پزشکان

درآمد پزشکان در آذربایجان | شرایط تحصیل پزشکی در آذربایجان

گاما

درآمد پزشکان و فارغ التحصیلان رشته پزشکی در کشور آذربایجان، در سطح بالایی قرار دارد. برای کار در رشته پزشکی در آذربایجان شما به مدرک تحصیلی معتبر، تجربه کاری و گذراندن دوره کارآموزی نیاز دارید. در ادامه به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در آذربایجان و درآمد رشته های پزشکی در این کشور خواهیم پرداخت.

درآمد رشته های پزشکی در آذربایجان

در حال حاضر پزشکی و مشاغل مشابه آن جزو پر درآمدترین مشاغل در کشور آذربایجان است؛ اما به خاطر تعداد بیمارستان های دولتی محدود در کشور آذربایجان ورود به رشته پزشکی و کار در این بخش آسان نیست و نیازمند مهارت، تبهر و تجربه کاری کافی می باشد. در ادامه جدولی را برای شما آماده کرده ایم که با بررسی آن می توانید از میزان درآمد بخش های مختلف و تخصص های مختلف پزشکی، در کشور آذربایجان اطلاع پیدا کنید.

ردیف شغل درآمد به منات آذربایجان
1 جراح قلب 13250
2 سرپرست تیم جراحی 12750
3 جراح ارتوپد 12350
4 جراح پلاستیک 11800
5 جراح مغز 11300
6 جراح کودکان 10200
7 اورولوژیست 9750
8 روانشناسی 8700

شرایط تحصیل پزشکی در آذربایجان

سالیانه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلفی همچون هند، آمریکا و نروژ برای ادامه تحصیل پزشکی در آذربایجان به دانشگاه های این کشور درخواست می‌دهند. آذربایجان به عنوان یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل در رشته های پزشکی در سراسر دنیاست چرا که دانشگاه های این کشور از سطح آموزشی بالا، کیفیت تدریس خوب و زیرساخت های عالی برخوردارند.

حتما بخوانید: آشنایی با کشور آذربایجان

اگر هدف شما از مهاجرت به آذربایجان تحصیل در رشته پزشکی و ادامه تحصیل در این کشور است، باید بدانید که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید حداقل معدل 15 در دروس علوم طبیعی(درس های فیزیک،شیمی و زیست شناسی) داشته باشید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

علاوه بر معدل، شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور آذربایجان نیازمند ارائه مدرک زبان هستید، حداقل نمره زبان مورد نیاز برای فرد متقاضی، نمره 5 در آرمون آیلتس و نمره 4 در آزمون تافل است.

یکی دیگر از قوانین دانشگاه های کشور آذربایجان این است که فرد متقاضی برای شرکت در کلاس های دانشگاهی، باید قبل از شروع این کلاس ها کل هزینه و شهریه دانشگاه (3500دلار برای رشته های پزشکی) را پرداخت کند.

word image 81

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان یکی از دانشگاه های دولتی این کشور است و در سال 1930 تاسیس شده است. از این دانشگاه بیشتر از 63000 پزشک و داروساز فارغ التحصیل شده اند. اگر شما قصد ادامه تحصیل در آذربایجان را دارید باید بدانید که کدام دانشگاه و کالج برای شرایط شما مناسب تر است.

جالب است که بدانید، که در جمهوری آذربایجان موسسات آموزشی دانشگاه ها و کالج هایی با کیفیت های آموزشی بالایی وجود دارد که هدف اصلی آن ها آموزش و انتقال اطلاعات به دانشجویان بین المللی است. کالج های آذربایجان محیطی عالی را ارائه می دهند که دانشجو و دانش آموز می تواند احساسات و مهارت خود را پیدا کند و در آن پیشرفت کند.

در ادامه جدولی را برای شما آورده‌ایم که هزینه های تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان در آن آورده شده است.

دوره آمادگی زبان انگلیسی 1500 دلار
هزینه تحصیل پزشکی درس های پایه 3000 دلار
هزینه تحصیل پزشکی درس های تخصصی 4000 دلار
هزینه تحصیل در دوره کارشناسی 5000 دلار

هزینه های زندگی در آذربایجان

در این قسمت به بررسی هزینه های لازم برای زندگی در آذربایجان به نقل از موسسه مهاجرتی میرداماد، بهترین موسسه مهاجرتی در ایران می پردازیم، تا شما عزیزان بتوانید تقریبی دقیق از میزان هزینه هایی که برای زندگی در کشور آذربایجان باید بپردازید به دست آورید.

هزینه های سوپر مارکتی

یک لیتر شیر 1.17 منات
یک قرص نان فرانسوی 0.36 منات
یک شانه تخم مرغ 1.72 منات
یک کیلو پنیر محلی 4.86 منات
یک کیلو گوشت ران 8.41 منات
یک بسته سیگار 3 منات
یک کیلو گوشت سینه 4.29 منات
یک کیلو برنج 1.6 منات

هزینه های فست فود و رستوران

هزینه یک وعده غذا در رستوران ارزان 7 منات
هزینه یک وعده غذا در رستوران معمولی برای دو نفر 35 منات
هزینه یک وعده غذای مک دونالد 7 منات

هزینه های حمل و تقل

تاکسی 1 منات
تاکسی تا یک کیلومتر 0.7 منات
تاکسی تا یک ساعت انتظار 4.5 منات
بلیط مترو 0.2 منات

هزینه اجاره و یا خرید خانه

اجاره آپارتمان یک خوابه مرکز شهر 505 منات
اجاره آپارتمان یک خوابه حومه شهر 226 منات
اجاره آپارتمان سه خوابه مرکز شهر 1.230 منات
اجاره آپارتمان سه خوابه حومه شهر 448 منات
قیمت یک متر مربع آپارتمان در مرکز شهر 2.430 منات
قیمت یک متر مربع آپارتمان در حومه شهر 928.20 منات

هزینه میوه و سبزیجات

یک کیلو سیب 1.11 منات
یک کیلو موز 2.56 منات
یک کیلو پرتقال 2.02 منات
یک کیلو گوجه 1.58 منات
یک کیلو سیب زمینی 0.78 منات
یک کیلو پیاز 0.73 منات

کلام آخر

اگر تصمیم خود را برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در آذربایجان گرفته اید ویا قصد مهاجرت برای کار در رشته پزشکی در آذربایجان را دارید بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت، به طور کامل با قوانین و هزینه های مهاجرت و ادامه تحصیل در این کشور آشنا شوید . سپس اقدام به مهاجرت به این کشور کنید.

منبع:www.imohajerat.org

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست