غذای هواپیما

بلیط اربعین را گران نخرید!

گاما

سفر به کربلا همواره از سفرهای محبوب شیعیان بوده و هست. اما سفر به این شهر عراق در اربعین حسینی شور و احساس دیگری دارد. بسیاری از مسافران که در حوالی اربعین به کربلا سفر می‌کنند نگران هزینه‌های سفر خود هستند. بنابراین در این مقاله قصد داریم عوامل تعیین کننده قیمت بلیط در اربعین را معرفی نماییم. پس با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: آموزش زبان انگلیسی رایگان

در نظر داشته باشید که برای تهیه انواع بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار به هر مقصدی می‌توانید به علی بابا مراجعه کنید. به طور مثال کافی است عبارت بلیط هواپیما تهران نجف را جستجو کنید تا در چند دقیقه رزرو بلیط هواپیما به مقصد نجف اشرف شوید.

پذیرایی

همانطور که می‌دانید تعدادی از ایرلاین‌ها بر روی بلیط خود یک وعده غذایی ارائه می‌دهند. طبیعتا این وعده یا میان‌وعده بر روی قیمت بلیط هواپیمای شما تاثیر خواهد داشت. پس در صورتی که در ساعاتی که وعده غذایی ارائه نمی‌شود مثل عصر بلیط تهیه کنید هزینه کمتری خواهید پرداخت. همچنین اگر با ایرلاینی سفر کنید که پذیرایی نخواهد داشت قیمت بلیط شما پایین خواهد آمد.

کلاس پروازی

اکثر ایرلاین‌ها دو یا سه کلاس پروازی دارند. این کلاس‌های پروازی به ترتیب قیمت از کم به زیاد اکونومی، بیزنس کلاس و فرست کلاس نام دارند. کلاس اکونومی به صرفه‌ترین و ارزان‌ترین بلیط هر ایرلاین است که صندلی‌های آن سایز استاندارد بوده و عرض زیادی ندارد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

یک وعده غذایی مختصر در آن‌ ارائه می‌شود و معمولا میزان مجاز بار دستی درون همواپیما در این کلاس پروازی از دو نوع دیگر کمتر است. در رده بعدی بیزنس کلاس قرار دارد که کیفیت غذای ارائه شده در آن بهتر از حالت اکونومی است و میزان بار دستی مجاز بیشتری هم دارد. همچنین صندلی‌های کلاس تجاری یا بیزنس از حالت اکونومی راحت‌تر و عریض‌تر هستند.

گران‌ترین کلاس پروازی یعنی بیزنس کلاس هم بهترین نوع صندلی را به خود اختصاص می‌دهد. در این کلاس پروازی غذای بهتری نسبت به دو نوع دیگر ارائه شده و میزان بار دستی بیشتر است. همچنین خدمه پرواز به صورت دائمی در اختیار هستند. بنا بر توضیحاتی که ارائه شد، برای پرواز ارزان در ایام اربعین مناسب‌ترین قیمت را می‌توان از حالت اکونومی انتظار داشت.

انواع کلاس پروازی

ایرلاین داخلی و خارجی

ایرلاین‌های فعال در خطوط هوایی ایران به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم می‌شوند. ایرلاین‌های خارجی معمولا قیمت گران‌تری نسبت به ایرلاین‌های داخلی دارند. به طور مثال اگر برای پرواز تهران نجف یک ایرلاین ایرانی مثل ماهان یا قشم ایر را برگزینید هزینه بسیار کمتری نسبت به یک ایرلاین خارجی فعال در این مسیر مثل فلای دوبی یا قطر خواهید پرداخت.

البته اکثر هواپیماهای ایرلاین‌های خارجی به دلیل تحریم‌های چند سال اخیر ایران از اکثر هواپیماهای ایرلاین‌های ایرانی جدیدتر هستند. اما اگر معیار شما هزینه پایین پرواز در ایام اربعین باشد، ایرلاین ایرانی به صرفه‌تر خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید: امکانات هتل درویشی مشهد

تاریخ پرواز

در تمام نقاط دنیا زمانی که یک تاریخ خاص به جهت مسافرت مردم وجود دارد قیمت بلیط در آن زمان خاص بالا خواهد رفت. در خصوص اربعین نیز اگر بخواهید دقیقا یک روز قبل از این روز خاص به کربلا پرواز داشته باشید هزینه بیشتری خواهید پرداخت. بنا بر این باید برای تاریخی با فاصله از اربعین بلیط تهیه کنید تا بتوانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی نمایید.

زمان خرید بلیط

هر چه به اربعین نزدیک‌تر شویم قیمت پروازها بالاتر خواهد رفت. به همین دلیل هر چه زودتر به تهیه بلیط بپردازید از لحاظ مالی به نفع شما خواهد بود. به طور مثال دو ماه قبل از محرم قیمت بلیط کربلا کمتر از دو هفته قبل از آن است مگر آن که بلیط شما چارتری باشد.

بلیط چارتری و سیستمی

دو نوع بلیط چارتری و سیستمی برای پروازها وجود دارد. تفاوت آن‌ها در این است که بلیط‌های سیستمی همه جا نرخ یکسانی دارند و قیمت بلیط هواپیما در این پروازها طبق نرخ مصوب هر شرکت‌ هواپیمایی است.

همچنین در نوع سیستمی اگر یک مسافر قصد لغو کردن بلیط خود را داشته باشد، شرکت مورد نظر مبلغی از قیمت بلیط هواپیما را کسر نموده و بقیه پول را بر می‌گرداند. علاوه بر این در پروازهای سیستمی قیمت بلیط هواپیما برای بزرگسالان، کودکان و نوزادان تفاوت دارد. پس اگر قصد همراه بردن کودکان خود به کربلا را دارید، این نوع بلیط برایتان به صرفه‌تر خواهد بود.

هواپیما

در مقابل معمولا بلیط‌های چارتری از سیستمی ارزان‌تر است. این نوع بلیط متعلق به برخی شرکت‌های فروشنده بلیط هواپیما ایت ‌که تمام صندلی‌های یک پرواز یا بخشی از آن را از ایرلاین مورد نظر خریداری نموده و خود تعیین قیمت می‌کند. البته همانطور که گفتیم قیمت نوع چارتری متغیر بوده و به میزان تقاضای مسافران بستگی دارد.

به طور مثال گاهی مواقع، مثل اربعین، که تقاضا برای خرید بلیط هواپیما زیاد است قیمت بلیط هواپیمای چارتری کربلا بالا می‌رود. به طور معمول هر چه به زمان پرواز نزدیک‌تر شود، قیمت بلیط چارتر پایین خواهد آمد. البته بلیط‌های چارتری را نمی توان لغو کرد و یا پس داد و قیمت بلیط چارتر برای تمامی رده های سنی یکسان است.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست