مردم کانادا

۱۰ روش مهاجرت به کانادا و همه نکات مهم (بعد از کرونا)

گاما

کانادا در نیم قرن گذشته پذیرای تعداد زیادی از مهاجران بوده است و به فرهنگ ‌های مختلف ارزش می‌ دهد. افراد خارجی یک پنجم جمعیت کانادا را تشکیل می دهند که تقریباً یکی از بیشترین آمار های مهاجرت در بین کشور های صنعتی غرب می باشد. مهاجران به دموگرافیک های کهن این کشور و همچنین رشد اقتصاد و سوخت کمک کرده اند. کانادا در سال های اخیر بیش از همیشه به یک مقصد جذاب برای مهاجران تبدیل شده است، زیرا آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ؛ بسیاری از برنامه های مهاجرتی شامل پناهندگی، پناهجویی و شغل های کوتاه مدت را محدودتر کرده است.

نقش مهاجرت به کانادا در طول تاریخ چیست؟

مهاجرت در کانادا مانند آمریکا به طرز قابل توجهی فرهنگ و اجتماع آن را شکل داده است. کانادا بعد از مستقل شدن از بریتانیا در سال ۱۸۶۷، از مهاجران برای کمک به گسترش و پیشرفت خود استفاده کرده است. کمپین های اطلاعاتی زیر نظر دولت، مهاجران این ناحیه را تشویق می کند که در نواحی حاشیه‌ ای و روستایی سکونت داشته باشند.

البته این کشور پذیرای همه مهاجران نیست. سیاست های مربوط به قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، گروه‌ های خاصی از مهاجران شامل بعضی از افراد خاص غیر اروپایی با پیشینه های غیر مسیحیت و همچنین افراد فقیر، بیمار و ناتوان را به داخل کشور نمی پذیرفت. در نتیجه قوانین مهاجرتی بعد از دوره جنگ تغییر پیدا کرد. یعنی همان زمان که پناهندگان و مردم دیگر از اروپا فرار کردند. جنگ سرد اقتصادی نیازمند نیروی کار بیشتری بود. تنش ‌های جنگ سرد همچنین روی سیاست‌ های کانادایی تاثیر گذاشت و مهاجران ضد کمونیست و soviet bloc  و جماهیر شوروی را ایجاد کرد.

راه های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل (ویزای دانشجویی)

قانون گذاری در سال ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ بر اساس قوانین امروزی، نوع برنامه مهاجرین کانادا را تعیین کرد که پذیرای فرهنگ های مختلف بود. اتاوا در سال ۱۹۶۷ یک سیستم امتیاز بندی را برای ارزیابی درخواست کنندگان معرفی کرد که بعد از آن مهاجران از آمریکا، آسیا، کاریبن و آمریکای لاتین بیش از همیشه به کانادا رفتند. یک سیاست در سال ۱۹۷۱ تحت حمایت دولت برای گوناگونی فرهنگی در پیش گرفته شد و قانونگذاری آن در سال ۱۹۷۶ به تعهد کانادا برای پناهندگان مقامات فدرال و ایالت نشین ‌ها اشاره کرد که اهداف مهاجرتی را با یکدیگر ارتقا می دادند و از مهاجران به عنوان یک ابزار برای آشنایی با فرهنگ های مختلف، پیشرفت اقتصاد و اهداف اجتماعی استفاده می کردند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

موقعیت کانادا

مدت زمان طولانی است که مهاجرت نقش بسیار مهمی در اقتصاد کانادا دارد و افراد زیادی برای کار به این کشور می روند. مهاجران به طرز قابل توجهی به اندازه یک فرد بومی اهمیت پیدا کرده اند اما هنوز نرخ باروری در این افراد پایین است و تقریباً به ازای هر خانوم، ۱٫۵ تولد وجود دارد. از آن جایی که کانادا هنوز با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است ؛ به همین دلیل تلاش دارد که دسته خاصی از مهاجران را بپذیرد. امروزه مهاجران تقریباً یک چهارم کارمندان کانادایی را تشکیل می دهند.

نگاه کانادایی ها به مهاجرت چیست؟

ده‌ ها سال است که نگاه عموم مردم کانادا به مهاجران یک نگاه مثبت است. در نظرسنجی سال ۲۰۱۹، مشخص شد که یک سوم از کانادایی ها سطح مهاجران را سطح بالایی می ‌دانستند. کانادایی ها عموماً مهاجران و سیستم مهاجرتی کشور را نسبت به آمریکا بهتر تصور می کردند که این هم به دلیل تلاش دولت آمریکا برای ارتقا و پذیرش فرهنگ ‌های مختلف برای ایجاد تنوع و گوناگونی در هویت ملی بود. کانادا همچنین مهاجرت غیر رسمی با مقیاس بزرگ ندارد. دقیقاً همان چالشی که کشور های آمریکایی و چند کشور دیگر با آن درگیر هستند. اگرچه که هنوز تحقیقات نشان می دهد که ساپورت و حمایت از مهاجران در کشور کانادا وضعیت خوبی دارد.

چه کسانی به کانادا مهاجرت می ‌کنند و کجا مستقر می‌ شوند؟

کانادا در سال ۲۰۱۹  ، پذیرای ۳۴۰۰۰۰ مقیم جدید در این کشور بود. یعنی بالاترین عدد در بیش از یک قرن. آمریکا تقریباً با جمعیت ۹ برابر بیشتر از کانادا، ۵۷۷ هزار مقیم دائمی را در سال می پذیرد. معمولا بیشترین جمعیت مقیم های دائمی در کانادا، از کشور هایی مثل هند هستند که بسیاری از آن ها افراد حرفه ‌ای و متخصص می باشند؛ علاوه بر آن کانادا تقریباً ۸۰۰ هزار کارمند موقت و دانشجویی بین المللی را در سال گذشته پذیرش کرده است.

اونتاریو مدت زمان طولانی است که مقصد مهاجران می باشد. این ایالت در سال ۲۰۱۹، محل پذیرش ۴۵ درصد از مقیمان دائمی جدید بوده است که اکثریت آن ها در اطراف تورنتو یعنی بزرگترین شهر کانادا ساکن شده اند.

فرایند کاری مهاجران کانادا چگونه است؟

کانادا مهاجران دائمی را در چهار دسته بندی اصلی می ‌پذیرد. در سال ۲۰۱۸، ۵۸ درصد از مقیمان جدید دائمی از طریق جریان های اقتصادی، ۲۷ درصد از طریق اسپانسرشیپ فامیلی، ۱۴ درصد از طریق حفاظتی و پناهندگی و یک درصد از طریق اقدامات بشردوستانه پذیرش شدند.

اقتصاد. فرایند مهاجرتی اقتصادی در کانادا یک مدل آموزشی برای کشور های دیگر است. بیشترین مهاجران اقتصادی از کارکنان حرفه ای فدرال انتخاب می شوند. بسیاری از آن ها از طریق سیستم امتیاز بندی پذیرش شده ‌اند که ترجیح آن ها بیشتر افراد جوان ‌تر با پیشنهادات شغلی و سطح بالای تحصیلات، تجربه و تخصص در زبان مثل انگلیسی و فرانسوی است. دولت هر دو هفته یک بار، افراد با امتیاز های بالا را دعوت می کند تا برای اقامت دائمی، آن ها را مورد بررسی قرار دهد. با افت بخش صنعتی و پیش روی کشور به سمت داشتن یک اقتصاد دانش بنیان، این سیاست ها بر روی مهارت هایی انعطاف پذیر و قابل انتقال در حیطه های شغلی خاصی تمرکز می کنند . اکثر جواب ها و نتایج بعد از ۶ ماه به دست پذیرفته شدگان خواهد رسید.

مهاجرت به کانادا

دومین مسیر بزرگ مهاجرتی اقتصادی، برنامه مهاجرت استانی است که یک سوم همه مهاجران اقتصادی در سال ۲۰۱۸ را در بر می گیرد. در این فرآیند، افراد به استان‌ های خاص به غیر از کوبک یا کبک (کبک نام یک استان است که سیستم انتخاب استانی متفاوتی دارد) و نوناووت درخواست می دهند و کاندیدا ها می توانند نیاز های اقتصادی آن ها را برآورده کنند. دولت فدرال باید ثابت کنند که در آن استان می تواند مهاجران را حمایت کند و به آن ها تضمین اقامت دائمی هم بدهد. مهاجرت استانی به کانادا رشد مهاجرت های ناحیه ای را در بعضی از شهرها افزایش داده است. در سال ۲۰۱۴ میشیگان از دولت فدرال درخواست کرد که ۵ هزار ویزا برای جذب مهاجران ماهر به دیترویت را فراهم کند که این اتفاق نیفتاد.

خانواده. این طبقه ‌بندی از مهاجران شامل همسران و کودکانی هستند که به اعضای خانواده ساکن خود در کانادا می پیوندند. این دسته دومین گروه بزرگ مهاجران پذیرفته شده در هر سال می باشند.

۲۰ تا از ارزان ترین دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی

پناهندگی. کانادا؛ آمریکا را به عنوان بزرگ ترین جای دنیا برای پذیرش پناهندگان در سال ۲۰۱۸ می ‌داند که اقامت دائم را برای بیش از ۲۸ هزار فرد بی ‌خانمان، مخصوصاً از آفریقا و شرق میانه تضمین می کند. این دسته هر دوی برنامه های پناهندگی بشر دوستانه و تقاضا های پناهندگی را در بر می گیرد. پناهندگی برای این افراد بر اساس محل و میزان آسیب پذیری تعیین می گردد و در طول این انتقال، کمک دولت را به همراه دارند. پناهندگان با اسپانسرشیپ های خصوصی تقریباً دو سوم پناهندگان کانادا را تشکیل می دهند که از نظر دولت هم جزء شهروندان قانونی محسوب می شوند و دولت مسئولیت مسائل اقتصادی و قانونی این افراد را دارد. پناهندگان می توانند به صورت مستقیم برای مقیم شدن در کانادا درخواست دهند. همه این موارد تحت نظر مقامات رسمی کانادا انجام می ‌شود و عموماً این افراد به مقیمان دائمی تبدیل خواهند شد.

راه های بشردوستانه و غیره. کانادا اقامت دائمی را برای تعداد کمی از افراد به دلایل دیگر تضمین می کند که شامل حمایت های بشردوستانه به طور گسترده و تعریف شده و بعضی از شرایط خاص مثل سختی ها و مشقت های خاصی است که درخواست کنندگان در صورت برگشتن به کشور خود با آن ها روبرو می شوند. این افراد برای درخواست باید مجوز دریافت کنند. مقامات رسمی عوامل مختلفی را هنگام تنظیم این موارد مانند ارتباطات درخواست‌کننده با کانادا و جریان های پیش رو در صورت پذیرش نشدن؛ در نظر می گیرند.

سیاست کانادا در مورد پناهجویان متقاضی پناهندگی چیست؟

کانادا پذیرای افرادی است که متقاضی پناهندگی هستند. پناهجوها اغلب به دلایل مشابهی به کانادا می آیند اما بعداً در دسته بندی های مختلف قرار می گیرند و بعضی از آن ها پذیرش از سمت دولت را دریافت نمی کنند. مهاجران می توانند در فرودگاه هم اظهارات مختلف داشته باشند.

بعضی از سازمان های دولتی داخل کانادا این مسئولیت را به عهده می ‌گیرند. در سال ۲۰۱۷ تقریباً دو پنجم از پناهجوها بدون هیچ اعتبار رسمی وارد این کشور شدند. ممکن است دو سال طول بکشد که مقامات کانادا تصمیم بگیرند که یک فرد درخواست کننده را بپذیرند. کانادا در سال ۲۰۱۸، ۷۶۰۰ مورد از این پناهجو ها را تضمین کرد که بیش از ۶۰ درصد اظهارات آن ها را به طور کلی شامل می شود که این عدد برای آمریکا ۳۵ درصد می باشد. اکثر آن ها به سرعت قادر هستند که درخواست اقامت دائم بدهند. بعضی از پناهجویان ناموفق در بعضی از شرایط ممکن است بتوانند تحت دسته بندی های بشردوستانه یا دیگر دسته ‌بندی ‌ها اقامت دائم بگیرند.

کانادا

بعضی از منتقدان مثل مهاجرانی که از طریق کانال های طبیعی وارد یک کشور شده اند، می دانند که کانادا به پناهجوها اجازه می دهد از طریق سیستم‌ های مهاجرتی “backdoor immigration.” وارد این کشور شوند. از آنجایی که مقامات رسمی این موارد را در نظر می‌ گیرند اما پناهجوها مراقبت های مربوط به سلامت، مسائل اجتماعی، حقوق کارمندی و سکونت را در نظر می گیرند. علاوه بر آن دولت تمایل ندارد که مهاجران شکست خورده را دوباره به کشور برگرداند اما بعضی از آن ها به شکل غیر قانونی در کانادا می مانند.

مهاجران چگونه در کانادا زندگی می‌ کنند؟

کانادا در مقایسه با کشورهای دیگر به مهاجران برای تامین برنامه های مهاجرتی، کسب مهارت، خدمات اجتماعی و مقدمات شهروندی کمک  می ‌کند. در سال‌ های اخیر تقریبا ۷۰ درصد از بودجه آژانس مهاجرتی فدرال به برنامه های اقامتی اختصاص داده شده است. این سطح از حمایت باعث شده است کانادا یکی از مهمترین مقاصد برای مهاجران محسوب شود. در نتیجه درصد رضایت مهاجران به شدت بالا رفته است. مهاجران کانادا مخصوصاً بعد از کابینه نخست وزیر جدید موقعیت خوبی دارند اما با این حال، دولت کانادا نگران مواردی که نشان می دهند مهاجرانی که از دهه ۹۰ میلادی به کانادا مهاجرت کرده اند ؛ نسبت به کسانی که از دهه ۸۰ به کانادا آمده اند، با مشکلات بیشتری در مسیر موفقیت اقتصادی خود مواجه شده اند.

البته هنوز هم اولویت مهاجران در بعضی از مسائل اقتصادی بعد از افراد بومی کانادایی است اما معمولاً این اولویت کم کم کاهش پیدا می کند. بسیاری از افراد درگیر پیدا کردن شغلی مرتبط با مهارت های خود هستند. مهاجران باید سعی کنند که تلاش خود را افزایش دهند تا بتوانند از لحاظ اقتصادی در کانادا وضعیت خوبی داشته باشند؛ مخصوصاً مهاجرانی که توانایی زبان در آن ها کم باشد. این جمله طبق گفته دانیل پروفسور دانشگاه بریتیش کلمبیا می باشد که مهاجرت به کانادا را توصیه می کند.

برنامه نیروی کار موقت در کانادا چیست؟

برنامه نیروی کار موقت در کانادا برای افراد خارجی وجود دارد که آن ها را وارد صنعت های خاص می‌ کند و به اقتصاد و رشد فرهنگی کشور کمک می ‌کند. مقامات رسمی تقریباً ۳۴۰ هزار مجوز کار کوتاه مدت و موقتی را در سال ۲۰۱۸ برای خارجی ها تضمین کردند که شامل کارگران کشاورزی، پرستاران خانگی و متخصصان با مهارت بالا بوده است. این سیستم پیچیده است اما کارکنان موقتی به طور عمومی از یکی از این دو مسیر می توانند به کانادا بیایند، البته برنامه های بین المللی دیگر نیز وجود دارند.

ویزا های کار نیز به افراد خارجی داده می شود. کشور کانادا می ‌تواند بدون در نظر گرفتن درخواست های دیگر افراد، مهاجران را استخدام کنند. بعضی از مجوز داران محدودیت ‌هایی روی محل شغل یا نوع شغل دارند؛ در حالی که برنامه های کارمندان خارجی در کوتاه مدت به بیزینس ها و تجارت ها که نمی توانند کارمندان محلی را برای شغل بین المللی پیدا کنند، ایجاد شده است. همه کارمندان خارجی، برنامه های امنیت شغلی را دریافت می ‌کنند و مقامات رسمی محل های ایجاد چنین شغل هایی را مشخص می کنند.

مهاجرت غیر قانونی در کانادا چه میزان چالش دارد؟

جغرافیای کانادا که با سه اقیانوس و کشور آمریکا احاطه شده است، می تواند یک عامل جذب کننده برای مهاجران باشد که به اتاوا کمک کرده است تا ورود افراد بدون مدرک و غیرقانونی را محدود کند. این یک سیستم مهاجرتی منظم می باشد که شامل بعضی از الزامات ویزایی بسیار سخت و شدید در جهان است و برای جلوگیری از اقدامات غیر قانونی ایجاد شده است. متخصصان تخمین زده اند که تقریباً ۲۰۰ الی ۵۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی در کانادا زندگی می کنند.

مهاجرت به کانادا

طبق امار و نظرسنجی های سال ۲۰۱۷، تقریبا دیپورت افراد با ورود غیر قانونی به این کشور، دو برابر افرایش پیدا کرده است و مردم موافق هستند که کانادا، مهاجران غیر قانونی را از آمریکا نپذیرد، زیرا به امنیت آن ها اطمینان ندارند. با این حال، بعضی از شهرهای کانادایی دارای پایگاه های تحصن هستند و سیاست های “دسترسی بدون ترس” دارند که همکاری پلیس را با مقامات مهاجرتی و خدمات عمومی افراد بدون مجوز مهاجرتی را محدود می کند. مقامات در حال تلاش برای اجرای قوانین ممنوعیت های کانادایی کارمندان غیر مجاز هستند.

سیاست‌های آمریکا چگونه روی سیستم مهاجرتی کانادا تاثیر گذاشته است؟

آمریکا و کانادا مدت زمان طولانی است که با همکاری یکدیگر مهاجرت افراد و همچنین تبادل کالا را در بسیاری از نقاط کنترل می‌ کنند و مقاصد بیش از پنج هزار مایل را هم تحت کنترل دارند.

در سال ۲۰۱۱ این دولت ‌ها اعلام کردند که استراتژی “فراتر از مرز” برای افزایش امنیت و ارتقاء سفر های قانونی و تجارت ایجاد خواهد شد. در این برنامه این دو کشور شروع به اشتراک‌گذاری اطلاعات، در مورد درخواست های ویزا برای عبور کننده‌ های مرز کردند. این چارچوب باعث ایجاد یک رابطه سالم بین کانادا و آمریکا شد که تحلیلگران آن را یک اتفاق خوب در چند سال آینده دانستند. طبق گفته ترزا کاردینال، متخصص مهاجرتی در مرکز سیاسی بیپارتیسان، توافق فراتر از مرز و همه اقدامات مربوط به آن در مرز بین کانادا و آمریکا و با همکاری یکدیگر به شکل عمیق انجام شده بود تا رهبری سیاسی در کشور ها را دستخوش تغییر کند.

چرا کانادا؟ ۷ دلیل برای اینکه کانادا بهترین کشور دنیاست

در چند سال اخیر بعضی از اقدامات ترامپ ردپای خودش را در سیستم کانادا هم به جا گذاشت. در سال ۲۰۱۷ زمانی که ترامپ به ریاست جمهوری رسید، کانادا ۵۰۰۰ اظهارات مربوط به پناهجوها را دریافت کرد که دو برابر سال قبل بود. متخصصان این موضوع را مرتبط با سیاست های ترامپ می ‌دانند، مثل محدودیت های سفر و پناهجویان که شرایط مهاجرت را در آمریکا سخت تر کرده است. همین موضوع مقامات کانادایی را درگیر کرده است و باعث شده است که آن ها امنیت های مرزی را سخت گیرانه تر پیش ببرند و فرایند اقدامات پناهجویی را تغییر دهند و همچنین به آمریکا سفر کنند تا مهاجران را تسخیر کنند.

طبق گفته تحلیلگران در دادگاه کانادایی؛ فشار های مهاجرتی در تاریخ جولای ۲۰۲۰ افزایش یافته است و یک توافق بلندمدت را با آمریکا ایجاد کرده است که نیاز دارد کانادا دوباره به موضع خود در مورد پناهجویان برگردد و وارد قوانین آمریکایی شود. آن ها مشخصا اعلام کردند که توافق سال ۲۰۰۴، پناهجویان را در معرض دستگیری توسط مقامات مهاجرتی آمریکا قرار می دهد. پارلمان کانادا تا ژانویه ۲۰۲۱ این قوانین را تغییر نداده است.

دیدنی های کانادا

بعضی از اقدامات مهاجرتی ترامپ، برای اقتصاد کانادا یک لطف به حساب می آید. مثلاً حکومت در ژوئن سال ۲۰۲۰، مسئله ویزا ها برای افراد کارمند با مهارت بالا را حداقل تا انتهای سال بعد به تعویق انداخت. کانادا کار کارمندان خارجی را برای پیدا کردن شغل در این کشور آسان تر کرد. این مورد برای متخصصان حرفه ‌ای هم بهتر شد و بسیاری از آن ها از آمریکا درخواست دادند که مجوز های کار برای آن ها در عرض دو هفته آماده شده بود. بعضی از کمپانی های آمریکایی هم حضور خود را در کانادا گسترش دادند.

ویروس کرونا چه تاثیری روی مهاجرت گذاشته است؟

شیوع ویروس کرونا در کانادا مانند بسیاری از کشور های دیگر در جهان، محدودیت هایی را برای مهاجرت و سفر در این کشور ایجاد کرده است. این کشور در ماه مارس سفر های خارجی را به طور کامل مسدود کرد. از جمله سفر های غیر ضروری از کانادا به آمریکا. در نتیجه کانادا اقدام به برگرداندن بسیاری از پناهجویان آمریکا کرد که نگرانی ها را افزایش داد. این کشور اسکان پناهندگی را به تاخیر انداخت و مجوز ها و همچنین درخواست های اقامت دائمی نیز به تعویق افتادند و با این روش، راه را برای دانشجویان بین المللی آسان تر کرد و به طور مجازی در دانشگاه های کانادایی به مسائل دیپورت دانشجویان بین المللی در واشنگتن رسیدگی کرد.

شیوع این ویروس تغییرات زیادی را ایجاد کرده است. افزایش بیماری های عفونی و مرگ و میر بین مهاجران باعث شد که مکزیک به طور موقت، فرستادن کارمندان به کانادا را متوقف کند و اتاوا را مجبور کند که دوباره وارد مسئله حالت حافظتی مخصوص استخدام کارمندان خارجی شده و آن را مورد بررسی قرار دهد. اتاوا نیز در حال بررسی چگونگی شناخت پناهجویان در حوزه سلامت و مراقبت است.

هزینه های زندگی در کانادا (از خوراک تا هر چیزی که نیاز دارید)

هنگامی که به مهاجرت به کانادا فکر می‌ کنیم، چیزهای زیادی به ذهنمان می رسد و طبق شرایط و دلایلی که پشت مهاجرت است، برای این امر مهم تصمیم گیری می کنیم.‌ سپس می‌ توانیم تصمیم بگیریم که به کدام قسمت از کانادا مهاجرت کنیم. مثلاً به عنوان دانشجو یا سرمایه گذار به آن وارد شویم یا این که می خواهیم فقط یک زندگی معمولی داشته باشیم یا اینکه به دنبال ادامه تحصیل در کانادا هستیم یا قصد داریم که یک شغل تجاری به راه بیاندازیم. در نهایت ایالت یا شهر خاص را انتخاب می کنیم، زیرا می دانیم که هر ایالت برای اهداف مهاجرتی مختلف، متفاوت است.

زمستان کانادا

فرقی ندارد که چه شرایطی دارید. در هر صورت قصد شما برای سفر کردن به کانادا یا یک مکان خاص در کانادا مهم است و در هر صورت دولت کانادا برنامه های مهاجرتی مختلف را به شما پیشنهاد می دهد تا بتوانید نوع مناسب آن را برای خودتان پیدا کنید. بررسی کردن مواردی که در زیر به شما شرح می دهیم، می تواند الزامات عمومی برای هر برنامه را به شما نشان دهد و کمک کند که به بهترین حالت به کانادا مهاجرت کنید.

۱- برنامه کارکنان ماهر فدرال Federal Skilled Worker

کارکنان ماهر کسانی هستند که متخصصان ماهری می باشند و تجربه خوبی در کار دارند. آن ها معمولاً به عنوان مقیم دائم در کانادا پذیرفته می شوند که علت آن هم توانایی بالای این افراد است. همچنین سهم آن ها در اقتصاد کانادا هم در نظر گرفته می شود. سطح توانایی این گزینه‌ ها برای بهبود بازار کار در کانادا بدون هیچ گونه کمکی مورد بررسی قرار می گیرد. شش فاکتور انتخابی مانند تحصیلات، سن، تجربه، سازش پذیری و استخدام و استعداد زبان‌ انگلیسی این افراد مورد بررسی قرار می گیرد. امتیاز کلی یک گزینه، توسط سازمان رسیدگی به برنامه کارکنان ماهر فدرال، بررسی می شود که باید نمره ی ۶۷ از ۱۰۰ باشد.

مردم کانادا: آشنایی با فرهنگ، دین، زبان و همه موارد ضروری

۲- ویزای تحصیلی Study Visa

بسیاری از دانشجویان انتخاب می‌ کنند که برای کیفیت سطح تحصیلی به کانادا مهاجرت کنند و خوشبختانه می توانید در یک محیط امن و زیبا در کانادا به تحصیل بپردازید. بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو بین‌ المللی ترجیح می دهند که تحصیلات آکادمیک خود را در کانادا کامل کنند و اگر یک دانشجو درخواست بدهد، می تواند برای تحصیلات در درجات بالا طبق رشته و دانشگاه پذیرش بگیرد.

اما نکته ای که ما را سردرگم می‌ کند، اینجاست که چگونه یک مرکز آموزشی برای سطوح بالا پیدا کنیم که در زیر راهکارهای آن را می بینید:

مرحله اول، ناحیه یا استانی که پایگاه آموزشی در آن است را انتخاب کنید.

مرحله دوم، رشته و دانشگاه را انتخاب کنید.

۳- تجربه کاری کانادایی Canadian Experience Class

مجوز مربوط به تجربه کانادایی به گزینه‌ هایی مجوز می‌ دهد که مقیم دائم در کانادا هستند که این اقامت بر اساس تجربه کاری آن ها در کشور کانادا اخذ شده است. اگر نیاز به اثبات تجربه کاری در کانادا دارید، باید موارد زیر را دنبال کنید:

  • برنامه ریزی برای زندگی کردن در خارج از استان کوبک
  • حداقل ۱۲ ماه تجربه کاری فول تایم با مهارت بالا در کانادا و اعتبار مناسب به مدت ۳ سال
  • رسیدن به سطح مناسب درجه زبان برای پیش بردن شغل

۴ – اسکیل وورکر فدرال Federal Skilled Trade Class

برنامه نیروی متخصص فنی فدرال یا اسکیل وورکر برای افرادی است که می خواهند به عنوان یک مقیم دائم در کانادا بسته به مهارت فنی و شغلی که دارند، ساکن شوند. اگر تحت برنامه های فنی متخصص فدرال قرار می‌ گیرید، پس گزینه خوبی هستید. این گزینه ها باید یک پیشنهاد استخدامی فول تایم برای حداقل یک سال داشته باشند یا باید در آن شغل و مهارت خاص در استان مشخص برتری داشته باشند. علاوه بر آن در این پیشنهادات شغلی، می توانند تا بیش از دو نفر را نیز استخدام کنند.

  • داشتن حداقل دانش زبانی و اخذ نمره یک سوم از آزمون زبان (که نشان می دهد فرد سطح و پایه مناسبی از زبان دارد)
  • حداقل ۲ سال سابقه کار تمام وقت مرتبط با حرفه در طی ۵ سال قبل از درخواست برای مهاجرت و همچنین دارا بودن تمام شرایط استخدام توسط طبقه بندی ملی مشاغل کانادا یا NOC  مشخص می گردد.

۵- برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان کانادا Saskatchewan PNP

این برنامه مهاجرتی برای افرادی مناسب است که کارکنان ماهری هستند و می خواهند برای همیشه در ساسکاچوان کار و زندگی کنند. این طبقه بندی برای هر فردی که شهروند یا مهاجر کانادا است، مناسب می باشد. بخش اکسپرس در این زمینه برای افرادی است که فهم، درک و مهارت کافی از کار و توانایی خوبی در زبان در اجزای مختلف دارند که به آن ها کمک می‌ کند تا بتوانند بازار کار خوبی در ساسکاچوان داشته باشند. در حقیقت  SINP همه درخواست‌ های مربوط به اکسپرس انتری در ساسکاچوان را بررسی می کند.

قواعد رفتاری انگلیسی زبان ها (تقریبا در همه جا مشترک)

۶- برنامه مهاجرت استانی انتاریو Ontario PNP

مهاجرت استانی یک برنامه مهاجرتی می باشد که در آن گزینه های مختلف، داوطلبِ سفر به اونتاریو هستند و خانواده آن ها اقامت دائم در کانادا را برایشان فراهم می کنند. همه این ها بستگی به پیشنهادات قبلی شغلی این افراد در یک ایالت یا ناحیه خاص دارد. دولت کانادا و سازمان های مربوط به انتاریو، فرصت‌ های زیادی را ایجاد می‌ کنند. برنامه استانی انتاریو برنامه‌ ای است که به کارمندان کمک می کند تا در رقابت استعداد جهانی پیروز شوند. در سال ۲۰۱۵ اونتاریو ۵۲۰۰ گزینه داشت که شامل گزینه هایی برای هر دو فرصت شعلی بودند، مثل برنامه استانی انتاریو و اکسپرس اینتری انتاریو.

دو راه برای کارکنان ماهری که می‌ خواهند به طور دائم در انتاریو کار و زندگی کنند، در نظر گرفته شده است. در این قسمت دو مسیر جدید را از سیستم انتخابی اکسپرس اینتری فدرال به شما معرفی می کنیم:

  • ‏اکسپرس انتری انتاریو: اولویت بر اساس سرمایه انسانی
  • اکسپرس انتری انتاریو: اولویت بر اساس مهارت در زبان فرانسوی

برنامه مهاجرت استانی انتاریو برای افرادی است که هم اکنون به اندازه کافی در اکسپرس انتری برای مهاجرت به کانادا وضعیت خوبی دارند و شهروند هستند و همچنین برای افرادی که میزان تحصیلات مورد نیاز، توانایی مناسب در زبان و تجربه کاری و دیگر عواملی را که به آن ها کمک می کنند، در این مسیر به موفقیت برسند را دارا هستند.

۷- اسپانسرشیپ فامیلی (پدر یا مادر و یا همسر) Family Sponsorship (Parental and Spousal)

اگر شما مقیم موقت یا دائم کانادا هستید، می توانید از طریق قانون ازدواج یا از طریق فرزند، پدر و مادر به کانادا مهاجرت کنید. همچنین می توانید یکی از خویشاوندان خود را برای مهاجرت به کانادا ساپورت کنید اما باید اثبات کنید که می توانید:

  • نیازهای پایه و اساسی را فراهم کنید، مثلاً خوراک، پوشاک و هزینه های درمانی و بیمارستان
  • ساپورت هزینه های خویشاوندی و
  • اطمینان پیدا کردن از اینکه خویشاوند و یا همسر شما نیاز به هیچ کمکی برای اقدامات مالی و هزینه زندگی ندارد

شرایط تحصیلی در کانادا: هزینه، رشته ها و همه نکات کاربردی

۸- برنامه ی مهاجرت استانی نوا اسکوشیا Nova Scotia PNP

زمانی که خودتان را آماده کرده‌اید که به نوا اسکوشیا مهاجرت کنید، اول باید برای برنامه مهاجرتی نوا اسکوشیا درخواست دهید. به کمک این برنامه مهاجرتی، افرادی که از لحاظ کاری و تجربه و سابقه برای نوا اسکوشیا مناسب هستند، می توانند برای مهاجرت به این ناحیه ثبت نام کنند. هنگامی که مجوز برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا را دریافت کنید، مسیر مهاجرت شما به طور کلی سریع تر پیش می رود. اگر انتخاب کرده‌ اید که در نوا اسکوشیا به عنوان مقیم دائم زندگی و کار کنید، باید برنامه‌ های مختلف مهاجرتی به این ناحیه را بررسی کنید. سپس تصمیم بگیرید که آیا لازم است پروژه‌ های خود را قوی تر کنید یا خیر. مثلاً بخش مربوط به کارمندان شرکت های خصوصی و سابقه کاری در نوا اسکوشیا یا درخواست اکسپرس انتری، در نوا اسکوشیا: اکسپرس انتری، متخصص ماهر‌ را جستجو کنید.

۹- برنامه ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا British Columbia PNP

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا یک برنامه مهاجرتی اقتصادی محسوب می‌ شود که مخصوصاً برای کمک به دولت کلمبیا طراحی شده است تا بتواند نیروی کار ماهر را برای اولویت های پیشرفت اقتصاد در خودش به کار بگیرد. این برنامه برای کسانی مناسب است که فارغ التحصیلان بین المللی و کارمندان خارجی هستند که مهارت های زیادی دارند و می خواهند تجربه کاری خود را برای اقتصاد بریتیش کلمبیا به کار بگیرند. جدا از آن ، برنامه مهاجرتی استانی بریتیش کلمبیا سرمایه گذارانی را انتخاب می کند که برای اقتصاد این ناحیه سرمایه گذاری کند و به ایجاد اشتغال برای همه ساکنان دائمی و شهروندان کانادایی کمک نماید.

۱۰- برنامه ی مهاجرت استانی مانیتوبا Manitoba PNP

برنامه ی مهاجرت استانی مانیتوبا همیشه به کارمندان ماهر و تاجران همراه با خانواده هایشان کمک می کنند که به شکل کاملا موفقیت‌ آمیزی در کانادا زندگی کنند و وضعیت اقتصادی خوبی به عنوان یک مقیم دائم در مانیتوبا داشته باشند. مانیتوبا این کار را برای مهاجران آسان می کند و آن ها را در این دو استان جای می دهد. تقریباً ۱۵ هزار مهاجر هر سال در مانیتوبا ساکن می شوند. معمولاً نتیجه مهاجرت افراد با تجربه بین‌ المللی به مانیتوبا یک نتیجه مثبت است. طبق نظرسنجی‌ های اخیر تقریباً ۸۵ درصد از مانیتوبا را مهاجرانی تشکیل می دهند که سه ماه بعد از رسیدن به کانادا به سر کار رفتند. در حالی که ۷۶ درصد از ان ها در عرض پنج سال صاحب خانه شدند و ۹۵ درصد از خانواده‌ ها به طور کامل در کانادا زندگی کردند.

حتما دانلود کنید: دانلود رایگان بهترین کتاب PDF انگلیسی در سفر (با ترجمه فارسی)

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست