کودک مشتاق یادگیری

آموزش زبان فرانسه کودکان (30 نکته و 20 درس رایگان)

گاما

شاید بخواهید به فرزندان تان در انجام تکالیفِ زبان فرانسه کمک کنید، یا بخواهید از مزایای بی شمار یادگیری زبان دوم بهره ببرید. دلیل تان هر چه که باشد، این مقاله به شما کمک می کند تا پسر یا دخترتان را دو زبانه تربیت کنید.

خبر خوب در مورد شروع مسیر آموزش زبان فرانسه به کودکان این است که بچه‌ ها به اقتضای سن و سال شان طبعا مستعد یادگیری زبان هستند. برخلاف بزرگسالان، آن ها می توانند بدون زحمت هر زبانی را یاد بگیرند. دقت کنید در حال حاضر در ایران هیچ پک آموزشی برای آموزش زبان فرانسه مخصوص کودکان تولید نشده است.

این مطلب شامل دو بخش است. در بخش اول ترفندهای آموزش زبان فرانسه به کودکان و در بخش دوم هم ویدیوهای عالی آموزش زبان فرانسه به کودکان را داریم. ضمنا به این نکته توجه کنید اگر می خواهید کودک خود را به کلاس زبان فرانسه (آنلاین یا حضوری) بفرستید، ما 3 موسسه زیر را پیشنهاد می کنیم:

 


french

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه چرب زبان، زبان فرانسه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان فرانسه رو مثل بلبل حرف بزن!


 

آموزشگاه کودکان اسپیکان: تهران شعبه یوسف آباد: خیابان فتحی شقاقی، مابین خیابان بیستون و میدان سلماس، پلاک100، تلفن: 02188017039 شعبه تهرانپارس: فلکه اول، خیابان گلبرگ (امیری طائمه)، مابین چهارراه کیخسروی و رشید، پلاک56، تلفن: 02177742004  شعبه تجریش: میدان قدس، ابتدای خیابان شریعتی، جنب کوچه مهنا، بالای بانک رفاه، پلاک2005، تلفن: 02128111165 آدرس وبسایت (اگر در شهرستان هستید در کلاسهای آنلاین شان شرکت کنید)

آموزشگاه گات:  آیت الله کاشانی بین شقایق و ستاری رو به رو مجتمع فرهنگی نور پلاک 466 طبقه اول شماره تماس:44038846-44038557 شعبات: کاشانی، جنت آباد، پونک، جردن، ولیعصر، رسالت، گرگان(گلستان) آدرس وبسایت (مجددا عرض می کنیم اگر در شهرستان هستید در کلاسهای آنلاین شان شرکت کنید)

آموزشگاه نصیر: كرج – گوهردشت، ابتداى قائم، گلشهر، ابتداى خيابان انوشيروان، عظيميه، ميدان بعثت، مهرشهر، نبش خيابان ٢٢٢، فرديس، بين فلكه ٢ و ٣ كوچه توحيد، تهران، شهرك گلستان تماس 02634206606 و 02636177 آدرس وبسایت (مجددا عرض می کنیم اگر در شهرستان هستید در کلاسهای آنلاین شان شرکت کنید)

بخش 1: 30 نکته آموزش زبان فرانسه به کودکان

چیزی که من یاد گرفتم؛ این است که در مراحل اولیه آموزش زبان فرانسه باید رفتار هایی که بچه ها در یادگیری از خودشان نشان می دهند را در نظر بگیرید. من با در نظر گرفتن این نکته، لیستی از بهترین نکات که تجربه شخصی خودم در آموزش زبان فرانسه در خانه به کودکان است را در اختیارتان می گذارم.

در این مقاله چند استراتژی آزمایش و اثبات شده برای آموزش موفقیت آمیز زبان به فرزند تان گردآوری شده است که می توانید به خوبی از آن ها استفاده کرده و بهره ببرید .

1- از عروسک‌ها استفاده کنید یا اسباب بازی‌های مورد علاقه کودک خود را به عروسکی تبدیل کنید که به فرانسه صحبت می‌کند.

کودکان عاشق عروسک‌ها هستند و بازی‌های عروسکی برای مهارت‌های حرکتی عالی هستند.شما می‌توانید با استفاده از بازی با عروسک یا کل بدن یا ایجاد یک تئاتر عروسکی با استفاده از جعبه و عروسک‌های دستی(عروسک‌هایی که با استفاده از دست یا انگشت حرکت می‌کنند) اجرا کنید.عروسک‌های دستی هنگام آواز خواندن نیز بسیار سرگرم کننده‌اند.

word image 1

2- به باغ وحش بروید و نام حیوانات را به زبان فرانسه صدا بزنید.

اگر کتاب حیوانات دارید،باهم آن را نگاه کنید،سپس روزی به باغ وحش بروید. نام حیواناتی را که کودکتان یاد گرفته است،از او بپرسید و به حیوانات جدید اشاره کنید.باغ وحش یک مکان عالی برای افزودن صفات و رنگ‌هاست.وقتی به خانه آمدید،او را به کشیدن تصاویر حیواناتی که دیده تشویق کنید و باهم دیگر درباره‌ی آن‌ها به زبان فرانسه صحبت کنید.

word image 2

3- قایم باشک بازی کنید و به فرانسوی بشمارید.

قایم باشک یک بازی عالی برای تمرین اعداد است.شما می‌توانید از ۱تا۱۰ شروع کنید و به‌تدریج افزایشش دهید.وقتی کودکتان اعداد را به‌خوبی یاد گرفت،به عقب برگردید(اعداد را برعکس بشمارید).وقتی دنبال کودک خود می‌گردید،یک فرصت خوب برای تکرار کلمات است بدون آنکه تکراری باشد.

word image 1

4- با فلش کارت‌ها بازی کنید.مثل بازی‌های حافظه یا بازی Go fish

فلش کارت‌ها یکی از ارزشمندترین منابع شما در آموزش زبان به کودکانتان است.با چندتایی از کارت‌های مشابه شما می‌توانید بازی‌های شناخته شده‌ای مثل Go fish یا بازی حافظه انجام دهید.بچه‌های خیلی کوچک ممکن است برای داشتن کارت‌های بیشتر با یکدیگر درگیر شوند،پس بازی‌هایی را انجام دهید که از کودکان می‌خواهد کارت‌ها را با دیگران جفت کند.یک صدا را با یک تصویر،یا دو کارت که یک صدا دارند یا دو عکس که مطابقت دارند،به هر نحوی که انتخاب می‌کنید مطابقت دهید.کارت‌ها را روی زمین یا میز قرار دهید و از کودک بخواهید همان‌طور که شما کلمه‌ای را میگویید،کارتش را لمس کند.و کودک را تشویق کنید که او نام ببرد و شما کارت را لمس کنید.بازی را جالب و سرگرم کننده نگه دارید.

word image 4

5- یک نمودار پیشرفت داشته باشید که کلمات و عباراتی که کودکتان بر آن تسلط دارد را دنبال کند.

یک نمودار پیشرفت ساده کودک شما را به اهداف مشخصی آگاه می‌کند و کودکان عاشق برچسب‌ها هستند.اجازه دهید فرزندتان بداند که به یک هدف نزدیک شده است،و از گرفتن برچسب‌ها هیجان‌زده شود.اورا به خاطر موفقیت خود با یک کار بزرگ مثل آغوش یا “بزن قدش” ،ستایش(تمجید) کنید.

نکته مهم! آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟ مدت زمان یادگیری چقدر است؟

6- به ترانه‌های فرانسوی کودکان گوش دهید و یا در ازای حفظ یک قطعه کوتاه،به آن‌ها پاداش دهید.

به آواز کودکان به زبان دوم،هر جا و هر وقت که می‌توانید گوش دهید.CDهایی را در ماشینتان داشته باشید و یا در زمانی که در حال انجام کاری هستید،یک CD را به‌عنوان آهنگ پس زمینه به‌طور ملایم پخش کنید. به آوازها(ترانه‌ها)اعمال و حرکاتی اضافه کنید،این به کودکان کمک می‌کند تا کلمات را به یاد داشته باشند.اگر متناسب شخصیت کودکتان است،آن‌ها را به اجرای آهنگ تشویق کنید.شما می‌توانید یک شباهنگ خاص داشته باشید.اینجا یک لیست پخش از ترانه‌های بچگانه به زبان فرانسه وجود دارد.

word image 6

7- به ترانه‌های پاپ فرانسوی باهم دیگر گوش کنید یا به فرزندتان برای حفظ یک ترانه‌ی کوتاه پاداش بدهید.

به کودکتان برخی از ترانه‌های جذاب پاپ که هر دوی‌تان دوست دارید را،یاد بدهید.ترانه‌ای که شعر و(نغمه سرایی)همخوانی مناسب دارد،برای حفظ کردن آسان‌تر است.آن‌ها را حین انجام امور دیگر در منزل بخوانید و وقتی کودکتان سعی می‌کند به شما ملحق شود،به زبان الگو(شکل،مدل) بدهید و آن‌ها را تشویق کنید که با شما بخوانند.

word image 7

8- به گروه‌های پشتیبانی آنلاین(انجمن‌ها،صفحات فیس‌بوک،لیستهای توییتر،گروه وبلاگ‌های چند فرهنگی و …) بپیوندید.

برای تبادل ایده‌ها و اطلاعات، به برخی گروه‌های آنلاین بپیوندید. پشتیبانی نیز بسیار ارزشمند است.آموزش فرانسه ممکن است موانع یا چالش‌هایی داشته باشد.بسیار مهم است که بتوانید با افرادی با مشکلات مشابه یا کسانیکه این موانع را پشت سر گذاشته اند،ارتباط برقرار کنید.فیس‌بوک و توییتر برای ارتباطات فوری عالی هستند.گروه ها یا انجمنهای چت آنلاین می‌توانند به شما حس اجتماع و اهداف مشترک بدهند.

9- به کتابخانه‌های عمومی بروید و همه‌ی منابعی که به زبان فرانسه‌اند را چک کنید.

کتابخانه‌ها منابع خیلی خوبی هستند.اگر منبعی به زبان فرانسه نداشتند،از متصدی کتابخانه بخواهید که در صورت امکان سفارش دهد.همچنین تابلوی اطلاعات را چک کنید و ببینید آیا گروهی از کودکان گروه زبان فرانسه در آنجا وجود دارد و همچنین می‌توانید دوستان جدید پیدا کنید.

word image 12

10- وقتی در حال رانندگی برای بردن فرزندتان به مدرسه هستید،CD پخش کنید.

همیشه زمانی که در اتومبیلتان هستید،CD مایی به زبان فرانسه پخش کنید.این می‌تواند ترانه‌یا CD آموزشی کودکان و یا هر چیزی که کودکتان دوست دارد،باشد.این کار را به‌طور مداوم انجام دهید بطوریکه کودکتان همیشه در ماشین انتظار زبان دوم را داشته باشد.

11- در منزل به‌عنوان آهنگ پس زمینه رادیو استریمینگ پخش کنید.

یا از اسپاتیفای،لست اف ام(وبگاه های رادیویی اینترنتی)و … استفاده کنید. امروزه منابع زیادی وجود دارد که به شما در پخش رادیو از طریق دستگاه های الکترونیکی شخصی و لپتاپ ها و… کمک می‌کند.همه‌ی آنچه که شما نیاز دارید، تنظیم یکی از ایستگاه های رادیویی محلی و داشتن رادیو یا پلی لیست در پس زمینه،در کل روز است.حتی اگر فرزندتان متوجه چیزیکه گفته میشود یا شعر ترانه نمیشود،او به صداهای جدید و الگوهای تلفظ عادت می‌کند.

12- یک دیکشنری تصویری برای شروع تهیه کنید.

فرهنگ لغت تصویری کودکان یک منبع فوق‌العاده است. کنجکاوی کودک خود را با آن دنبال کنید. اجازه بدهید او انتخاب کند هر آنچه را که می‌خواهد در هر روز مشخص بداند.از وی اطلاعات بیشتری در مورد کلمات که آن‌ها می دانند بپرسید. “رنگ آن چیست؟” “آیا آن بزرگ یا کوچک است؟ “” کجا زندگی می کند؟ “” چه کار می کند؟

13- یک کتاب الفبا برای کودک تان بخرید.

کودک خود را به اشکال حروف با یک کتاب الفبای ساده معرفی کنید. این به ویژه مفید است اگر الفبای فرانسوی متفاوت از زبان اول است. برای دانش آموزان جوان، کتاب بسیار ساده، “استارتر” را دریافت کنید، همچنین برای مهارت های حرکتی خوب و کنترل مداد عالی است.

word image 15

14- در مورد یادگیری زبان شناسی (یادگیری با انجام) فکر کنید.

کتاب های رنگی، اسکچ بوک ها یا دی وی دی مایی که کودکان تماشا و با آن‌ها میرقصند عالی هستند!

هر چیزی که باعث شود بچه‌ها بدن و یا دستانشان را تکان بدهند،به آن‌ها کمک می کند تا یاد بگیرند.باهم دی وی دی تماشاکنید،رقص طراحی کنید ورقصها را به نمایش بگذارید،حتی “لباس” مخصوص بپوشید. هنرمند درونی فرزند خود را با یک اسکچبوک تشویق کنید. رنگ کنید،نقاشی کنید و بکشید،رسم کنید،در مورد رنگها و تصاویر کودک خود به زبان دوم صحبت کنید.

رنگ آمیزی در تصاویر یک فعالیت بسیار آرامش بخش است (شمانیز باید آن را انجام دهید!) کودکان هنگام رنگ آمیزی آرامش زیادی دارند، زمان خوبی برای انجام برخی مکالمه های کوتاه به زبان فرانسه است. رنگ ها را مخلوط کنید و در مورد نحوه رنگ سازی فرانسوی صحبت کنید.

word image 16

15- اتاق فرزند خود را با پوسترهای یادگیری (رنگ ها، اعداد) یا تصاویر از فرانسه (پرچم، شهرها و غیره) تزئین کنید.

برخی از پوسترهای بزرگ رنگی را برای تزئین اتاق فرزند یا فضای یادگیری خود استفاده کنید.به همه چیز اشاره کنید و سوال بپرسید، نقش ها جابجا کنید واز فرزندتان نیز بخواهید سوال کند، همچنین به مدلسازی تلفظ کمک می کند. بپرسید کدام پوستر مورد علاقه کودکتان است و چرا؟سرمشقی که آن‌ها را علاقه مند می‌کند را دنبال کنید.

word image 18

16- یک برنامه ساده که برای کودکان آماده شده است را دنبال کنید.

از برنامه ساده ای که در سیستم یادگیری زبان شما تهیه شده است استفاده کنید یا خودتان یکی را بسازید. اجازه دهید فرزند شما بداند که این چه چیزی است تا او بتواند ببیند چه کاری انجام خواهد داد. کودکان تمایل به انجام بهترکارها دارند زمانی که می دانند که چه چیزی می آید و چه چیزی از آن‌ها انتظار می رود. در شبکه های جم پر از این برنامه هاست.

17- از برچسب ها به عنوان پاداش استفاده کنید (برچسب مایی که به زبان دوم می گویند:تبریک، شگفت انگیزه و غیره)

بچه‌ها عاشق برچسب هایند! از آن‌ها آزادانه استفاده کنید. کودک خود را به عنوان فرصتی برای استفاده از زبان دوم،تحسین کنید. اگر شما می توانید برچسب مایی را با کلمات ستایشی در زبان دوم پیدا کنید،از آن ها استفاده کنید وکلمات را بسیار تکرار کنید. ابتدا از دو کلمه استفاده کنید و همچنان که فرزندتان میشناسد،به تعداد کلمات اضافه کنید.

18- برخی اقلام چاپ شده مربوط به زبان دوم را دریافت کنید: تی شرت، لیوان، نقره آلات کودکان و غیره.

اگر شما فرصتی برای بازدید از کشورهای زبان دوم دارید،اقلامی را به زبان دوم بخرید. تی شرت، لیوان و قلم ها مفید و همچنین آموزشی هستند.کارت پستال، پوستر و یا برچسب سپر با عبارات محبوب را جستجو کنید. اینها را در اطراف خانه خود قرار دهید.

word image 20

19- با دوستان و بستگان که فرزندی دارند که فرانسوی صحبت می کند,ویدئوچت(چت ویدئویی)کنید.

به گپ ویدیویی با کودکان دیگر که میدانید به زبان فرانسه صحبت می‌کنند،تشویق کنید. استفاده ازskype یا Google Hangouts یا چیزی شبیه آن آسان است. در این نزدیکی باشید به مکالمه کمک کنید.مشوق باشید و در برابر وسوسه ی تصحیح اشتباهات فرزندتان مقاومت کنید.

20- یک پرستار کوتاه مدت یاتمام وقت پرستار یا نگهبان(مراقب) که فرانسوی صحبت می‌کند.

اگر ممکن است،یک پرستار بچه / مراقب که به زبان فرانسه صحبت می‌کند،استخدام کنید. حتی چند ساعت در هفته وضعیت را تغییر میدهد (و به شما کمی وقت آزاد می دهد!).

21- بازی‌های آنلاین زبان فرانسه (حافظه، کلیک کنید و بگویید، و غیره) را با فرزند خود بازی کنید

بسیاری از بازی‌های آنلاین زبان تعاملی رایگان برای کودکان وجود دارد. یکی را انتخاب کنید که فرزندتان را جذب کند و آن‌ها را تشویق کنید که هر روز کمی بازی کند. شما می توانید ۳ نوع مختلف بازی‌های آنلاین یادگیری زبان فرانسه را در اینجا بیابید

word image 23

22- درس های اسکایپ را برای کودکان امتحان کنید (ممکن است برای نوزادان و کودکان نوپا توصیه نشود)

بسیاری از معلمان از طریق اسکایپ به ارائه درس های زبان می پردازند. بپرسید و ببینید آیا کسی می تواند یک معلم را به شما توصیه کند. در این تدریس نیز حضور داشته باشید تا بتوانید بدانید چه زبانی بین درسها تقویت می شود.

word image 24

23- داستان های وقت خواب را به زبان فرانسه برای فرزندتان بخوانید.

کتاب ها، کتاب ها، کتاب ها. کودکان و نوجوانان کتاب و داستان را دوست دارند.داستان قبل از خواب را به زبان فرانسه بخوانید.اغلب زمانی که بچه‌ها داستان های دلخواه خود را چند بار شنیده اند، آن‌ها کلمات را می دانند. کودک خود را تشویق کنید تا کمک کند داستان را بگویید.

24- بازی‌های بچگانه فرانسوی را انجام دهید.

بسیاری از بازی‌های کودکان در سراسر جهان یکسان هستند. فرزندتان به زبان اول آن را میشناسند،امابازی را به زبان دوم با او انجام دهید.سنگ،کاغذ،قیچی تنوع زیادی دارد؛ آن را به زبان دوم اجرا کنید.بازی لی لی،بازی‌های پرشی، بازی‌های کف زدنی و غیره را می توان به هر زبانی بازی کرد.برای ایده‌های بیشتر نگاهی به بازی ها در “کشورها و فرهنگ ها”ی مختلف در پست دیگر Dino Lingo که در سمت راست این‌ پست آمده، بیندازید.

25- این داستانهای کوتاه را برای کودک بخوانید

کودکان عاشق قصه هستند حتی بزرگسالان. قبل از خواب یا هر زمانی که کودک در فراغت است کنار او بنشینید و داستان کوتاه را شمرده شمرده برای او بخوانید و با صدای بلند و از او بخواهید تکرار کند. همان لحظه هم معنایش را برای او تکرار کنید این کار معجزه می کند. از اینجا دانلود کنید

26- کارتون ها تاثیر زیادی دارند

کودکان زبان را از طریق کارتون و سایر سرگرمی ها بهتر یاد می گیرند. بخصوص اگر خودتان هم کنارشان بنشینید و موقع تماشای کارتون معنی جملات را برایش بگویید یا از او بخواهید که جملات را تکرار کند. هر کارتون را 3-4 بار ببیند، خواهید دید که جملات را ناخودآگاه حفظ خواهد شد. بهترین کارتون ها با لینک دانلود را از اینجا دریافت کنید.

نکته مهم! راهنمای کامل درباره سطوح زبان فرانسه+مدرک زبان فرانسه

27- فرایند یادگیری را مفرح و جذاب کنید

این کار را ساده و سرگرم کننده انجام دهید. داشتن برنامه برای یادگیری موضوعات و کلماتی که قرار است بعدا آموزش دهید مهم است، اما انعطاف پذیری و توجه به خواسته های فرزندتان بهترین راه برای درگیر نگه داشتن او است.

آموزش خشک و سختگیرانه می تواند زبان آموزان را از یادگیری موثر زبان باز دارد. پس علایق فرزندتان را در نظر بگیرید و حتما از همان اول روی تمرین برقراری ارتباط گفتاری (حرف زدن) تمرکز کنید.

از فرزندتان بخواهید قبل از این که درگیر مهارت های نوشتاری و صرف افعال باشد، خودش را معرفی کند و جملات کوتاه و ساده را به زبان بیاورد.

حتما برای کودک دانلود کنید: بهترین داستانهای کوتاه زبان فرانسه

اگر در حالِ آموزش زبان فرانسه به کودکان پیش دبستانی هستید، با یاد دادن الفبا و اعداد به آن ها شروع کنید.

برای یادگیری اصول اولیه، می توانید فعالیت های لذت بخش زیر را انجام بدهید:

  • آواز خواندن همراه با آهنگ های مخصوص اعداد و حروف الفبا مثل آهنگ ABC فرانسوی.
  • انجام بازی های آموزشی مثل Alphabet Bing.
  • شمارش اشیا موجود در خانه (صندلی ، اسباب ‌بازی، غله صبحانه و غیره) یا تعداد سگ‌ هایی که در پیاده‌ روی می ‌بینید.

28- زبان را به صورت عملی یاد بدهید

مهم نیست کودکان شما روی چه لغات فرانسوی کار می کنند، این کلمات چه اعداد، حیوانات ، رنگ ها، اشیاء خانگی، غذ اها باشند و چه سلام و حوالپرسی توصیه می کنیم از استراتژی های زیر استفاده کنید تا به صورت عملی به کودک تان زبان یاد بدهید:

  • به اشیاء اطراف خانه با کلمات فرانسوی برچسب بزنید.
  • با هم شکل بکشید یا با استفاده از بلوک های ساختمانی مغناطیسی شکل های دو بعدی و سه بعدی بسازید و کلمات فرانسوی مربوط به هر کدام یاد بگیرید.
  • روی یک کتاب رنگ آمیزی فرانسوی با هم کار کنید و از کلمات فرانسوی برای نام رنگ ها استفاده کنید.
  • جنسیت اشیاء دور و برتان را با کد رنگ مشخص کنید . به طور مثال یک رنگ را برای کلمات مذکر و رنگ دیگر برای کلمات مونث انتخاب کنید.
  • فلش کارت هایی مخصوص واژگان فرانسوی بسازید یا اگر وقت تان کم است، می توانید فلش کارت های فرانسوی بخرید.

word image 33

29- از موقعیت های زندگی واقعی استفاده کنید

فرزند شما دوست دارد بتواند مهارت های زبان فرانسوی اش را در موقعیت های متفاوت به نمایش بگذارد. من هر زمان که یک دوره آموزش فرانسوی جدید برای دانش آموزانم طراحی می کنم، با فعالیت هایی که به بچه ها مرتبط است، شروع می کنم.

وقتی در خانه به فرزندان تان زبان فرانسه آموزش می دهید، آزادید که یادگیری زبان فرانسه را با زندگی روزمره تان تلفیق کنید.

چند ایده وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • برنامه‌ های آشپزی فرانسوی مثل سرآشپز برتر فرانسه را در نتفلیکس یا یوتیوب تماشا کنید و هم زمان با یادگیری واژگان مختلف غذا و آشپزی، چند دستور غذا بپزید.
  • به فرزندتان کمک کنید تا یاد بگیرد خودش را معرفی کند و غذا یا کالا را به زبان فرانسوی سفارش دهد. یا او را به یک کافه فرانسوی ببرید و مهارت های زبانی را با هم تمرین کنید.

نکته مهم! خرید اینترنتی بهترین سی دی های آموزشی زبان فرانسه

بخش 2: دروس آموزش زبان فرانسه به کودکان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نکات و ترفندهای دیگر: ۵۰ نکته مهم برای آموزش زبان فرانسه به کودکان

دلایل آموزش زبان فرانسه به کودکان

زبان فرانسه نه تنها زبان رسمی سازمان ملل و المپیک است، بلکه برخی از تحقیقات پیش‌بینی می ‌کنند که این زبان تا سال 2050، یکی از پرمخاطب‌ ترین زبان ها در جهان خواهد بود.

دو زبانه بودن فواید زیادی دارد، اما در این جا منحصرا به مهم ترین دلایلی که به کودک تان در یادگیری زبان فرانسه کمک می کنند، پرداخته شده است:

  • مغز کودکان به طور طبیعی زبان جدید را یاد می گیرد، بنابراین یادگیری زبان فرانسه در دوران خردسالی برای کودک شما آسان تر خواهد بود.
  • یادگیری فرانسوی به آن ها کمک می کند تا فرهنگ فرانسه را درک کنند و به سفر های خارجی علاقه مند شوند.
  • فراگیری یک زبان دیگر چه در کلاس های حضوری و چه آنلاین باشد، فرصتی مناسب برای گذراندن وقت با هم است. در واقع یادگیری زبان دوم تجربه گران بهای آشنایی و تعامل با دیگران را برای تان فراهم می کند.
  • هوش هیجانی؛ مطالعات نشان می دهد که کودکان دو زبانه قدرت انتقال فکر و هوش هیجانی بالاتری را دارند!
  • دانستن زبان دوم اعتماد به نفس کودک را افزایش می دهد.
  • در را به سوی فرصت های شغلی بیشتر و درآمدی بالاتر در آینده باز می کند.
  • یادگیری یک زبان روی مهارت های شناختی بچه تاثیر مستقیمی دارد. مهارت های خواندن، نوشتن ، و ریاضی بچه های دو زبانه تقویت شده و در آزمون های استاندارد نمره بالاتری کسب می کنند.
زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست