3 e1502091209509

آشنایی کلی با زبان انگلیسی و موارد کاربرد آن

گاما

برای افراد نوآموز که قصد یادگیری زبان انگلیسی یا لاتین را دارند باید گفت که این زبان از شاخه آلمانی (ژرمنی) بوده که در بریتانیا و خصوصا اسکاتلند توسعه یافته است. در واقع زبان سنتی انگلیسی شباهت فراوانی به آلمانی داشته زیرا انگلیسی زبان ها عمدتا ژرمن بوده اند. 

for who  برای شروع به یادگیری زبان انگلیسی کلیک کنید!

علت توسعه چشمگیر زبان انگلیسی چیست؟

دلیل اصلی این است که بریتانیا در قرن هجدهم از لحاظ اقتصادی، نظامی و سیاسی-فرهنگی و از سوی دیگر آمریکا در قرن بیستم به این سمت تسلط زیادی بر جهان داشته اند و این تاثیر سبب افزایش کاربران این زبان شده است. بطوریکه زبان انگلیسی به عنوان زبان مادری در کشورهای انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزلند، آفریقای جنوبی، غنا و بسیاری کشورهای دیگر کاربرد دارد. انگلیسی امروزه از نظر تعداد کاربر، پس از چینی و اسپانیایی، سومین زبان جهان است. تعداد کسانی که زبان مادری‌شان انگلیسی است امروزه ۳۸۰ میلیون نفر است. انگلیسی در بسیاری از کشورها زبان میانجی است و مهم‌ترین زبان دنیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعتی، فرهنگی و علمی در روابط بین‌الملل به شمار می‌آید. زبان انگلیسی بطور کلی به سه دسته کلی تقسیم می شود:

  • انگلیسی کهن (کاملا متفاوت با زبان امروزی)
  • انگلیسی میانه (شباهت نسبی به زبان امروزی)
  • انگلیسی مدرن (ساده شده ی انگلیسی میانه)

این زبان در واقع پرکاربردترین زبان دنیاست. مطابق آنچه در ویکی پدیای فارسی آمده است:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

انگلیسی، زبان مادری نزدیک به ۳۷۵ میلیون نفر در دنیا است. پس از زبان چینی ماندارین و اسپانیایی، انگلیسی سومین زبان دنیا از نظر تعداد سخنوران است. اما اگر تعداد کسانی که زبان مادری آنها انگلیسی است و کسانی که تنها به این زبان سخن می‌گویند را با هم بشماریم، آنگاه می‌توان گفت که انگلیسی پرکاربردترین زبان در سطح جهان است. البته اگر با مجموعهٔ زبان‌های چینی مقایسه شود ممکن است که در جایگاه دوم قرار گیرد. (این بسته به این است که در دسته‌بندی میان گویش و زبان تفاوت در نظر بگیریم یا خیر)

جدول کشورهای انگلیسی زبان

جدول کشورهای انگلیسی زبان

 

شاید تعجب کنید ولی انگلیسی حتی زبان رسمی کشور آمریکا هم نیست! در واقع  دولت فدرال آمریکا هیچ زبان رسمی را معرفی نکرده‌است ولی ۳۰ ایالت از ۵۰ ایالت آن انگلیسی را به عنوان زبان رسمی پذیرفته‌اند. در کشورهای تحت حمایت بریتانیا مانند بحرین، بنگلادش، برونئی، قبرس، مالزی و امارات متحده عربی انگلیسی زبان مهمی است.

نقشه کشورهای انگلیسی زبان دنیا

نقشه کشورهای انگلیسی زبان دنیا

آشنایی کلی با تلفظ زبان انگلیسی

بسیاری از زبان آموزان انگلیسی، آن را برای سفر، تفریح، کار یا تحصیل می آموزند. آزمون های تافل و آیلتس که در دانشگاه های مختلف طرفداران مختلفی هم دارند، دارای لهجه های متفاوتی هستند. آیلتس آزمونی ست که لهجه و واژه های انگلیسی در آن بیشتر دیده می شود و در دانشگاه های اروپایی و استرالیا پذیرای بیشتری دارد. اما تافل عمدتا در آمریکای شمالی توسط دانشگاه ها بعنوان زبان معیار تحصیل شناخته می شود. پس دقت کنید که  نحوه تلفظ حروف صدادار در زبان انگلیسی در لهجه‌های متفاوت بسیار متغیر است. این تفاوت در نحوه ادا کردن حروف صدادار یکی از عمیق‌ترین تفاوت‌های لهجه‌های متفاوت زبان انگلیسی است.

آشنایی کلی با گرامر و دستور زبان انگلیسی

این فقط یک آشنایی با ساختار عمده گرامر زبان انگلیسی است. در اینجا اجزای گرامر انگلیسی شامل اسم، جنسیت، فعل، قید، افعال کمکی، صفت و حرف را به شما بطور اجمالی معرفی می کنیم:

  • اسم

جدول صرف اسم در زبان انگلیسی (توضیح: اسم در زبان انگلیسی کهن، جنسیت داشت. یعنی مؤنث، مذکر یا خنثی بود. اسم مذکر، می‌توانست با قاعده یا بی قاعده باشد)

  • جنسیت اسامی

زبان انگلیسی با توجه به ریشه آلمانی‌اش در گذشته دارای جنسیت برای اسامی بوده است. این جنسیت در طول زمان از بین رفته و امروزه تنها تأثیر آن بر روی ضمایر سوم شخص مفرد (He, She, it) دیده می‌شود. در زبان انگلیسی امروزی جنسیت گرامری تقریباً همه اسامی با جنسیت طبیعی آنها یکسان است، این یعنی وقتی مثلاً دربارهٔ یک مرد صحبت می‌شود همیشه ضمیر مذکر برای اشاره به آن استفاده می‌شود. البته با توجه به تأثیر اندک جنسیت در زبان انگلیسی، تقریباً دانستن جنسیت اسامی در این زبان اهمیتی ندارد.

  • فعل

فعل‌ها را از جنبه‌های گوناگون می‌توان طبقه‌بندی کرد ضمن اینکه بعضی فعل‌ها می‌توانند نقش‌های گوناگون و متضادی را بازی کنند (مانند افعال to be و to have). مثلاً می‌توان افعالی که صورتهای صرفی ناقص دارند (مانند اکثر افعال کمکی و افعالی که برای آب و هوا به کار می‌روند) را تحت عنوان افعال ناقص در مقابل سایر افعال که صورتهای صرفی کامل دارند قرار داد. یا می‌توان افعالی که صرفاً جنبه پیوند دهندگی بخش نهاد جمله با قسمت غیر فعلی گزاره را دارند (مانند افعال to be(وقتی به عنوان فعل اصلی بیاید) , to become , to seem را تحت عنوان افعال ربطی از سایر افعال که جنبه کنشی دارند (افعال تام) جدا کرد. یا می‌توان افعالی که در جمله صرفاً جنبه نقشی (functional) دارند و برای فراداد مقوله‌های دستوری نمود، زمان دستوری، وجهیت یا جهت فعل به کار می‌روند را با عنوان افعال کمکی از سایر افعال که به عنوان فعل اصلی یا قاموسی هستند جدا کرد.

  • افعال کمکی

افعال کمکی (auxiliary verbs) در زبان انگلیسی، افعالی هستند که برای سؤالی کردن، منفی کردن، ساختن زمان‌های خاص و حالت مجهول به جمله اضافه می‌شوند. این افعال عبارتند از be, do, have, will. هر یک از این افعال ممکن است شکل ساده یا گذشته داشته باشند که کاربردی مختص به خود دارد.

  • افعال کمکی وجهی

افعال مدال (modal verbs) یا افعال کمکی وجهی، شامل افعال can, could, may, might, must, need not, shall/will, should/ought to می‌شوند. این افعال توانایی، اجازه، امکان انجام و … را در جمله نشان می‌دهند. شکل افعال مدال با توجه به زمان جمله تغییر می‌کند در نتیجه باید در زمان استفاده از آنها به زمان جمله توجه کرد. این افعال ساختار و کاربردی متفاوت نسبت به افعال کمکی یا افعال اصلی دارند. در واقع افعال مدال بدون معنا نیستند اما برخی از نقش‌های افعال کمکی (مانند منفی کردن یا سؤالی کردن) را ایفا می‌کنند.

  • قید

قید در انگلیسی شرایط و نحوه عمل صورت گرفته می باشد.

  • صفت

صفت کلمه‌ای است که دربارهٔ اسم توضیحی می‌دهد و آن را توصیف می‌کند و معمولاً قبل از اسم می‌آید.

  • حرف

حرف بزرکتر از فونیم یا صداست و دارای سمبول‌های خاص می‌باشد و در زبان انگلسی ۲۶ حرف موجود است. وبدون شک بی شمار واژه دارد

برای آشنایی با گرامر زبان انگلیسی به طرز کاملا ساده، حتما بخش گرامر چرب زبان را مرور کنید.

 

3 e1502091209509

مطلب جذاب بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی را از دست ندهید!

در پایان

قبل از آموختن زبان انگلیسی باید هدف خود را تعیین کنید.

  • آیا زبان انگلیسی را برای مسافرت نیاز دارید؟
  • آیا زبان انگلیسی را برای تفریح و سرگرمی نیاز دارید؟
  • آیا زبان انگلیسی را برای تحصیل نیاز دارید؟
  • آیا زبان انگلیسی را برای کار نیاز دارید؟

ترفندهای کاربردی زبان انگلیسی

دانلود رایگان منابع کاربردی زبان انگلیسی

هر کدام از بخش های فوق منابع خاصی برای آموزش می طلبند. با چرب زبان همراه باشید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

فهرست