تافل

شرایط شرکت در آزمون تافل و پاسخ به 12 سوال رایج کاربران

گاما

واژه تافل خیلی هم مبهم نیست !!! چرا که از سال ۲۰۰۶ خیلی ها با آزمون آن دست و پنجه نرم می کنند و با آن آشنایی دارند. آزمونی که با آن میزان یادگیری و آشنایی با انگلیسی افراد غیر انگلیسی محک زده می شود.

در حقیقت TOEFL کوتاه شده  عبارت Test Of English as  a Foreign Language به معنای (آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) است . یک آزمون استاندارد شده برای شناسایی توانایی زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبانی است که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده امریکا می باشند. این آزمون برای بسیاری از مؤسسات علمی و دانشگاه های سراسر دنیا قابل قبول می باشد. آزمون تافل در کنار آزمون آیلتس یکی از ۲ آزمون بزرگ زبان انگلیسی در جهان می باشد. (بعنوان مثلا در اینجا گفتیم که آیلتس بهتر است یا تافل؟).

جلسه آزمون تافل

این آزمون یکی از آزمون های ثبت شده سازمان خصوصی خدمات آزمون های آموزشی (ETS) می باشد که طراحی آزمون و مدیریت آن را بر عهده دارد. این سازمان علاوه بر برگزاری آزمون تافل و اعلام نتایج آن به شرکت کنندگان٬ نتیجه حاصل از آزمون را برای مؤسسات آموزشی و دانشگاه های مورد نظر شرکت کنندگان ارسال می دارد.آزمون تافل به صورت سالانه در ۱۸۰ کشور جهان بین بیش از یک میلیون داوطلب به صورت هماهنگ برگزار شده و به افرادی که موفق به قبولی در این آزمون شوند مدرک ارائه خواهد شد. از جمله امتیازهایی که با قبولی در آزمون تافل بدست می آورید می توان به این موارد اشاره نمود : امکان ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته صنعتی را برای شما فراهم می آورد در داخل کشور هم با کمک این مدرک می توانید سطح بالای مهارت های انگلیسی خود را به خوبی نمایان ساخته و تخصص خود را افزایش دهید. لازم به ذکر است که مدرک آزمون بین المللی تافل از تاریخ صدور آن به مدت ۲ سال معتبر خواهد بود.

جلسه آزمون تافل

 ۱- آشنایی با آزمون تافل اینترنتی  TOEFL IBT

در حال حاضر تافل آی بی تی، تنها تافل معتبر در سرتاسر دنیا می باشد. این آزمون در اواخر ۲۰۰۵ معرفی شد و به میزان قابل توجهی جایگزین دو نوع دیگر «مبتنی بر کامپیوتر» و «مبتنی بر کاغذ» گردید. در این نوع آزمون شرکت‌کنندگان بایستی از طریق اینترنت آزمون را برگزار کنند. اعتبار مدرک این آزمون دقیقا دو سال است و بعد از دو سال مجددا باید امتحان دهید.

این آزمون ۴ ساعته بوده و دارای ۴ بخش است. هر بخش ممکن است یک یا حتی چند مهارت را مورد آزمایش قرار دهد. یادداشت برداری در این روش بر خلاف روش مبتنی بر کاغذ مجاز است و انتخاب سوالات تقریبا به صورت تصادفی است.

بخش جزئیات زمان امتیاز
خواندن (ریدینگ) از شما خواسته می شود 3 یا 5 متن را بخوانید و به 15 سوال برای هر متن پاسخ دهید 60 تا 100 دقیقه 30
شنیدن (لیسنینگ) از شما خواسته می شود به 6 یا 9 فایل صوتی گوش دهید و برای هر تمرین به 6 یا 5 سوال پاسخ دهید 60 تا 90 دقیقه 30

زمان استراحت: 10 دقیقه

مکالمه (اسپیکینگ) از شما درخواست می شود درباره 6 موضوع آشنا و آکادمیک صحبت کنید 20 دقیقه 30
نوشتن (رایتینگ) از شما درخواست می شود 2 مقاله بنویسید 50 دقیقه 30

پس بطور خلاصه ازمون به این صورت است:

بخش محدودیت زمانی تعداد پرسش
Reading یا درک مطلب ۶۰ تا ۱۰۰ دقیقه ۳۶-۷۰
Listening یا شنیداری ۶۰ تا ۹۰ دقیقه ۳۴-۵۱
Break ۱۰ دقیقه
Speaking یا صحبت کردن ۲۰ دقیقه ۶ تکلیف یا پرسش
Writing یا نگارش ۵۰ دقیقه (دو مقاله)

۳-امتیازدهی آزمون

امتیاز این امتحان از نمره صفر تا ۱۲۰ می باشد و اگر نمره بالای ۷۵ کسب کنید برای اکثر موسسات قابل قبول می باشد. نمره بالای ۱۰۰ جزوه بهترین نمره ها محسوب می شود که هر کسی نمی تواند آن را بدست بیاورد. نمره دهی در این آزمون به چهار بخش زیر تقسیم می شود:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

IBT

نمونه مدرک تافل

3-شرایط شرکت در آزمون تافل

در واقع همه می توانند در آزمون تافل شرکت کنند و هیچ محدودیتی وجود ندارد. کافی است که در آزمون ثبت نام کنید(برای آشنایی با نحوه ثبت نام کلیک کنید). اما برای اینکه نمره قابل قبول (نمره بالای ۷۰ از ۱۲۰) را کسب کنید، باید در حد متوسط، زبان انگلیسی را بلد باشید.

برای موفقیت در آزمون تافل این مطلب رابخوانید : معرفی بهترین منابع (کتاب+نرم افزار+وب سایت) آزمون تافل ibt برای نمره +۱۰۰

4- چند سوال رایج که کاربران تافل از خود می پرسند

  • آیا می توانم فقط در بخش خاصی از این امتحان چند بخشی شرکت کنم؟ باید گفت خیر. برای کسب یک نمره تافل و اخذ مدرک زبان تافل داوطلب باید در تمام بخش های آزمون شرکت کند.
  • برگزاری آزمون تافل اینترنتی به چه صورت خواهد بود؟ تافل آی بی تی بر طبق جدول زمانی شامل تاریخ های متعدد، در شبکه ای از مراکز آزمون در سرتاسر جهان ارائه خواهد شد. بیشتر مناطق ، هر سال شاهد برگزاری ۳۰ تا ۴۰ آزمون خواهند بود. اتاقی که آزمون iBT در آن برگزار می شود ، معمولا یک لابراتوار رایانه ای است. برای هر داوطلب یک صندلی در نظر گرفته خواهد شد. اگر با تاخیر به محل امتحان برسید، احتمالا از شرکت شما در آزمون ممانعت خواهد شد.
  • چگونه می توانم از محل مرکز آزمون مناسب برای خودم آگاه شوم؟ سایت رسمی آزمون تافل با آدرس www.ets.org/toefl فهرست مراکز آزمون و جدول های زمانی مربوط به آن ها را ارائه می کند.
  • Toefl iBT در چه اتاقی برگزار خواهد شد؟ همان طور که در بالا اشاره شد، آزمون در یک لابراتوار رایانه ای یا در یک لابراتوار زبان برگزار خواهد شد. چنین اتاقی ممکن است کلاس درسی باشد که در آن حدود ۱۵ دستگاه رایانه با فاصله حداقل یک متر و ۲۰ سانتیمتری، فرار داده شده است.
  • چه چیز یا چیزهایی را می توانم همراه با خودم به اتاق آزمون ببرم؟ هنگام ورود به اتاق آزمون ، مجاز به همراه داشتن هیچ چیز نیستند. داشتن تلفن همراه ، کاغذ، دیکشنری ، هر نوع خودکار یا روان نویس یا مداد، ممنوع است. ناظر یا مراقب آزمون، هدفون، کاغذ و مداد در اختیار شما خواهد گذاشت.

5- هزینه و مراکز برگزاری آزمون در ایران

این آزمون در شهرهای مختلف از جمله تبریز، ارومیه، زنجان، شیراز و آمل به صورت کاغذی و در کرج و جزیره کیش به صورت اینترنتی برگزار می شود. در تهران و اصفهان امکان برگزاری به هر دو صورت وجود دارد.

برای ثبت نام در آزمون می توانید به سایت Tehran payment یا هر سایت دیگری مراجعه کنید تا در سایت ETS.org مشخصات شما را وارد کنند، اکانت بسازند ، سپس تاریخ و محل برگزاری آزمون را به دلخواه شما انتخاب کنند (البته این کارها را خودتان هم می توانید انجام بدهید) و نهایتا هزینه دلاری آزمون را برای شما واریز کنند.

هزینه آزمون حدود 6 میلیون تومان است (مشابه آیلتس- شِت! الان که دارم بروزرسانی میکنم شده 10 میلیون؟  #ظلمه_والا) و در مراکز زیر در ایران برگزار می شود:

اسم مرکز آدرس و تماس
سازمان سنجش آموزش کشور (تهران)  آدرس: تهران ، خیابان کریم خان زند ، بین خیابان‌های استاد نجات‌اللهی و سپهبد قرنی ، پلاک ۲۱۸ ، طبقه‌همکف ، واحد TOEFLتلفن : ۸۸۹۲۲۲۴۲-۹۸۲۱+
وب سایت : http://www.sanjesh.org
موسسه آزمون های بین المللی زبان نگار آدرس: کارگرشمالی- نرسیده به بلوار- نبش کوچه عبدی نژاد – ساختمان زبان نگار
وب سایت:  WWW.TOEFLNEGAR.COM
ایمیل: INFO@TOEFLNEGAR.COM
تلفن : ۰۲۱۴۳۹۴۲
مجتمع آموزشی امیربهادر ( تهران ) آدرس: نرسیده به میدان ولیعصر ، قبل از وزارت بازرگانی ، بن بست صدف ، ساختمان امیر بهادر
تلفن : ۳۳ – ۸۸۹۱۹۰۲۱
وب سایت : http://www.amirbahador.com و http://www.amirbahador.org
موسسه فرهنگی علامه سخن ( تهران ) آدرس: ولی عصر ، بالاتر از میدان ونک ، خیابان نگار ، پلاک ۳۵
وب سایت : www.asmdi.ir
تلفن : ۸۸۸۸۰۶۸۶-۸۸۷۹۴۵۰۶
مجتمع فنی تهران آدرس : سعادت آباد بالاتر از میدان کاج بلوار بهزاد شمالی نبش باغستان یکم پلاک ۴۴
تلفن : ۲۲۰۹۰۰۰۱
وب سایت : http://www.mftsite.com
مرکز زبان ایران آدرس :خیابان انقلاب ، خیابان وصال شیرازی ، پلاک ۳۱
دانشگاه اصفهان آدرس :دانشگاه اصفهان ، میدان آزادی ، خیابان دانشگاه ، درب شمالی دانشگاه ، ساختمان اداره کل آموزش
دانشگاه صنعتی اصفهان آدرس :طبقه همکف ساختمان کتابخانه مرکزی ، آزمایشگاه زبان
دانشگاه شیراز آدرس :میدان ارم پردیس دانشگاه شیراز( معروف به خوابگاه ) کتابخانه ی میرزای شیرازی
دانشگاه آمل آدرس : مازندران ، آمل ، کیلومتر ۵ جاده هراز ، صندوق پستی ۷۳۱
تلفن: ۱- ۲۱۲۲۷۲۰ (۱۲۱) ۹۸ +
وب سایت : http://ets.shomal.ac.ir
دانشگاه ارومیه وب سایت : https://www.urmia.ac.ir
دانشگاه تبریز آدرس: تبریز ، بلوار ۲۹ بهمن ، خ امام خمینی ، دانشگاه تبریز
وب سایت : http://www.tabrizu.ac.ir
مرکز گسترش انفورماتیک استان زنجان iBT آدرس: زنجان، چهار راه سعدی ، جنب بانک مسکن

اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید تا به آن پاسخ دهیم.

زبانمهر

حتما بخوانید!

67 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • محدودیت سنی نداره ؟؟

    پاسخ
  • اگه رد شدیم میتونیم دوباره امتحان بدیم

    پاسخ
    • هزاران بار هم که بخواید می تونین امتحان بدین. ضمنا رد شدن در کار نیست فقط ممکنه نمره تون خوب و بد بشه

      پاسخ
    • سلام خسته نباشید
      اگر نیاز به آزمون مجدد پس از اولین آزمون شد، فاصله زمانی بین این دو چقدره؟ محدودیت داره آیا؟

      پاسخ
  • یلدا کامران
    بهمن 15, 1398 5:06 ب.ظ

    ببخشید اگه نمره ۷۵به پایین باشه تافل نمی گیریم و باید دوباره تکرار بشه؟

    پاسخ
    • درود. شما نمره تون ۱ هم که بشه نیازی به تکرار آزمون نیست (فقط در صورتی باید تکرار کنید که موسسه/دانشگاهی که قرار هست داخلش پذیرش بگیرید حداقل نمره تعیین کرده باشه)

      پاسخ
  • من دیپلم معماری دارم… قبلا کلاس میرفتم الان هیچ کارنامه ای از موسسه ی قبلی ندارم… با این شرایط میتونم آزمون بدم؟؟

    پاسخ
  • سلام فقط برای اینکه سطح انگیلیسیه خودم رو بسنجم و یه مدرکی داشته باشم چه ازمونی باید بدم؟

    پاسخ
  • مثلا دراینده تو دانشگاه یا یه جا خواستم کار کنم یه مدرک داشته باشم که بگم انگلیسی بلدم

    پاسخ
  • سلام من تا تاب ناچ خوندم محدودیت درس های خونده شده هم داره ؟؟

    پاسخ
  • من دوران بچگی زبان رفتم حالا میخوام غیر حضوری زبان رو بخونم برم برای مدرک تافل باید چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید.میخوام بعد از مدرک فوق دیپلمم برم خارج از کشور برای ادامه تحصیل اما مدرک زبان ندارم میخوام مدارکمو بگیرم چیکار باید بکنم لطفا کمکم کنید/رشته ی تحصیلیم مترجمی زبان انگلیسی

    پاسخ
  • سلام من زبانم خوب نیست آیا با شرکت در دوره های تافل میتونم ب حدی برسم که نمره ۸۰ بگیرم؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید .اگه بخوایم بریم کشور خارج برای ادامه تحصیل و به مدرک تافل نیاز باشه حتی اگه دیپلم زبان رو نداشته باشیم ولی مدرک تافل داشته باشیم قادر هستیم که بورسیه تحصیلی کشور خارج رو بگیریم؟

    پاسخ
    • سلام بله. تنها مدرکی که برای اون منظور نیاز هست همین تافل

      پاسخ
      • سلام سوالی داشتم ؛
        آیا آزمون تافل مخصوص دانشجوها است یا کسی که دانشگاه نخوانده هم می تواند آزمون بدهد ؟ در ضمن اگر تو دانشگاه درس خواندن لازمه باید رشته زبان خوانده باشی یا هر رشته ای میشه ؟
        درضمن کسانی که کلاس زبان نرفته اند همینطوری بی مقدمه می توانند آزمون تافل بدهند ؟

        پاسخ
  • ببخشید اتباع هم میتونن تو ازمون ها شرکت کنند؟؟

    پاسخ
  • سلام ببخشید با توجه به اینکه مدرل تافل تا دو سال اعتبار دارد . ایا امانش هشست که بعد از دوسال باز اون اعتبار نامه رو تمدید کنیم . چون ما تو هر دانشگاهیی اپلای کنیم نیاز به مدرک زبان داریم و این مورد که فقط دو سال اعتبار داره کمی اذیت کنندس / ایا راه حلی برای این موضوع وجود داره ؟

    پاسخ
  • سلام من الان کتاب تاچستون دو میخونم میخواستم بدونم با این حد دونستن زبان میتونم در آزمون تافل شرکت کنم و نمره قبولی بگیرم؟ و این که هزینه شرکت در دروه تافل چقدر هست؟

    پاسخ
  • سلام اگر در کنکور زبان انگلیسی را بد بزنیم ولی بعد از دانشگاه تافل رو بگیریم کشوری مثل امریکا مارا به دانشگاه هایشان قبول میکنند?

    پاسخ
  • سلام آزمون تافل حضوری است یا اینترنت?

    پاسخ
  • چند نمره برای گرفتن تافل نیاز هست؟

    پاسخ
    • تافل مردودی نداره. شما نمره ۱ از ۱۲۰ هم که بگیرین مدرک بهتون میدن. ولی تقریبا همه موسسات خارج از کشور به نمره بالای ۷۰ نیاز دارن

      پاسخ
  • امیررضا
    تیر 3, 1400 8:32 ب.ظ

    سلام ، برای امتحان دادن باید هزینه داد؟
    و اینکه داخل ایران هم میشه امتحان بدیم؟

    پاسخ
    • بله حدود 6 میلیون هزینه (330 دلار) و معمولا داخل 5 تا از شهرهای ایران می تونین امتحان بدین (جدول داخل مطلب)

      پاسخ
  • سلام خسته نباشین برایه کسی زبان نمیدونه و تازه میخواد شروع کنه برای گرفتن تافل چه راهی رو پیشنهاد میکنین

    پاسخ
  • من تاپ ناچ A2دارم میخونم میتونم ازمون تافل بدم یابایدبیشتربخونم بعدازمون بدم

    پاسخ
  • الان من ۷ سال آموزشگاه زبان میرم ولی دیگه فایده ای نداره چون من برای معلمی یا چیزی نمیخوام مدرک رو برای تافل میخوام بخونم حتما باید آموزشگاه مدرک بگیری بعد آزمون تافل بدی یا تاثیری نداره؟

    پاسخ
  • سلام
    گرفتن مدرک تافل و نمره بالای ۸۰ یا ۱۰۰ نیاز به چه سطحی از زبان دارد
    یعنی باید در چه حدی باشیم؟

    پاسخ
  • سلام روزبخیر.
    مطالب خیلی کاربردی و خوب بودن.
    فقط سوالی ک دارم اینه ک تا سطح تاپ ناچ۲ اگه کسی خونده باشه میتونه نمره خوبی توی ازمون تافل بدست بیاره یا خیر.
    ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
  • اگر در دوره ایلتس شرکت کنیم میتونیم در ازمون تافل شرکت کنیم و نمره قبولی بگیریم

    پاسخ
  • من درس نخوندم سنم ۲۰ ساله من انگلیسی ام عالیه امتحان تافل بدم میتونم بدون مدرک تحصیلی سفر کشور های خارج کنم

    پاسخ
  • سلام. بنده لکنت دارم و در بخش ریدینگ طبیعتا مشکل دارم. آیا شرایط خاصی برای افراد لکنتی در نظر میگرند؟

    پاسخ
  • سطح pre-intermidate اگر بی وقفه درس بخونم چند ماه طول می‌کشه نمره ی ۱۰۰ بگیرم؟

    پاسخ
  • سلام ممنون میشم پاسخ بدید!!!
    شما فرمودید تافل تا دوسال اعتبار داره و بعد دوسال مجدد باید آزمون بدیم ،،،میخواستم بدونم بعد دوسال مجدد باید اون هزینه ازمون ۳۰۰ دلار رو پرداخت کنیم یا اون هزینه برای ازمون مجدد رو نمیگیرن،،؟؟؟
    امیدوارم پاسخ بدید ممنون.

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    ببخشید اگر پاسپورت تاریخش گذشته باشه باز هم میشه در امتحان تافل شرکت کرد یا نع؟

    پاسخ
  • مبینا محمدی
    اردیبهشت 6, 1402 7:24 ب.ظ

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من نزدیک ۷ ساله که دارم کلاس زبان میرم و الان سری کتاب های تاپ ناچ رو تموم کردم
    نیاز هستش که سامیت رو هم بخونم یا ممکنه که برای تافل اقدام کنم؟!

    پاسخ
  • برای ازمون ایتلس و تافل نوشته بیشتر برای مهاجرته. اگه من بخوام یه مدرک داشته باشم که فقط نشون بده در سطح عالی زبانم ، کدوم ازمون خوبه؟ اصلا داریم همچین موردی؟

    و اینکه، برای شرکت در این آزمون ها باید حتما کلاس زبان رفته باشیم؟ میشه دواطلب خودش خونده باشه و امتحان بده؟

    پاسخ
    • این دوتا برای نشون دادن سطح بالای زبان خوبن اما بدی شون اینه که فقط 2 سال تاریخ اعتبار دارن و بعدش از اعتبار میفتن و مجدد باید امتحان داد. نیازی به کلاس رفتن برای این ازمونها نیست خودخوان هم میشه

      پاسخ
  • این آزمون در خوزستان هم برگزار میشه یا فقط توی اون شهرهایی که در بالا نوشته شده برگزار میشه

    پاسخ
  • سلام اگه ما بخواییم دوباره ازمون بدیم باید بازم هزینه ازمون پرداخت کنیم یا نه؟

    پاسخ
    • بله دقیقا انگار تا الان ازمونی ندادین. شرایط مثل قبل

      پاسخ
      • با سلام و درود من 16 سالم هست میشه راهنمایی کنید از چه کتاب هایی استفاده کنم که تا چند سال دیگه بتونم از سطح بالایی از زبان برخوردار شوم و بتوانم نمره بالای 70 کسب کنم

        پاسخ
  • سلام ممنون میشم پاسخ بدین❤️
    تو کشور خودمون داشتن مدرک تافل برای تدریس و اینا به درد میخوره یا شرایط خاصی داره دقیقا چجوریاس

    پاسخ
  • من فکر میکردم باید فارغ باشی از مدرسه خوب اینطوری که خیلی خوبه من پنج ماه دیگه تموم میکنم و میرم امتحان تافل بدم ایشاالله بالای صد بگیرم:)

    پاسخ
  • سلام من الان دارم American english file 3 رو دارم میخونم . یعنی برای آزمون تافل تا این حد دونستن کافیه؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست