چرا نمی‌توانیم زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

گاما

آیا به زبان انگلیسی مسلط هستید؟ چه موانعی باعث می‌شوند مهارت انگلیسی شما علی‌رغم سخت کوشی و اشتیاق بهبود پیدا نکند؟

صحبت کردن به زبان انگلیسی به صورت روان، کار آسانی نیست. مانند سایر زبان‌ها، برای یادگیری زبان انگلیسی نیز به صبر و تمرین فراوان نیاز دارید. با این حال، تسلط به زبان انگلیسی یک مزیت در زندگی شخصی و حرفه‌ای محسوب می‌شود؛ پس برای یادگیری آن از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

روش‌های مختلفی از جمله اپلیکیشن‌ها، انواع کتاب‌ها، کلاس‌های آنلاین و حضوری برای یادگیری زبان وجود دارد؛ بنابراین فرصت برای یادگیری انگلیسی بسیار زیاد است، آنچه اهمیت دارد، توانایی و تعهد شما به یک مسیر مشخص و هدفمند است.

یادگیری زبان انگلیسی

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها در جهان است که توسط بیش از 5/1 میلیارد نفر صحبت می‌شود. انگلیسی، زبان ورود به علوم مختلف از جمله کامپیوتر، هوانوردی، دیپلماسی و گردشگری است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

آموزش آنلاین زبان انگلیسی و تسلط به این زبان، شانس شما را برای به دست آوردن یک شغل خوب در یک شرکت چند ملیتی و تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها افزایش می‌دهد. این زبان همچنین زبان ارتباطات بین‌الملل، رسانه‌ها و اینترنت است؛ بنابراین یادگیری زبان انگلیسی برای معاشرت، سرگرمی، کار و تحصیل، اهمیت زیادی دارد.

حتما بخوانید: بهترین کلاس آموزش زبان

چرا نمی‌توانیم زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

آیا با وجود اینکه چندین ماه است که در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی شرکت می‌کنید، باز هم از صحبت کردن می‌ترسید و انگلیسی را به خوبی یاد نمی‌گیرید؟

ممکن است بیشتر ترس و واهمه شما از این باشد که هنگام صحبت کردن اشتباه کنید و دیگران شما را مسخره کنند. اما بدانید که اگر در یادگیری انگلیسی مشکل دارید، تنها نیستید! این عدم پیشرفت در پروسۀ یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به دلایل زیادی اتفاق بیفتد.

انگلیسی

زمان کافی صرف یادگیری زبان انگلیسی نمی‌کنید:

امروزه روش‌ها و منابع زیادی در دسترس هستند که حتی در مسیر خانه و سرکار، می‌توانید انگلیسی یاد بگیرید. اپلیکیشن‌های گوشی‌ همراه، انواع سایت‌ها و برنامه‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کمک به شما در این زمینه طراحی شده‌اند.

در هر سطحی می‌توانید از روزنامه‌ها، کتاب‌ها، پادکست‌ها و ویدیوها در مکان‌های مختلف به راحتی استفاده کنید و زمان‌هایی که مشغول به کار خاصی نیستید را به یادگیری انگلیسی اختصاص دهید. به یاد داشته باشید، هدف شما باید یادگیری موثر باشد، نه فقط صرف کردن وقت آزاد!

انگلیسی را کاربردی یاد نمی‌گیرید:

فقط صرف کردن زمان برای خواندن یا فقط گوش دادن، برای یادگیری زبان انگلیسی کافی نیست؛ بلکه باید از آنچه آموخته‌اید در موقعیت‌های واقعی استفاده کنید. آموخته‌‌های خود را در حین صحبت کردن روزانه استفاده کنید. حفظ کردن فرهنگ لغت و جمع آوری کلمات ناآشنا شاید یکی از روش‌های بهبود دایره لغات باشد، اما استفاده از آن‌ها را فراموش نکنید.

توجه زیادی به گرامر می‌کنید:

بدون شک، دستور زبان عامل مهمی در یادگیری زبان انگلیسی است، اما زمانی که شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی می‌کنید، زیاد در مورد قواعد گرامری حساس نباشید. اگر مبتدی هستید، از یادگیری کلمات شروع کنید و سپس گرامر زبان را در نظر بگیرید.

از اشتباه کردن می‌ترسید:

اگر جزء افرادی هستید که از اشتباه کردن می‌ترسند، آموزش زبان انگلیسی بیش از حد معمول زمان‌بر می‌شود. از اشتباهاتی که ممکن است در حین صحبت کردن مرتکب شوید نترسید. تا زمانی که صحبت نکنید، یاد نخواهید گرفت.

در ابتدا با دوستان هم‌سطح و غیر انگلیسی‌زبان خود صحبت کنید تا اعتماد به نفستان را افزایش دهید. از جملات کوتاه و ساده در مورد موضوعات روزانه شروع کنید. بهترین راه برای تقویت اعتماد به نفس این است که با خودتان به زبان انگلیسی صحبت کنید. این روش بسیار توصیه می‌شود.

برنامه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی ندارید:

اولین قدم برای شروع یادگیری انگلیسی، داشتن برنامه مناسب است. روش‌ و برنامه یادگیری را با توجه به سطح خود انتخاب کنید. مهارتی که در آن تسلط کافی ندارید را بیابید و آن را با روشی درست، بهبود دهید. اگر به صورت خودآموز یاد نمی‌گیرید، از آموزش آنلاین زبان انگلیسی و تجربه معلم‌ها استفاده کنید؛ آن‌ها به شما در درک سریع‌تر زبان کمک می‌کنند.

چالش های یادگیری زبان انگلیسی

همة افراد می‌توانند با صرف زمان و خواندن منابع مختلف، به راحتی به انگلیسی صحبت کنند. با این حال گاهی اوقات برخی چالش‌ها آموزش زبان انگلیسی را با مشکل مواجه می‌کنند. با شناخت تمام موانع، می‌توان به آن‌ها غلبه کرد.

چالش های یادگیری زبان انگلیسی

املا و تلفظ:

برخی کلمات زبان انگلیسی، املای گیج‌کننده‌ای دارند که حتی افراد بومی را نیز برخی مواقع به اشتباه می‌اندازد. به عنوان مثال، کلمات “dough” ، “tough” و “bough” همگی املای مشابه اما تلفظ متفاوتی دارند. املای ough بجا مانده از انگلیسی میانه است که تلفظ را منعکس می‌کند. بسیاری از این تلفظ‌ها در طول زمان تغییر کرده‌اند اما این مورد همچنان ثابت مانده است.

اصطلاحات:

اصطلاحات، یکی دیگر از موضوعات پیچیده و چالشی برای آموزش زبان انگلیسی است. هر زبانی دارای اصطلاحات رایجی است که معنای واقعی جمله را نمی‌دهد. برای مثال جملات She jumped down my throat و He hit the roof معنی دیگری غیر از معنای تحت‌الفظی آن دارند. در زبان انگلیسی اصطلاحات زیادی وجود دارد که درک آن‌ها برای افراد غیر بومی دشوار است.

زمان در جملات:

از آنجا که زمان‌های زیادی در انگلیسی وجود دارد، برای اکثر زبان‌آموزان تفکیک قائل شدن بین زمان‌های مختلف سخت است. یادگیری زمان‌ها نه تنها هنگام یادگیری گرامر در متن دشوار است، بلکه برخی مواقع هنگام مکالمه انگلیسی نیز تشخیص آن‌ها مشکل خواهد بود.

معانی یکسان، همیشه مترادف نیستند:

برخی کلمات انگلیسی به طور کلی معنی یکسانی دارند اما این بدان معنی نیست که می‌توانید آن‌ها را به جای یکدیگر استفاده کنید. بنابراین حتی اصطلاحات با تعاریف بسیار مشابه می‌توانند به چیزی کاملاً متفاوت اشاره کنند. مثلا می‌گویید see a film و watch television اما هرگز نمی‌گویید see a television؛ با اینکه کلمات see و watch هر دو به معنای «دیدن» هستند.

گویش‌های مختلف:

همه زبان‌ها گویش‌های منطقه‌ای دارند؛ زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به دلیل لهجه‌های منطقه‌ای فراوان، گاهی اوقات آموزش زبان انگلیسی برای افراد دشوار می‌شود. هنگام تلفظ ” bath ” یا “castle”، بین لهجه‌های شمالی و جنوبی بریتانیا تمایز وجود دارد. در لهجه جنوب بریتانیا، A‌ طولانی‌تر است؛ در حالی که در شمال، A کوتاه‌تر تلفظ می‌شود.

بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی

روش‌های متفاوت زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که برخی از آن‌ها، شما را سریع‌تر به هدفتان می‌رسانند. برای صحبت کردن روان توصیه می‌شود که مانند یک انگلیسی‌زبان، در تمام موقعیت‌های زندگی خود به انگلیسی صحبت کنید و در واقع، غرق زبان شوید.

هر چند مطالعه انگلیسی برای یک ساعت در روز مفید است، اما به کار بردن زبان در تمام زندگی، شما را سریع‌تر به هدفتان می‌رساند. برای این کار، تمام سرچ‌های خود را در اینترنت به انگلیسی انجام دهید، فیلم را با زبان انگلیسی ببینید، به اخبار و موزیک انگلیسی گوش دهید و با دوستان خود به انگلیسی چت کنید.

یک روش موثر دیگر، ثبت‌نام در کلاس درس است. آموزش زبان انگلیسی در کلاس‌ها با روش‌های کاملا علمی، اثبات‌شده و با منابع معتبر، گرامر، لغات و قوانین ساخت جمله را آموزش می‌دهند و به تدریج، دانش انگلیسی شما را بهبود می‌بخشند.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست