english learning

اهمیت زبان انگلیسی و یادگیری

گاما

اهمیت زبان انگلیسی در زندگی فردی و حرفه ای افراد حتی در کودکان امروز بر کسی پوشیده نیست. بنابر این یکی از مواردی که بسیاری از افراد حتی در نقاط مختلف دنیا به دنبال آن هستند بدون شک آموزش زبان انگلیسی است. آموزش زبان انگلیسی به دلایل بسیار زیادی مورد توجه بسیاری از هم وطنان ما قرار گرفته است.

اگر قصد مهاجرت داشته باشید از هر نوعی بدون شک تسلط به زبان انگلیسی مورد نیاز شما است برای مثال نیاز دارید در آزمون هایی مانند آیلتس و یا تافل شرکت نمایید.

در این راستا ممکن است با اهداف حرفه ای و یا تحصیلی نیاز به آموزش زبان داشته باشید. برای یادگیری هر چه بهتر زبان انگلیسی روش های بسیار زیادی وجود دارد که بر اساس نیاز و شرایط و عادات یادگیری باید یکی از روش ها را انتخاب کنید.

روش های آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان و روش های مربوط به آن از چند صد سال حتی قبل از میلاد مسیح آغاز شده است و تا کنون تغییرات بسیار زیادی داشته است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

از روش های سنتی مانند Grammar Translation Method گرفته تا روش Communicative Method همه موارد در طول تاریخ بررسی و ایجاد شده اند که هر کدام به نحوی نکات مثبت و منفی خود را در زمینه آموزش زبان انگلیسی داشته اند.

اما امروزه که در دنیای پست مدرن زندگی می کنیم و به اعتقاد بسیاری از افراد پست، پست مدرنیسم را پیشرو داریم، شاید روش های آموزش انگلیسی قدیمی خیلی دیگر مورد نظر مدرسان نباشد و هر روز بر اساس نیاز و بر اساس شرایط حتی ادغامی از روش های تدریس و آموزش زبان را در پیش می گیریم.

اما بدون شک بهترین روش آموزش زبان انگلیسی همان روشی است که زبان آموز بیشتر با آن حس بهتری دارد و می تواند ارتباط خوبی بگیرد و نه آنچه که زبان شناسان و مدرسین اعتقاد دارند.

برای مثال در آموزش گرامر زبان انگلیسی اگر بخواهیم به روش های سنتی عمل کنیم با توجه به پیشینه ای که داشته است اصلاً مناسب نبوده چرا که با حفظ کردن ساختار های زبانی نمی توانیم تسلط خوبی داشته باشیم چرا که هدف از آموزش زبان انگلیسی ایجاد ارتباط موثر است و در روش قدیمی حفظ کردن ساختار های گرامری بحث Communication به هیچ وجه مطرح نبوده و با روش های مدرن نیاز محور امروزی تناقض دارد.

نکته بسیار مهم تر این است که شما اگر بخواهید برای آموزش گرامر در زبان انگلیسی صرفاً به یک مبحث بپردازید قطعاً دچار مشکل خواهید شد.

ادغام مهارت های زبانی در هنگام آموزش انگلیسی

برای اینکه بتوانیم روش مناسبی برای آموزش زبان انگلیسی داشته باشیم بدون شک این نکته را در نظر بگیرید که تمرین کردن و یا تقویت یک مهارت به تنهایی دیگر نمیتواند راه حل مناسب و خوبی برای شما باشد.

برای بهینه سازی هرچه بهتر و بیشتر مراحل آموزش زبان انگلیسی آنلاین و غیر آنلاین به صورت سریع نیاز دارید که مهارت های زبانی را در هنگام یادگیری و یا در هنگام تمرین کردن با یکدیگر ادغام و یا integrate نمایید.

برای روشن شدن مسئله شاید بد نباشید به این مثال توجه نمایید:

برای مثال تصور کنید قصد دارید روی مهارت مکالمه انگلیسی تمرکز داشته باشید اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این مهارت به تنهایی خیلی کمکی به شما نمی کند چرا که شما نیاز دارید لغاتی را بلد باشید، ساختار های مختلف گرامری را نیز بدانید و بتوانید از آن ها استفاده کنید، پس در این بین نیاز به تقویت کلمات نیز به میان می آید.

مرحله بعدی این است که شما نمونه هایی را ببینید تا بتوانید در جمله سازی آن ها را به عنوان الگوی خود قرار دهید، بنابر این برای اینکه حالت بهینه تری را در آموزش زبان انگلیسی داشته باشیم باید برای مثال مهارت ریدینگ و مهارت اسپیکینگ را با یکدیگر ترکیب کنیم.

یادگیری زبان انگلیسی

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد از یادگیری زبان انگلیسی تفره می روند این است که بار ها و بار ها برای یادگیری زبان انگلیسی تلاش کرده اند ولی بعد از مدتی به دلایل و بهانه های مختلف تلاش خود را بی ثمر دیده، در نتیجه بی انگیزه می شوند و اهداف خود را زبان انگلیسی برای مدتی کنار می گذارند و مجدداً بعد از مدتی بنا به شرایط و احساسات خاص به سراغ یاد گیری و آموزش زبان انگلیسی می روند.

این بزرگترین اشتباهی است که در مراحل آموزش زبان انگلیسی صورت می پذیرد.

بهترین روند یاد گیری این است که شما یک بار برای همیشه مستمر و با برنامه ریزی دقیق به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

از این رو ویتاک دوره های بسیار خوبی را برای شما آماده کرده است که می توانید از این دوره ها برای یادگیری زبان انگلیسی خود استفاده کنید.

مزیت دوره های زبان انگلیسی این است که شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه بسیار خوبی را در روند پیشرفت زبانی خود مشاهده نمایید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست