1

چرا باید از تبلیغات محیطی استفاده کنیم؟

گاما

تبلیغات محیطی یکی از انواع تبلیغات است که بسیاری از کسب و کارها از آن استفاده می‌کنند. این تبلیغات نیز خود انواع مختلفی دارند که از بهترین آن‌ها می‌توانیم به بیلبورد تبلیغاتی اشاره کنیم. استفاده از تبلیغات محیطی مزایای بسیاری مانند جذب مخاطب و معرفی برند به آن‌ها دارد. این تبلیغات معمولاً نرخ بازگشت سرمایه خوبی دارند زیرا در معرض دید بسیاری از مردم قرار می‌گیرند.

اما جدا از ایجاد برندینگ، این روش بازاریابی مزایای بسیاری دارد. در این مطلب قصد داریم مزیت‌های تبلیغات محیطی را به شما معرفی کنیم و توضیح دهیم که چرا باید از آگهی‌های محیطی استفاده کنید. اما قبل از هرچیز بهتر است به طور کامل توضیح دهیم که تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی، همان‌طور که از نام آن بر می‌آید در محیط به نمایش درمی‌آید. اما این محیط در بیرون از نقطه نهایی خرید مخاطب در نظر گرفته می‌شود. در واقع، در امر تبلیغات معمولاً نقطه‌های کوری کشف می‌شوند که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای تبلیغات بیرون از محدوده باشند. قدرت این نوع تبلیغات بر کسی پوشیده نیست. اگر این تبلیغات اثرگذاری خود را از دست داده بود، از پیش از انقلاب صنعتی تا به حال ماندگار نمی‌شد. نه تنها از جذابیت آنها کم نشد، پیشرفت‌های فناوری به کمک این تبلیغات آمد و بر شگفتی‌آفرینی آنها افزود.

شاید به نظر برسد که با رشد استفاده از گوشی‌های هوشمند، اثرگذاری این نوع تبلیغات کاسته شده باشد. درست است که شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترده شده‌اند، اما هرگز نتوانسته‌اند جای این نوع تبلیغات را بگیرند. مخاطب چاره‌ای ندارد گاهی سرش را از روی گوشی بلند کند و به اطراف نگاهی بیندازد. هنوز هم این روش یکی از بهترین شیوه‌های بازاریابی محسوب می‌شود. تبلیغاتی که در مکان و زمان درست جلوی چشم قرار بگیرد، نامش برای همیشه در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند. ارائه صحیح به مخاطب همراه با خلاقیت می‌تواند این اثرگذاری را چندین برابر کند. یکی از بهترین روش‌ها برای از میدان به در کردن رقبا استفاده از تبلیغات محیطی است تا بتوان همیشه جلوی چشم مخاطب بود.     

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

مزایای استفاده از تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی عموما به خاطر اندازه بزرگی که دارد هر مخاطبی نمی‌تواند به راحتی آن را نادیده بگیرد. همین مسئله را می‌توان بزرگ‌ترین مزیت آن دانست. برندهای زیادی توانسته‌اند خدمات و محصولات خود را از روی بیلبوردها به مخاطبان بشناسانند. تبلیغی مختصر و مفید که بدون این که حاشیه برود، مستقیم سر اصل مطلب می‌رود. البته هستند برندهایی که با برانگیختن کنجکاوی برای مخاطب توانسته‌اند او را جذب خود کنند. اتفاقی که به سادگی رخ نخواهد داد و در فرایندی پیچیده به دست خواهد آمد. ایجاد پرسش می‌تواند مخاطب را به جایی برساند که به دنبال پاسخ آن برود. زمانی برگ برنده در دستان یک کسب و کار خواهد بود که محصولش پاسخ این پرسش به وجود آمده باشد.

ممکن است خیلی از صاحبان برندها استفاده از چنین تبلیغاتی را به دلیل گران بودن به صرفه ندانند. اما بازدهی این نوع تبلیغ و اثرگذاری آن بر روی مخاطب، با هیچ تبلیغ دیگری دستیافتنی نیست. حتی همین الان یکی از تبلیغات موفق برندها دارند جلوی چشممان رژه می‌روند. با این که دیدن خیلی از آن بیلبوردها به سال‌ها پیش باز می‌گردد. اما تأثیرش هنوز ماندگار است.

انواع تبلیغات محیطی کدام‌ اند؟

بیلبورد تبلیغاتی را می‌توان از مهم‌ترین انواع تبلیغات محیطی دانست. بیلبوردها در همه نقاط شهر پخش شده‌اند. اندازه این تبلیغات معمولاً مشخص است. اصلی‌ترین مسئله در انتخاب اندازه این تبلیغات دید مخاطب است. در این نوع تبلیغ امکان معرفی برند در سطح کشور وجود دارد. در این میان هستند برندهایی که محدوده جغرافیایی مشخصی را برای خودشان تعریف می‌کنند و به دنبال مخاطبان محلی هستند.

بیلبوردهای نمایشی اما تنها در نقطه‌های خاصی از شهر در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرند. بزرگراه‌ها و میدان‌های اصلی شهر پذیرای این نوع تبلیغات هستند. اضافه شدن قسمت‌های متحرک، تزئینات سه‌بعدی و نورپردازی‌های ویژه به نمایشگرها توانسته‌اند چشمان بیشتری را به سوی خود بکشانند.

حتما بخوانید: روشهای زیبانویسی روی تابلوها

پوسترهای دیواری، تبلیغات روی اتوبوس‌ها و قطارهای مترو و مبلمان شهری نتوانسته‌اند اثرگذاری بیلبورد را داشته باشند. با این که وجه اشتراک همه تبلیغات محیطی در معرض دید بودن است. می‌توان گفت مخاطبی که در مترو تبلیغاتی را دید می‌زند، برای تبدیل شدن به مشتری راه طولانی‌تری را طی می‌کند. تا مخاطبی که از داخل خودروی مدل جدید خود در اتوبان در حال رانندگی یک تبلیغ را می‌بیند.

در کل، نکته مهم درباره همه تبلیغات محیطی قرار گرفتن آنها در مکان‌های رفت و آمد شهروندان است. مراکز خرید را هم می‌توان برای نصب تبلیغات بنری و انواع دیگر تبلیغات بسیار مناسب دانست. یک تبلیغ کارآمد در یک مرکز خرید می‌تواند افراد زیادی را به کسب و کار مورد نظر دعوت کند. نمایشگرها می‌توانند به خوبی برای تبلیغ کسب و کارهای کوچک و متوسط تا بزرگ در مراکز خرید مؤثر واقع شوند.

چه کسب و کارهایی به تبلیغات محیطی نیاز دارند؟

2

همه کسب و کارها به تبلیغات محیطی نیاز دارند. اگر یک کسب و کار به دنبال اهداف بلندمدت برای خود باشد، باید برای تبلیغات ارزش بیشتری قائل شود. به این ترتیب است که می‌تواند به موفقیت برسد. موفقیت در گرو دست یافتن به سود بیشتر است. سود بیشتر زمانی حاصل می‌شود که مخاطبان بیشتری هر روز به مشتری و مصرف‌کننده بدل شوند. مخاطبان چه زمانی به مشتری تبدیل می‌شوند، وقتی که کسب و کاری را بشناسند. و آن‌ها وقتی کسب و کاری را می‌شناسند که تبلیغاتش را دیده باشند.

اجاره بیلبورد تبلیغاتی در تهران

حال که با تبلیغات محیطی و مزایای آن آشنا شده‌اید، احتمالا شما هم به فکر این هستید که این روش را به کار ببرید. همان‌گونه که گفتیم یکی از بهترین روش‌های تبلیغات محیطی بیلبورد تبلیغاتی است. تهران با وجود جمعیت زیاد، بهترین شهر برای انجام تبلیغات محیطی است. برای اجاره بیلبورد در تهران نیز می‌توانید به سایت کانون ایران نوین مراجعه کنید. کانون ایران نوین با سابقه درخشان و تجربه فراوان برای انجام تبلیغات آنلاین و آفلاین بهترین انتخاب شما برای مشاوره و انجام کارهای بازاریابی است. شما می‌توانید با مراجعه به آدرس irannovin.net به سایت کانون ایران نوین رفته با خدمات این آژانس تبلیغاتی بیش‌تر آشنا شوید.

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست