همه چیز درباره آزمون yos سال 2022 توران پارس

گاما

آزمون YOS در ترکیه

بسیاری از افراد آرزو دارند در رشته های تاپ تحصیل کنند اما در برخی مواقع به علت شرایط موجود اجرا کردن آن ها سخت است اما غیر ممکن نیست. اگر در ایران نمی توانید در رشته ای که به آن علاقمند هستید تحصیل کنید می توانید در ترکیه مشغول به تحصیل شود. دانشگاه های ترکیه آزمونی به نام آزمون YOS دارند که بنا بر نمرات کسب شده متقاضیان و دانشجویان در دانشگاه ها پذیرفته می شود.

نمره قبولی در آزمون YOS چند می باشد؟

حداقل میزان نمره ای که باید در آزمون YOS بگیرید 50 می باشد و اگر در گرفتن حداقل نمره موفق نباشید نمی توانید انتخاب رشته کنید. نکته ای که باید به شما یاداوری کنم اغلب ایرانیان علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و … می باشند اما نمره قبولی برای رشته های ذکر شده 90 می باشد.
اگر به صورت کلی دانشگاه های ترکیه را بررسی کنیم میزان قبولی ها بر اساس نوع دانشگاه است. به عنوان نمونه اگر سابقه ی دانشگاه های استانبول، آنکارا، آک دنیز و برخی دانشگاه‌های دیگر را مورد بررسی قرار دهید، متوجه می شوید که حتی تعداد افرادی که در این آزمون نمره 100 را از آن خود کرده اند بسیار زیاد است که مبنای پذیرش را فقط نمره آزمون در نظر نمی گیرند و نمرات دبیرستان افراد را مورد بررسی قرار می دهند تا بهترین افراد را پذیرش می کنند.

پاسخ نامه آزمون

آیا کلاس هایی برای آمادگی آزمون YOS وجود دارد؟

طبیعی است اگر می خواهید در هر حوزه ای از زندگی موفق شوید باید هزینه یا بهای آن را بپردازید. اگر وقت کافی برای مطالعه منابع دارید نیازی به کلاس نخواهید داشت اما این نکته را باید در نظر داشت اگر در کلاس های آمادگی آزمون یوس شرکت کنید، سرعتتان بیشتر می شود و می توانید تسلط بیشتری داشته باشید.
همان طور که می دانید مباحث ریاضی و هندسه نیاز به تمرین بسیار دارد و چه بسا بهتر است که استادی در این حوزه برای خود در نظر بگیرید. کلاس های آمادگی برای آزمون yos در سراسر ایران برگزار می شود. هزینه های کلاس ها در ایران از 20 میلیون آغاز می شود و در برخی موارد تا 40 میلیون نیز وجود دارد. نکته ی جالب توجه در اینجاست که هزینه ی این کلاس ها در ترکیه بین 4000 الی 7000 دلار می باشد. ناگفته نماند که کلاس ها تاثیر چشم گیری در نتایج داشته اند و باعث شده اند که افراد نمرات بهتری را کسب نمایند.

آزمون یوس پزشکی

تعداد افرادی که تمایل به تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی دارند زیاد است اما در ایران به علت رقابت بسیار زیاد و وجود داوطلبین فراوان قبولی در پزشکی در ایران به آرزو تبدیل شده است. تعدادی از افراد که شرایط تحصیل در خارج از کشور را دارند می توانند در آزمون یوس پزشکی شرکت کنند. برای قبولی این رشته ها در کشور ترکیه نیز باید به تمامی مطالب تسلط کامل داشته باشید و زحمت فراوانی را متحمل شوید. بدون شک هیچ رویایی بدون تلاش به دست نمی آید.
نکته ای که باید به آن توجه کرد این است اگر افراد نمره زیر 90 بگیرند دیگر نمی توانند در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی تحصیل کنند. قبولی رشته پزشکی از طریق آزمون یوس بسیار سخت است و تسلط به تمام مطالب امری واجب است. چه بسا با یک تست سرنوشت شما عوض می شود و ممکن است در آزمون پذیرفته شوید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

آزمون یوس

نحوه شرکت در آزمون YOS ترکیه چگونه است؟

در هنگام شرکت در آزمون yos تنها می توانید مداد، پاک کن و مقداری آب برای نوشیدن همراه خود داشته باشید. در هنگام برگزاری آزمون خود دانشگاه خوراکی هایی جهت افزایش انرژی به شما می دهد. لازم به ذکر است که کشور ترکیه به شدت روی تقلب حساس هستند و در صورت مشاهده هر گونه تقلب علاوه بر این که از آزمون حذف می شوند فرد خاطی را به موسسه YOK ترکیه معرفی می کنند. علاوه بر موارد فوق شخصی که تقلب کرده در هیچ کدام از دانشگاه ها و آزمون های بین المللی ترکیه نمی تواند شرکت کند و محروم است.

چه چیزهایی برای شرکت در آزمون یوس باید همراهمان باشد؟

  •  به هیچ عنوان ماژیک هایلایت، لاک غلط گیر و مداد رنگی استفاده نکنید و حتی نباید همراه خود داشته باشید
  • اصل پاسپورت را باید همراه خود داشته باشید
  •  برگه ورود به جلسه را فراموش نکنید
  •  به هیچ عنوان کپی پاسپورت مورد قبول واقع نمی شود
  •  حواستان را جمع کنید که دیر به حوزه امتحان نرسید. اگر درب ها بسته شوند نه تنها نمی توانید در آزمون شرکت کنید حتی هزینه آن نیز عودت داده نمی شود.
  •  در هر صورت شما نباید با اطرافیان خود صحبت کنید
  •  همراه خود هیچ گونه خوراکی، سیگار و … نباید همراه داشته باشید. توجه کنید که حتی ساعت مچی نیز نمی توانید همراه خود داشته باشید
  • آزمون یوس تنها و تنها برای داوطلبان خارجی است و کسانی که تابعیت ترکیه را دارند حق شرکت در این آزمون را ندارند
  •  اگر جزء اتباع ترکیه باشید اما دوره ی دبیرستان خود را در خارج از کشور ترکیه گذرانده باشید، می توانید در آزمون yos شرکت کنید.

آزمون yos

مدارک مورد نیاز آزمون یوس 2021 چیست؟

برای ثبت نام در این آزمون شما باید پاسپورت و کارنامه های دبیرستان خود را آماده کنید. پاسپورت را برای ثبت نام آزمون yos در تمامی دانشگاه ها لازم خواهید داشت اما در برخی از دانشگاه ها نیاز به ثبت کارنامه های شما نمی باشد. لازم به ذکر است هنگام ثبت نام اطلاعاتی مانند نام پدر، آدرس، شماره تماس و … از شما خواسته می شود.
اگر به صورت کلی بررسی کنیم مهم ترین مدرک آزمون yos پاسپورت می باشد و مدارک دیگری لازم نخواهید داشت. نکته ی قابل توجه این است که با هر سن و سالی می توانید در این آزمون شرکت کنید حتی میزان سن در ثیت نام ثبت نمی شود.
البته فراموش نکنید در هنگام برگزاری آزمون علاوه بر پاسپورت، برگه ی ورود به جلسه را همراه خود داشته باشید. برگه ورود به جلسه برای شما ایمیل می شود و باید کپی آن را نزد خودتان نگه دارید.

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست