چگونه با یادگیری مکالمه به زبان عربی به درآمد بالا برسیم؟

چگونه با یادگیری مکالمه به زبان عربی به درآمد بالا برسیم؟

گاما

این محتوا برای این آماده شده است که شما بدانید یادگیری زبان عربی چگونه می تواند شما را به درآمد برساند. ما قرار نیست شما را سردرگم کنیم. یاد گرفتن زبان عربی برعکس آن چیزی که تصور می کنید، خیلی هم سخت نیست. البته اینطور نیست که در چند روز بتوانید به راحتی عربی صحبت کنید، اما با تمرین حتما می توانید به خوبی عربی صحبت کنید و می توانید از عربی کسب درآمد کنید. من با 8 سال سابقه در کسب درآمد از مکالمه عربی، مسیرهای کسب درآمد از آموزش گرفتن زبان عربی را اینجا برای شما توضیح میدهم. تا انتها همراه ما باشید.

فعالیت در دارالترجمه ها

یکی از اولین مسیرهای کسب درآمد، پس از یادگرفتن زبان عربی به صورت فصیح و مکالمه، فعالیت در دارالترجمه ها است. یعنی به عنوان یک ترجمه کننده از زبان عربی به زبان فارسی می توانید اسناد مکتوب را تبدیل کنید. همچنین ترجمه متون مختلف از جمله نامه های اداری، تجاری، مقاله ها و متون تاریخی از فارسی به عربی نیز، فعالیت دیگری است که می توانید به عنوان مترجم عربی انجام دهید. درآمد یک مترجم متبحر، بسیار قابل توجه است. این موضوع با استعلام قیمت از چند دارالترجمه کاملا برای شما شفاف خواهد شد.

حتما بخوانید: آموزش زبان عربی

عرب

کارشناس فروش

وقتی شما به مکالمه به زبان عربی و همچنین اصطلاحات این زبان آشنا شوید، می توانید به عنوان یک کارشناس فروش، در شرکت های بازرگانی مشغول به کار شوید. ارتباط گرفتن با مدیران فروش شرکت های عربی زبان و معرفی محصولات و کالاها، می تواند جزو وظایف اصلی کارشناس فروش مسلط به زبان عربی باشد. اگر نگاهی به نقشه بیندازید، حتما متوجه کشورهای زیاد عرب زبان در اطراف ما خواهید شد که اکثراً قابلیت کشت و کشاورزی در ابعاد وسیع نظیر ایران ندارند. به همین دلیل است که امکان فروش محصولات به این کشورها بسیار فراهم است.

تجارت با کشورهای عربی

بر اساس آمار، زبان عربی، در 22 کشور دنیا به عنوان زبان رسمی شناخته شده است. از طرف دیگر، واحد پول کشورهای عربی نظیر دینار و درهم ارزشمندی بسیار بالایی دارند. یعنی کسب درآمد از کشورهای عربی برای تجار و بازرگانان می تواند بسیار پر سود باشد. تفاوت این موضوع با کارشناسان فروش، ارتباط مستقیم مدیران شرکت های بزرگ، با کشورهای عربی همسایه از غرب آسیا تا شمال آفریقاست. پیشنهاد مشخص ما در این زمینه، آموزش دیدن مکالمه عربی توسط مدیران مجموعه های بزرگ و شرکت های عظیم ایرانی است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

سفر به کشورهای عرب زبان

یکی از مسیرهایی که به صورت غیرمستقیم، می تواند برای شما حفظ پول داشته باشد، یاد داشتن زبان عربی در هنگام سفر به کشورهای عربی است. شاید به صورت مستقیم کسب درآمد از عربی به این صورت حاصل نشود، اما حداقل پول شما در جیب شما نگه داشته می شود! مثلا استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی در کشورهای عربی به جای استفاده از تاکسی یکی از این اتفاقات است که با یادگیری مکالمه عربی امکان پذیر است. حتما شاهد بوده اید که رفتار کشورهای میزبان در قبال مسافران و گردشگران متفاوت است و قیمت اجناس و کرایه های تاکسی را، از مسافران و زائران بیشتر دریافت می کنند. حال در هنگام سفر شما به کشورهای عربی نیز چنین چیزی اتفاق می افتاد.

یادگیری زبان عربی

البته یادگیری مکالمه عربی در هنگام سفرهای زیارتی شما به عربستان سعودی، عراق و سوریه می تواند برای شما بسیار مفید باشد. ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم و کسبه اطراف حرم های مطهر می تواند یک ویژگی متمایز کننده برای شما باشد. ضمن اینکه در همین سفرها می توانید به عنوان رابطِ سایر کاروانیان اقدام کنید.

دوبله فیلم و سریال و تولید محتوا

یکی از روش های کسب درآمد از یادداشتن مکالمه عربی، دوبله فیلم و سریال های عربی است. زیرنویس کردن یا دوبله کردن انواع محتوای عربی و بازنشر آنها در شبکه های مجازی ایرانی می تواند موجبات کسب درامد شما را از زبان عربی فراهم کند. ترجمه آهنگ های عربی و انتشار متن آهنگ ها نیز می تواند مسیر دیگری برای کسب درامد باشد.

 

کاسبی در اطراف حرم های مطهر و شهرهای سیاحتی

یاد گرفتن زبان عربی برای کاسبان نیز می تواند بسیار درآمد زا باشد. فرض کنید مسافر عرب زبانی که به مغازه شما مراجعه می کند و قیمت کالایی را می پرسد. اگر عربی بلد باشید چقدر راحت می توانید با او مکالمه عربی داشته باشید و محصولات خود را به او معرفی کنید. این موضوع احتمال منجر به خرید شدن را تا حد زیادی افزایش می دهد. پس یادگیری مکالمه برای کاسبان نیز امری حیاتی است.

تحقیق در زمینه تاریخ ملل

یادگرفتن زبان عربی می تواند بسیار شما را در زمینه تحقیق در تاریخ یاری کند. مطالعه اسناد و مکتوبات تاریخی به زبان اصیل عربی و ترجمه آنها به زبان فارسی می تواند برای شما کسب درآمد شایانی داشته باشد.

تدریس زبان عربی

از جمله دیگر مسیرهای کسب درامد از مکالمه عربی، تدریس زبان عربی به عنوان استاد است. یقینا این موضوع زمانی امکان پذیر است که شما به حد کافی به زبان عربی مسلط شوید. اما هنگامی که شما بتوانید عربی را به خوبی صحبت کنید و با مردم عرب زبان ارتباط راحتی برقرار کنید، می توانید آموزش عربی را نیز شروع کنید. آموزش زبان عربی نیز می تواند در کنار سایر موارد مطرح شده برای شما درآمدزا باشد. در حال حاضر اساتید زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که تجربه، سالیان فعالیت، تعداد مخاطبان و دانشجویان و افراد راضی از دوره های آموزشی می تواند ملاک های مناسبی در انتخاب استاد زبان عربی باشد.

مترجم مسافران و زائران عربی زبان

به مهمترین بخش این محتوا می رسیم. جایی که شما می توانید روزانه یک ورق درآمد داشته باشید! اصطلاح یک ورق در میان مترجمان، یعنی یک ورقه 100 دلاری که اعرابی مسافر در ایران به راحتی هزینه می کنند. در همین حوزه نیز مسیر های کسب درآمد گوناگون است. اولین راه، لیدری تور است. یعنی انجام هماهنگی ها جهت بازدید از امکان دیدنی و زیارتی و سیاحتی برای اعراب مسافرِ ایران. لیدری تور همچنان که مسئولیت سنگینی به همراه دارد، می تواند عامل خوبی برای کسب درآمد باشد.

نقش آفرینی به عنوان مترجم تجار و بازرگانان عرب که به ایران می آیند، دومین نقشی است که شما می توانید ایفا کنید. البته که این موضوع نیازمند تجربه فراوان، ارتباطات گسترده و هوش هیجانی بالاست و به راحتی حاصل نخواهد شد. اما بسیار دیده شده که سود حاصل از مترجمی یک معامله از درآمد یک کارمند در طول سال بیشتر بوده است.

اما پردرآمدترین مسئله در حوزه مترجم همراه که در سالیان اخیر نیز توسعه بسیار زیادی داشته است، مترجمی در گردشگری سلامت است. گردشگری سلامت یعنی حضور زائران و مسافران سایر کشورها در ایران برای انجام امور درمانی که رشد این موضوع بسیار قابل توجه بوده است. بیشتر مسافران عربی که به ایران می آیند برای انجام اعمال زیبایی، دندانپزشکی، قلب و… است. هزینه این اقدامات در ایران کمتر از سایر کشورها است. نقش مترجم این است که ارتباط بین پزشکان و کادر درمان با بیمار عرب را فراهم می کند. یاد داشتن مکالمه عربی می تواند درآمد دوطرفه برای شما داشته باشد. یعنی هم درصدی از پزشکان و اطباء و هم هدیه ای از طرف زائران عرب داشته باشید.

در زمینه مترجمی به یقین افراد زیادی خود را صاحب ایده می دانند، اما به واقع، تجربه این موضوع به صورت واقعی و عملی موضوعی است که اهمیت دوچندانی دارد. ما تصمیم گرفتیم در میان اساتید مختلف بازار داغ آموزش عربی، یکی از بهترین ها و نام‌آشناترین ها را به شما معرفی کنیم.

استاد آموزش عربی

قطعا نیاز به توضیح نیست که یک استاد خوب در آموزش و یادگیری مکالمه به زبان عربی چقدر می تواند مهم باشد. یعنی گاهی میزان علاقه مندی شما به یادگیری عربی با کیفیت آموزش استاد، ارتباط مستقیم دارد. ما تمام تلاش خود را برای یافتن و پیدا کردن یک استاد خوب به کار بسته ایم و نهایتا، استاد محمد کارمی را برای شما انتخاب کردیم که در مسیر یادگیری عربی شما را یاری کند. در زندگینامه او آمده است که محمد کارمی، حدود 9 سال است که عربی را تدریس می کند. او سالیان زیادی را به عنوان لیدر تور، مترجم همراه، مترجم بازرگانان و … فعالیت کرده است. اکنون حدود 120 هزار نفر از آموزش های رایگان محمد کارمی بهره می برند. حدود 19هزار نفر مخاطب دوره های آموزشی عمومی محمد کارمی بوده اند و بیش از 4000 نفر نیز، دوره پیشرفته آموزش مکالمه عربی محمد کارمی را تهیه کرده اند.

استاد آموزش عربی

دوره آموزش مترجمی عربی

جدیدترین دوره تدوین شده توسط محمد کارمی، دوره مترجم شو است. این دوره مخصوص افرادی است که زبان عربی را برای کسب درآمد دنبال می کنند. دوره مترجم شو مناسب افرادی است که هدف گذاری دقیقی برای کسب درآمد ماهانه حداقل 30 میلیون تومان در ماه دارند. تضمین یادگیری عربی و کسب درآمد از جمله ویژگی های این دوره است.

دوره آموزشی عربی پلاس

دوره آموزشی عربی پلاس، عنوان دوره ای است در 14 جلسه آموزشی تدوین شده است. این دوره مخصوص همه افراد است. یعنی هر کسی با هر سطحی از سواد و اطلاعات، می تواند در این دوره شرکت کند. فایل ها به صورت تصویری ضبط شده است. در کنار این فایل های آموزشی، فایل های صوتی آموزشی نیز برای یادگیری مکالمه عربی آماده شده است.

کتاب آموزشی مکالمه به زبان عربی

از جمله دیگر اقدامات اساسی محمد کارمی، تالیف کتاب اختصاصی آموزش مکالمه عربی است. این کتاب با نام احچی عراقی برای یاد گرفتن مکالمه به زبان عربی عراقی تدوین شده است. فایل های صوتی همراه این کتاب، بسیار می تواند به شما در یادگیری عربی کمک کند.

زبانمهر

حتما بخوانید!

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مهدیس خالقی
    مهر 18, 1401 11:40 ق.ظ

    مطلب بسیار کامل و جامعی بود. با تشکر از شما

    پاسخ
  • ااین گه خیلی عالیه باعث گسترش بکارگیری زبان عربی درکشورمان وبلعکس باشد.بخصوص که بعدا باعث بانی امرارمعاش چندین خانواده بشود که این کار،کارخداپسندانه ای است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست