دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ سئو مهمترین زیر شاخه در این روش بازاریابی

گاما

هر گونه بازاریابی که از دستگاه های الکترونیکی برای انتقال پیام های تبلیغاتی و اندازه گیری تأثیر آن استفاده می کند دیجیتال مارکتینگ نام دارد. در عمل دیجیتال مارکتینگ معمولاً به کمپین های بازاریابی اشاره می کند که در رایانه، تلفن همراه، رایانه های دستی مانند تبلت یا سایر دستگاه های الکترونیک فعالیت می کنند.

این نوع بازاریابی می تواند انواع مختلفی داشته باشد، از جمله پخش ویدئوهای آنلاین، نمایش تبلیغات و پست های تبلیغاتی یا آموزشی در رسانه های اجتماعی.

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال اغلب با “بازاریابی سنتی” مانند تبلیغات در مجلات، بیلبوردها و تراکت هایی که مستقیم به دست مشتری میرسد مقایسه می شود. شاید بیهوده نباشد که بگوییم تلویزیون به طرز عجیبی معمولاً درگیر بازاریابی سنتی است.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

آیا می دانستید روزانه بیش از 3/4 مردم آمریکا در شبکه های اجتماعی و سایت ها آنلاین می شوند؟ آیا می دانستید در سال های اخیر ایرانیان بیش از این آمار آنلاین می شوند؟ ۴۳٪ مردم بیش از یک بار در روز با تلفن های همراه خود و یا سیستم های رومیزی به اینترنت متصل میشوند و 26٪ “تقریباً دائما” آنلاین هستند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

این ارقام در بین کاربران اینترنت تلفن همراه میتواند بسیار بیشتر باشد. پس نتیجه میگیریم دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر مخاطبان بیشتری دارد. در حالی که تمام مردم چشمانشان در تلفن های همراه خود محو است بیلبوردهای تبلیغاتی نادیده گرفته می شوند. بنابرابن به عنوان یک بازاریاب، مهم است که از دنیای دیجیتال با تبلیغات آنلاین استفاده کنید. دیجیتال مارکتینگ برای یک کالا با ایجاد یک نام و برند تجاری، میتواند یک حس خوب را به مشتریان بالقوه انتقال دهد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ که بازاریابی آنلاین نیز نامیده می شود، تبلیغ برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتالی است. این نوع بازاریابی الکترونیکی شامل ایمیل، رسانه ها و شبکه های اجتماعی و تبلیغات مبتنی بر وب یعنی سایت ها، پیام های متنی و چند رسانه ای به عنوان یک کانال برای بازاریابی است.

بازاریابی سنتی در مقابل بازاریابی دیجیتال اغلب و به راحتی اشتباه گرفته می شود. دیجیتال مارکتینگ از بسیاری از ابزارهای مشابه بازاریابی سنتی امروزی مانند ایمیل و محتوای آنلاین، برای معرفی چند کالا یا خدمات استفاده می کند. هر دو برای جلب توجه مشتریان احتمالی و تبدیل آنها به مشتری واقعی استفاده میشوند. اما این دو گونه بازاریابی دیدگاه های متفاوتی از استفاده ابزار الکترونیک دارند و هدف آنها تفاوت دارد.

دیجیتال مارکتینگ در نظر می گیرد که چگونه از هر ابزار الکترونیک می تواند به صورت جداگانه مشتریان احتمالی را به مشتری دائمی تغییر دهد. استراتژی بازاریابی دیجیتال یک برند ممکن است از چندین پلتفرم استفاده کند یا تمام تلاش خود را بر روی یک پلتفرم متمرکز کند.

بازاریابی سنتی در مقابل دیجیتال مارکتینگ یک مفهوم جامع است. این مدل سنتی ابتدا هدف را در نظر می گیرد، سپس ابزارهای موجود را برای تبلیغات بررسی می کند تا مشخص کند کدام یک به طور موثر به مشتریان هدف می رسد. مهمترین نکته ای که در مورد بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی باید به خاطر داشته باشید این است که به عنوان یک متخصص بازاریابی، لازم نیست حتما بین این 2 مورد یکی را انتخاب کنید. در واقع، بهترین کار استفاده از دو روش با هم است.

سئو یک از روش های دیجیتال مارکتینگ

سئو چیست؟ یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ (سئو) است‌. هدف سئو این است که کسب و کار را در رتبه بالاتری در نتایج جستجوی گوگل قرار دهد و در نهایت باعث افزایش ترافیک موتورهای جستجو در وب سایت کسب و کار شود. برای دستیابی به این هدف، بازاریابانSEO کلمات و عباراتی را که جست و جو کنندگان برای جستجوی اطلاعات به صورت آنلاین استفاده می کنند، با ابزارهایی مانند گوگل ترند و کیبورد پلنر مورد بررسی قرار می دهند و از این اصطلاحات در محتوای خود استفاده می کنند. برای یادگیری سئو می توانید به سایت های راهنمای مبتدیان در زمینه SEO مراجعه کنید.

سایت ها و شرکتهای نرم افزاریSEO ، Moz شامل عناصر بسیاری یرای یادگیری هستند. از کلمات موجود در صفحات وب شما تا نحوه پیوند سایر سایت ها به سایت شما تا نحوه ساختار وب سایت شما همگی در این سایت ها آموزش داده میشوند. به گفته Salary.com متخصص سئو می تواند حدود 59000 دلار درآمد داشته باشد.

به نظر شما چه چیزهایی می توانند SEO را بهبود ببخشند؟ درک این نکته مهم است که یکی از مواردی که سئو را چالش می کند این است که پاسخ به این سوال همیشه به گوگل و جدیدترین الگوریتم آن بستگی دارد. با در نظر گرفتن این نکته، در اینجا چند نکته مهم برای استراتژیست های سئو و بازاریابان دیجیتال مارکتینگ به طور کلی وجود دارد که در مورد نحوه عملکرد سئو امروز از راهنمای مبتدیان Moz گرفته تا SEO مطلع شوند:

نمایه سازی محتوا

این مهم است که به موتورهای جستجو اجازه دهید محتوای سایت شما را به وضوح بخوانند. خواندن متن تنها شامل متن اصلی نیست و میتواند شامل عکس ها و نمودارها نیز باشد. با انجام کارهایی مانند افزودن متن جایگزین برای تصاویر و رونویسی متن برای محتوای ویدئویی و صوتی.

ساختار لینک و بک لینک خوب

این مهم است که موتورهای جستجو بتوانند ساختار سایت شما را با “خزنده” مخصوص خود بررسی کنند تا به راحتی همه مطالب سایت شما را بیابند. کارهای زیادی وجود دارد که یک متخصص SEO می تواند پیوندها یا همان بک لینک ها، URL ها و نقشه های سایت را به درستی قالب بندی کند تا در دسترس خزنده های سایت قرار گیرد.

کلمات کلیدی و هدف گذاری کلمات کلیدی

به کارگیری مناسب کلمات کلیدی یکی از مهم ترین قسمت دیجیتال مارکتینگ و سئو است. یعنی عبارتهای جستجویی که می خواهید سایت شما برای آنها یافت شود، در محتوا و سرصفحه های شما یکی از فاکتور های اساسی سئو است. مثل گذشته خوب نیست که محتوای خود را تا حد ممکن از کلمات کلیدی پر کنید. نوشتن محتوای باکیفیت که از کلمات کلیدی در سرصفحه ها تشکیل شده است و این کلمات چند بار در محتوای صفحه جای گذاری شده اند اجازه نمایه سازی را به موتور جست و جو میدهد.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست