مهاجرت تحصیلی به کانادا

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در سال ۱۴۰۳

گاما

کانادا به عنوان یکی از برترین مقاصد مهاجرتی تحصیلی در جهان، همواره مورد توجه دانشجویان ایرانی بوده است. کیفیت بالای آموزشی، تنوع رشته‌های تحصیلی، امکانات رفاهی مناسب و فرصت‌های شغلی پس از تحصیل، از جمله مزایای تحصیل در کانادا هستند. در این مطلب قصد داریم به بررسی شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در سال ۱۴۰۳ بپردازیم و نکات مهمی را که لازم است بدانید، با شما در میان بگذاریم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

منظور از مهاجرت تحصیلی چیست؟

مهاجرت تحصیلی به معنای سفر به یک کشور خارجی برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی است. این روش مهاجرت به شما امکان می‌دهد تا در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معتبر دنیا تحصیل کنید، از کیفیت بالای آموزشی و امکانات رفاهی مناسب بهره‌مند شوید و در نهایت، فرصت‌های شغلی بهتری در بازار کار بین‌المللی داشته باشید. شما می‌توانید پس از پایان تحصیل به کشور خود بازگردید و یا به زندگی در همان کشور ادامه دهید.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا چگونه است؟

آیا کانادا کشور مناسبی برای مهاجرت تحصیلی است؟!

بله، کانادا به عنوان یکی از برترین مقاصد مهاجرتی تحصیلی در جهان، انتخابی مناسب برای دانشجویان ایرانی است. دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

  • کیفیت بالای آموزشی
  • تنوع رشته‌های تحصیلی
  • امکانات رفاهی مناسب
  • فرصت‌های شغلی پس از تحصیل
  • برنامه‌های مهاجرتی مناسب
  • دانشگاه‌های معتبر
  • امنیت بالا
  • هزینه‌های تحصیل مناسب در مقایسه با اروپا
  • کیفیت زندگی بالا
  • زبان ساده
  • و …

مراحل مهاجرت با روش تحصیلی به کانادا!

به طور خلاصه می‌توان گفت که سن، تمکن مالی و سطح زبان از مهم‌ترین موارد در مهاجرت تحصیلی به کانادا است. کسانی که تمایل به تحصیل در کانادا دارند، با یک پروسه زمان‌بر و پیچیده‌ای مواجه خواهند شد. در ابتدا، باید یک دانشگاه مناسب با رشته تحصیلی خود را پیدا کنند و بتوانید از آن پذیرش بگیرید. بدیهی است که هر چه رزومه شما قوی‌تر باشد، شانس بیشتری خواهید داشت. در مرحله بعدی باید مدارک تحصیلی خود به همراه ریزنمرات لازم را ترجمه کرده و به اداره مهاجرت کانادا ارائه کنید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا چگونه است؟

نحوه دریافت پذیرش تحصیلی کانادا

برای شروع، ابتدا شرایط تحصیلی خود را مورد بررسی دقیق قرار دهید و سپس دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از آن، آماده‌سازی مدارک لازم را انجام داده و اکانت آنلاین خود را در سایت دانشگاه بسازید. با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و آپلود مدارک، مرحله بعدی آغاز می‌شود. پس از پرداخت هزینه برنامه و ارسال آن، شما شماره برنامه یا دانشجویی خود را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد. با رعایت دستورالعمل‌های دانشگاه، اکانت دانشجویی خود را فعال کنید و به صورت روزانه آن را چک کنید تا از آخرین به‌روزرسانی‌ها مطلع شوید. هنگامی که پذیرش تحصیلی خود را دریافت کنید، مقداری از هزینه تحصیل را به عنوان پیش‌پرداخت پرداخت کنید و سپس نامه نهایی پذیرش خود را دریافت نمایید.

از چه مقطعی می‌توان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام کرد؟

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا از مقطع ابتدایی گرفته تا مقطع دکتری می‌توان اقدام کرد. در این خصوص نکاتی در رابطه با هر مقطع وجود دارد که دانستن آن مهم است.

۱) مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقطع ابتدایی

با وجود اینکه دانش آموز به تنهایی نیز می‌تواند برای مهاجرت اقدام نماید اما پیشنهاد می‌شود که حتما یکی از والدین همراه با دانش آموز باشد. پیشنهاد مشاورین تحصیلی و مهاجرتی این است که مادر دانش آموز درخواست مهاجرت تحصیلی بکند تا علاوه بر اقامت، اجازه کار نیز داشته باشد. با این کار تحصیل فرزند شما رایگان می‌شود.

۲) مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقطع کارشناسی

افرادی که مدرک دیپلم را در اختیار دارند، امکان ورود به دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در مقاطع کارشناسی را دارند. در این مرحله، برای اخذ پذیرش، باید مدارک مختلفی را تهیه کنند، از جمله دیپلم معتبر، مدارک مربوط به پذیرش و مدارک زبان. تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا به عنوان یکی از مقاطع گرانقیمت شناخته می‌شود.

۳) مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقطع کارشناسی ارشد، یکی از بهترین زمان‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا است. زمانی که شما مدرک لیسانس خود را دریافت کرده باشید، می‌توانید برای این مقطع اقدام نمایید. زمان تحصیل در این مقطع یک الی دو سال خواهد بود.

مهاجرت تحصیلی به اروپا چگونه است؟

۴) مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقطع دکتری

برای ورود به دوره دکتری در کانادا، دانشجویان باید مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را به منظور پذیرش ارائه دهند و با گذراندن مدت زمانی معمولاً بین 3 تا 6 سال، می‌توانند مدرک دکتری خود را از دانشگاه‌های معتبر این کشور دریافت کنند. در این مقطع، دانشجویان کمتری زمان را در کلاس‌ها سپری می‌کنند و به جای آن، تحصیلات بر پایه تحقیقات انجام می‌شود.

هزینه‌های تحصیل در کانادا

هزینه‌های تحصیل در کانادا بسته به دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی متفاوت است. به طور کلی، شهریه سالانه برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی بین 15,000 تا 35,000 دلار کانادا و در مقطع کارشناسی ارشد بین 20,000 تا 40,000 دلار کانادا است. این هزینه برای دانش آموزان دوره ابتدایی چیزی در حدود 000,5 تا 15,000 دلار خواهد بود.

بورسیه‌های تحصیلی

بورسیه‌های تحصیلی متعددی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا وجود دارد که می‌توانند به کاهش هزینه‌های تحصیل کمک کنند. برای دریافت بورسیه، باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید و از شرایط و نحوه تقاضا برای بورسیه‌ها اطلاع پیدا کنید.

هلدینگ مهاجرتی یونیکن، همراه شما در مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا

هلدینگ مهاجرتی یونیکن با سال‌ها تجربه در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، می‌تواند شما را در تمام مراحل این مسیر یاری کند. متخصصان مجرب یونیکن با ارائه مشاوره تخصصی به شما در انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی مناسب، تهیه و تنظیم مدارک مورد نیاز، و همچنین تکمیل و ارسال فرم‌های مربوطه، مراحل سخت و پیچیده مهاجرت تحصیلی را برای شما آسان می‌کنند. با کمک یونیکن می‌توانید با خیالی آسوده و بدون دغدغه، روی آینده تحصیلی خود در کانادا تمرکز کنید. برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان یونیکن، می‌توانید با شماره 88566007 87700003 – تماس گرفته و یا به وب سایت unican.ae مراجعه کنید.

جمع بندی

مهاجرت تحصیلی به کانادا فرصتی عالی برای دانشجویان ایرانی است تا در یکی از بهترین کشورهای جهان تحصیل کنند و از مزایای متعددی بهره‌مند شوند. با توجه به شرایط و مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا، می‌توانید برای آینده تحصیلی خود برنامه‌ریزی کنید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست