سفر به کرمان

شهرهای توریستی و گردشگری کرمان که باید دید

گاما

تمام جاذبه‌های شهر کرمان در مرکز آن نیستند. شهرهای دیگر این استان هم زیبایی‌هایی تماشایی دارند که مثل آن‌ها را نمی‌توانید در جای دیگری پیدا کنید. وقتی بلیط کرمان گرفتید و به این استان سفر کردید؛ حتما به شهرهای مختلف آن سر بزنید تا طبیعت بکر و بناهای تاریخی جذاب را در آن‌ها مشاهده کنید. در ادامه چند شهر استان را کرمان را به شما معرفی می‌کنیم که همیشه میزبان گردشگران زیادی هستند.

شروع سفر از مرکز استان؛ شهر کرمان

سفرتان را به استان کرمان از مرکز آن شروع کنید. شهر کرمان مرکز و بزرگ‌ترین شهر استان کرمان است. اگر به تاریخ علاقه داشته‌باشید؛ جاذبه‌های این شهر تمامی ندارد. بلیط کرمان را بگیرید و به این شهر سفر کنید. زمانی‌که به کوچه و خیابان‌های این شهر نگاهی داشته باشید؛ انگار به تاریخ سفر کرده‌اید. اول از همه به میدان گنجعلی‌خان سر بزنید. این مکان مجموعه‌ای از چند ساختمان مختلف مانند بازار، حمام، مدرسه و آب‌انبار است. البته دیگر از حمام عمومی آن خبری نیست و آن‌جا را به موزه مردم‌شناسی تبدیل کرده‌اند. اگر به این‌جا سر بزنید، از روی ماکت‌ها متوجه می‌شوید که زندگی در کرمان چگونه است. علاوه‌بر این مجموعه، کرمان جاذبه‌های دیگری مانند بازار مسگرها، گنبد جبلیه و ارگ راین دارد. اگر زمان سفرتان طولانی است؛ حتما به تمام جاذبه‌های شهر سر بزنید.

بم؛ معروف‌ترین شهر استان کرمان

اگر به کسی بگویید که بلیط کرمان گرفته‌اید و می‌خواهید سفری به آن داشته ‌باشید؛ بدون شک به شما می‌گوید که حتما سری به ارگ بم بزنید. یکی دیگر از شهرهای استان کرمان، بم است که بناهای خشتی بسیاری دارد. البته فکر نکنید که شهر با بناهای گلی پر شده ‌است. بم طبیعت زیبایی هم دارد. آبشارهای تنگ تاهران، بگری و باغچمک سه آبشاری هستند که اگر به بم سفر کردید؛ حتما به آن‌ها سر بزنید. خرماهای این شهر هم معروف هستند و یکی از سوغات اساسی آن به حساب می‌آید. بعد از پایان سفر و در راه برگشت، خرمای بم را به‌عنوان سوغاتی بخرید.

بابکان؛ شهر فیروزه‌های سبز و آبی

یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کرمان، بابکان است که همیشه در طول تاریخ مورد ظلم دشمنان قرار گرفته‌ بود. این شهر را به بابک پدر اردشیر ساسانی نسبت می‌دهند و می‌گویند که قدمت آن به 12 هزار سال می‌رسد. در طول این زمان طولانی مورد حمله افغان‌ها، مغول‌ها و تازیان قرار گرفت. اگر به این شهر سفر کنید، از جاذبه‌های طبیعی زیادی مانند غار ایوب و دریاچه مخرگه می‌توانید دیدن کنید. اگر دلتان می‌خواهد یادگاری از این شهر با خود به خانه ببرید؛ فیروزه و نان کرنون سوغاتی‌های شهر بابکان کرمان به‌حساب می‌آیند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

تماشای بیشترین جاذبه‌های طبیعی در شهر ماهان

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های استان کرمان باغ شازده است که در شهر ماهان قرار دارد. اگر به این استان سفر کردید، حتما سری به این شهر بزنید و جاذبه‌های طبیعی آن مانند قله‌های بلند و ساختمان‌ها با معماری قدیمی را از نزدیک تماشا کنید. باغ شازده معروف‌ترین جاذبه این شهر که از دوران قاجار به جا مانده‌ است. علاوه‌بر این باغ، یخدان لنگر، دره تیگران، روستای صخره‌ای میمند و آتشکده قنات غسان دیدنی‌های دیگر شهر ماهان هستند که باید نام آن‌ها را در لیست تجربه‌های خود بگنجانید.

جاذبه‌های طبیعی در شهر ماهان

سیرجان؛ شهر خلق هنرهای ناگهانی

فکر می‌کنید همه هنرها تکراری شده‌اند؟ اگر اینطور فکر می‌کنید، باید به سیرجان سر بزنید که مهد گلیم به حساب می‌آید. در این شهر گلیم‌هایی بافته می‌شود که بافندگان آن بدون فکر و نقشه از پیش تعیین‌شده، در لحظه تصمیم می‌گیرند که چه نقشی روی گلیم بزنند. اگر دلتان می‌خواهد این نوع گلیم‌ها را از نزدیک ببینید؛ وقتی به سیرجان رسیدید، باید به دنبال گلیم‌های شیر یکی پیچ بگردید. پس، بدانید که در سیرجان متنوع‌ترین گلیم‌ها را پیدا می‌کنید. علاوه‌بر این، سیرجان جاذبه‌های مختلفی مانند باغ‌های سنگی و بمید و بادگیر چپقی دارد که حتما به تماشای آن‌ها هم بروید.

رفسنجان؛ شهر باغ‌های میوه

اگر در سفر به کرمان به‌دنبال میوه می‌گردید، بهتر است به مرکز آن، یعنی شهر رفسنجان سفر کنید. پسته‌های این شهر باعث معروف‌شدن آن شدند؛ اما بیشتر مردم رفسنجان به باغداری مشغول هستند و علاوه‌بر پسته، گردو، انار، فندوق و سیب هم کشت می‌کنند. درست است که این شهر به میوه‌ها و خوراکی‌هایش معروف شده ‌است؛ اما جاذبه‌هایی مانند کاروان‌سرای کبوترخان، معبد آناهیتا و جاذبه‌های طبیعی مانند دره راگه و غار میرزا هم از دلایل دیگر سفر به رفسنجان به‌حساب می‌آیند.

شهداد؛ محل خلق زیباترین اثر باد

بیشتر افراد وقتی کلمه فرسایش را می‌شنوند، بار منفی از آن برداشت می‌کنند؛ اما بهتر است به شهر شهداد کرمان سفر کنید تا با بار مثبت این حرف آشنا شوید. یکی از شهرهای توریستی کرمان شهداد است و کلوت شهداد نام آشنایی برای کسانی است که تجربه سفر بیشتری دارند. در کلوت شهداد، باد باعث فرسایش خاک شده و این پدیده طبیعی کلوت‌های بلند را شکل داده ‌است. این جاذبه‌ یکی از زیباترین تجربه‌های سفر هر فردی می‌تواند باشد. اگر بلیط کرمان را تهیه کرده‌اید؛ پیشنهاد می‌کنیم به این شهر حتما سفر کنید و این پدیده طبیعی زیبا را از نزدیک ببینید.

شهداد؛ محل خلق زیباترین اثر باد

خرید آسان بلیط کرمان خوش‌قیمت از فلای تودی

حالا دیگر می‌دانید که در سفر به کرمان به کدام شهرها سفر کنید. پس، برای سفر بعدی خود بلیط کرمان خود را از فلای تودی بخرید. هر زمان که تصمیم گرفتید به کرمان سفر کنید، به سایت فلای تودی سر بزنید. در این سایت، تمام ایرلاین‌های فعال سفر به کرمان به همراه هزینه و خدماتشان به شما به‌صورت آنلاین نمایش داده می‌شود. با مقایسه کوتاهی متوجه می‌شوید که کدام پرواز می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در نهایت، با فاصله چند کلیک شروع سفرتان را به کرمان تایید می‌کنید. علاوه‌بر این، در فلای تودی امکان رزرو هتل های کرمان هم وجود دارد؛ بنابراین، قبل از بستن چمدان‌هایتان خیال خود را از بابت محل اقامت‌تان راحت کنید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

8 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • دوست عزیز در رفسنجان هیچکدام از میوه ۶ایی که نوشتید نیست و بجز پسته چیزی ندارد و شهرهای باغداری کرمان اول بردسیر و رتبه بعد بافت است.لطفا اطلاعات اشتباه به مردم ندهید.

    پاسخ
  • ابراهیمی
    تیر 3, 1402 4:21 ق.ظ

    یک گزارش ضعیف و پر ایراد
    نویسنده اسم شهرستان شهربابک رو نوشته بابکان و مهمترین اثر گردشگری استان که ثبت جهانی هم هست رو هم فراموش کرده نمیشه از شهربابک صحبت کرد و روستای دستکند و با قدمت ميمند رو فراموش کرد.

    پاسخ
  • ضیائی برفه
    تیر 3, 1402 5:07 ق.ظ

    نویسنده اطلاعاتش درحدصفراست.
    به قول دوست عزیز آقای ابراهیمی نام صحیح بابکان.شهربابک است.
    روستای صخره ای میمند از آثار باستانی شهربابک است نه ماهان

    پاسخ
    • تو دنیایی که هر چی بخواهید سریع در اینترنت پیدا میکنی اسم شهربابک رو بابکان بنویسی و میمند این شاهکار تاریخی شهربابک رو به ماهان نسبت بدهی یا غزض ورزی است یا بیسوادی

      پاسخ
  • جاذبه ی اول گردشگری ماهان آستانه شاه نعمت الله ست. اسمی از اماکن مهم گردشگری کرمان مثل گنبد جبلیه،باغ موزه هرندی،موزه صنعتی،یخدان مویدی،آتشکده زرتشتیان،دخمه های زرتشتیان،موزه نفت سوزها،موزه جنگ،موزه ساعت،موزه مطبوعات و.
    ……

    پاسخ
  • در استان کرمان طبیعت زیبا و بکر رابر وجود دارد که اصلا اسمی ازش برده نشده که توی این فصل سال هیچ فرقی با شمال نمیکنه و توی این استان کویری خیلی جالبه بهتره اطلاعات کاملی ارائه کنید

    پاسخ
  • میشه از جاذبه های کرمان نوشت و ازشهر زیبا و گردشگری راین و چاقوی راین چیزی نوشته نشود.

    پاسخ
  • علی محمدیان نسب
    تیر 6, 1402 2:50 ق.ظ

    سلام و سپاس از توجهی که به استان کرمان داشتین لطفا در نوشته های بعدی از آبشار رودفرق بلندترین آبشار خاورمیانه هم اسم ببرین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست