تمکن مالی لازم برای ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

گاما

نیاز به ایجاد یک تغییر یا یک جهش بزرگ در زندگی همیشه درون ما احساس می‌شود. ‌اصلاً به خاطر همین احساسات است که تلاش می‌کنیم، تن به پیشرفت می‌دهیم و تبدیل به آدم موفق‌تری می‌شویم. جستجو همیشه ادامه دارد. گاهی در همین حوالی که در آن زندگی می‌کنیم عامل پیشرفت را می‌یابیم. گاهی هم فارق از یافتن هر نتیجه‌ای ترجیح می‌‌دهیم سختی‌های غربت را به جان بخریم و پای خود را از وطن‌ مادری‌مان بیرون بگذاریم.

اکثر دانشجوهایی که آینده‌نگری بیشتری دارند درنهایت ترجیح می‌دهند تحصیلات خود را در خارج از کشور بگذرانند. در کشورهایی که دانشگاه‌های برتر جهان را در خود جای‌داده‌اند. و در این بین اولین گزینه‌ای که به ذهن هر دانشجویی خطور می‌کند، کشور کانادا است.

کشور کانادا ولی با آن سطح کیفی آموزشی بالایی که دارد پذیرای هر دانشجویی نیست. شرایط خاصی در نظر گرفته است که اگر آن شرایط را دارا باشید، می‌توانید شانس خود را برای پذیرش امتحان کنید. البته این پروسه نیاز به سرمایه‌ نیز دارد. می‌پرسید:”چقدر؟” در ادامه همراه ما باشید.

1 1

تمکن مالی برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

زندگی در کانادا هزینه‌های مربوط به خودش را دارد و کسی که می‌خواهد در آنجا درس بخواند باید از پس هزینه‌هایش بربیاید و این یعنی ” داشتن تمکن مالی “.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

شما هنگام درخواست مهاجرت باید به دولت کانادا اطمینان دهید که از منابع مالی کافی برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی برمی‌آیید. ناراحت‌کننده است اگر بدانید که دلیل رد شدن درخواست بیش از 50 درصد دانشجویان نداشتن همین منابع مالی کافی است.

برای نشان دادن تمکن مالی باید متوسط موجودی حساب خود را در 4 الی 6 ماه گذشته ارائه دهید. البته احتمال اینکه در روند پردازش درخواست، سفارت از بانک استعلام حساب بگیرد بسیار زیاد است. پس به حساب بانکی‌تان دست نزنید.

حالا سؤال اینجاست! چقدر سرمایه برای قرار دادن در حساب نیاز داریم؟

این سرمایه که به آن تمکن بانکی گفته می‌شود، برابر است با:

تمکن بانکی= هزینه زندگی در یک سال اول+ هزینه شهریه یک سال اول+ هزینه بلیت رفت‌وبرگشت

  • هزینه شهریه: شهریه وابسته به این که قرار است در چه موسسه و دانشگاهی و در چه رشته‌ای درس بخوانید از 20000 تا 30000 دلار کانادایی متغایر است.
  • هزینه زندگی:  با توجه به تعداد نفرات خانواده تعیین می‌شود. این میزان برای یک نفر برابر است با چیزی حدود 12960 دلار و برای یک خانواده 4 نفره بدون احتساب اجاره خانه 45000 دلار است.
  • هزینه بلیت هواپیمایی رفت و برگشت: حدوداً 9000 دلار کانادا است.

آیا می‌توانم به صورت رایگان در کانادا تحصیل کنم؟

پاسخ خیر است! تحصیل برای شهروندان دولت کانادا رایگان است؛ ولی برای دانشجوهای بین‌المللی نه. با این حال تحصیل در این کشور در مقایسه با خیلی از کشورهای دیگر مقرون‌به‌صرفه‌تر به نظر می‌رسد.

علاوه بر این می‌توانید برای بورسیه شدن درخواست بدهید؛ البته اگر شرایط آن را داشته باشید. برنامه‌های بورسیه تحصیلی متنوعی وجود دارد. یکی از بهترین انواع بورسیه، بورسیه فول فاند است. در صورتی که واجد شرایط دریافت این بورسیه باشید، کلیه‌ی هزینه‌های تحصیل اعم از هزینه زندگی، هزینه شهریه و تحقیقات و سایر برنامه‌های تحصیلی پرداخت خواهد شد. در این صورت است که می‌توانید به‌صورت کاملاً رایگان از آموزش خارج از کشور بهره ببرید.

همه‌چیز در تمکن مالی خلاصه نمی‌شود!

تمکن مالی مهم است؛ ولی همه چیز نیست. اگر شما سایر شرایط را نداشته باشید حتی با داشتن تمکن مالی هم ممکن است با ریجکت مواجه شوید. برای مهاجرت به کانادا باید از یک دانشگاه پذیرش بگیرید و بعد از گرفتن پذیرش برای گرفتن ویزا اقدام کنید. هر دوی این مراحل نیازمند الزاماتی هستند که باید توسط شما رعایت شود.

2

مدارک و شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های کانادا

  1. درخواست تحصیلی برای دانشگاه مورد نظر
  2. برگ واریز شهریه دانشگاه
  3. عکس پاسپورتی
  4. داشتن پاسپورت معتبر
  5. مدرک‌های شناسایی
  6. داشتن مدرک آیلتس زبان درصورتی‌که دانشگاه درخواست کرده است
  7. مدرک تحصیلی به‌علاوه‌ی ریز نمرات سه سال آخر تحصیل
  8. نداشتن گپ تحصیلی غیرقابل‌توجیه

مدارک و شرایط مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی

  1. نامه‌ی پذیرش قطعی از طرف دانشگاه
  2. پاسپورت معتبر و عکس پاسپورتی
  3. نامه تمکن مالی که در بالا درباره آن صحبت کردیم
  4. مدرک‌های شناسایی
  5. گواهی عدم سوء پیشینه
  6. داشتن معاینه پزشکی مورد نظر برای رشته تحصیلی ( در صورت نیاز)
  7. بیمه مسافرتی

چطور برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کنیم؟

مسلماً در روند گرفتن ویزای تحصیلی با مشکلات مختلفی روبرو می‌شویم. گاهی حتی نمی‌دانیم که باید از کجا شروع کرد. این خودش یک سنگ بزرگ است که بعید است به تنهایی بتوانیم آن را برداریم.

هر کاری نیاز به تخصص دارد و کسی که به تازگی در این روند قرار گرفته‌ است تخصص کافی را ندارد. گاهی یک اشتباه به ظاهر کوچک باعث پشیمانی بزرگی می‌شود.

ویزای شما ممکن است ریجکت یا رد شود و این چیزی نیست که شما بعد از چند ماه دوندگی و انتظار با آن روبرو شوید. ولی نگران نباشید. بالا رفتن اطلاعات شما احتمال این خطاها را به شدت کاهش می‌دهد. در رابطه با تحصیل در کانادا از طریق پارسی کانادا اطلاعات خود را بالا ببرید.

درباره هر چیزی که برای تحصیل در کانادا نیاز است آگاهی کسب کنید. این موسسه به واسطه داشتن متخصصین این حوزه می‌تواند روند مهاجرت شما را به طور کل راحت و هموار کند.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست