زبان کره ای

۶ دلیل که کره ای سخت است و ۷ دلیل که آسان+ مدت زمان لازم برای یادگیری

گاما

زبان کره ای یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری در بین زبان های خارجی است. سازمان خدماتی مربوط به زبان های خارجی در آمریکا، زبان کره ای را در دسته بندی v از لحاظ رتبه بندی سختی زبان قرار داد و به این معنا است که “این زبان بدون استثنا در زمینه مکالمه برای همه سخت است .” خود من شخصا این رتبه بندی را باور ندارم و فکر می کنم که آسانی یا سختی یک زبان بستگی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که شامل موقعیت های یادگیرنده و یادگیری است تا این که فقط خود زبان را به تنهایی در نظر بگیریم. اما موافق هستم که کره ای نسبت به زبان های دیگر سخت تر است.

۶ دلیل که چرا کره ای سخت است؟

۱-ترتیب کلمات. ترتیب کلمات در زبان کره ای مخصوصا برای انگلیسی زبان ها و بعضی از زبان ها در کشورهای اروپایی، بسیار سخت است. فعل ها در انتهای جمله قرار می گیرند، حرف اضافه کاملا جای دیگری قرار دارد و … . که البته یادگیری ترتیبشان بسیار سخت است.

۲-تلفظ. زبان کره ای قوانین پیچیده ای برای تلفظ دارد. بعضی از افراد عادت کرده اند که هر زمان یک تلفظ خاص داشته باشند و تلفظ های بدون قانون را انجام می دهند که در مراحل اولیه یادگیری فرد را عصبانی می کند.

 


korean

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان کره ای چرب زبان، کره ای رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان کره ای مثل بلبل حرف بزن!


 

۳-شکل های انتهای فعل. انتهای یک فعل در زبان کره ای شکل های مختلفی دارد که بستگی به متن و موضوع خواهد داشت. ㅂ니다/습니다 انتهای یک فعل برای موقعیت رسمی است، 아/어요 برای صحبت های محاوره و غیر رسمی است، (ㄴ/는)다 برای نوشتار و … است. در نتیجه همه این ها یادگیری زبان کره ای را سخت می کنند.

۴-اتصالات. زبان کره ای اتصال دهنده های مختلفی دارد و گاهی اوقات جملات با اتصال دهنده های زیاد بیش از حد طولانی می شوند. ذهن افراد به اندازه کافی عادت ندارد که در نیمه اول جمله از این اتصال دهنده ها استفاده کند، در حالی که ممکن است دوست کره ای شما بیش از ۵ جمله را با همین اتصالات بیان کند.

۵-جملات احترام آمیز. حتی اگر در واژگان و ساختار زبان کره ای تبحر هم داشته باشید، ممکن است که به طور مداوم به دلیل استفاده نکردن از سیستم زبانی احترام آمیز در زبان کره ای در بین افراد بومی این کشور خجالت زده شوید. این یک بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ کره ای است و احتمال این که افراد از این زبان به طرز غلطی استفاده کنند، زیاد است.

۶-زبان محاوره ای. شاید به جایی برسید که همه جملات کره ای مورد نیاز را کاملا عالی حفظ باشید اما زمانی که به کشور کره سفر می کنید، نتوانید به خوبی مکالمه داشته باشید. مثلا شاید کلمه ‘이것이 무엇입니까?’ به ‘이거 뭐예요? تبدیل شود. یا به جای‘김철수 씨!’ و‘실례합니다 برای صدا کردن یکدیگر از ‘저기요!’ و‘야!’ استفاده کنند.

۷ دلیل که چرا کره ای آسان است؟

مطمئن هستم که این تیتر کاملا دروغ می گوید. در واقع باید ۷ دلیلی را بگوییم که چرا زبان کره ای برای افراد بومی به زبان های عربی، ژاپنی سخت است. اما چون بیش از حد در مورد سختی های زبان کره ای صحبت شده است، در این مقاله برعکس عمل می کنیم.

فکر می کنم که الان نکته مطلب را متوجه شدید. و در این قسمت می توانید با چشم پوشی از سختی ها به موارد آسان این زبان هم فکر کنید:

۱-نوشتن از چپ به راست و از بالا به پایین. این مورد برای انگلیسی هم به کار می رود که بهم خوردن آن کمی کار را سخت می کند. خوشبختانه زبان کره ای هم در این مورد مانند زبان انگلیسی است. پس اگر زبان انگلیسی را فرا گرفته اید، کار برایتان آسان تر خواهد بود.

۲-فاصله بین لغات: یکی دیگر از فاکتورهایی که یادگیری زبان کره ای را از ژاپنی آسان تر می کند، همین مورد است. البته کلمه “آسان تر” لغت مناسبی نیست اما شاید این مورد بتواند کمی این زبان را آشناتر کند.

۳-گرامر یکنواخت: این زبان ساختار نسبتا منطقی دارد (و خوشبختانه قابل تکرار است). البته گرامر آن با انگلیسی و فارسی متفاوت است که آن را سخت می سازد اما از بسیاری از جهات هم ساده تر است. مثلا صرف فعل شخص مانند (“she walks” vs. “I walk“)) وجود ندارد، همچنین موارد جداگانه نیز برای صرف کلمات(“I” vs. “me”) وجود ندارد و چند مورد دیگر.

۴-علامت گذاری که نسبتا شبیه به علامت گذاری زبان های غربی است: مطمئنا تفاوت های گرامری همه چیز را بهم می ریزد اما حداقل سمبل ها ( برای بیشتر بخش ها ) یکسان هستند.

۵-دیکته راحت: مطمئنا دیکته کره ای به اندازه اسپانیایی راحت نیست، اما قطعا راحت تر از انگلیسی است. خیلی جالب است که دیکته در این زبان هیچ گاه نقطه قوت محسوب نمی شود. لغات سخت این زبان نیز معمولا از زبان چینی آمده اند. الفبای کره ای نیز به طرز اعجاب انگیزی همیشه چیدمان راحتی دارد ( هیچ دو حرف صداداری با یکدیگر نمی آیند. )

۶-بدون بالا و پایین صدا: تفاوت های تون در بعضی از زبان ها اهمیت زیادی دارد و لهجه ها را متفاوت می سازد. البته هیچ تفاوتی را در گرامر ایجاد نمی کند و یک موضوع نسبتا مسخره است. در مورد زبان چینی و آفریقایی این مورد اصلا وجود ندارد که برعکس در زبان انگلیسی بسیار مهم است.

۷-ترکیب زیاد انگلیسی با این زبان: البته این چیزی است که فقط شنیده ایم و مطمئن نیستیم که بتوان قید ” زیاد ” را در این مورد به کار برد یا خیر. اما خوشبختانه واژه های یکسانی با انگلیسی مثل taxi یا hotel در این زبان وجود دارد.

یادگیری زبان کره ای چقدر وقت می برد؟

در کنار همه اطلاعاتی که تا به این جا در مورد این زبان پیدا کردیم ، باید ببینیم که یادگیری زبان کره ای چقدر طول می کشد که البته به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. در این مورد سه نظر متفاوت برای زبان آموز وجود دارد اما می توان تخمین هایی داشت.

لطفا به یاد داشته باشید که تخمین های زیر ثابت نیستند و برای رسیدن به تسلط در زبان کره ای ، باید دو فاکتور را در نظر بگیرید که مدت زمان یادگیری بستگی به خود و شرایطتان دارد. مثلا فرض می کنیم که شما برای رسیدن به سطح متوسط زبان کره ای یا همان B1 برنامه ریزی کرده اید. و برای همین مثال:

  • یک زبان آموز با تجربه که در زبان کره ای هیچ آموزشی ندیده باشد و چند زبانه باشد و در این زمینه انگیزه بالایی داشته باشد، چند بار در روز مطالعه کند و به طور کل سه ساعت در روز مطالعه کند، قادر خواهد بود بعد از ۹ ماه به سطح B1 برسد . ( البته که این مورد و شرایط بسیار نادر است! )
  • گاهی اوقات ممکن است که یک شخص در یادگیری زبان تجربه داشته باشد، در این زمینه هم انگیزه بالایی داشته باشد، اما هر روز یک ساعت و نیم مطالعه کند ، می تواند در طول دو سال و ۹ ماه به سطح B1 برسد.

اگر در یادگیری زبان تجربه ندارید اما مطالعه عمومی شما بالاست، انگیره متوسطی هم دارید، یک بار در روز هم به مدت یک ساعت مطالعه می کنید، می توانید در طول ۶ سال به سطح B1 برسید.

برای یک زبانی مثل کره ای، وقت گذاشتن کم تر از یک ساعت در روز، بدون انگیزه و بدون تداوم، مطمئنا شما را به هدفتان نمی رساند.

زمانی که بر اساس این متغیرها زمان مطالعه خود را حساب می کنید، اعداد خیلی دقیق نیستند و ممکن است قبل این که آن چند سال مورد نظر را برای رسیدن به سطح متوسط طی کنید، از یادگیری زبان دست بکشید؛ مخصوصا زمانی که انگیزه شما در سطح بالایی نباشد.

پس اگر انگیزه ندارید ، و نمی توانید به طور مداوم برای یادگیری زبان کره ای زمان بگذارید ، پس یادگیری این زبان برایتان زمان بر است. اما در هر حال شروع کردن از همین الان بهتر از به تعویق انداختن آن است. اما باید زمان زیادی را صرف این کار کنید و تلاش زیادی را در مراحل اول تا آخر انجام دهید.

نتیجه گیری: بنابراین چقدر طول می کشد تا زبان کره ای را یاد بگیریم؟

پاسخ به این سوال راحت نیست. بستگی دارد و به چیزهای زیادی هم بستگی دارد.

یک فرد انگلیسی زبان که خودش کره ای می خواند و قصد دارد به سطح متوسط برسد و این کار را در کمتر از یک سال انجام دهد، ممکن است در ۳ سال، ۶ سال یا حتی هیچ وقت به این مهم دست پیدا نکند.

من به یادگیری این زبان ” هدر دادن وقت ” و بدون ” سختی ” را اختصاص می دهم و واقعا به “سختی” زبان بدین شکل اعتقاد ندارم. کودکان همیشه می توانند همه زبان ها را یاد بگیرند، علت آن هم استعداد آن ها نیست، بلکه علتش این است که آن ها در مدت زمان خاصی در معرض زبانی خاص قرار می گیرند.

یادگیری زبان همیشه به عنوان یک سوال مطرح بوده است اما برای این که آن را کارآمد کنیم، همیشه نیاز داریم که با انگیزه، مسلط، پایدار باشیم و واقعا بخواهیم که به آن دست پیدا کنیم. ( و در این مورد کودکان هیچ حق انتخابی ندارند. ) رسیدن به سطح متوسط در زبان کره ای ممکن است ۱۰ سال طول بکشد اما اگر در این مسیر تسلیم نشوید، یک روز و به زودی به آن دست پیدا خواهید کرد.

توصیه من این است که حداقل یک و نیم ساعت در روز را ترجبحا به این کار اختصاص دهید، زمان مطالعه خود را به جلسات کوتاه تر تقسیم کنید، در این راه ثابت قدم باشید و سعی کنید متود های جدید و متنوع را به کار بگیرید.

اگر این پروسه را جدی بگیرید ، قطعا در مکالمه زبان کره ای هم مسلط خواهید شد. (در نهایت)

زبانمهر

حتما بخوانید!

9 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • کاش میشد زمان کمتری صرف این کار کرد ده سال خیلیه اونم برا سطح متوسط

    پاسخ
  • به نظر من زبان فارسی خودمون قشنگ تره.

    پاسخ
    • به نظر من نمیشه تو کره با کره ایا فارسی حرف زد

      پاسخ
      • من متاسفانه می‌خوام یاد بگیرم ولی چون دبیرستانی هستم وقت ندارم حتی روزی ۲۰ دقیقه الانم‌ که امتحانات شروع شده صبح ۶شروع میکنم تا شب ساعت ۱۰ می‌خوام بعد از ۱۰ مرور اجمالی به این زبان داشته باشم ولی فقط در زمان امتحانات میتونم چون گاهی اوقات بدلیل رشتم که تجربیه و زیستش زمان زیادی میگیره اون رو هم نمیتونم انجام بدم🥲😓

        پاسخ
    • 𝑃𝑎𝑛𝑖𝑧
      شهریور 23, 1402 10:17 ب.ظ

      اولا کره ای و فارسی هیچ ربطی بهم ندارن که میای مقایسه میکنی، دوما شما دوست نداری یاد بگیری مجبور نیستی، و همینطور مجبور نیستی نظر بدی، نظرتو برای خودت نگه دار.

      پاسخ
  • من در طول 3 ماه زبان کره ای بصورت حرفه ای یاد گرفتم و در طول روز هم فقط 1 ساعت یا 2 ساعت مطالعه داشتم و یاد گرفتم و خیلی ها میگم چون دو زبانه بودم زود یاد گرفتم.و برای هر فرد زمان متفاوتیه و شما نمی توتیر برای یادگیری زبان زمان تعیین کنید.

    پاسخ
  • سلام
    اگه تو خود کشور کره‌ آموزش ببینیم چقدر طول میکشه که کاملا به زبان کر‌ه‌ای مسلط‌شیم؟

    پاسخ
  • من توی ۳ ماه تونستم سطح مبتدی را تموم کنم و به نظرم اونقدرا سخت نیست ㅎㅎ

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست