کانادا

راه های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل (ویزای دانشجویی)

گاما

کانادا جزو کشورهایی است که با آغوش باز از دانشجویان و مهاجران استقبال می کند و گزینه های مختلفی برای اقامت دائم به دانشجویان و کارشناسان متخصص ارائه می دهد. بیش از ۳۵۰،۰۰۰ دانشجوی بین المللی در کانادا حضور دارند که سالانه در برنامه های تحصیلی ثبت نام می کنند. علاوه بر فرصت های آموزشی در سطح جهانی ، کانادا برای دانشجویان و فارغ التحصیلان در صورت راه اندازی کسب و کار خودشان اقامت دائم را نیز فراهم می کند.

بررسی

یادگیری، کسب درآمد و اقامت در کانادا سه ستون اصلی مهاجرت موفق به این کشور برای دانشجویان است. این ها مسیر را در طی یک فرایندی سریع برای گرفتن اقامت دائم در کانادا هموار می کنند. این سیاست ، همراه با شهریه پایین و شاخص بالای رضایت دانشجویان ، باعث افزایش نام نویسی آن ها در هر سال می شود.

حتما بخوانید: مدرک زبان فرانسه مورد نیاز کانادا چیست؟ همه نکات مهم

یادگیری و آموزش در کانادا

کشورهای بالقوه برای دانشجویان بین المللی مثل ایالت متحده، فرانسه، انگلستان، نیوزیلند و استرالیا در مقابل کانادا در حال شکست خوردن هستند و همچنین کاناد به مکان مورد علاقه ی دانشجویان برای گذراندن دوره های آموزشی تبدیل شده است و این تا حدی به لطف یک سیاستی قوی است که باعث کامل شدن این سه ستون مهاجرت به کانادا می شود.

لیست زیر امتیازاتی است که این کشور ارائه می دهد:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

  • برای دانشجویان بین المللی ، اجازه کار ۲۰ ساعت در هفته در طول ترم و تمام وقت در هنگام تعطیلات دانشگاه
  • شهریه های پایین
  • همسر یا شریک زندگی قانونی می توانند همراه دانشجوی بین المللی باشند و همچنین در کنار آن می توانند مجوز کار در هر شرکتی بدون محدودیت زمانی دریافت کنند
  • کودکان دانشجویان بدون نیاز به اخذ مجوز تحصیل در هر گونه مدارس ابتدایی می توانند تحصیل کنند
  • برای فارغ التحصیلانی که تحصیلات خود را در کانادا به اتمام می رسانند ، شرایط اقامت دائم فراهم می شود.

به نظر شما خوب نیست؟ بله چرا که نه. برای این که از این مزایا بهره مند شوید، باید از نحوه ی اقدام مهاجرت به کانادا با ویزای دانشجویی قانونی مطلع شوید . بدین منظور می توانید به این مراحل یک نگاهی بیاندازید:

یک دانشگاه خوب و یک برنامه ی تحصیلی مناسب پیدا کنید

گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، بعد از این که انتخاب ها و اولویت های خود را مشخص کردید حالا می توانید مکان و موسسه تحصیلی خود را انتخاب کنید. شما می توانید از بانک اطلاعاتی کالج ها و موسسات کانادا و همچنین راهنمایی و مشاوره ی مجله ی Maclean برای انتخاب کالج مناسب نیازها و خواسته هایتان کمک بگیرید. پس از یافتن انتخاب صحیح ، باید مطمئن شوید مؤسسه ای که انتخاب کرده اید، یک موسسه یادگیری تعیین شده (DLI) است. از آن جا که دانشجویان بین المللی در کانادا به مجوز تحصیلی نیاز دارند، همه مجوزهای تحصیلی نیاز به نامه ی پذیرش توسط DLI دارند . لیست DLI دائما در حال تغییر است و به عنوان یک کالج تصویب شده برای میزبانی دانشجویان بین المللی توسط دولت های استانی تعیین شده است.

حتما بخوانید: ۲۰ تا از ارزان ترین دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی

پذیرش برنامه تحصیلی

تمرکز بعدی باید روی پذیرش در دانشگاه منتخب شما باشد. متقاضیان باید مهلت درخواست، مدرک خاص زبانی، و تمام موارد مورد نیاز برای ورود به دانشگاه را به عنوان بخشی از روند مهاجرت به کانادا با ویزای دانشجویی بررسی کنند . پیش نیاز مجوز کامل تحصیلی ، نامه ی قبولی می باشد. این سندی که در DLI صادر می شود, برای پیشروی و موفقیت در روند پذیرش بسیار مهم می باشد. ممکن است دانشجویان بالقوه در صورت عدم اخذ این سند نتوانند مجوز تحصیلی را دریافت کنند. پس از دریافت نامه ی پذیرش، مجوز تحصیل برای شما توسط اداره ی مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا صادر می شود. اکنون می توانید در بازه زمانی ذکر شده در برنامه تحصیلی خود در کانادا به تحصیل بپردازید.

درآمد در کانادا

اقتصاد کانادا رو به رشد و بسیار متنوع است. هر دانشجویی که مایل است بخشی از آن باشد می تواند این کار را با سهولت انجام دهد. همان طور که پیش تر گفته شد، دانشجویان خارجی قبل از فارغ التحصیلی می توانند به نیروی کار در کانادا بپیوندند.

این کار کمک می کند تا درآمد کسب کنید، یک تجربه ی خوبی در کانادا به دست بیاورید و به طور حرفه ای با مردم تعامل برقرار کنید و معاشرت داشته باشید. با این حال بهترین فرصت برای کار و کسب درآمد در کانادا ، گرفتن مجوز کار پس از فارغ التحصیلی می باشد. این مجوزی است که به فارغ التحصیلان اجازه می دهد تا برای هر کارفرمایی حداکثر تا ۳ سال در کانادا کار کنند و این شانس بی نظیر برای مهاجرت به کانادا را نشان می دهد.

حتما بخوانید: مقدار فاند دانشگاه های کانادا و شرایط گرفتن فول فاند (مقطع ارشد)

اقامت در کانادا

به گفته دولت کانادا، فارغ التحصیلان و دانشجویان بین المللی به خاطر دلبستگی آن ها به کانادا, دانش و استفاده از زبان رسمی کشور همانند زبان مادریشان ، بهترین گزینه برای برنامه های مهاجرتی چند ساله هستند. سیستم های مختلف خدمات مهاجرتی وجود دارند که به نفع فارغ التحصیلان و دانشجویان بین المللی کار می کنند که این شامل:

سیستم ورودی سریع

این سیستم پرکاربرد ترین سیستم مهاجرت اقتصادی به کانادا می باشد و انتخاب ساکنان دائمی بر اساس اولویت انجام می شود. روش های مختلف ورود به لیست کاندیدها عبارتند از:

  • برنامه ی تجربه کار کانادایی: این یک برنامه ی مهاجرتی سریع است که افراد با سابقه کار کانادایی در یک شغل تخصصی، و فارغ التحصیلان، نقطه هدف این برنامه هستند.
  • برنامه ی کارگر ماهر فدرال: اولویت این برنامه با دانشجویانی است که مهارت های زبانی دارند، بنابراین این برنامه برای اکثر فارغ التحصیلان و دانشجویان قابل استفاده می باشد.

مهاجرت به کبک

استان هایی مانند کبک شرایط جداگانه ای برای اقامت دائم دارند که عبارتند از:

برنامه ی تجربه ی کبک: برنامه منحصر به فرد تجربه کبک ، به دانشجویان بین المللی فرصتی می دهد تا مراحل مهاجرت خود را قبل از پایان دوره تحصیلی خود شروع کنند که این امتیاز در سطح فدرال یا استان های دیگر داده نمی شود.

برنامه ی مهاجرتی کاندیدای استانی

استان های کانادا این قدرت را دارند که ساکنان دائم را از طریق برنامه مهاجرتی کاندیدای استانی انتخاب کنند. شرایط لازم برای صلاحیت داشتن توسط استان ها تعریف می شود این برنامه به دانشجویان و افرادی که تصمیم به تحصیل در کانادا می گیرند ، تمایل بیشتری نشان می دهد که این به دلیل تجربه آن ها به زندگی در بین افراد بومی و همچنین داشتن مهارت های خوب زبانی است.

استان های انتاریو و بریتیش کلمبیا برای شرکت در این برنامه به منظور اخذ اقامت دائم میان دانشجویان بسیار پرطرفدار هستند. این برنامه برای دانشجویانی که واجد شرایط دریافت اقامت دائم از طریق سیستم ورودی سریع نمی باشند نیز مفید است .

حتما بخوانید: چرا کانادا؟ ۷ دلیل برای اینکه کانادا بهترین کشور دنیاست

کانادا یکی از آزادترین برنامه ی مهاجرت دانشجویی و اخذ ویزا با ضمانت ثانویه به منظور اقامت دائم برای همه دانشجویان بین المللی را ارائه می دهد. با این سیاست های موافق دانشجویی با این سیاست های دوستانه دانشجویی، این کشور به قطبی از آرمان های آموزش عالی از سراسر جهان تبدیل شده است.

قصد مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور را دارید؟ حتما بخوانید

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست