1 1

شش وسیله ضروری که در هتل‌ها پیدا نمی‌کنید

گاما

همانطور که می‌دانید پیش از رفتن به سفر باید به وسایل مورد نیاز آن فکر کنیم و تلاش کنیم تمام وسایل لازم را با خود همراه کنیم. البته این جمع‌آوری وسایل نباید به گونه‌ای باشد که حمل کردن یک بار سنگین را به ما تحمیل کند. بنابراین باید هوشمندانه عمل و از برداشتن وسایل غیرضروری خودداری کرد.

آن سوی قضیه باید وسایل ضروری کافی با خود همراه کنیم تا در طول سفر با مشکلی مواجه نشویم. بسیاری از وسایلی که ممکن است به قرار دادن آن در چمدان فکر کنید در هتل وجود دارد و ابدا نیازی به همراه بردن آن‌ها نیست. اما در این مقاله قصد داریم به شش مورد از ملزومات سفر اشاره کنیم که در هتل‌ها یافت نمی‌شود و لازم است که حتما آن‌ها را همراه ببرید.

هتل‌های مشهد

فراهم کردن ملزومات سفر، تهیه بلیط و رزرو هتل همگی جزو آن دسته کارهای وقت‌گیری هستند که باید قبل از سفر انجام شوند. علی بابا به منظور تسهیل این مراحل تمهیداتی اندیشیده که مراحل تهیه بلیط و رزرو هتل را برای شما آسان‌تر نماید. کافی است به سایت علی بابا مراجعه نموده و خدمات گردشگری که مد نظر شما است را جستجو‌ نمایید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

به طور مثال رزرو هتل در مشهد (https://www.alibaba.ir/hotel/ir-mashhad ) را جستجو می‌نمایید و سپس با بررسی شرایط هتل اعم از موقعیت مکانی، امکانات و قیمت هتل‌ها، هتل جواد مشهد را انتخاب نموده و با چند کلیک یک اتاق را در آن رزرو می‌کنید. از رزرو هتل در مشهد و هتل جواد مشهد که بگذریم بلیط قطار، اجاره ویلا و سایر خدمات در تمام شهرهای ایران را می‌توانید از علی بابا بخواهید.

2 1

دارو

جعبه کمک‌های اولیه در اتاق‌های بسیاری از هتل‌ها وجود دارد اما در آن‌ها فقط بانداژ، چسب زخم و بتادین یافت می‌شود. پس فراموش نکنید که اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید حتما آن را همراه خود ببرید. اگر به مکان‌های گرم و یا جنگلی سفر کردید هم فراموش نکنید که برداشتن اسپری ضد حشرات جزو واجبات خواهد بود. همچنین داروهایی از قبیل مسکن و بیماری‌های گوارشی و ضد حساسیت را محض احتیاط با خود داشته باشید، چرا که این موارد معمولا در هتل یافت نمی‌شود و یا یافتن آن‌ها کمی زمان‌بر خواهد بود.

آداپتور و تبدیل های ضروری

آداپتور هم از آن وسایلی است که در هتل وجود ندارد و شما باید این وسیله را متناسب با وسایل الکترونیکی که بدان احتیاج دارید همراه خودتان داشته باشید. بهتر است که آداپترهای همه کاره را به منظور استفاده در سفر انتخاب کنید.

گاهی پیش می‌آید که همه چیز در گرو همین وسیله کوچک است. گذشته از این چیزی که هر کسی را به وحشت می اندازد هشدار پایان انرژی باتری وسایل الکترونیکی مورد نظر در طول سفر است. البته همراه داشتن پاور بانک هم می‌تواند کمک بزرگی برای شما به خصوص در زمان‌هایی که خارج از هتل هستید باشد.

این مطلب را هم بخوانید: گشت و گذار در طبیعت استانبول

وسایل اصلاح سر و صورت

اگر شما از آن دسته از افراد باشید که هر روز به اصلاح صورت خود می‌پردازید و یا ممکن است در طول یک سفر طولانی بخواهید کمی به موهایتان سر و سامان بدهید، بهتر است وسایل مورد نیاز برای این کار را به سفر ببرید. وسایلی چون قیچی مخصوص، ماشین اصلاح و تیغ هم جزو وسایلی محسوب می‌شوند که معمولا در اتاق هتل موجود نیست.

3 1

لوازم بهداشتی

اگر همراه با کودک خود به سفر می‌روید حتما دستمال مرطوب مخصوص کودک و پوشک همراه داشته باشید. همچنین شامپوهای موجود در هتل مخصوص کودکان نیست و بر خلاف بزرگسالان باید شامپو مخصوص آن‌ها را با خود بردارید. علاوه بر این در صورتی که خانم هستید از برداشتن نوار بهداشتی و یا تامپون غافل نشوید، چرا که معمولا این اقلام در اتاق هتل وجود ندارد و در صورتی که ممکن است نیاز اورژانسی به آن داشته باشید، بهتر است همراهتان باشد.

لوازم شخصی خاص

در اکثر هتل‌ها حوله،دمپایی حوله‌ای و چشم‌بند به مسافران داده می‌شود اما برای یک شب خواب راحت نیاز به لباس خواب و یا لباس راحتی خواهید داشت. از طرفی شامپو، مسواک و خمیردندان در اختیار شما قرار خواهد گرفت اما فراموش نکنید که لیف، نخ دندان و اسپری ضد تعریق خود را همراه داشته باشید. همچنین اگر به استفاده از استخر متمایل هستید لباس شنا جزو وسایل مورد نیاز شما خواهد بود.

قبله نما و مهر

اگر به سفر خارجی می‌روید، قبله نما جزو وسایلی است که برای خواندن نماز به آن احتیاج پیدا خواهید کرد. در صورتی به جای آوردن مناسک دینی برای شما اهمیت دارد و به یک کشور غیر مسلمان سفر کرده باشید، برای یافتن جهت قبله هیچ راهی به جز استفاده از قبله نما نخواهید داشت. البته امروزه اپلیکیشن‌های قبله نمایی به وجود آمده است که با نسب آن می‌توانید، در هر نقطه جهت قبله را مشخص نمایید. علاوه بر آن مهر در اتاق این هتل‌ها موجود نیست و برای اقامه نماز باید حتما آن را همراه داشته باشید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست