آزمون-جی-ار-ای

آزمون GRE جنرال چطور نمره دهی می شود و هر نمره به چه معناست؟

گاما

در مطلب قبلی ۲۰۰ تا از نمونه سوالات آزمون GRE که همین الان باید دانلود کنید را در اختیار شما کاربران گرامی قرار دادیم. در این مقاله شما می آموزید که آزمون GRE جنرال چطور نمره دهی می شود و هر نمره به چه معناست؟

مقدمه:

آزمون استعداد تحصیلی GRE برای داوطلبان متقاضی اهمیت بالایی دارد. این افراد می توانند با توجه به اهداف خود از شرکت در آزمون GRE، در مورد الزامات یا حداقل نمرات لازم برای دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آنرا دارند، تحقیقات لازم را بعمل آورند. این به شما اجازه می دهد تا نمره پایه خود را بدانید.

ویدئو آموزش گرفتن نمره عالی ۳۲۰ به بالا در آزمون بین المللی G:

همچنین بخوانید: جدیدترین تغییرات نحوه ثبت نام آزمون GRE و هزینه آزمون که باید بلد باشید

انواع مختلف آزمون GRE:

آزمون زبان انگلیسی GRE به دو نوع Subject و General تقسیم می‌شود:

آزمون GRE Subject – این آزمون شامل دروس تخصصی رشته های خاص مانند زیست شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضی، فیزیک و روان شناسی بوده و به داوطلبان کمک می‌کند تا بیش از پیش خود را نسبت به دیگران متمایز کنند. اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از این رشته ها را دارید، باید وب سایت دانشگاه موردنظر را بررسی کنید تا از لزوم شرکت در این آزمون با خبر شوید. در حال حاضر این آزمون تنها سه بار در سال توسط سازمان سنجش به صورت کاغذی (Paper-based) برگزار می شود و مدت زمان پاسخگویی به آن مجموعاً ۱۷۰ دقیقه است.
آزمون GRE General – همان آزمون اصلی که به عنوان GRE شناخته می شود. این آزمون هر هفته در مراکز و شهرهای مختلف ایران به صورت منظم و اینترنتی برگزار می شود. از این لحاظ شرکت کنندگان در انتخاب زمان و مکان مناسب صاحب اختیار بوده و فرصت آماده سازی خوبی قبل از برگزاری آزمون خواهند داشت.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

اگر بتوانید میانگین نمره GRE متقاضیان پذیرفته شده را پیدا کنید، می توانید تعیین کنید که کدام نمره GRE شما را به یک متقاضی رقابتی تبدیل خواهد کرد. نمرات بخش استدلال کمی و کلامی هر کدام از ۱۳۰ تا ۱۷۰ است. میانگین نمره برای استدلال کلامی ۱۵۱ و برای استدلال کمی ۱۵۳ است. نمره کسب شده در بخش نوشتار تحلیلی بین ۰ تا ۶ بوده که ۰٫۵ امتیاز افزایش می یابد و میانگین نمره این بخش ۴٫۰ است.

نمره بخش Argument در آزمون GRE:

در قسمت argument متنی که بر حسب شواهدی به نتیجه ای خاص رسیده شده به شما داده می شود. این نوع متن ها در ظاهر منطقی و درست به نظر خواهند آمد. ولی با اندکی دقت می توان ایرادهای منطقی مختلفی را در آن پیدا کرد. هدف از این بخش نیز همین است. مشخص کردن عیب های متن با روش مغلطه و سفسته بسیار آسان خواهد بود. اما مسئله مهم دیگر نحوه نوشتن برای gre است که بایستی به صورت منطقی و با ترتیبی خاص نوشته شود. هم چنین قسمت های مهم و پر رنگ شده توجه زیادی داشته باشید. نمره در نظر گرفته شده برای این قسمت آزمون جی آر ای از صفر تا ۶ با مقادیر ۰/۵ است. نمره خوب نیز می تواند نمره ۴ باشد که در بین ایرانی ها عالی به حساب می آید.

نمره بخش وربال verbal آزمون GRE:

آزمون GRE دو سری ۲۰ تایی سوال وربال با نمره دارد. سخت ترین بخش جی آر ای نیز وربال است. کسب نمره بالا در verbal آزمون GRE بسیار سخت ولی دور از انتظار نیست. شما با گرفتن نمره بالا در این آزمون به راحتی از دانشگاه های کانادا و آمریکا پذیرش خواهید شد. بهتر است به جای حفظ کردن لغات توانایی درک مطلب و مفهوم آن را در خود تقویت کنید. برای موفقیت در این آزمون توصیه می کنیم که بین میزان لغاتی که می خواهید، بیاموزید و هم چنین میزان مطالعه متون یک نسبت خاص برقرار نمایید. فاکتور های اصلی این نسبت نیز شامل نمره دلخواه شما و مقدار زمان دسترس شما می شود. نمره در نظر گرفته شده در این قسمت بین ۱۳۰تا ۱۷۰ متغیر است.

حتماً بخوانید: ۴ تا از بهترین کلاس های GRE در ایران که برای آمادگی آزمون نیاز دارید

نمرات آزمون GRE General کاغذی به دانشگاه های مورد نظر ارسال میشود؟

-gre-practice-tests

هزینه ثبت نام آزمون جی آر ای جنرال کاغذی (paper-based gre revised general test registration) شامل ۴ گزارش رایگان نمره می باشد. این گزارش ها (score reports) برای دانشگاه ها و یا حامیان مالی کمک هزینه تحصیلی که درخواست نموده اید ارسال می شود. در آزمون GRE General کاغذی شما می توانید دریافت کنندگان نمره (score recipients) را درحین ثبت نام آزمون GRE General کاغذی یا پس از ثبت نام و حداکثر تا جمعه قبل از آزمون بر روی correction stub انتخاب نمایید و یا به ایمیل GRE-Info@ets.org ارسال نمایید.

چنانچه مایل باشید به مؤسسات یا دانشگاه های دیگر ارسال نمره داشته باشید می توانید با پرداخت هزینه ۲۵ دلار به ازاء هر دانشگاه درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید. گزینه ScoreSelect امکان انتخاب آزمون دلخواه برای گزارش نمره را به شما می دهد. شما این امکان را دارید که نمرات آخرین آزمون GRE General کاغذی خود (Most Recent) یا نمرات همه آزمون های جی آر ای که شرکت نموده اید (All) یا سایر آزمون های جی آر ای که مد نظر دارید (Any).

گزارش نمره آزمون GRE General کاغذی به غیر از نمره های هر بخش آزمون GRE General کاغذی، نام و نام خانوادگی، اطلاعات تماس، رشته مورد نظر، دریافت کنندگان نمره، تاریخ های آزمون GRE General کاغذی و اطلاعات درصد رتبه را نیز شامل می شود.

مقیاس نمره برای هر ۳ بخش به این صورت است:

  • نمرات بخش کیفی (Verbal Reasoning Scores) در مقیاس نمره ۱۷۰-۱۳۰ گزارش می شوند.
  • نمرات بخش کمی (Quantitative Reasoning Scores) در مقیاس نمره ۱۷۰-۱۳۰ گزارش می شوند.
  • نمرات بخش نگارش (Analytical Writing Scores) در مقیاس نمره ۶-۰ گزارش می شوند.

پاسخگوی سؤالات مرتبط شما در بخش نظرات هستیم.

بسیار کاربردی

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست