word image 95

بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه

گاما

اگر ترکیه را به عنوان یکی از ده مقصد مهاجرتی پرطرفدار در یک دهه اخیر به خصوص برای دانشجویان ایرانی بدانیم بدون شک بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه های آن اهمیت زیادی پیدا می‌کند. هر ساله دانشجویان بسیاری با هدف ادامه تحصیل در مقطع تکمیلی یا فارغ‌التحصیلی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی راهی ترکیه می‌شوند.

علی رغم پایین بودن نسبی هزینه زندگی و تحصیل در ترکیه همچنان کمتر دانشجویی است که دست رد به سینه تحصیل رایگان یا همان دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های ترکیه بزند. می‌خواهیم بدانیم اگر یک دانشجوی متقاضی تحصیل از طریق بورسیه هستیم باید تیر پیکان خود را به سمت کدام دانشگاه‌ های ترکیه نشانه برویم.

حتما بخوانید: آشنایی با مردم ترکیه

تحصیل در ترکیه با بورسیه تحصیلی

همانطور که گفتیم ترکیه به دلیل برخورداری از دانشگاه‌های استاندارد در سطح بین‌المللی و قرار گرفتن تعدادی از آن‌ها در بین برترین‌های جهان، مدت طولانی است که در میان مقاصد تحصیلی برتر در سراسر جهان قرار گرفته است. ترکیه همچنین یکی از کشورهایی است که به دانشجویان بین‌المللی کم بضاعت و ممتاز بورسیه تحصیلی اعطا نموده تا بتوانند با حداقل هزینه از فرصت تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور بهره‌مند شوند. به شما توصیه میکنیم مطلب تحصیل در ترکیه سایت لتسگو یونی را مطالعه نمایید.

دولت ترکیه هر ساله اعتباری را در اختیار دانشگاه های این کشور قرار می‌دهد تا به عنوان کمک هزینه تحصیلی دانشجویان بین‌المللی را تحت پوشش قرار دهد. این کمک هزینه وابسته به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی بوده و می‌تواند از میزانی محدود تا پوشش کامل شهریه و هزینه تحصیل را در بر گیرد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

علی رغم اختصاص بودجه قابل توجه، همچنان باید توجه داشته باشید که بالغ بر 7 میلیون دانشجو در 206 دانشگاه و موسسه آموزش عالی این کشور مشغول به تحصیل هستند بنابراین اگر تصمیم دارید که از طریق بورسیه تحصیلی روی صندلی‌های یکی از دانشگاه های معتبر ترکیه بنشینید، رقیبان سرسختی خواهید داشت.

دستیابی به فرصت تحصیل رایگان در ترکیه و دریافت بورسیه تحصیلی پیش از هر چیز، در گرو تلاش متقاضی برای تقویت رزومه تحصیلی، حرفه‌ای و پژوهشی‌ خود می‌باشد. احتمالا می‌دانید که دانشجویان ایرانی برای تحصیل در ترکیه نیازی به دریافت ویزای تحصیلی نداشته و این فرآیند مشابهتی با مهاجرت تحصیلی به دانشگاه های اروپایی و آمریکایی ندارد اما باید مدارک کاملی در اختیار داشته باشید.

word image 96

شرایط و مدارک لازم بورسیه ترکیه

با بررسی وب سایت رسمی Turkiye Burslari ، درمی‌یابیم که شرایط لازم برای اینکه یک دانشجو خارجی واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی باشد به شرح زیر است:

  • دانشجویان متقاضی دوره کارشناسی باید حداکثر 21 سال، مقطع کارشناسی ارشد حداکثر 30 سال و برای مقطع دکترا باید حداکثر 35 سال سن داشه باشند.
  • حداقل درصد معدل اخذ شده در آخرین مقطع تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی 70%، کارشناسی ارشد 75% و متقاضیان تحصیلی در رشته‌های علوم پزشکی 90% باید باشد.

در صورتی که شهروندی کشور ترکیه را داشته باشید یا یکبار پس از اخذ آن، شهروندی این کشور را از دست داده‌اید دیگر واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه های ترکیه نخواهید بود ضمن اینکه پژوهشگران، نخبگان و برندگان جوایز علمی بین‌المللی در صف نخست دریافت وبرسیه تحصیلی قرار خواهند داشت.

در صورتی که متقاضی ثبت نام برای دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های برتر ترکیه هستید باید مدارک زیر را متناسب با چک لیست خواسته شده توسط دانشگاه مورد نظر ارائه کنید:

  • مدارک هویتی و پاسپورت معتبر
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات دو سال آخر تحصیلی
  • رزومه پژوهشی
  • نمرات یکی از آزمون های بین‌المللی مانند YOS در صورت نیاز
  • مدرک زبان انگلیسی یا ترکی (متناسب با نیاز دوره آموزشی)

توجه داشته باشید که وقتی صحبت از دریافت بورسیه تحصیلی به میان می‌آید برگ برنده در دستان دانشجویی خواهد بود که رزومه کامل‌تر و باکیفیت‌تری داشته باشد و موارد گفته شده تنها حداقل‌های مورد نیاز برای ارائه درخواست هستند.

تحصیل در 10 دانشگاه برتر ترکیه با بورسیه تحصیلی

اکثر دانشگاه های دولتی ترکیه و تعداد زیادی از واحدهای غیر دولتی انواع بورسیه و کمک هزینه تحصیلی را با کمترین شهریه در اختیار دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط قرار می‌دهند. در اینجا لیستی از ده دانشگاه برتر این کشور که ارائه دهنده بورسیه تحصیلی هستند را مرور می‌کنیم:

1. دانشگاه معمار سینان (Mimar Sinan University)

این دانشگاه یکی از برترین موسسات آموزش عالی در رشته هنرهای زیبا و معماری است که در شهر فیندیکلی در همسایگی استانبول قرار دارد.

2. دانشگاه موغلا (Mugla University)

این دانشگاه دولتی با نام کامل Mugla Sitki Kocman نخستین بار در سال 1992 در شهر زیبایی به همین نام تاسیس شد و دانشکده‌های هنر، علوم طبیعی، علوم انسانی، اقتصاد و امور اداری، فنی و مهندسی و شیلات را در خود جای داده است.

3. دانشگاه مصطفی کمال (Mustafa Kemal University)

مصطفی کمال یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر دولتی در ترکیه است که نخستین بار در سال 1992 شروع به جذب دانشجو نموده و هر ساله بورسیه‌های تحصیلی متعددی را در اختیار دانشجویان ممتاز قرار می‌دهد. این دانشگاه در شهر آنتاکیا قرار دارد.

4. دانشگاه نیگد یا نیغده (Nigde University)

این دانشگاه که با نام کامل نیغده عمر حالیس دمیر ترکیه شناخته می‌شود یک دانشگاه معتبر دولتی است که در آناتولی مرکزی قرار دارد. این دانشگاه در شش دانشکده معماری هنر و علوم، علوم اداری و تجارت، مدیریت آموزشی، فنی و مهندسی، بهداشت و تربیت بدنی همراه با ارائه بورسیه تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.

5. دانشگاه اوکان (Okan University)

دانشگاه خصوصی اوکان در استانبول ترکیه یکی از برترین دانشگاه های غیر انتفاعی این کشور است میزبان بیش از 8000 دانشجو از سراسر جهان می‌باشد. 52 برنامه کارشناسی، 27 برنامه کارشناسی ارشد و 5 دوره دکترا در این دانشگاه ارائه می‌شود.

6. دانشگاه دجله (Anasayfa Dicle University)

این دانشگاه دولتی که به نام دیکل نیز شهرت دارد یکی از برترین دانشگاه‌های ترکیه در ارائه دوره‌های تحصیلات تکمیلی در رشته‌های معماری، هنر و طراحی، علوم زیستی، تجارت، مهندسی شمی و عمران، تاریخ، اقتصاد، امور مالی و حسابداری، زبان، پزشکی، حقوق، فیزیک و بسیاری دیگر می‌باشد.

7. دانشگاه داگاس (Dogus University)

این دانشگاه بخشی از یک زنجیره آموزشی باکیفیت است که برنامه‌های آموزشی خود را در شعبات مختلف از مهد کودک آغاز نموده و تا مقطع متوسطه و تحصیلات دانشگاهی ادامه می‌دهد.

8. دانشگاه دوکوز ایلول (Dokuz Eylül University)

این دانشگاه دولتی نخستین باردر سال 1982 میلادی در شهر زیبای ازمیر شروع به جذب دانشجو نمود. دوکوز ایلول از 14 دانشکده تشکیل شده و دانشجویان ممتاز را همراه با ارائه بورسیه تحصیلی جذب می‌کند.

9. دانشگاه دوملوپینار (Dumlupinar University)

این مرکز یکی از دانشگاه های تازه تاسیس دولتی ترکیه است که هر ساله کمک هزینه و بورسیه های تحصیلی متعددی را در اختیار دانشجویانی قرار می‌دهد که به دنبال تحصیل در رشته های هنر، مهندسی، پزشکی و … هستند.

10. دانشگاه ارجیس (Erciyes University)

این دانشگاه نسبتا جوان دولتی در شهر قیصریه ترکیه یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌تواند برنامه‌های آموزشی مقرون به صرفه‌ای را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار دهد.

سخن پایانی

در این محتوا تنها به کلیات شرایط تحصیل در ترکیه از طریق بورسیه تحصیلی و تعداد محدودی از ده‌ها دانشگاه برتر این کشور که ارائه دهنده انواع بورسیه‌های تحصیلی هستند اشاره نمودیم. در صورتی که تصمیم قطعی خود برای مهاجرت تحصیلی به این کشور پرطرفدار را گرفته‌اید، مشاوران مجرب تیم لتسگو یونی می‌توانند شانس شما را برای موفقیت در دریافت بورسیه و تحصیل رایگان را افزایش دهند کافیست با آن‌ها تماس بگیرید.

Letsgouni.com

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست