همه چیز درباره آزمون تافل و GRE

گاما

اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد مهاجرت به کشورهای مختلف را دارید، یکی از دغدغه‌های اصلی شما باید قبولی در آزمون تافل و آزمون GRE باشد. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با این دو آزمون زبان انگلیسی یعنی تافل و GRE آشنا کنیم. اگر سوالات زیادی ذهن شما را در این زمینه درگیر کرده است، خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند تا پاسخ سوال‌های خودتان را بدست آورید. ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

1

آزمون تافل و GRE چیست؟

برای سنجش میزان مهارت زبان خارجی، آزمون‌های مختلفی وجود دارند. یکی از معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی در حوزه زبان انگلیسی آزمون تافل است. فرد بعد از آزمون با دریافت نمره قبولی می‌تواند برای مهاجرت تحصیلی و شغلی اقدام کند؛ بنابراین اگر در حال گذراندن دوره‌های تافل هستید، بعد از قبولی در این آزمون می‌توانید مدرک معتبر و کاربردی خود را دریافت کنید.

ممکن است شما نیز شنیده باشید که قبولی در آزمون تافل کار بسیار راحتی نیست. اگرچه این حرف صحیح است، اما شما می‌توانید با حرفه‌ای شدن در زبان انگلیسی و حفظ اعتماد به نفس خود در زمان آزمون، با نمره بالایی آزمون تافل را قبول شوید.

موسسه‌های آموزشی بسیاری در زمینه آمادگی آزمون تافل و آزمون GRE وجود دارند. این موسسات با بهره‌مندی از بهترین اساتید و برگزاری دوره‌های متعدد می‌توانند یک آمادگی کامل را در شما ایجاد کنند. در نتیجه بعد از گذراندن این دوره‌ها می‌توانید به طور تضمینی در آزمون‌ها موفق شوید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

آزمون GRE یک آزمون زبان خارجی برای تحصیلات تکمیلی و کسب و کار است. در این آزمون توانایی تحصیلی شما مورد سنجش قرار می‌گیرد. این آزمون به دو شکل General و Subject امتحان گرفته می‌شود. در آزمون GRE سه نوع مهارت از جمله محاسبات ریاضی، مقاله‌نویسی و درک مطلب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

اعتبار آزمون تافل و GRE

دو آزمون تافل و GRE جزو معتبرترین آزمون‌های زبان خارجی به شمار می‌روند. بعد از قبولی در یکی از دو آزمون فوق می‌توانید برای کارهای مهاجرت تحصیلی و شغلی خود اقدام کنید. اما اعتبار مدرک این دو آزمون چقدر است؟

در صورت قبولی در آزمون تافل، شما می‌توانید از گواهی قبولی خود به مدت 2 سال استفاده کنید. این بدین معناست که اعتبار گواهی آزمون تافل تنها به مدت 2 سال است. در نتیجه اگر در طی این دوسال نتوانید از مدرک خود استفاده کنید، برای سال‌های بعد آن باید دوباره در آزمون تافل شرکت کنید تا با نمره جدید بتوانید کارهای مهاجرت خود را انجام دهید.

بنابراین هنگام انجام کارهای مهاجرت توجه به انقضای مدرک تحصیلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورت پایان یافتن انقضای مدرکتان باید بعد از 12 روز از اتمام اعتبار مدرک قبلی خود، نسبت به آزمون جدید اقدام کنید. اما اعتبار مدرک آزمون GRE بیشتر از آزمون تافل است. بعد از قبولی در آزمون GRE پنج سال فرصت دارید تا کارهای مهاجرت خود را انجام دهید.

اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های ایالت متحده را دارید، برای پذیرفتن در این دانشگاه‌ها باید مدرک GRE را داشته باشید. البته توجه به این نکته ضروری است که برای قبولی در هر دانشگاه باید نمره قبولی مربوط به رشته خود را در آزمون تافل و آزمون GRE بدست آورید.

2

نحوه ثبت نام در آزمون GRE و تافل

برای ثبت نام در آزمون تافل کافی است تا با مراجعه به وب سایت ETS، اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و هزینه شرکت در این آزمون را پرداخت کنید. بعد از ثبت‌نام باید محل امتحان خود را مشخص کنید. البته گزینه‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید نسبت به انتخاب یکی از این مکان‌ها اقدام کنید. در نهایت در تاریخ مشخص شده هنگام ثبت‌نام باید به محل آزمون مراجعه کنید.

فرایند ثبت‌نام آزمون GRE مشابه با آزمون تافل است. تنها تفاوت بین این دو آزمون، هزینه مربوط به ثبت‌نام آنها است. برای ثبت‌نام در آزمون GRE بعد از مراجعه به سایت ETS، اطلاعات مربوط به آزمون را پر کرده تا کد رهگیری در اختیار شما گذاشته شود. بعد از تکمیل مراحل ثبت‌نام باید یک ایمیل از طرف پشتیبانی دریافت کنید. دریافت این ایمیل نشان‌دهنده تکمیل فرایند ثبت‌نام برای شرکت در آزمون GRE است.

توجه به این نکته ضروری است که برای پرداخت هزینه هر دو آزمون تافل و GRE نیاز به کارت‌های بین‌المللی مانند مستر کارت، پی‌پال و سایر کارت‌های ارزی دارید. بعد از پایان مراحل ثبت‌نام یک کد رهگیری برای شما ارسال می‌شود. این موضوع نشان‌دهنده این است که ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شده است. به همراه داشتن این کد رهگیری در روز آزمون تافل و GRE ضروری است.

مراحل آزمون تافل

در آزمون تافل چهار مهارت Speaking، Writing، Listening و Reading شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. اولین بخش، بررسی مهارت خواندن و یا همان Reading است که در آن باید به سوالات 3 یا 4 متن پاسخ صحیح بدهید. زمان پاسخگویی به این بخش از سوالات بین 60 تا 80 دقیقه است. در بخش Listening و یا شنیداری 6 یا 9 فایل صوتی در اختیار شما گذاشته می‌شود که باید بین 60 تا 90 دقیقه به سوالات آن پاسخ دهید.

بعد از ده دقیقه استراحت، سوالات بخش نوشتاری و مکالمه در اختیار شما گذاشته می‌شود. برای پاسخ‌گویی به بخش مکالمه و یا همان Speaking تنها 20 دقیقه زمان دارید. همچنین زمان پاسخگویی به بخش نوشتاری و یا همان Writing نیز 20 دقیقه است. هرچقدر که مهارت تایپ شما بالاتر باشد، می‌توانید به سوالات این بخش با سرعت بیشتری پاسخ دهید.

3

مراحل آزمون GRE

سوالات آزمون تافل و GRE تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. آزمون GRE به دو شکل یعنی جنرال و سابجکت برگزار می‌شود. آزمون GRE جنرال، شامل نگارش تحلیلی، درک مطلب و مهارت‌های ریاضی است. مدت پاسخگویی به سوالات بخش نگارش تحلیلی یک ساعت، بخش درک مطلب و لغات 30 دقیقه و بخش مهارت‌های ریاضی 70 دقیقه است.

در آزمون GRE Subject، برای برخی از رشته‌های آکادمیک یعنی زیست شناسی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، شیمی، روانشناسی و فیزیک در نظر گرفته شده‌است. این آزمون، توانایی شما تنها در یک بخش که مربوط به رشته تحصیلیتان است، را ارزیابی می‌کند. برای آزمون جنرال، 340 نمره در نظر گرفته شده است. اما نمره آزمون GREسابجکت بین 200 تا 990 متغیر است. آزمون سابجکت فقط حضوری بوده و به صورت کتبی امتحان گرفته می‌شود. این آزمون به ندرت برای پذیرش نیاز است. اما کسب نمره بالا در آن، می‌تواند تاثیر مثبتی روی مهاجرت شما داشته‌باشد.

سخن آخر

شرکت در آزمون انگلیسی تافل و GRE، یکی از مهم‌ترین موارد برای مهاجرت به کشورهای مختلف و تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان است. برای کسب نمره بالا در این دو آزمون باید به زبان انگلیسی کاملا مسلط باشید. نمره بالا، نیازمند مطالعه مستمر است. از یاد نبرید که زبان انگلیسی یک زبان فرار بوده و اگر روزانه مرور نشود و یا در مطالعه آن، فاصله بیوفتد، ممکن است فراموش شود. در نتیجه برای شرکت در آزمون GRE و تافل، برنامه‌ریزی کرده و طبق برنامه پیش بروید تا بتوانید نمره خوبی در این دو آزمون کسب نمایید.

برای آمادگی در این آزمون می‌توانید وارد سایت آکادمی دولینگو شده و از مشاوره‌های اساتید مجموعه برای قبولی تضمینی در این آزمون بهره‌مند شوید!

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست