The-Best-TOEFL-Prep-Books

خرید 5 بهترین و جدیدترین کتاب های آموزش تافل (نمره +90)

گاما

یکی از مهم ترین بخش ها برای کسب موفقیت در آزمون تافل، نه بهترین کلاس های تافل، نه استاد، بلکه منابع باکیفیت هستند. نگارنده با تجربه چندین ساله و با مصاحبه چند تن از بهترین های تافل با نمره بالای ۹۵ و تجربه اساتید مختلف، همچنین خود وب سایت تافل، ۴ کتاب برتر در این زمینه را که در اولویت خواندن قرار دارند جهت خرید اینترنتی یا خرید از بازار به شما معرفی می کند.

چطور براي تسلط بر چهار مهارت‌ اصلي زبان آماده شويم؟

مهارت خواندن يا ريدينگ

با اين كه یکي از ترفند ها براي مسلط شدن روي ريدينگ تافل اين است كه هر چيزي که به آن علاقه دارید را بخوانید، اما آزمون ریدینگ تافل متون دانشگاهی سطح بالا را پوشش می ‌دهد. بنابراین مجلات، وبلاگ ‌های شخصی و رسانه ‌های اجتماعی منابع مناسبي براي آماده‌ سازی نيستند.

در عوض سعي كنيد هدف تان، مطالعه مقالات دانشگاهی و متون علمی که بر موضوعات مرتبط با محیط مدرسه مثل علوم زیستی و فیزیکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی تمرکز دارند، باشد. مقالات خبری (به ویژه آن هایی که دارای مطالب تعاملی همراه شان دارند) هم گزينه بسيار خوبي براي گسترده ‌تر كردن دايره واژگان هستند.

مهارت شنيداري يا ليسنينگ

با اين که تماشای فیلم ‌ها و برنامه‌ های تلویزیونی به زبان انگلیسی در كل می ‌تواند مهارت ‌های ليسنينگ تان را تقويت كند، اما بايد يادتان باشد كه بخش شنیداری تافل هم مثل ريدينگ سواد انگليسي آن ها را در سطح آكادميك محك مي ‌زند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

با اين كه تمرين مكالمه انگليسي روزمره ضرري ندارد اما توجه داشته باشید گفتگو هايي كه در رسانه‌ ها انجام مي ‌شود لزوما همیشه از قوانین درست دستور زبان پیروی نمی ‌کنند. حتي ممكن است عاميانه و محاوره‌اي باشند كه اصلا مناسب تافل كه يك نوع آزمون آكادميك است، نيست.

با این اوصاف، گوش دادن به پادکست ‌های مختلفي كه درباره موضوعات به كار رفته در آزمون ‌هاي تافل است، عالي است. تماشای اخبار و فیلم ‌های مستند هم راه‌ بسیار خوبی برای آشنایی با واژگان تافل و بالا بردن سطح شنیداری شما است.

مهارت صحبت كردن يا اسپيكينگ

از آن جایی که اسپیکینگ به مهارت‌ های خواندن و شنیدن وابسته است، داشتن پایه قوي در هر دو مهارت برای موفقیت در اين بخش از آزمون بسیار مهم است. با اين که مدیران آزمون از شما انتظار ندارند از واژگان پیشرفته در هر عبارتی استفاده کنید، اما بهتر است كشف كنيد كه کدام واژگان ممكن است در امتحان بيايند.

علاوه بر اين ها، آشنایی با كلمات ربط يا ترنزيشن هم می‌ تواند مفید باشد و به شما زمان بیشتری براي پاسخگويي بدهد.

مهارت نوشتن يا رايتينگ

شما در صورتي در بخش رایتینگ تافل موفق خواهيد شد که بتوانيد واژگان تان را در ضمن رعايت گرامر و نحو درست انگلیسی گسترش دهید. با فهميدن این که کدام واژگان برای توصیف موضوعات مختلف مناسب هستند، شروع کنید. به طور مثال از افعال معلوم، صفت ‌های خاص و كلمات ربط حتما استفاده كنيد.

سپس بررسي كنيد و ببينيد که همچنان در بیان کدام ایده‌ ها به زبان انگلیسی مشکل دارید. فهرستی از واژگانی که مطمئن هستيد می ‌توانید با آن ها ایده‌های تان را به طور کامل و واضح بیان کنید، تهيه كنيد. در حین تمرین، می ‌توانید از ابزار های آنلاین رایگان مثل Grammarly و GrammarLookup.com استفاده کنید تا مطمئن شويد که نوشته شما از اصول و قواعد درست انگلیسی پیروی می ‌کند.

از آن جایی که ارزیابی بخش رایتینگ ممکن است دشوار باشد، ارزیابی نوشته شما توسط متخصصی که می ‌داند مصحح ‌هاي تافل در رایتینگ شما به دنبال چه چیزی هستند، می ‌تواند مفید باشد.

بهترین کتاب های تافل برای تهیه کردن و کسب بهترین نمره

به این موضوع دقت کنید، به هیچ وجه فقط کتاب نمیتونه شما رو به موفقیت در تافل (منظور از موفقیت نمره بالای 80 هست) برسونه و حتما در کنارش باید از منابع تکمیلی مثل پادکست، وبسایت، اپلیکیشن و … هم بهره ببرید اما کتاب منبع اصلی ست. ترفندهایی که در این مطلب رو گفتیم حتما به کار بگیرید که حسابی در یکی دو ماه مانده به ازمون در انگلیسی غرق باشید.

دقت کنید نمره این ازمون مسیر زندگی شما را تغییر  می دهد! نسخه های دانلودی که بصورت پی دی اف در اینترنت بارگزاری شده اند برای دانلود رایگان متاسفانه به دلایل نامشخص یا ناقص هستند یا بعضی جاها اشتباهات عمده دارند یا نسخه های قبلی با حذفیات عجیب و غریب هستند! اکیدا توصیه می کنیم کتاب ها را بصورت نسخه اصلی خریداری کنید و جدیدترین ویرایش ها که ما در اینجا لینک خرید جدیدترین ویرایش را هم درج کرده ایم.

۱- کتاب بارونز Barrons TOEFL (فقط ویرایش 15و جدیدتر)

کتاب Barrons برای آزمون تافل

این کتاب جزو بهترین ها برای آمادگی آزمون تافل بوده و جزو باید هاست! دقت کنید باید! البته اگر دلتا (یعنی کتاب بعدی) را نمی توانید مطالعه کنید. هر چیزی که در زمینه آشنایی با تکنیک های تافل نیاز دارید و نمونه تست ها در این کتاب وجود دارند. دقت کنید که حتما ویرایش ۱۵ و جدیدتراین کتاب را تهیه کنید زیرا ویرایش های قبل دارای اشتباهات معنایی می باشند و در ویرایش جدیدتر چندین استراتژی جدید اضافه شده است. کتاب بهمراه سی دی فایل های صوتی و پاسخ های نمونه بخش speaking ارائه می شود. همانگونه که می دانید موسسه بارونز جزو بهترین ها در زمینه آموزش زبان انگلیسی می باشد، وقتی شروع به خواندن کتاب کنید معنای واقعی متد یادگیری زبان را خواهید فهمید!

حتما برای تافل بلد باشید:  آشنایی با آزمون تافل (هزینه، ثبت نام، منابع و همه نکات)

۲- کتاب دلتا Delta key to the next generation TOEFL

کتاب تافل DELTA'S key to the TOEFL iBT: complete skill practice

حجم این کتاب نسبت به کتاب بارونز بیشتر است ولی جزئیات بیشتری را هم در مورد تکنیک های تافل ارائه می دهد. هر چند تکنیک های ارائه شده در این کتاب آنقدر زیاد هستند که ممکن است شما را گیج کنند ولی با این کتاب چیزی از آزمون تافل کم نخواهید داشت. یعنی اگر وقت بیشتری دارید و استعداد بهتری در زبان دارید، می توانید فقط این کتاب را تهیه کنید و نیازی به بارونز ندارید. (یعنی یا این کتاب یا بارونز برای منبع اصلی تافل کافی ست)

کتاب Deltas Key to the Next Generation TOEFL Test کلید آزمون تافل iBT است و کتاب مرجعی برای آشنایی با مهارت های تافل است. کتاب حاضر به ارزیابی و آموزش چهار مهارت اصلی مهارت خواندن ، گوش دادن ، صحبت کردن و نوشتن پرداخته و علاوه بر آن نکات مهم دستور زبان به صورت جداگانه پرداخته است. این کتاب شامل سی دی نرم افزار می باشد. فراموش نکنید که بهمراه این کتاب یک دی وی دی هم باید دریافت کنید و حتما نسخه Revised Edition را خریداری کنید (لینک خرید بالا).

۳- کتاب نمونه سوالات TOEFL test preparation kit

کتاب رسمی ETS آمادگی آزمون تافل

این کتاب توسط خود ETS (مرجع برگزار کننده تافل در تمام دنیا) ارائه شده و تمرین ها و نکات مطرح شده در آن کاملا شما را با سطح آزمون آشنا می کند. کتابی کاملا استاندارد و مختصر که پر از نمونه سوالات آزمون تافل در بخش های چهارگانه هست. نکته مهم اینکه حتما ویرایش دوم و جدیدتر را تهیه کنید به دلیل تغییرات گسترده نسبت به کتاب سری اول.

چه نمره بالای 80 بخواهید یا بالاتر، این کتاب جزو باید های آزمون است و همانطور که گفتیم، در کنار مطالعه کتاب 1 یا 2 (یکی شون فقط) این کتاب رو بااااید حداکثر یک ماه مانده به ازمون شروع به تمرین کنید در کنار مطالعه استراتژی ها و یادگیری. شباهت عجیبی بین چند دوره ازمون تافل که تجربه کردم و این سوالات وجود داشت!!

تقویت واژگان تافل: ۱۵ تا از نکات مهم گرامری تافل که بیشترین تکرار را دارند

۴- کتاب کتاب واژه های ضروری تافل (باز هم از بارونز)

کتاب واژه های ضروری تافل (جهت آماده کردن شما برای آزمون)

بله درسته! کتاب بعدی هم که معرفی می کنیم از موسسه معروف بارونز است. اگر فکر می کنید دایره واژگان تان نیاز به تقویت دارد یا در هر 7 جنبه آزمون دانش لغوی کاملی ندارید، این کتاب برای شماست. در واقع این کتاب برای کسانی توصیه می شود که پایه زبان ضعیف تری دارند یا می خواهند نمره بالایی در تافل کسب کنند.

جالب است با خواندن این کتاب، واژه ای در ازمون نیست که بلد نباشید! ویرایش به ویرایش و نسخه به نسخه، واژه های جدید با توجه به ازمونهای جدید اضافه یا به تناسب نیاز، واژه ها و اصطلاحات قدیمی تر حذف شده اند و حتما ویرایش ششم به جدیدتر را توصیه می کنیم خریداری کنید.

5- کتاب کمبریج Cambridge Preparation for the TOEFL (اختیاری)

کتاب cambridge preparation برای تافل

این کتاب هم جزو کتاب های برتر برای آمادگی آزمون تافل است که توسط موسسه معتبر کمبریج تهیه شده است. برای تهیه این نسخه حتما سعی کنید ویرایش چهارم و جدیدتر را تهیه کنید. این کتاب اختیاری ست اما اگر وقت داشتید در کنار کتاب های بالا تهیه کنید زیرا قطعا در بالاتر بردن نمره شما موثر است. هیچ استراتژی و ترفندی خارج از این کتاب پیدا نخواهید کرد و متد فوق العاده کار شده ای پشت آن است.

6-کتاب واژه های ضروری آزمون تافل (واژگان مکمل)

tofel-1

منابع لازم برای آمادگی در آزمون تافل بسیار متنوع و زیاد هستند. کلمات، معادل‌ها و مثال‌های این مجموعه با بهره‌گیری از دو کتاب مطرح و به‌روز در همین زمینه به نام‌های «Must have words for the TOEFL» و «Essential Words for the TOEFL» و بررسی گسترده هزاران لغت در چندین آزمون تافل به دقت انتخاب شده‌اند.

حتما بخوانید: معرفی بهترین منابع (کتاب+نرم افزار+وب سایت) آزمون تافل ibt برای نمره +۱۰۰

سوالات متداول

پاسخ ‌های سوالات متداول زیر می ‌توانند به شما کمک کنند تا از پس چالش ‌هایی که معمولا در آمادگی برای تافل با آن ها مواجه مي ‌شويد، بربياييد.

چقدر زمان برای آماده شدن برای تافل نیاز است؟

مدت زمان دقیقی که برای شروع آمادگی برای تافل نیاز دارید به سطح زبان انگلیسی و آشنایی شما با آزمون استاندارد زبان بستگی دارد. تحقیقات نشان می ‌دهد بهتر است به جاي اين كه به صورت يك ‌دفعه و بدون مكث همه چيز را به خاطر بسپاريد، به صورت منظم و بلافاصله براي آزمون تافل تمرين كنيد.

با اين اوصاف توصيه مي ‌كنيم روزانه زماني را به تمرین بدون ‌وقفه یا حواس ‌پرتی اختصاص دهید. از آن جایی که ممکن است بسته به نمره اولیه ‌تان لازم باشد مجددا در تافل شركت كنيد، پس شروع کردن خیلی زودتر از موعد مقرر هیچ ضرری ندارد.

چگونه برای تافل ثبت نام کنم؟

شما می ‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری در وب ‌سایت یا برنامه ETS برای تافل ثبت نام کنید. همچنین می ‌توانید از طریق شماره تلفن یا ايميل تان ثبت نام کنید. ممکن است بعد از پر شدن تمام صندلی‌ ها، در برخی از تاریخ‌ ها آزموني برگزار نشود، بنابراین برای قطعي شدن زمان و تاریخ آزمون مورد نظرتان، حتما زودتر ثبت ‌نام کنید.

اگر بيماري يا مشكل خاصي در سلامتي تان داريد، درخواست تان را از قبل با مدارک لازم مطرح کنید. (توجه: ثبت نام و هزینه ‌ها ممکن است در هر کشوري متفاوت باشد، بنابراین بررسی شرايط منطقه ‌ای قبل از ادامه کار مهم است.)

تافل چگونه برگزار می شود؟

تافل را می ‌توان در یک مرکز آزمون یا در صورت دسترسي در منطقه شما، از طریق نسخه خانگی برگزار کرد. شما می ‌توانید آدرس تان را در وب ‌سایت ETS وارد کنید تا ببنيد که کدام مرکز آزمون به شما نزدیک تر است. اگر نسخه خانگی TOEFL iBT را انتخاب می ‌کنید، مطمئن شوید که تجهیزات لازم و محیط مناسب برای دادن آزمون در خانه را داريد.

روز قبل از آزمون تافل چه کنیم؟

در روز قبل از تافل، باید در مورد لوازمي که باید در روز آزمون داشته باشید و نحوه حضور در جلسه اطلاعات كسب كنيد. بهتر است نکات کلیدی مثل واژگانی که با آن ها مشکل دارید را مرور و قالب آزمون را بررسي نمایید .

با این حال، پیشنهاد می ‌شود آزمون‌ دهندگان برای امتحان تافل زیاده ‌روی نکنند، زیرا خواب کامل شب قبل امتحان باعث بالا رفتن هوشياري و عملکرد بهتر آن ها می ‌شود.

در روز آزمون تافل چه کنیم؟

در روز امتحان، برای حضور در مرکز آزمون و پیدا کردن صندلی اختصاصي تان زودتر حركت كنيد. اگر در خانه آزمون مي‌ دهيد، مطمئن شوید که محل امتحان تان ساکت، روشن و بدون عوامل حواس پرت‌ كننده است. اتصال اینترنت تان را هم بررسی کنید تا مطمئن شوید که در طول امتحان قطع نمی ‌شود.

دریافت نتایج چقدر طول می ‌کشد؟

دریافت نمره تافل بستگی به مدل امتحان انتخابی شما دارد. اگر تافل را در یک مرکز آزمون شرکت کنید، می ‌توانید نمره‌ تان را 6 روز بعد از تاریخ آزمون در حسابETS تان ببينيد. نمرات آزمون تافل خانگي يا TOEFL iBT Home Edition 6 هم تا 10 روز بعد از تاریخ آزمون تان منتشر می‌ شود و آزمون ‌دهندگان باید 11 تا 13 روز کاری بعد از شرکت در امتحان کاغذی تافل منتظر بمانند. (توجه : نمرات ممکن است تا 15 روز بعد از روز آزمون تان، به ايميل تان منتقل مي ‌شود.)

آزمون تافل چقدر اعتبار دارد؟

نمره تافل شما دو سال اعتبار دارد. با اين كه براي دانشگاه‌ ها معمولا بايد نمره رسمی ارائه شود، اما پیشنهاد می ‌شود که آزمون ‌دهندگان یک نسخه PDF از نمرات شان را برای دسترسی آسان دانلود کنند.

اگر نظری در زمینه منابع باکیفیت آزمون تافل دارید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید، خوشحال خواهیم شد.

بسیار کاربردی

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست