بهترین روش برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بهترین روش برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

گاما

همه ما به خوبی می‌دانیم که زبان انگلیسی زبان بین‌الملل است؛ اهمیت تسلط به این زبان در دهه‌های اخیر بسیار بیشتر از گذشته احساس می‌شود چراکه امروزه بسیاری از امور کاری، تجاری، سیاسی، اقتصادی، آموزشی و… بر اساس زبان انگلیسی پیش می‌روند.

ازطرفی تسلط به زبان انگلیسی نقش بسزایی در کسب فرصت‌های شغلی و امکان دسترسی به مراکز آموزشی معتبر و پیشرفت زندگی اجتماعی دارد و نمی‌توان منکر نقش زبان انگلیسی در داشتن آینده‌ای بهتر شد.

اما زمانی که صحبت از آموزش زبان انگلیسی به کودکان در میان باشد مسئله با آموزش زبان انگلیسی افراد بزرگسال کاملا متفاوت است؛ بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توان یک سطح و یک روش آموزش مشابه را برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان و افراد بزرگسال درنظر گرفت.

کودکان از نظر ذهنی قدرت تجزیه و تحلیل مسائل درسی پیچیده را ندارند و از طرفی دانش آکادمیک لازم برای درک بسیاری از مسائل مربوط به دستور زبان و قواعد انگلیسی را پشت‌سر نگذاشته‌اند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

جدا ازاین موارد اکثر کودکان باتوجه به شیطنت ذاتی و جنب‌وجوش بالایی که دارند علاقه‌ای به تمرکز بر مباحث خشک آموزشی و یادگیری درس نداشته بنابراین شیوه آموزش به این گروه سنی باید بسیار اصولی باشد.

بطور قطعی نمی‌توان ادعا کرد که بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان چه روشی است اما با رعایت موارد زیر می‌توان بهترین روش آموزش زبان انگلیسی را اجرا کرد.

داشتن برنامه آموزشی مرتب

کودکان علاقه‌ای به کلاس‌های آموزشی طولانی مدت نداشته و زود خسته می‌شوند بنابراین جهت آموزش زبان انگلیسی به کودکان باید کلاس‌های آموزشی در بازه‌های زمانی مرتب و در مدت کوتاه اما مکرر انجام شود.

تدریس خلاقانه

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با روش‌های خشک و رسمی به هیچ عنوان نمی‌تواند موفق باشد چراکه اساسا کودک به چنین آموزشی علاقه نشان نمی‌دهد و تمرکزی نیز بر موضوع ندارد.

بنابراین در آموزش زبان انگلیسی به کودکان باید از تکنیک‌های خلاقانه و وسایل کمک‌آموزشی جذاب استفاده کنید؛ برای مثال می‌توانید به کمک کودک یکسری فلش‌کارت را طراحی و در آموزش از آن‌ها استفاده کنید.

بطور کل مدت‌زمانی که کودک در حال یادگیری زبان انگلیسی است باید برای او همراه با جذابیت باشد و پروسه آموزش نباید صرفا تدریس خشک و جدی باشد.

برای مثال برای انتخاب کتاب آموزشی برای کودکان باید کتاب‌هایی را انتخاب کنید که تصاویر جذاب و رنگ‌بندی شاد دارند؛ همچنین آموزش باید همراه با حرکات خلاقانه باشد تا کودک مشتاق به همراهی شود.

تدریس خلاقانه

آموزش از طریق بازی

اگر می‌خواهید بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان را داشته باشید از تاثیر بازی نباید غافل شوید؛ کودکان از مسئولیت‌ها و برنامه‌های جدی فراری و مدام به دنبال بازی هستند.

بنابراین شما فضای آموزش زبان انگلیسی را مانند یک فضای بازی برای آن‌ها جلوه دهید؛ برای مثال از وسایل‌ کمک آموزشی عروسکی و کودکانه کمک بگیرید.

همچنین یک بازی ابداء کنید و نکات آموزشی را در قالب بازی با کودک کار کنید؛ بطور مثال برای آموزش رنگ‌ها به کودک می‌توانید از تعدادی توپ رنگی کمک بگیرید و برنده بازی کسی‌ خواهد بود که رنگ موردنظر را به زبان انگلیسی در میان توپ‌های رنگی پیدا کند و…

همچنین امروزه وسایل بازی بسیاری با هدف آموزش زبان انگلیسی به کودکان طراحی شده‌اند که شما می‌توانید در این راستا از آن‌ها نیز کمک بگیرید.

اپلیکیشن‌های کمک آموزشی

با گسترش وسایل دیجیتال و دسترسی راحت کودکان به وسایل بهتر است که از این شرایط استفاده مثبتی شود؛ باتوجه به اینکه امروزه صدها نرم‌افزار و برنامه آموزش زبان انگلیسی به کودکان وجود دارد شما می‌‌توانید از این فرصت استفاده کنید.

بنابراین سعی کنید به جای پرکردن فضای تلفن همراه یا تبلت کودک از بازی‌های بی‌فایده برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی را بر روی دستگاه کودک خود نصب کنید.

این اپلیکیشن‌ها محتوای آموزشی بسیار راحت و خوبی داشته و باتوجه به اینکه طراحی کودکانه و فضایی مشابه بازی دارند در آموزش زبان انگلیسی به کودک بسیار موثر هستند.

کودکان در حال یادگیری

داستان‌های کودکانه انگلیسی

کودکان به شنیدن داستان علاقه بسیاری دارند خصوصا اگر کتاب یا داستان مورد نظر محتوایی جذاب و سرگرم‌کننده داشته باشد.

به همین دلیل برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان یکی از بهترین روش‌ها کمک گرفتن از داستان های کودکانه انگلیسی است.

با خواندن داستان و شعرهای کودکانه انگلیسی کودک برای درک موضوع داستان ترقیب شده و برای حفظ شعرهای جذاب انگلیسی ترقیب می‌شود و بسیار سریع‌تر آموزش می‌بیند.

ازاین‌رو شما می‌توانید در مسیر آموزش زبان به کودکان از کتاب‌هایی انگلیسی که محتوی داستان‌ها و شعرهای کودکانه انگیسی و جذاب هستند کمک بگیرید و بدون شک این روش تاثیرگذار خواهد بود.

برنامه‌های تلویزیونی

باتوجه به اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان در چند سال اخیر برنامه‌های تلویزیونی بسیاری در راستای آموزش زبان به کودکان طراحی شده‌اند.

این برنامه‌ها دارای محتوای آموزشی کاربردی و بسیار جذاب همراه با تصاویر شاد، نمایش‌های جذاب و شعرهای انگیسی متنوع هستند به همین دلیل کودکان تمایل بالایی به آن نشان می‌دهند.

بنابراین جهت آموزش سریع‌تر و علاقه‌مند کردن کودک به زبان انگلیسی می‌توانید همراه با کودک این برنامه‌های تلویزیونی را تماشا ک کودک را به توجه و تکرار محتوای آن تشویق کنید.

عوامل محیطی و فعالیت‌های روزانه

یکی از موثرترین روش‌ها برای یادگیری سریع‌تر زبان انگیسی کودک کمک گرفتن از عوامل محیطی و فعالیت‌های روزانه است؛ برای مثال اسم وسایل خانه یا وسیله‌ای که کودک در حال سرگرم شدن با آن است را به انگلیسی برای او تکرار کنید.

همچنین اگر کودک شما در حال غذا خوردن یا شستن دست‌های خود است می‌توانید در غالب یک بازی، فعلی را که در حال انجام دادن آن می‌باشد را به زبان انگلیسی برای او تکرار کنید.

این روش‌های آموزشی در هر فضایی می‌تواند کارآمد و موثر باشد بنابراین حتی در محیط خارج از خانه یا فضای غیرآموزشی نیز می‌توانید باتوجه به محیط اطراف زبان انگلیسی را به کودک آموزش دهید.

نقاشی

اگر کودک شما جزء کودکان علاقه‌مند به نقاشی است از این فرصت برای آموزش زبان انگلیسی می‌توانید استفاده کنید؛ به این منظور کمک کنید کودک اشیائی را که می‌شناسد را نقاشی کند سپس اسم انگلیسی آنچه که کودک نقاشی کرده است را همراه او به انگلیسی تکرار کنید و…

نکات مهم آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آموزش زبان انگیسی حتما باید بر اساس سطح توانمندی کودک و بر اساس استانداردهای مطرح در آموزش کودکان است؛ بنابراین اگر والدین تسلطی بر زبان ندارند این آموزش بهتر است به کمک معلم زبان یا با مشاوره او صورت بگیرد.

در هر حال در صورتی می‌توان بهترین و موثرترین روش آموزش زبان انگیسی به کودکان را داشت که این آموزش در یک فضای مفرح، کودکانه و جذاب باشد؛ همچنین محتوای آموزشی نیز باید مطابق با سن و سطح درک کودک باشد.

در راستای آموزش زبان به کودکان به هیچ عنوان نباید تحمیل یا فشاری وجود داشته باشد و محتوای آموزشی نباید فراتر از سطح استاندارد آموزشی کودکان باشد.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست