image

آموزش دقیق الفبای زبان فرانسه (با تلفظ و معنی فارسی)

گاما

الفبای زبان فرانسوی کمی برای زبان آموزان دشوارتر از زبان های دیگر است (عمدتا بخاطر تلفظ متفاوت، که معادل فارسی برای شان نداریم). مثلا اینکه برخی حروف وقتی آخر کلمات قرار بگیرند بی صدا هستند و تلفظ نمی شوند.

حتما بخوانید: آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟ مدت زمان یادگیری چقدر است؟

همانطور که گفتیم تلفظ در زبان فرانسه بسیار سخت تر از بخش های دیگر آن است. اینکه برخی سایت ها تلفظ فارسی کلمات، حروف را می نویسند کار درستی نیست چون  اصلا بسیاری از تلفظ های زبان فرانسه، معادل فارسی ندارند. به عکس بالا نگاه کنید، این ها الفبای زبان فرانسوی هستند. در حالیکه نگاه می کنید، به فایل صوتی زیر که تلفظ صحیح آن هاست گوش کنید:

 

 

ویدیوی آموزش حروف الفبای زبان فرانسه

الفبای زبان فرانسه از نظر نوشتاری همان حروف زبان انگلیسی می باشند که تنها تلفظ آنها متفاوت است. شما می توانید تلفظ حروف فرانسوی را نیز در این درس از چرب زبان گوش دهید و یاد بگیرید.
حروف زبان فرانسوی مانند زبان انگلیسی ۲۶ حرف می باشد که ۶ حرف آن حروف صدادار یا Voyelle ومابقی آنها یعنی ۲۰ حرف دیگر حروف بی صدا یا Consonne می باشند.

 


french

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه چرب زبان، زبان فرانسه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان فرانسه رو مثل بلبل حرف بزن!


 

Les voyelles: A E I O U Y
Les consonnes : B C D F G H J K L M N P Q R S T V W X Z

پیشنهاد می کنیم برای یادگیری سریع زبان فرانسه، از بهترین نرم افزارهای موجود آموزشی استفاده کنید. با این نرم افزارها در حد ۳ ماه به سطح متوسط زبان فرانسه می رسید!

نکات الفبای فرانسه:

نکته۱: صداهای تو دماغی: صداهای تو دماغی زبان فرانسه صداهایی هستند که در فارسی هیچ معادلی ندارند. ممکن است شما در زمان غرغر کردن یا ادا درآوردن و مسخره بازی صداهای مشابهی را درآورده باشید اما در زبان فرانسه این صداها بخشی از ساختار تلفظ زبان را ساخته اند. این صداها مشابه صداهای قبلی گفته شده هستند اما تو دماغی تلفظ می شوند. گاهی انتهای این صداها تا حدی به سمت صدای نون می رود.

نکته ۲: زبان فرانسه حروف ناخوانده زیادی دارد. تقریبا تمام حروف بی صدا در آخر کلمات به جز حروف C, R, F و L تلفظ نمی شوند.

نکته ۳: فرانسوی ها کلمات را در جمله هم به صورت به هم چسیده می خوانند پس ممکن است حرف آخر یک کلمه با حرف اول کلمه بعد ترکیب شود و تا حدی متفاوت تلفظ شود.

نکته ۴: اگر کافی  نبود حتما به این وبسایت آموزش الفبای فرانسوی با صدا و با مثال سری بزنید.

حتما بخوانید: معرفی بهترین منابع برای یادگیری زبان فرانسه (کتاب+نرم افزار+وب سایت)

8 نکته کاربردی درباره ساختار زبان فرانسه که حتما باید بدانید!

البته قبلا هم توضیح داده ایم که ساختار زبان فرانسه به عنوان یک زبان لاتینی، دارای ویژگی‌ها و قواعد خاصی است. در زیر نکات کاربردی درباره ساختار زبان فرانسه آورده شده‌اند:

  1. نقش حروف مشخص در جمله: حروف مشخص (articles) در زبان فرانسه به دو نوع “le, la, les” (حروف معین) و “un, une, des” (حروف نامعین) تقسیم می‌شوند.
  2. تشکیل جملات: جملات فرانسوی از نقاطی مانند فاعل، فعل و مفعول تشکیل می‌شوند. ترتیب کلمات در جمله نیز معمولاً SVO (فاعل، فعل، مفعول) است.
  3. حروف اشاره: حروف اشاره در زبان فرانسه “ce, cet, cette, ces” هستند که به ترتیب برای نشان‌دادن “این، این، این و این‌ها” به‌کار می‌روند.
  4. صفات و ترتیب صفات: صفات در زبان فرانسه به عنوان ترکیب‌هایی از حروف اشاره و صفت اصلی تشکیل می‌شوند. ترتیب صفات معمولاً به شکل: حروف اشاره، صفت هویت، صفت توضیحی می‌باشد.
  5. صفات مقایسه‌ای: برای مقایسه صفات در فرانسه از کلمات “plus” (بیشتر) و “moins” (کمتر) برای مثبت و “aussi” (همانند) برای مقایسه برابر استفاده می‌شود.
  6. صفات جدا: برخی از صفات در فرانسه بعد از فعل قرار می‌گیرند، نه پیش از اسم. به عنوان مثال: “Il est facile à comprendre” (آسان برای درک است).
  7. زمان‌های گذشته و حال: در زبان فرانسه، زمان‌های گذشته و حال به شکل واحد و پیشرفته وجود دارند. برای مثال: “j’ai mangé” (من خوردم) در گذشته و “je mange” (من می‌خورم) در حال.
  8. صحبت کردن در زمان آینده: برای بیان افعال آینده در فرانسه از “aller + infinitif” استفاده می‌شود. به عنوان مثال: “Je vais manger” (من می‌خورم).
  9. نقش ضمیرها: ضمایر در زبان فرانسه به عنوان فاعل، مفعول، مستقل و … نقش مختلفی دارند و می‌توانند به تنوع جمله‌ها افزوده شوند.
  10. استفاده از اشتباهات متداول: اشتباهات متداولی که زبان‌آموزان فرانسوی مرتکب می‌شوند، شامل تلفظ اشتباه، گرامر نادرست و کاربرد غیرصحیح کلمات هستند. پیش بینی این اشتباهات و اصلاح آنها مهم است.

با تمرین مداوم و توجه به ساختار زبان فرانسه، می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشیده و به طور مؤثرتری از این زبان استفاده کنید. هرگونه سوالی درباره الفبای زبان فرانسه دارید در بخش نظرات با چرب زبان مطرح نمایید.

مطالب کاربردی عبارات فرانسوی

ترفندهای زبان فرانسه (کلی)

دانلود منابع مفید زبان فرانسه

زبانمهر

حتما بخوانید!

29 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست