مهاجرت به کشور آلمان

همه چیز درباره مهاجرت به کشور آلمان

گاما

قطعاً یکی از جذاب‌ترین کشورهای اروپایی آلمان است. این کشور با دارابودن شهرهایی پر جنب‌وجوش، طبیعتی بی‌نظیر و اقتصادی پیشرفته یکی از مقاصد بزرگ مهاجرتی جهان است.

مهاجرت به آلمان یکی از بهترین فرصت‌ها برای دستیابی به اهداف و آرزوهایتان خواهد بود؛ اما چگونه به آلمان مهاجرت کنیم و شرایط مهاجرت به آلمان چگونه است؟ در این مطلب به بررسی تمام شرایط و راهکارهای مهاجرت به این کشور توسعه‌یافته می‌پردازیم.

شرایط مهاجرت به کشور آلمان چگونه است؟

قطعاً شرایط مهاجرت به هر کشوری متناسب با روشی که برای مهاجرت انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. اما اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه به بررسی شرایط مهاجرت به کشور آلمان بپردازیم به شرح زیر است:

  • مهاجرت کاری (شرایط: داشتن جاب آفر – سابقه کار مرتبط و مفید – مدرک زبان آلمانی (B1 یا B2)- تمکن مالی)
  • مهاجرت تحصیلی (شرایط: داشتن پذیرش از دانشگاه – مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی – تمکن مالی)
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری (شرایط: داشتن سرمایه اولیه – داشتن پلن بیزینس قوی)
  • مهاجرت از طریق ازدواج (شرایط: سیتی‌زن شیب یا اقامت دائم همسر – ازدواج رسمی – مدرک زبان آلمانی B1)

مهاجرت به آلمان در هر سنی امکان‌پذیر است؛ اما به‌طورکلی بهترین سن برای مهاجرت به آلمان سنین بین 18 تا 67 سالگی است. هر چند قطعاً هر کشوری بیشترین سرمایه‌گذاری خود را روی نیروی جوان می‌کند؛ بنابراین اگر سن بالایی دارید با ارائه سرمایه بیشتر می‌توانید این فاکتور را جبران نمایید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

توجه داشته باشید هر ساله شرایط و قوانین مهاجرت به آلمان تغییر پیدا می‌کند که دانستن تمام آن‌ها برای همه مقدور نیست! بنابراین توصیه می‌کنیم علاوه بر مطالعه مطلب پیشرو قبل از اقدام به مهاجرت حتماً از مؤسسه مهاجرتی میرداماد مشاوره دریافت نمایید تا با دیدی باز اقدام به مهاجرت نمایید.

مهاجرت به آلمان

7 روش مهاجرت به آلمان و شرایط آن

روش‌های قانونی مهاجرت به آلمان به ۷ دسته تقسیم می‌شوند که هر یک شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه با معرفی شرایط و روش‌های مختلف مهاجرت به آلمان همراه ما باشید.

1. مهاجرت به آلمان از طریق کار

اوایل سال 2022، صدراعظم آلمان بیان کرد:  آلمان برای جبران کمبود نیروی کار و بهبود شرایط اقتصادی، قصد دارد هرساله به  400 هزار مهاجرِ متخصص پذیرش دهد! همین موضوع چراغ‌سبز دولت آلمان برای نیروی متخصص خارجی است که محدودیت‌ها برای مهاجرت به این کشور کمتر شده است.

 

شرایط دریافت ویزای کار در آلمان

به‌طورکلی آلمان ۷ نوع ویزای کاری دارد که هر یک از این ویزاها شرایط خاصی دارند؛ اما برخی از این شرایط بین تمام آن‌ها یکسان هست که به شرح زیر هستند:

  • سن: بهترین سن برای مهاجرت بین ۱۸ تا ۴۵ سال است
  • مدرک زبان آلمانی: دارابودن حداقل مدرک سطح B1 یا  B2 زبان آلمانی
  • سابقه کار: سابقه کار شما باید مرتبط و مفید باشد و البته میزان آن باتوجه‌به نوع ویزایی که دریافت می‌کنید متفاوت است
  • جاب آفر: الزامی در اکثر روش‌ها
  • عنوان شغل و تخصص: عنوان شغل یا تخصصی که برای آن اقدام به دریافت افر کاری کردید باید با جاب آفر شما یکسان یا بسیار مرتبط باشد
  • تمکن مالی: میزان تمکن مالی متناسب با نوع ویزا متفاوت است.

2 .  مهاجرت از طریق تحصیل در کشور آلمان

تحصیل در آلمان، یکی از آسان‌ترین روش‌های مهاجرتی به این کشور است. آلمان یکی از ۱۰ کشور برتر دنیا در پذیرش دانشجو است ضمن اینکه تحصیل در این کشور پایین و در بسیاری موارد رایگان است.

ویزاهای تحصیل در کشور آلمان به شرح ذیل هستند:

  • ویزای تحصیل آلمان
  • ویزای متقاضی دانشجویی
  • ویزای دوره زبان آلمانی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

دریافت ویزای تحصیلی آلمان دارای شرایط خاصی است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک پذیرش در یک مؤسسه آموزشی آلمانی
  • مدرک حمایت مالی در طول تحصیل مثل صورت‌حساب بانکی یا بورسیه تحصیلی
  • گواهی بیمه سلامت
  • انگیزه‌نامه
  • مدرک مهارت زبان معتبر (مانند آلمانی یا انگلیسی، بستگی به زبان‌آموزشی دانشگاهی که پذیرش گرفته‌اید)

معمولاً ویزای تحصیلی آلمان برای مدتی که در حال تحصیل هستید معتبر است و البته دارنده این ویزا می‌تواند سالانه حداکثر 120 روز کامل (تمام‌وقت) یا 240 نیم روز (پاره‌وقت) در آلمان کار کند.

توجه: دانشجو مجاز به کارکردن بیش از ساعت‌ها و روزهای یاد شده نیست؛ بنابراین اگر قصد کارکردن برای بیش از زمان یاد شده را دارید حتماً باید اقدام به دریافت مجوز کار نمایید.

3. مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

روابط اقتصادی گسترده، حمایت مالی دولت و سیاست صلح‌جویانه این کشور سبب شده است تا آلمان به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری به افراد اجازه می‌دهد تا از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور اقامت دائم یا شهروندی این کشور را به دست آورند.

4. مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

آلمان یکی از مهاجرپذیرترین کشورها است؛ اما به دلیل خطرات این روش و غیر قانونی‌بودن آن از توضیح بیشتر در این مطلب خودداری می‌کنیم.

5. مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت این کشور ازدواج است. متأسفانه به دلیل سوءاستفاده زیادی که از این روش شده است و حجم زیاد ازدواج‌های صوری و ساختگی قوانین آلمان برای مهاجرت از این طریق سخت‌تر گردید.

پروسه اقامت از طریق ازدواج زمانی شروع می‌شود که شهروند آلمانی یا شریک مقیم دائم، از همسر غیر آلمانی خود برای دریافت مجوز اقامت حمایت مالی کند.

6. مهاجرت به آلمان از طریق تولد فرزند

طبق قوانین آلمان، اگر فرزندی در آلمان از پدر و مادری غیر آلمانی متولد ‌شود، در صورت داشتن دو شرط زیر اقامت این کشور را دریافت می‌کنند:

  1. دارابودن اقامت دائم حداقل یکی از والدین
  2. دارابودن ۵ سال اقامت قانونی آلمان توسط حداقل یکی از والدین

7. کارت شانس آلمان

کارت شانس آلمان یکی از جدیدترین روش‌های مهاجرت به آلمان است که در سال ۲۰۲۳ اعلام شد. این روش شبیه به روش اکسپرس انتری یا سیستم امتیازبندی کانادا است. در این روش سالانه ۴۰۰ هزار نیروی کار ماهر به کشور آلمان جذب می‌شوند.

جمع‌بندی

به‌طورکلی دریافت ویزای تحصیل کشور آلمان یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها به این کشور است؛ اما مهاجرت فرایندی پیچیده و گاهی سخت است چرا که باید با قوانین کشور مقصد برای مهاجرت آشنایی کاملی داشته باشید تا پس از اقدام دچار دردسر نشوید.

در انتها اگر شما هم قصد مهاجرت به آلمان را دارید یا به این کشور مهاجرت کردید لطفاً نظرات و تجربیات خود را پیرامون این موضوع با ما و سایر همراهان سایت در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

 

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • کسی من رو در سفارت المان نمی پذیره که بیام زبان یاد بگیرم هر جا هم که مراجعه کنم میگن کارت بکش تا پرواز کنی چند بار مراجعه کردم منو نپذیرفتند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست