ماشین 3

نقد و بررسی کیا سراتو وارداتی

گاما

شرکت خودروسازی کیا با ارائه پراید وارد بازار ایران شده و تاکنون نیز در آن ماندگار شده است. سراتو وارداتی یکی دیگر از محصولات کیا است که توانست با استقبال خوب خریداران ایرانی مواجه شود. این خودرو که در سال ۲۰۰۴ معرفی شد، در جهان به نام‌های کیا فورته و اسپکترا هم معروف شده است. سراتو وارداتی یک سال پس‌ازاینکه بر روی خط تولید قرار گرفت، توسط اطلس خودرو به ایران آورده شد. آنچه در ادامه خواهید خواند، بررسی کلی ویژگی‌های بخش‌های مختلف کیا سراتو وارداتی است.

تاریخچه ورود کیا سراتو به ایران

اولین نسل کیا سراتو که در سال ۲۰۰۳ معرفی شد، در بازار جهانی به اقبال چندانی دست پیدا نکرد و اصلی‌ترین دلیل آن را هم باید در ظاهر نه چندان جذاب این خودرو جستجو کرد، اما نسل دوم این خودرو که در سال ۲۰۰۹ به بازار جهانی و همزمان به بازار ایران راه پیدا کرد توانست تمامی نقص‌های مدل قبلی را پوشش داده و به یکی از پر فروش‌ترین خودروهای بازار تبدیل شود. کیا برای ادامه‌ موفقیت خود سومین نسل از سراتو را در سال ۲۰۱۴ به بازار فرستاد که با وجود تمامی تغییرات و بهینه سازی‌های انجام شده، نتوانست همچون نسل قبلی خود بازار پر رونقی را تجربه کند. کیا سراتو نسل سوم در سال ۲۰۱۶ تحت یک فیس‌لیفت قرار گرفت که باعث شد نواقص موجود در طراحی آن تا حد چشمگیری برطرف شود. در سال ۲۰۱۹ نسل چهارم کیا سراتو نیز راهی بازارهای جهانی شد، اما به دلیل آغاز دور جدید تحریم‌ها این خودرو از عرضه به بازار داخلی باز مانده و در حال حاضر نمونه فیس لیفت نسل سوم کیا سراتو، بروزترین مدل این خودرو در بازار کشورمان محسوب می‌شود.

بررسی طراحی سراتو وارداتی

کیا سراتو وارداتی دومین نسل از این خودرو است که بر روی خط تولید خودروسازی کیا قرار گرفت. کلیات ظاهری سراتو وارداتی شبیه به نسل پیشین خود است. اما هنگامی‌که نگاهی دقیق‌تر به ظاهر سراتو وارداتی بیندازیم، زیبایی ظاهری آن ما را سر شوق خواهد آورد. ازآنجاکه هدف شرکت خودروسازی کیا از تولید سراتو وارداتی جلب نظر خریداران جوان بوده است، طراحی ظاهری این خودرو با استفاده درست از خطوط و زوایای مختلف اسپرت و جوان‌پسند به نظر می‌رسد.

کیا سراتو وارداتی در طراحی فضای داخلی هم همچنان به نسل پیشین خود وفادار مانده است. هرچند داشبورد سراتو وارداتی کمی ساده به نظر می‌رسد و کلیدهای کنترلی همگی بر روی کنسول میانی قرارگرفته‌اند، اما معیارهای زیبایی مدرن همچنان کابین سراتو وارداتی را زیبا می‌دانند. همچنین پلاستیک به‌کاررفته در ساخت داشبورد سراتو وارداتی به نسبت رقبای هم‌کلاس خود باکیفیت بوده و می‌تواند رضایت مشتری را جلب کند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

ماشین

بررسی مشخصات فنی کیا سراتو

سراتو وارداتی برای تامین نیروی خود از یک پیشرانه دو لیتری استفاده می‌کند. این پیشرانه ۴ سیلندر که از فناوری توربوشارژ بی‌بهره بوده و در دسته پیشرانه‌های دارای تنفس طبیعی قرار می‌گیرد، می‌تواند نیرویی برابر ۱۵۹ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۱۹۴ نیوتن متر برای سراتو وارداتی به ارمغان آورد. این قدرت به‌وسیله یک گیربکس ۶ سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

سراتو وارداتی برای اینکه خود را از سرعت صفر به صد کیلومتر برساند، به ۱۰٫۵ ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین شما می‌توانید با فشردن پدال گاز سراتو وارداتی، رانندگی با سرعت ۲۱۰ کیلومتر را در پشت فرمان این سدان زیبارو تجربه کنید. سراتو وارداتی که قابلیت ذخیره ۵۰ لیتر سوخت را در باک بنزین خود دارد، در یک مسیر ترکیبی به ازای هر صد کیلومتر پیمایش، ۷٫۲ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

بررسی امکانات رفاهی سراتو

سراتو وارداتی ازنظر امکانات رفاهی برای خریداران خود سنگ تمام گذاشته است. سیستم روشنایی سراتو وارداتی برای کمک به بهبود دید راننده در شرایط مختلف خود را به امکاناتی مانند دی‌لایت، اتولایت، چراغ‌های مه‌شکن در جلو و عقب، چراغ‌های هالوژنی جلو و چراغ بدرقه مجهز کرده است.

کنترل سراتو وارداتی با داشتن یک فرمان برقی که موقعیت آن در دو حالت قابل تنظیم است، بسیار ساده به نظر می‌رسد. این فرمان که با استفاده از یک روکش چرم تزیین‌شده است، دکمه‌های کنترلی را در دل خود جای داده که دسترسی راننده به آن‌ها ساده باشد. همچنین قرارگیری پدال شیفتر در کنار فرمان به شما این اجازه را می‌دهد تا در کار گیربکس اتوماتیک دخالت کرده و اشتباهات آن را جبران کنید. یکی از ویژگی‌های اصلی سراتو وارداتی داشتن سه حالت رانندگی کامفورت، نرمال و اسپرت است. قرارگیری خودرو در هر یک از این سه حالت، ویژگی‌های فرمان را هم مطابق با آن تغییر داده و رانندگی را ساده‌تر می‌کند. به‌علاوه فرمان سراتو وارداتی مجهز به گرم‌کن است که باعث می‌شود هنگام رانندگی در مناطق سردسیر یا فصول سرد سال، سراتو وارداتی زودتر به خود بیاید.

سراتو وارداتی برای سرگرم کردن سرنشینان خود از یک سیستم صوتی با شش بلندگو و هندزفری استفاده کرده است که از ورودی‌های AUX، MP3، CD، USB و بلوتوث پشتیبانی می‌کند. همچنین نمایشگر ۴٫۲ اینچی لمسی می‌تواند عیش سرنشینان سراتو وارداتی را تکمیل کند. در کنار این‌ها نمایشگر ۴٫۲ اینچی صفحه کیلومتر هم وظیفه دارد تا اطلاعات حیاتی خودرو را در حین رانندگی به اطلاع راننده برساند.

اما فهرست امکانات رفاهی سراتو وارداتی به همین‌جا ختم نمی‌شود. امکاناتی مانند سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه دوگانه با دریچه تهویه در عقب، کول باکس، صندلی برقی و حافظه‌دار برای راننده با قابلیت تنظیم در ۱۰ حالت و مطابق با گودی کمر، صندلی برقی برای سرنشین جلو، صندلی عقب تاشو و دوتکه، کرمان صندلی جلو و عقب، سردکن صندلی جلو، خروجی ۱۲ ولت، صندوق برقی با جک، آینه میانی الکتروکرومیک، آینه جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، سانروف، شیشه دودی و شیشه‌بالابر برقی تکمیل‌کننده فهرست امکانات رفاهی سراتو وارداتی هستند.

ماشین 2

ایمنی کیا سراتو وارداتی چطور است؟

در بخش ایمنی هم سراتو وارداتی سرنشینان را در اولویت قرار داده و امکانات زیادی را در دل خود جای داده است. ایزوفیکس صندلی سراتو وارداتی به شما این امکان را می‌دهد تا با خیال راحت کودک خود را بر روی صندلی ماشین قرار داده و رانندگی کنید. همچنین وجود ۶ کیسه هوای اصلی، پرده‌ای و جانبی در کنار کمربند ایمنی پیش کشنده، آسیب وارده به سرنشینان را در زمان وقوع حادثه به حداقل خواهد رساند. علاوه بر این‌ها فرمان حساس به‌سرعت نیز به شما کمک می‌کند تا در سرعت‌های بالا کنترل خودرو را از دست ندهید و از طریق فرمان به‌راحتی آن را کنترل کنید.

سراتو وارداتی برای کمک به راننده در حفظ پایداری و تعادل خودرو، خود را به امکاناتی مانند کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری. مدیریت پایداری خودرو مجهز کرده است. همچنین وجود سنسورهای جلو و عقب، دوربین دید عقب، سنسور فشار باد تایر و رادار نقطه کور به راننده کمک می‌کند تا به‌صورت لحظه‌ای از موقعیت خودروی خود اطلاع حاصل کند. درنهایت این سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز ضد قفل است که فرایند ترمزگیری سراتو وارداتی را بهبود می‌بخشد.

جمع‌بندی

سراتو وارداتی خودرویی است که توانست در همان بدو ورود به دلیل ظاهر زیبا و امکانات بی‌نظیر خود نظر مثبت بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. رضایت ۷۰ درصدی کاربران از کابین و امکانات سراتو وارداتی سبب شده که این خودرو در بازار خودروهای کارکرده به‌راحتی به فروش برسد. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۰ درصد کاربران از طراحی ظاهری سراتو وارداتی اظهار رضایت کرده‌اند. این عدد در بخش رانندگی و عملکرد فنی ۵۵ درصد و در بخش کیفیت ساخت ۸۰ درصد است.

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست