شرایط مورد نیاز برای تحصیل در آلمان

گاما

در آلمان، می‌توانید دوره‌های تحصیلی، برنامه‌های تحصیلی و برخی از دانشگاه‌های برتر جهان را بیابید. در حال حاضر تقریبا 400000 دانشجوی بین‌المللی در حال تحصیل در آلمان هستند و این کشور را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کند. برای کسانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در آلمان هستند، ما لیستی از شرایط مهاجرت به آلمان را تهیه کرده‌ایم، بنابراین به خواندن این مطلب ادامه دهید.

تحصیل در آلمان

حتما بخوانید: آشنایی با مردم آلمان

شرایط تحصیل در آلمان

1. انتخاب رشته‌ی تحصیلی

اگرچه شاید انتخاب رشته زیاد مهم به نظر نرسد، اما پیدا کردن دوره‌ای که دوست دارید، شما را با تمام شرایط آینده آشنا می‌کند. اگر قصد دارید مدرک خود را در این کشور دنبال کنید، مهم است که تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد شرایط و معیارهای پذیرش دانشگاه در آلمان جمع آوری کنید.

2. شرایط پذیرش دانشگاه

هنگامی که رشته‌ی تحصیلی مورد علاقه‌ی خود را پیدا کردید، باید در مورد معیارهای پذیرش تامل کنید. قبل از هر چیز دیگری، برای پذیرش در آن رشته‌ی خاص، باید معیارهای تعیین شده توسط دانشگاه را رعایت کنید.

برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان، مدارک شما باید به رسمیت شناخته شود. این به این معنی است که شما باید دارای یک مدرک معتبر باشید که به عنوان Abitur نیز شناخته می‌شود. اگر گواهی پایان تحصیل شما در آلمان به رسمیت شناخته نشود، باید در یک دوره مقدماتی یک ساله به نام Studienkolleg شرکت کنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

برخی از دانشگاه‌ها نیز یک آزمون استعدادی نیاز دارند که به نام TestAS شناخته می‌شود. این آزمونی است که به طور خاص برای دانشجویان بین‌المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا طراحی شده است.

شرایط زبان نیز جزو معیارهای پذیرش دانشگاه است. اگر رشته‌ی تحصیلی شما کاملاً به زبان آلمانی است، باید مدرکی دال بر مهارت زبان آلمانی مانند Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) یا TestDaF ارائه دهید. از طرف دیگر، اگر دوره شما به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و به زبان مادری انگلیسی صحبت نمی‌کنید، باید نمرات آیلتس یا تافل را ارائه دهید. اما این خودش یک خبر خوب است، چرا که برای مهاجرت به آلمان، نیازی نیست که حتما به زبان آلمانی مسلط باشید.

تحصیل در آلمان

3. مدارک درخواستی دانشگاه های آلمان

اگرچه هر دانشگاه شرایط پذیرش خاص خود را دارد، اما معمولاً برای ارسال درخواست، مدارک خاصی مورد نیاز است.

مدارکی که معمولاً نیاز دارید عبارتند از:

  • فرم درخواست که به موقع تکمیل شده.
  • کپی مصدق دیپلم دبیرستان.
  • گواهینامه‌های تحصیلی مربوطه.
  • ریز نمرات ترجمه‌ شده
  • کپی پاسپورت و عکس پاسپورت.
  • مدرک مهارت زبان.

4. تمکن مالی

اگر شهروند کشورهایی هستید که برای تحصیل در آلمان به ویزای دانشجویی نیاز دارند، هنگام درخواست ویزای خود باید مدرکی مبنی بر تمکن مالی ارائه دهید. از سال 2021، یک دانشجوی بین‌المللی به 10332 یورو در سال نیاز دارد تا هزینه‌های خود را در طول مدت اقامت خود در آلمان پوشش دهد. بهترین راه برای ارائه مدرک اثبات تمکن مالی در سفارت آلمان از طریق حساب مسدود شده است.

5. بیمه سلامت

اگر می‌خواهید در آلمان تحصیل کنید به بیمه درمانی نیز نیاز دارید. دانشجویان بین‌المللی باید زمانی که در آلمان هستند در سیستم مراقبت‌های بهداشتی بیمه شوند. اگر شما مقیم یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا EEA باشید، می‌توانید از بیمه درمانی خودتان استفاده کنید. با این حال، شما باید کارت بیمه سلامت اروپا را دریافت کنید.

از سوی دیگر، اگر مقیم کشورهای عضو اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا نیستید، باید مدرکی مبنی بر بیمه درمانی برای درخواست ویزای دانشجویی خود و همچنین ثبت نام دانشگاه ارائه دهید. از شما انتظار می‌رود که اگر بیش از 29 سال دارید ماهانه مبلغی را به ارائه دهندگان بیمه درمانی دولتی یا خصوصی پرداخت کنید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

6. ویزای دانشجویی

اگر از کشوری آمده‌اید که برای ورود به آلمان به ویزای دانشجویی نیاز دارد، باید به درستی برای ویزای تحصیلی در سفارت/کنسولگری آلمان در کشور خود درخواست دهید. شما باید مدارک لازم را جمع آوری کنید، در یک مصاحبه در سفارت شرکت کنید و منتظر پاسخ باشید. زمان پردازش ویزای دانشجویی در شرایط عادی معمولاً دو هفته است. به خاطر داشته باشید که اخذ وقت سفارت از سفارت آلمان در ایران، کمی زمان‌بر خواهد بود و شما باید حداقل از دو سال قبل برای اخذ وقت سفارت درخواست دهید و به مرور مدارکتان را تکمیل کنید.

7. اسکان و اقامت در آلمان

گزینه‌های اقامتی زیادی برای دانشجوی بین‌المللی در آلمان وجود دارد. شما می‌توانید بین سالن‌های اقامتی آلمانی، آپارتمان‌های خصوصی و همچنین آپارتمان‌های مشترک یکی را انتخاب کنید. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که اجاره در آلمان ارزان نیست و به احتمال زیاد بزرگ‌ترین چالش مالی شما در طول مدت اقامت در آلمان خواهد بود. با این حال، هنگامی که مکانی برای زندگی پیدا کردید، مطمئن شوید که آدرس خود را در اداره ثبت آلمان ثبت کنید.

8. ثبت نام دانشگاه

ثبت نام دانشگاه پس از پذیرش در یک موسسه آموزش عالی آلمان صورت می‌گیرد. این بدان معناست که پس از پذیرش، باید تعدادی مدارک را به دفتر امور دانشجویی ارسال کنید و دوره‌های خود را ثبت کنید تا بتوانید در کنفرانس‌ها، کلاس‌ها و امتحانات شرکت کنید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان با موسسه مهاجرتی صبا

مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از بهترین و به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی است. دانشگاه‌های ارزان (یا رایگان) و امکان کار به صورت تمام وقت در حین تحصیل می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی خوب و درخشانی را در یکی از بهترین کشورهای اتحادیه‌ی اروپا، برای خود رقم بزنید.

اگر تمایل دارید که در زمینه‌ی شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمانی، ویزای تحصیلی آلمان، مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و … اطلاعات خوبی به دست بیاورید، به شما توصیه می‌کنیم که از یک موسسه مهاجرتی معتبر، مثل موسسه مهاجرتی صبا کمک بگیرید.

موسسه مهاجرتی صبا با سال‌ها سابقه‌ی درخشان در زمینه‌ی مهاجرت متقاضیان به کشورهای برتر دنیا، می‌تواند با مشاوره‌ی رایگان و سایر خدمات، هر اطلاعاتی را که لازم دارید در اختیارتان قرار دهد یا به عنوان وکیل و نماینده‌ی شما، به جمع‌آوری مدارک و اخذ پذیرش از دانشگاه‌ آلمانی موردنظرتان، مشغول شود. پس اگر تمایل دارید که بدون دردسر و به صورت تضمینی با هزارن دانشجوی بین‌المللی رقابت کنید و از دانشگاه‌های آلمان پذیرش بگیرید، همین حالا با موسسه مهاجرتی صبا، تماس بگیرید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست