2

تاسیس آموزشگاه زبان

گاما

چرا اخذ مجوز آموزشگاه زبان بسیار پرطرفدار است؟ این روزها ضرورت یادگیری زبان خارجی بیشتر از گذشته احساس می‌شود. در حال حاضر  برای فعالیت در حوزه تجارت، کسب مهارت و آموزش و یا حتی در بخش گردشگری به زبان خارجی نیاز پیدا خواهیدکرد.  در بین تمام زبانها زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی و کاربردی است که می‌توانید با به کارگیری آن به راحتی به خواسته‌های خود جامه عمل بپوشانید.

Screenshot 317

این روزها ضرورت و اهمیت یادگیری زبانهای خارجی بر همه آشکار شده‌است. به همین دلیل آموزشگاه‌های زبانهای خارجی زیادی در سراسر کشور راه اندازی شده اند که به علاقمندان در رده‌های سنی مختلف خدمات آموزشی ارائه می‌دهند. در واقع استقبال از این آموزشگاه‌ها نشان دهنده نیاز افراد جامعه به یادگیری زبان است که این نیاز روز به روز بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

افرادی که تمایل دارند تا در زمینه‌های مختلف به مهارت و موفقیت‌های بالایی دست پیدا کنند، باید در موسسات آموزشی زبانهای خارجی ثبت‌نام نمایند تا به زبان خارجی دلخواه خود مسلط شوند. استقبال گرم علاقمندان به ثبت‌نام در آموزشگاههای زبان موجب شده‌است، تا افراد زیادی در فکر تاسیس این آموزشگاه‌ها باشند.

برای اینکه این فکر به مرحله اجرا برسد باید در نخستین مرحله ، برای اخذ مجوز آموزشگاه زبان اقدام شود.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

ما در ادامه در خصوص جزئیات و روندی که باید برای اخذ مجوز آموزشگاه زبان طی شود، با شما صحبت خواهیم‌کرد.

اخذ پروانه آموزشگاه زبان

برای اینکه بتوانید برای تاسیس و اخذ مجوز موسسه زبان اقدام کنید، باید به خوبی نیاز جامعه و هدف نهایی خود را شناسایی نمایید. در واقع با بررسی دقیق هدف خود، می‌توانید به صورت مصمم‌تر در این عرصه گام بردارید.

نخستین گامی که باید برای تاسیس آموزشگاه زبان بردارید، تعیین حدود فعالیتی شما خواهدبود. در واقع شما باید رده سنی مناسب برای تاسیس آموزشگاه را انتخاب کنید و در ادامه، وابسته به تصمیمی که گرفته‌اید برای طی کردن مابقی مراحل اخذ مجوز، اقدام نمایید.

به طور کلی آموزشگاه‌های زبان در دو رده کودک- نوجوان و بزرگسال فعالیت دارند.

البته ناگفته نماند بر طبق تحقیقات انجام شده، این روزها کسب موفقیت در آموزشگاه‌هایی که در رده کودک- نوجوان فعالیت دارند، بسیار بیشتر شده‌است.

در واقع خانواده‌ها ترجیح می‌دهند تا بستر یادگیری زبان را در همان سنین پایین برای فرزندان خود مهیا سازند. از طرفی دیگر از آنجایی که سنین کودکی و نوجوانی بهترین زمان برای یادگیری است، رونق در آموزشگاه‌هایی که در بخش کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند، بسیار بیشتر شده‌است.

از دیگر موارد بسیار مهمی که باید در زمان تاسیس آموزشگاه زبان به آن توجه داشته باشید، تعیین خط مشی و انتخاب بهترین استراتژی برای فعالیت است. شما باید بتوانید یک مسیرایده‌ال برای رسیدن به بهترین نتیجه در کوتاهترین زمان را پیدا کنید. در این صورت شما از سایرین متمایز خواهیدشد و خیلی زود اعتبار قابل قبولی پیدا خواهیدکرد.

در صورتی که این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشتید، می‌توانید روند اداری اخذ مجوز آموزشگاه زبان را شروع کنید. در نخستین مرحله برای اخذ این مجوز، شرایط اولیه موسس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بر طبق قانون وزارت آموزش و پرورش موسس آموزشگاه زبان باید حداقل مدرک لیسانس داشته باشد. نداشتن سوء پیشینه، داشتن صلاحیتهای لازم حراستی، و سن بالای ۳۰ سال از دیگر موارد مهمی است که فرد حقیقی باید برای اخذ مجوز داشته باشد.البته به آقایان شرط تاهل را نیز اضافه کنید.

۱-تاسیس آموزشگاه زبان دو مرحله اصلی دارد:

مرحله الف: اخذ موافقت اصولی

مرحله ب: اخذ اجازه راه اندازی از منطقه

پس از این دو مرحله نوبت به معرفی مکان و اخذ تائیدیه های مربوط به مکان می رسد.

در بسیاری از استانهای کشور مرحله الف یا ب و یا هر دو مرحله به دلیل اشباع بودن مناطق انجام نمی پذیرد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می بایست با کارشناسان مربوطه در هر استان مشورت گردد.

۲- صدور موافقت اصولی آموزشگاه زبان به منزله اخذ مجوز راه اندازی نمی باشد و متقاضیان دارای موافقت اصولی می بایست با ارائه مدارک لازم نسبت به ارائه در خواست راه اندازی به منطقه آموزش و پرورش مورد نظر اقدام نمایند پس ازاخذ موافقت منطقه با راه اندازی متقاضی در منطقه ( درزمینه تاسیس آموزشگاه زبان ترمیک) متقاضی می بایست نسبت به معرفی ساختمان واجد شرایط به منطقه مورد نظر جهت تایید ساختمان توسط کارشناسان آموزش و پرورش اقدام نماید پس از تایید کارشناسان آموزش و پرورش بستگی به نوع مجوز در خواستی(مجوز آموزشگاه زبان)بازرسین اداره اماکن مراحل تایید ساختمان را آغاز می نمایند.

۳- در زمینه تاسیس آموزشگاه زبان ترمیک ساختمان مورد نظر توسط بازرسین اداره آموزش و پرورش منطقه و همچنین بازرسین اداره نظارت بر اماکن باید مورد تایید قرار گیرد در صورت عدم تایید بازرسین هرکدام از این دو ارگان می بایست متقاضی نسبت به تعویض ساختمان و معرفی ساختمان جدید اقدام نماید.

۴- دقت نمایید فقط با موافقت اصولی متقاضی به هیچ عنوان مجاز به شروع فعالیت نمی باشد و پس از صدور اجازه راه اندازی و اخذ تائیدیه های مربوط به ساختمان و طرح در کمیسیون آموزش و پرورش و در پایان صدور پروانه فعالیت- متقاضی مجاز به نصب تابلو و شروع فعالیت می باشد.

۵- زمان لازم برای صدور موافقت اصولی آموزشگاه زبان ترمیک در استانها بستگی به شرایط استان متفاوت می باشد همچنین زمان صدور اجازه راه اندازی و همچنین اخذ تائیدیه مربوط به ساختمان نیز استان به استان متفاوت می باشد.

۶- متراژ ساختمان و همچنین شرایط لازم برای ساختمان جهت تاسیس و اخذ مجوز آموزشگاه زبان ترمیک منطقه به منطقه و استان به استان متفاوت می باشد بهتر است متقاضی قبل از اجاره و یا خرید ساختمان با کارشناسان مربوطه در این زمینه مشورت نماید بدیهی است در صورت عدم تایید ساختمان و نیاز به معرفی ساختمان جدید زیانهای مالی و زمانی فراوانی متوجه متقاضی خواهد گردید.

متاسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند که فقط با ثبت موضوع آموزش زبان در اداره ثبت شرکت ها، قادر به فعالیت هستند. در صورتی‌که ثبت موضوع آموزش زبان در اداره ثبت شرکت ها به منزله مجوز فعالیت نمی باشد و باید نسبت به اخذ مجوز رسمی فعالیت از ارگانهای ذیربط که در حال حاضر فقط وزارت آموزش و پرورش می باشد اقدام نمود توضیح اینکه سایر ارگانهایی که قبلا در زمینه صدور مجوز آموزشگاه زبان فعال بوده اند به هیچ عنوان مجوز جدیدی در این زمینه صادر نمی نمایند و برای اخذ مجوز آموزشگاه زبان فقط می بایست به ادارات آموزش و پرورش استانها مراجعه نمود نکته مهم اینکه در برخی از مواقع این مجوزها به صورت حقوقی و در برخی دیگر به شکل حقیقی صادر می‌شوندو متقاضیان می بایست درباره تفاوت حقیقی با حقوقی اطلاعات کافی داشته باشند اینها، همان نکات مهمی هستند که باید پیش از شروع کار نسبت به آنها اطلاعات مفید و کاربردی به دست آورد.

اخذ مجوز آموزشگاه زبان همراه با موسسه مشاورین اندیشه آسیا

2

بدون شک طی کردن روند قانونی برای اخذ مجوز آموزشگاه زبان فراز و نشیب‌های زیادی دارد که طی کردن این فراز و فرودها، زمان زیادی را طلب می‌کند. موسسه مشاورین اندیشه آسیا با در برداشتن کارشناسان و مشاوران متبحر و کارآزموده آماده مشاوره به متقاضیان خواهد بود تا فرآیند اخذ مجوز آموزشگاه زبان را راحت تر و سریع ترطی نمایند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر دغدغه تاسیس آموزشگاه زبان را در سر دارید و یا به تازگی فرآیند اخذ مجوز را آغاز کرده اید، حتما از نظرات کارشناسی مشاوران در موسسه اندیشه آسیا برخوردار شوید. به این ترتیب می‌توانید در مدت زمان کوتاه‌تری به اهداف خود جامه عمل بپوشانید.

اگر سوالی در حوزه تاسیس یا اخذ مجوز آموزشگاه زبان دارید، حتما به سایت این مجموعه با آدرس www.andisheasia.ir مراجعه نمایید. اگر هم قصد دارید تا به صورت تلفنی از مشاوره‌های کارشناسان اندیشه آسیا برخوردار شوید، با شماره تلفن ۸۸۹۰۶۵۹۸-۰۲۱ تماس حاصل کنید. با ما تماس بگیرید.

 

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست