مقایسه نقاط ضعف و قوت سایت های آموزشی مکتب خونه و فرادرس

مقایسه نقاط ضعف و قوت سایت های آموزشی مکتب خونه و فرادرس

گاما

از آنجایی که اینترنت و تکنولوژی توانست به زندگی عادی و روزمره بیشتر مردم و افراد جامعه نفوذ کند، زیرشاخه‌ها و روش‌های نوینی برای کاربرد این سیستم پیاده شد. یکی از اصلی‌ترین مسائلی که با ظهور اینترنت و توسعه تکنولوژی روی کار آمد، فناوری سیستم آموزش بود.

خوشبختانه این سیستم و فناوری نوین به قدری پیشرفت کرده و متنوع است که شاید انتخاب یک سایت آموزشی برای دنبال‌کنندگان علم و دانش کمی سخت شده و نیاز به مشاوره و مقایسه داشته باشند. در این راهنما قصد داریم نقاط قوت و ضعف 2 سایت آموزشی پر طرفدار مکتب خونه و فرادرس را برای شما ذکر کنیم تا در نهایت بتوانید بهترین سایت را برای کسب علم و دانش انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از معرفی بهترین سایت ها برای آموزش آنلاین + کد تخفیف نیز بهره‌مند شوید.

معرفی سایت آموزشی مکتب خونه

این سایت آموزشی از سال‌ها پیش و از همه‌گیر شدن آموزش آنلاین و توسعه فناوری اینترنتی روی کار آمد. به عبارت دیگر سایت مکتب خونه از سال 1390 تاسیس شد و تا به امروز همچنان پابرجا است و کاربران بسیاری در آن مشغول مطالعه و کسب دانش و علم هستند.

شخصی به نام مصطفی حسینی به منظور تسهیل آموزش مجازی و آنلاین برای تمام افراد حاضر در کشور ایران این سایت آموزشی با کیفیت را راه‌اندازی کرد که در حال حاضر استارت اپ آن نیز احداث شده و در دسترسی بسیاری از دنبال‌کنندگان علم و دانش قرار دارد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

توجه داشته باشید استارت اپ مکتب خونه با دانشگاه شریف همکاری کرد و توانست در قدم اول توسعه خود فیلم‌های آموزشی را در محیط این دانشگاه ضبط و پخش کند تا خود را به بسیاری از دانش‌آموزان بشناسد. در سال 1395 نیز توانست به دوره‌های جدید آموزشی دست پیدا کند.

معرفی سایت آموزشی فرادرس

معرفی سایت آموزشی فرادرس

شاید تعجب کنید ولی سایت آموزشی فرادرس حتی از سایت آموزشی مکتب خونه نیز قدمت بیشتری دارد و در سال 1387 تاسیس شد. این سایت با همکاری 2 نفر به نام مصطفی کلامی و اسماعیل آتش پز به مرحله تاسیس و راه‌اندازی دست پیدا کرد. این سایت آموزشی بر روی توسعه آموزش مجازی از طریق هوش مصنوعی تمرکز داشت.

در ضمن تخصص اصلی فرادرس بر روی آموزش برنامه‌نویسی بود. در ادامه مسیر، خود این سایت آموزشی توانست به پروژه‌های آنلاین آموزشی دیگری نیز دست پیدا کند. یکی از بهترین این پروژه‌ها در سال 1390 روی کار آمد و مورد پسند بسیاری از کاربران قرار گرفت.

مقایسه کلی 2 سایت آموزشی مکتب خونه و فرادرس

اگر از دانش‌آموزانی هستید که نمی‌توانید یا نمی‌خواهید در کلاس‌های درسی و آموزشی حضوری شرکت کنید و به دنبال آموزش‌ها و سایت‌های آنلاین و غیرحضوری هستید، فرادرس و مکتب خونه 2 مورد از اصلی‌ترین سایت‌ها برای ارائه بهترین آموزش‌های آنلاین و غیرحضوری هستند.

اصلی‌ترین مدرسان غیرحضوری و حرفه‌ای را می‌توانید در سایت مکتب خونه پیدا کنید در حالی که سایت آموزشی فرادرس به طور حتم کارایی ساده‌تری دارد و باعث جذابیت بیشتر آن شده است. در نظر داشته باشید با انتخاب مکتب خونه دست شما برای انتخاب یکی از زیرساخت‌های آموزشی آنلاین باز است.

البته این در حالی است که فرادرس نیز تخصص‌ها و مهارت‌های لازم و مهم را به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن تقسیم‌بندی کرده و براساس معیارهای مشتریان و کاربران خود دسته‌بندی‌های آموزشی خود را ارائه می‌دهد.

ارزش پیشنهادی حاضر در سایت آموزشی مکتب خونه بسیار بیشتر از فرادرس است ولی نباید حوزه فعالیتی این سایت آموزشی را دست کم گرفت.

به طور کلی تخصص و مهارت 2 سایت آموزشی آنلاین مکتب خونه و فرادرس و همچنین استارت آپ‌های حاضر در این حوزه فعالیتی از ارزش بالایی برخوردار هستند و نباید کارایی هر یک از آنها را نادیده بگیرید.

گذشته از نقاط قوت و ضعف هر سیستم آنلاین آموزشی شما باید به فعالیت نهایی و نتیجه قطعی این سایت‌ها نیز توجه داشته باشید.

بررسی امکانات و تخصص‌های موجود در هر 2 سایت آموزشی مکتب خونه و فرادرس

بررسی امکانات و تخصص‌های موجود در هر 2 سایت آموزشی مکتب خونه و فرادرس

پیش از این نیز گفتیم به تازگی و با توجه به شرایط ایجاد شده، سیستم آموزشی آنلاین روی کار آمده که بیشتر دانش‌آموزان و کسب کنندگان علم و دانش به این سیستم‌های آنلاین و غیرحضوری روی آورده‌اند. در واقع تعطیلی مدارس و سایر محیط‌های آموزشی نیز در ارتقا و توسعه این فناوری آموزشی آنلاین بی‌تاثیر نبود.

دانشگاه‌ها نیز بیش از پیش از سیستم آنلاین آموزشی استفاده می‌کنند ولی استارت اپ‌هایی همانند مکتب خونه و سایت‌هایی همانند فرادرس توانستند بیشتر از سایر سایت‌های آموزشی نظر کاربران را به سمت خود جذب کنند. ولی با وجود این توصیفات به نظر شما کدام یک از این سیستم‌ها و سرویس‌های آموزشی آنلاین بهتر هستند؟

آموزش آنلاین به بودجه و تمرکز زیادی نیاز داشت که خوشبختانه کشور عزیز ما به همراهی بسیاری از اساتید معتبر و متخصص توانست این سیستم را به بهترین شکل ممکن پیاده و راه‌اندازی کند.

البته با وجود کلیه استارت اپ‌ها و سیستم‌های آنلاینی که ایجاد شده است تنها 5 الی 6 درصد از این تجهیزات در ایران قابل بهره‌مندی هستند. با نگاهی به جدول زیر می‌توانید وضعیت کلی 2 سایت آموزشی مکتب خونه و فرادرس را با یکدیگر مقایسه کنید.

مکتب خونه فرادرس
تعداد کاربران بیش از 10 میلیون نفر تعداد کاربران بیش از 12 میلیون نفر
تعداد دوره‌ها بیش از 900 دوره تعداد دوره‌ها بیش از 2000 دوره
مجموع زمان دوره‌ها بیش از 900 هزار دقیقه مجموع زمان دوره‌ها بیش از 780 هزار دقیقه
رتبه الکسا در کشور ایران 190 رتبه الکسا در کشور ایران 56
سیستم امتیازدهی دارد سیستم امتیازدهی ندارد
اپلیکیشن تلفن همراه دارد اپلیکیشن تلفن همراه ندارد
توانایی اهدای مدرک ندارد توانایی اهدای مدرک ندارد
امکان ارتباط با مدرس وجود ندارد امکان ارتباط با مدرس وجود ندارد

جمع‌بندی

این 2 سایت آموزشی معتبر و پرطرفدار از بسیاری جهات با هم فرق دارند که در این راهنما توانستیم تنها به چند مورد از نقاط قوت و ضعف آنها اشاره کنیم. بخش مشتریان سایت فرادرس شاید از سایت مکتب خونه بهتر عمل کند ولی فعالیت اصلی فرادرس بسیار بهتر و کارآمدتر از سایت آموزشی مکتب خونه خواهد بود.

ناگفته نماند بازار انبوه فرادرس و مکتب خونه تا حد زیادی یکسان است. البته که کاربران بیشتر به سایتی روی می‌برند که توانایی بهتری در ارتباط با مشتری داشته باشد.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست