ترکیه

چه تعداد از مردم دنیا به زبان ترکی صحبت می کنند؟

گاما

چه تعداد از مردم دنیا به زبان ترکی صحبت می­کنند؟ا جازه دهید حدس بزنیم!

اگر به شما گفته شود که تعداد آن­ها حدودا ۲۲۰ میلیون نفراست غافلگیر می­شوید؟ ما وقتی برای اولین بار شنیدیم غافلگیر شدیم. توصیه می نماییم تا آخر این مقاله جذاب که توسط موسسه زبان آموزان پیشرو بعنوان مرکز تدریس خصوصی زبان ترکی تهیه شده است با ما همراه باشید.

درباره تعداد افرادی که زبان مادری آن­ها ترکی است، حدسی می­زنید؟

گفته می­شود که حدود ۸۳ میلیون نفر در کشورهای عراق، ایران، سوریه، گرجستان، یونان، بلغارستان، مقدونیه، کوزوو،آلبانی، اروپای شرقی، بالکان، قفقاز و… وجود دارند که زبان مادری آن­ها ترکی است.

همچنین کشورهایی مانند آلمان، هلند، فرانسه، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، بلژیک، سوئیس، اتریش و استرالیا مقصد مهاجرت بیشترین تعداد ازمردم دنیا که به زبان ترکی صحبت می­کنند، هستند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

فراگیر شدن زبان ترکی، یادگیری این زبان را برای برقراری ارتباط، همکاری یا تجارت در زمینه­ های مختلف جذاب کرده است. بسیاری از مردم می­ خواهند با تاجران ترک در ارتباط باشند یا خواستار برقراری ارتباط به زبان ترکی با مردم محلی در طول تعطیلاتشان هستند. از طرفی کشور ترکیه اخیرا استراتژی­های مهمی برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده است درنتیجه تعداد زیادی از این دانشجویان در ترکیه تحصیل می­کنند.

موسسه ­های ترکی مانند موسسه نظارت بر ترک ­های خارج از کشور و جوامع وابسته (YTB) و به ویژه موسسه Yunus Emre مطالعات مهمی در زمینه تدریس و نشر زبان ترکی انجام می­دهند. کشور ترکیه در حال برداشتن گام­ هایی مهم با رویکرد استراتژیک است.

با وجود این رویکرد، تحقیق ­های دانشگاهی درباره تدریس زبان ترکی به عنوان یک زبان خارجی، اهمیت پیدا کرده است و برنامه­ های تحصیلی در این زمینه ایجاد شده است. سالانه گردهمایی­ ها و کنگره­ های علمی برگزار می­شوند که درباره چگونگی بهتر شدن آموزش زبان ترکی بحث کنند. دانشجویان و دانشگاهیانی که در سال­های گذشته هیچ مقاله چاپی در این زمینه در دسترس نداشته ­اند، با مقالات شایسته خود در طی چندین سال چراغ این راه را روشن نگه داشته­ اند.

با این وجود، تعداد مربیان و متخصصان دانشگاهی در زبان ترکی به عنوان یک زبان خارجی کاملا محدود است. به طور کلی دانشجویان و دانشگاهیان رشته زبان­شناسی از اهمیت این موضوع آگاه هستند و در این زمینه تحقیق می­کنند. حمایت از مطالعات شایسته به منظور تشویق محققان برای تولید بیشتر این تحقیقات ضروری است.

این در حالی است که افزایش آگاهی نسبت به آموزش زبان ترکی به عنوان یک زبان خارجی در بخش­های آموزشی نیز دیده می­شود. به طور خاص، در سال­های اخیر آموزشگاه های تدریس خصوصی زبان شروع به ارائه دوره­ های زبان ترکی برای زبان آموزان خارجی کرده ­اند و از علاقه­مندان به یادگیری این زبان استقبال می­کنند. با این حال این آموزشگاه ­ها محدودیت­های کمی و کیفی دارند به طوری که آموزشگاه­ هایی که کیفیت بالایی در آموزش زبان دارند نیز در دسترسی به زبان آموزان از سراسر دنیا با مشکل روبرو هستند.

زبان ترکی

چرا مهم است که زبان ترکی را یاد بگیریم؟

همانطور که در این مقاله مطالعه نمودید، تعداد زیادی از مردم در سراسر دنیا، به زبان ترکی صحبت و مکالمه می کنند، که این موضوع می تواند دلیلی بسیار مهم برای یادگیری این زبان باشد. همچنین کشور ترکیه به دلیل دارا بودن اماکن زیبا و تاریخی و فرهنگی، مکانی مناسب برای مسافرت به حساب می آید، و شهر استانبول، مقصدی محبوب برای مردم ایران و مردم سراسر کشور ها می باشد.

همچنین لازم است بدانید زبان ترکی یکی از دشوارترین زبان های خارجی، برای افرادی می باشد که زبان آنها انگلیسی می باشد، اما قطعا یادگیری آن غیرممکن نیست و می تواند به چالشی تبدیل شود که ارزش فراگیری و دنبال کردن آن را دارد.

در صورت علاقه به یادگیری زبان ترکی می توانید با موسسه زبان آموزان پیشرو بعنوان مرکز تدریس خصوصی زبان ترکی استانبولی در ارتباط باشید. بدین منظور می توانید به وب سایت این موسسه به آدرس toplanguage.ir مراجعه نمایید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست