word image 81750 1

گشت و گذار در طبیعت استانبول

گاما

استانبول یکی از پرطرفداران مقاصد گردشگری دنیا است، فرقی ندارد شما عاشق جاذبه های تاریخی باشید یا از قدم زدن در پاساژهای استانبول و خرید لذت ببرید. استانبول همه را راضی و خوشحال می کند حتی اگر اهل طبیعتگردی باشید.

حتما بخوانید: بهترین آموزشگاه ترکی استانبولی

استانبول که با تنگه بسفیر اروپا و آسیا را به یگدیگر وصل می کند، پر است از جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای زیبا، قبل از خرید تور ترکیه استانبول و طبیعت آن را بهتر بشناسید تا بتوانید برنامه ریزی دقیقی برای سفر خود داشته باشید. ضمنا برای خرید پرواز تهران استانبول و همینطور بلیط هواپیما استانبول به تهران میتوانید آنلاین از سایت علی بابا خرید کنید.

جنگل بلگراد (Belgrade Forest)

تنها کافی است 15 کیلومتر از استانبول دور شوید تا به طبیعتی بکر و حیات وحش بی نظیری برسید که شما را شگفت زده می کند، بسیاری از علاقمندان به طبیعت گردی در تابستان به جنگل بلگراد می روند تا در خنکای آن کمی استراحت کنند.

این جنگل باستانی که در دوران عثمانی 13 هزارهکتار بوده و منبع اصلی تامین آب استانبول، امروزه اما تنها ۵۴۴۲ هکتار آن بر جای مانده است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

جنگل بلگراد بیش از 71 گونه پرنده دارد و یکی از مقاصد پرنده نگری است، درختان بلوط بیشترین درختان این جنگل است و با قدم زدن در آن می توانید درختان توس شرقی، ممرز و شاه‌بلوط آناتولی را ببینید.

در جنگل بلگراد چشمه ها و رودخانه های بسیاری وجود دارد و برای دسترسی راحت تر به منابع آبی سدی در این جنگل ساخته شده و شما در 7 منطقه در جنگل می توانید بساط پیک نیک خود را به راه بیاندازید که «Buyuk Bent» معروف ترین آن است یا می توانید در نزدیکی چشمه نست Neset پیک نیک کنید و لذت ببرید.

دیدن باغ آتاتورک را از دست ندهید

در جنگل بلگراد، باغ گیاه شناسی آتاتورک وچود دارد که مساحت آن 300 هکتار است و در آنجا می توانید بیش از 2 هزار گیاه بومی و خارجی را ببینید.

جزایر پرنس (Prince Islands)

اگر می خواهید از هیاهوی زندگی شهری و ماشین های پر سر و صدا فاصله بگیرید، سفری یک روزه به چزایر پرنس برنامه ریزی کنید. جزایر پرنس که در ترکیه به نام آدلار (Adalar) شناخته می شود، مجموعه 9 جزیره کوچک در دریای مرمره است که تنها می توانید از 4 جزیره بویوک آدا (Buyukada)، بورگاز آدا،( Burgazada) هیبلی آدا (Heybeliada) و کینالی آدا (Kinaliada) دیدن کنید.

در سرتاسر این جزایر اسرارآمیز که تبعیدگاه شاهزاده های عثمانی بوده است، استفاده از وسایل نقلیه مونوری ممنوع است و به جای صدای بوق ماشین ها، تنها صدای زنگ دوچرخه و سم اسب ها را می شنوید. هوای این جزیره تلفیقی از عطر درختان کاج و نمک دریا است.

بویوک آدا محبوب ترین جزیره این مجموعه است و شما می توانید با استفاده از اتوبوس های دریایی به این جزایر بروید، لباس شنا و حوله را فراموش نکنید.

word image 81750 2

پارک اورمانیا (Ormanya)

اگر اهل طبیعتگری و کوهنوردی هستید، دیدن سومین پارک طبیعی در جهان را از دست ندهید. این پارک بزرگترین ذخیره گاه طبیعی اروپا است که 75 گونه جانوری را در خود جای داده است و در آنچا می توانید اسب ، آلپاکاس یا آهو ببینید یا وقت خود را به دیدن پرندگانی مانند اردک ، قو ، طاووس ، مرغ عشق و اموس اختصاص دهید.

در این پارک می توانید دوچرخه سواری و کوهنوردی کنید و بیا در گوشه ای بساط پیک نیک خود را پهن کنید و از مناظر زیبا استفاده کنید.

دریاچه ساپانچا (sapancha)

در فاصله ساعتی از استانبول، جاذبه طبیعی دریاچه ساپانچا است که طبیعتی بکر و زیبا دارد اطراف دریاچه پر است از کافه های قدیمی که می توانید خودتان به صرف قهوه ترک یا چای قندپهلو دعوت کنید.

آکیازی (Akyazi)

کافی است تا 143 کیلومتر از استانبول فاصله بگیرید تا به چشمه های آب گرم طبیعی استانبول برسید، یکی از بهترین جاذبه های طبیعی است. خودتان را برای آب تنی و آرامش در چشمه های آب گرم دعوت کنید. اگر ماهیگیری را دوست دارید، اینجا می توانید تجربه جدیدی برای خود رقم بزنید.

ایگنیادا (igneada)

در 125 کیلومتری استانبول جایی برای کمپینگ، قایق رانی و استفاده از مناظر زیبا است. در ایگنیادا می توانید با قایق از رودخانه کامو عبور کنید یا در جنگل لونگاز تا مرز ترکیه و بلغارستان پیاده روی کنید.

word image 81750 3

پولونزکوی (Polonezköy)

دیدن دهکده پلونز را از دست ندهید، دهکده ای که مهاجران لهستانی آن را ساخته اند و نام بومی خود را بر روی آن گذاشتند. پولونزکوی در 15 کیلومتری استانبول است که به خاطر مناظر زیبا و آب و هوای متاسب، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری است.

ساحیل پارک (Sahil park)

پارکی در کنار دریای مرمره که بخشی از باروی قدیمی قلعه تئودوس در آن قرار دارد، این پارک در بخش آسیایی استانبول است و بهترین فصل بازدید از آن بهار است. بعد از دیدن ساحیل پارک می توانید در محله کادیکوی قدم بزنید.

حال که با جاذبه های طبیعی استانبول آشنا شدید، چمدانتان را ببندید و تور ترکیه استانبول را از علی بابا بخرید و تابستانی هیچان انگیز برای خود رقم بزنید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست