بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه با اصطهباناتی

بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه با اصطهباناتی

گاما

اگر به تحصیل در فرانسه علاقمند هستید، حتما این مطلب را بخوانید! تحصیل در فرانسه در بهترین رشته‌های این کشور، به شما کمک می‌کند تا از آموزش‌ها و دانش سطح بالای دانشگاه‌ها بهرمند شوید، پس از اتمام تحصیل، به سرعت وارد بازار کار شوید و به درآمدهای خوب برسید. تحصیل در رشته‌های مهم و برتر کشور فرانسه، موجب کسب موفقیت عالی برای شما خواهد شد و در نهایت می‌توانید اقامت دائم و تابعیت را نیز در فرانسه اخذ نمائید.

در واقع تمام دانشجوهای بین‌المللی باید پیش از مهاجرت، لیست مشاغل و رشته‌های برتر کشور مقصد خود را بررسی کنند تا بتوانند با سرعت بیشتری نسبت به دانشجوهای دیگر، پله‌های موفقیت را ترقی کنند. اگر شما نیز می‌خواهید به تحصیل در فرانسه بپردازید بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه

معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه

کشور فرانسه دارای اقتصادی پررونق و پایدار است و این موضوع به رشد مشاغل در تمامی زمینه‌ها کمک می‌کند. مزایای بسیاری مانند: فرصت‌های شغلی مناسب، آموزش عالی در سطح جهانی، دانشگاه‌های برتر و مدارک معتبر آکادمیک باعث شده است تا دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه اقدام نمایند. برخی از رشته‌های تحصیلی در این کشور بسیار پرطرفدار هستند، زیرا شرایط بسیار مطلوبی برای دانشجویان در آن‌ها فراهم شده است. این رشته‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • پزشکی
  • مدیریت
  • هوش مصنوعی
  • بیوتکنولوژی
  • اقتصاد و بانکداری
  • مهندسی

پزشکی

صنعت پزشکی در کشور فرانسه، صنعتی فوق پیشرفته و موفق است. دانشمندان و پزشکان بسیاری در طول تاریخ این کشور، به اکتشافات پزشکی مهمی دست یافته‌اند و علاقه و هوش پزشکی افراد در کشور فرانسه، تا به امروز وجود دارد. این موضوع باعث شده است تا دانشگاه‌های پزشکی و موسسات آموزش عالی فرانسه در این زمینه دانش خارق‌العاده‌ای داشته باشند و در سطح جهان اعتبار علمی کسب کنند. شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی و داخلی این کشور به یک صورت است. بنابراین با دانشجویان به عادلانه‌ترین شیوه آموزش داده می‌شود.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

دوره تحصیل رشته پزشکی در فرانسه، حدودا 8 الی 9 سال است. 2 سال اول دوره تحصیلی تماما به دروس عمومی و پایه اختصاص می‌یابد. این دوره PCEM نام دارد و بین دانشجویان رشته‌های پزشکی، پرستاری، مامایی، داروسازی، دندانپزشکی و فیزیوتراپی مشترک است.

پس از این دوره، دوره 4 ساله DCEM آغاز می‌شود. در اولین سال این دوره نیز، دانشجویان باید دروس عمومی پزشکی را بگذرانند و سپس، در 3 سال بعد، می‌توانند به تحصیل دروس آسیب‌شناسی و درمان در بیمارستان‌های فرانسه مشغول شوند. در 3 سال آخر دوره، دانشجویان باید تحصیل خود را در قالب کارآموزی، کشیک و سمینار به اتمام برسانند. همچنین مزیتی که وجود دارد، دانشجویان در این دوره از کمک هزینه‌های تحصیلی برخوردار خواهند شد.

آزمون ورودی پزشکی فرانسه

آزمون ورودی پزشکی فرانسه

دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در فرانسه را دارند، باید در آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور شرکت کنند. با توجه به اینکه تعداد متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی فرانسه بسیار است و رقابت در آن سنگین و سخت می‌باشد، باید در آزمون ورودی نمره بالا و قابل توجهی را دریافت کنید تا بتوانید در فرانسه پزشکی بخوانید.

همچنین نکته دیگری که وجود دارد، میزان سهمیه هر ساله دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان بین‌المللی محدود می‌باشد. بنابراین باید رزومه تحصیلی و نمره آزمون بالاتری نسبت به متقاضیان داخلی این کشور داشته باشید تا بتوانید با موفقیت پذیرش خود را دریافت کنید.

در صورتی که تمایل به مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل پزشکی در این کشور را دارید، می‌توانید با موسسات مهاجرتی برتر در این زمینه نیز مشورت کنید. موسساتی که در زمینه مهاجرت تحصیلی فعالیت می‌کنند بسیار هستند؛ اما نمی‌توان به هر موسسه و وکیل مهاجرتی اطمینان کرد، زیرا بسیاری از افراد بیش از هر چیز سود خود را در نظر می‌گیرند. موسسه اصطهباناتی در مقایسه با موسسات دیگر دارای اعتبار و سابقه بسیار بیشتر است. تحصیل در فرانسه و مهاجرت به فرانسه با اصطهباناتی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای آینده شما باشد.

مدیریت

شغل مدیریت و مدیریت کسب و کار در کشور فرانسه، سالانه نزدیک به 67100 یورو برای افراد درآمد دارد. برخی از مدارکی که دانشجویان می‌توانند با کسب آن‌ها، پس از اتمام تحصیل به راحتی به بازار کار کشور فرانسه وارد شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • کارشناسی ارشد تجزیه و تحلیل داده‌ها
  • کارشناسی ارشد مالی
  • کارشناسی ارشد مالی کمی
  • کارشناسی ارشد بازرگانی بین‌المللی
  • مدیریت زنجیره تامین
  • MBA
  • MIM
  • MSC Management

هوش مصنوعی

یکی دیگر از رشته‌های محبوب برای تحصیل در فرانسه 2022، هوش مصنوعی است. میانگین درآمد افرادی که در این زمینه در کشور فرانسه به فعالیت می‌پردازند، حدود 82600 یورو در سال است! دولت فرانسه و کمیسیون اروپا، مبلغ هنگفتی نزدیک به 20 میلیارد یورو را در این عرصه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

کمپانی‌های بسیار بزرگی مانند: فیسبوک، گوگل و سامسونگ، آزمایشگاه و موسسات تحقیقاتی هوش مصنوعی خود را در فرانسه راه‌اندازی و تاسیس نموده‌اند . هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلفی به کار برده می‌شود و امروزه که آینده به سمت تکنولوژی و هوشمند شدن بیشتر پیش می‌رود، این رشته ریشه‌های خود را در تمام امور زندگی مردم به جریان خواهد انداخت.

بیوتکنولوژی

کشور فرانسه از لحاظ بودجه تحقیقاتی، در رتبه و جایگاه سوم قرار دارد. این کشور از لحاظ ثبت اختراع در زمینه بیوشیمی نیز دارای رتبه دوم است. حقوق و درآمد افراد فارغ‌التحصیل در زمینه بیوشیمی به صورت سالانه از 14000 تا 70000 یورو می‌باشد. اگر به این رشته علاقمند هستید می‌توانید در زیر شاخه‌های زیر وارد بازار کار کشور فرانسه شوید:

  • دانشمند پزشکی
  • دانشمند توسعه فرآیند
  • مدیریت محصول
  • متخصص تولید زیست
  • بیوشیمیست
  • بیوفیزیکدان
  • پژوهشگر
  • میکروبیولوژیست

بانکداری و اقتصاد

دانشجویان رشته بانکداری و اقتصاد، برای مقطع کارشناسی 3 الی 4 سال به تحصیل می‌پردازند. تحصیل در این رشته به دو زبان انگلیسی و فرانسوی امکان‌پذیر است. کشور فرانسه قطب اقتصاد، مدیریت و تجارت در جهان است. همچنین در این کشور دانشگاه‌ها و مدارس بازرگانی بسیاری فعالیت می‌کنند که اعتبار در سطح جهانی دارند.

شما می‌توانید در دو نوع دانشگاه خصوصی یا دولتی این کشور به تحصیل بپردازید. فرانسه تعداد 71 دانشگاه دولتی دارد که در زمینه اقتصاد و بانکداری مالی، به آموزش و تعلیم دانشجویان می‌پردازند. سال تحصیلی شما وابسته به اینکه در چه موسسه و دانشگاهی تحصیل می‌کنید، از ماه اکتبر یا سپتامبر آغاز می‌شود و در ماه مه یا ژوئن به اتمام می‌رسد. شما در طول تحصیل خود دروس پایه، عمومی و تخصصی را می‌گذرانید و واحدهای کارآموزی و پروژه و تحقیقات را انجام خواهید داد.

مهندسی

در رشته مهندسی نیز افراد می‌توانند در دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی پذیرش دریافت کنند. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی عموما به زبان فرانسوی است؛ اما تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی به زبان انگلیسی نیز امکان‌پذیر است. مدارک مهمی که برای تحصیل کارشناسی در رشته مهندسی این کشور لازم می‌باشد، مدرک دیپلم 12 ساله و مدرک معتبر زبان است. مدرک زبان فرانسوی مورد نیاز و مدرک زبان انگلیسی نیز آیلتس 6 است. شرط معدل برای تحصیل مهندسی در دانشگاه‌های فرانسه، نمره 15 به بالا است. B2

برای تحصیل کارشناسی در مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد، باید مدرک کارشناسی خود را با نمره معدل بالای 14 ارائه کنید. همچنین مدرک زبان ارائه شده باید B2 فرانسوی یا آیلتس بالای 6.5 باشد. در صورتی که قصد تحصیل در کشورهای اروپایی پیشرفته‌ای همچون فرانسه را دارید، ما مهاجرت به آلمان با اصطهباناتی را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در این بخش به بررسی کامل بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل پرداخته شد. دانشجویانی که قصد تحصیل در فرانسه را دارند، بهتر است تا با رشته‌هایی که در این کشور برترین هستند، آشنا شوند. این موضوع می‌تواند به آینده شغلی و کاری آن‌ها در کشور فرانسه کمک بسیاری کند، زیرا در صورتی که افراد برای مشاغل مورد نیاز این کشور درخواست ویزای کار کنند می‌توانند با راحتی بیشتری پذیرفته شوند و ویزای خود را اخذ کنند. تحصیل در فرانسه در دو دانشگاه دولتی و خصوصی امکان‌پذیر است و یکی از مزایای تحصیل در این کشور، تحصیل به زبان انگلیسی می‌باشد.

سوالات متداول درباره بهترین رشته‌ها برای تحصیل در فرانسه

در این بخش پاسخ سوالات خود را درباره بهترین رشته تحصیلی فرانسه بیابید.

بهترین رشته برای تحصیل در فرانسه چیست؟

مدیریت یا MBA

چه رشته‌ای را در فرانسه تحصیل کنم؟

فرانسه بیشتر برای تحصیل رشته‌های اقتصاد و مدیریت انتخاب می‌شود، زیرا اغلب دوره‌های بسیار پیچیده‌تری نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر ارائه می‌دهد. از دیگر گزینه‌های عالی برای تحصیل در فرانسه، علوم و پزشکی هستند.

چه رشته‌هایی در فرانسه محبوبیت بیشتری دارند؟

بر اساس نظرسنجی که در دانشگاه‌های کشور فرانسه انجام شد،محبوب‌ترین رشته در این کشور تاریخ و جغرافیا است.

کدام مدرک کارشناسی ارشد در فرانسه ارزشمندتر است؟

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یا ‘MBA’.

آیا رشته پزشکی در فرانسه برای تحصیل مناسب است؟

بله، کشور فرانسه یکی از برترین کشورهای اروپایی برای تحصیل پزشکی است.

در کشور فرانسه رشته مهندسی بهتر است یا مدیریت؟

هر دو رشته متقاضیان فراوانی در کشور فرانسه دارند؛ اما برای رشته‌های مهندسی تحصیل در آلمان بیشتر پیشنهاد می‌شود.

منبع: Estahbanaty.org

زبانمهر

حتما بخوانید!

4 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست