی به نام تُوری می‌باشد که می توانید عکس‌های فراوانی از این ستون‌ها در اینترنت و شبکه های اجتماعی مشاهده کنید. توریها در معابد شینتو نمادی از عبور افراد پس از مرگ از جهان مادی به قلمرو مقدس است. خود پیروان شینتو حق ندارند از وسط ستون یا دروازه عبور کنند زیرا این مسیر مخصوص خدایان است. بعد از انتقال پایتخت از تیوکو به توکیو امپراتور مینجی تصمیم گرفت این معبد را بازسازی کند.

۳- معبد سنسوجی (Sensō-ji)

پارک اوئنو (Ueno)

در محله آساکوسا در توکیو، معبد بی‌نظیر سنسوجی، مشهورترین معبد شهر در انتهای خیابانی مملو از مغازه که در آن‌ها ماسک، شانه‌های چوبی، اسباب بازی، کیمونو، پارچه و سایر کالاها به فروش می‌روند، قرار دارد. این معبد به کانون خدای مهربانی تعلق دارد. از مهم‌ترین قسمت‌های معبد، دروازه Kaminari-mon با فانوس کاغذی قرمز رنگ با ارتفاع ۳٫۳ متر می‌باشد. خمره‌ای حاوی بخوری خوشبو در معبد قرار دارد که بازدیدکنندگان دست خود را بر روی آن نگه می‌دارند و برای سلامتی و شفا بر بدن خود می‌مالند. همچنین کبوترهای جذاب معبد که به کبوتران نامه‌رسان Kannon معروف می‌باشند در محوطه پرواز می‌کنند و از طریق انتخاب کارت پیشگویی می‌کنند.

۴- پارک اوئنو (Ueno)

پارک اوئنو (Ueno)

این پارک در قلب توکیو قرار دارد و یکی از بهترین و جذابترین جاذبه‌ی گردشگری این شهر است که پر شده است اززمین‌های سر سبز و درختان زیبایی که در این پارک و در کنار سایر جاذبه‌ها و موزهای جذاب قرار گرفته‌اند. در این پارک ۲۱۲ جریبی انواع و اقسام جاذبه‎‌ها را خواهید دید از موزه گرفته تا نمایشگاه و معبد، در این پارک راهی شنی وجود دارد که شما را به قایق‌هایی بسیار زیبا می‌رساند و می‌توانید با سوار شدن بر آنها در حوضچه‌ی شینابوزو قایق سواری کنید. قدیمی ترین باغ وحش ژاپن اوئنو نیز در این پارک قرار دارد. در این پارک همچنین بزرگترین آکواریوم آسیا نیز وجود دارد که قطعا ارزش دیدن را دارد و به آکوا پارک معروف می‌باشد.

۵- باغ هاماریکیو(Hamarikyu Gardens)

باغ هاماریکیو(Hamarikyu Gardens)

باغ های هاماریکیو یکی از زیباترین دیدنی های شهر توکیو که چه در برف زمستانی و چه در بهار غرق رنگ های شکوفه های زیبا و یا برگ های نارنجی و قرمز است و برای گردش در پایتخت مدرن کشور ژاپن انتخابی بسیار مناسب است. در گذشته برای شکار شاهین به این منطقه می آمدند اما امروز تبدیل به باغی سرسبز در میان آسمان های سر به فلک کشیده شهر شده است که برای گذراندن زمانی در دل طبیعت انتخابی فوق العاده است. داخل دریاچه پارک عمارتی تماشایی احداث شده که برای صرف چای و شیرینی سنتی می توان به آن مراجعه کرد و البته امکان قایق سواری در داخل درچایه نیز وجود دارد.

۶- برج توکیو (Tokyo Tower)

برج توکیو (Tokyo Tower)

درست در قلب توکیو، برج توکیو به عنوان بلندترین سازه ی مستقل فلزی جهان در ارتفاع ۳۳۳ متر از سطح زمین قرار دارد. این سازه الهام گرفته از برج ایفل در پاریس است و جالب اینجاست که از الگوی فرانسوی خود هم ۱۳ متر بلندتر است. اینجا را می توان سمبل تولد دوباره ی ژاپن، بعد از دوران جنگ به عنوان قدرتی اقتصادی دانست.

۷- معبد میجی (The Meiji Shrine)

معبد میجی (The Meiji Shrine)

در ژاپن آیین روح پرستی رواج دارد و معبد میجی هم به ارواح مقدس امپراتور میجی و همسرش (Shoken) اختصاص یافته است. این معبد و پوشش گیاهی وسیع اطراف آن به همراه پارک Yovogi که در مجاورت آن قرار دارد، در تضاد کامل با شهر مدرن توکیو و ساختمان های بلند و سنگی اش قرار دارند. زمین های سرسبز اطراف معبد، مسیری ایده آل برای یک پیاده روی بسیار آرامش بخش را فراهم می کنند.

۸- پارک شینجوکو گیوئن(Shinjoku Gyoen Park)

پارک شینجوکو گیوئن(Shinjoku Gyoen Park)

پارک شینجوکو گیوئن یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین پارک های توکیو است که با فاصله ی یک پیاده روی کوتاه از ایستگاه متروی شینجوکو قرار گرفته است. وجود چمنزارهای وسیع، مسیرهای پر پیچ و خم که درختان، اطراف آنها را فرا گرفته اند و منظره ی آرام بخش پارک به شما فرصت می دهد چند ساعتی از شلوغی شهر به دامن این پارک جنگلی و زیبا پناه ببرید. اینجا را هم می توان خانه ی شکوفه های زیبا و بهاری گیلاس دانست.

قدیمی ترین بخش مربوط به پارک “باغ ژاپنی” است که دریاچه های بزرگ، جزیره ها و پل های زیادی در آن قرار گرفته اند. بوته ها و درختانی که به زیبایی تزیین شده اند، گویی دریاچه ها را در آغوش گرفته اند. اینجا مکانی است که در دو هفته ی اول ماه نوامبر میزبان جشنواره ی گل های داوودی است.

۹- تئاتر کابوکی زا (Kabuki-za Theater)

تئاتر کابوکی زا (Kabuki-za Theater)

کابوکی، نام گونه‌ای از تئاتر سنتی ژاپنی است که شهرتش به دلیل سبک درام آن و نوع لباس زینتی بازیگرانش می‌باشد. این واژه از ترکیب سه واژه ی آواز، رقص و مهارت تشکیل شده ‌است و به‌همین دلیل است که کابوکی گاهی «هنر آواز و رقص» ترجمه می‌شود.

بهترین رستوران های توکیو

۱- رستوران کاندا (Kanda)

سرآشپز این رستوران یعنی هیرویوکی کاندا، استاد آشپزی معاصر ژاپن است. در این رستوران بهترین غذاهای فصلی، تازه‌ترین سوشی‌ها با تازه‌ترین مواد غذایی تهیه می‌شوند. از آنجایی که این رستوران فقط هشت صندلی در کنار یک کانتر چوبی و سه ستاره‌ی میشلن دارد، باید حداقل از دو ماه قبل برای غذا خوردن در آن، میز رزو کنید.

۲-رستوران نیویورک گریل (New York Grill)

رستوران نیویورک گریل در طبقه‌ی پنجاه و دوم هتل Park Hyatt قرار دارد و رستورانی ایده‌آل برای دوستداران غذاهای گوشتی است. در منوی این رستوران انواع غذاهای گوشتی گریل‌شده وجود دارد که بسیار اشتها‌برانگیز هستند.

۳- رستوران گینزا کیوبی (Ginza Kyubey)

یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای خوردن سوشی، رستوران Ginza Kyubey، پرچم‌دار رستوران‌های Kyubey است که خانوادگی اداره می‌شوند. در این رستوران چهار طبقه، پیشخدمت‌ها با کیمونو و لباس‌های زیبای سنتی از مهمانان پذیرایی می‌کنند. در این رستوران قسمت‌های مختلفی برای سرو غذا وجود دارد. یکی سالن غذاخوری با میز و صندلی، دیگری یک بخش مخصوص سرآشپزها که جلوی چشم مهمانان از تازه‌ترین مواد برای تهیه‌ی سوشی استفاده می‌کنند، دیگری اتاق‌های خصوصی با میزهای کوتاه و زیراندازهای سنتی ژاپن.

۴- رستوران ریوگین (RyuGin)

سرآشپز رستوران RyuGin یعنی Seiji Yamamoto، با خلاقیت و نوآوری‌های خارق‌العاده در تهیه و تزیین غذا، مهمانان زیادی را به سوی رستوران خود می‌کشد. این رستوران، سه ستاره‌ی میشلن دارد و بدون تردید ارزش هزینه کردن دارد. انواع غذاهای لذیذ و دسرهای میوه‌ای متنوع در منوی این رستوران پیدا می‌شود.

۵- رستوران هیگاشیاما (Higashiyama)

فضای داخلی رستوران Higashiyama، با آثار هنری و خوشنویسی‌های ژاپنی، فانوس‌های زیبا و وسایل مدرن طراحی شده است. قسمت‌هایی از این رستوران پنجره‌هایی بزرگ مشرف به باغ رستوران دارد. در واقع با تمام ویژگی‌های مدرن، فقط دکوراسیون و ظاهر این رستوران، برای این که آن را انتخاب کنید، کافی است. غذای این رستوران هم درست مثل طراحی فضای داخلی آن، چشمگیر و قابل توجه است. انواع سوپ، برنج، ماهی‌های فصلی و ترشی سبزیجات در کنار غذاهای متنوع این رستوران سرو می‌شود. علاوه بر غذاهای لذیذ، نوشیدنی‌های فصلی، کامل‌کننده‌ی منوی این رستوران است.

بهترین غذاهای سنتی توکیو

۱- سوشی (Sushi)

سوشی (Sushi)

ماده اصلی سوشی برنج است. برای آماده‌سازی سوشی مواد آن مانند برنج، ماهی، میگو و یا غذاهای دریایی دیگر را به صورت خام در داخل برگ جلبک ریخته و سپس برگ جلبک را مثل دلمه پیچیده و یا قطعه قطعه کرده و سرو میکنند.

۲- رامِن (Ramen)

رامِن (Ramen)

برای تهیه رامن، نودل ها را در آب گوشت می پزند و با سس سویا، جلبک دریایی، پیازچه و تخم مرغ تزئین می کنند. رامن در ژاپن بسیار پرطرفدار است و هر منطقه از ژاپن، رامن مخصوص خود را دارد

۳- یاکیتوری (Yakitori)

یاکیتوری (Yakitori)

یاکیتوری یک نوع کباب ژاپنی است که معمولا از گوشت مرغ استفاده می شود؛ هرچند از گوشت گاو، گوساله و حتی تخم بلدرچین هم استفاده می شود. این کباب بسیار طعم دار و پرمزه است و معمولا روی چرخ دستی های کوچک فروخته می شوند.

۴- یاکیسوبا (Yakisoba)

یاکیسوبا (Yakisoba)

یاکیسوبا را می توان نودل سرخ شده هم نامید. یاکیسوبا معمولا از نودل گندم سرخ شده همراه با سبزیجاتی مثل پیاز، کلم و هویج تهیه می شود و در انتها با سس یاکیسوبا، نمک و فلفل طعم دار می شود.

۵- تاکویاکی (Takoyaki)

تاکویاکی (Takoyaki)

تاکویاکی از تکه های هشت پا تهیه می شود. برای تهیه این غذا تکه های خرد شده هشت پا، پیاز، زنجبیل و … را داخل خمیر قرار می دهند و به شکل کوفته های کوچک در می آورند. بعد آن را در سس مایو ژاپنی که نوعی سس باربکیو است می غلتانند و می پزند.

نکات و اطلاعات کلی برای بازدید از توکیو

  • خرید بلیط قطار ایده خوبی است- بلیط قطارJR برای هر مسافری که مایل به بازدید از شهرهای بزرگ ژاپن باشد، یک سرمایه گذاری مناسب خواهد بود. این قطار به گردشگران اجازه می دهد به سیستم قطار تندرو ژاپن، با قیمت ثابت در یک بازه زمانی مشخص دسترسی داشته باشند. به این نکته توجه داشته باشید که بلیط قطار JR را باید در کشور خودتان خریداری کنید و بعدا در ژاپن فعال کنید.
  • برخی از عبارات اصلی را بیاموزید – از آنجا که انگلیسی در ژاپن زبان رایجی نیست، شاید ایده خوبی باشد که چند عبارت ژاپنی را قبل از سفر بیاموزید. در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم.
  • Sumimasen – ببخشید
  • ?Ergo o hanasemasu ka – آیا شما انگلیسی صحبت می کنید
  • ?____ wa dok desu ka – … کجاست؟
  • Gomem nasai – معذرت می خواهم
  • Wakarimasen – متوجه نمی شوم
  • مسابقه ماریو کارت در همه جا برگزار می شود- گردشگران می توانند لباس شخصیت های مختلف ماریو-کارت را بپوشند و در خیابان ها پرسه بزنند. لازم نیست نگران ثبت نام باشید.
  • از فیلم های آنلاین استفاده کنید – اگر به دلیل عدم آشنایی با زبان ژاپنی از بازدید از این کشور می ترسید، بهتر است چند فیلم آموزشی آنلاین را تماشا کنید. در online videos می توانید موارد بی شماری از جمله نحوه ورود از فرودگاه به توکیو، نحوه تلفظ عبارات کلیدی، نحوه خرید بلیط قطار و غیره را بیاموزید.
  • سطل های زباله در ژاپن نادر هستند – اگرچه ژاپن به عنوان یک مقصد تمیز شناخته می شود، اما در پیدا کردن سطل زباله با مشکل روبرو خواهید شد. بهتر است در طول سفر یک کیسه با خود به همراه داشته باشید تا پس از پیدا کردن سطل زباله، زباله های خود را دفع کنید.
زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست