People holding a flight ticket travel related icons

چه زمانی برای خرید بلیط چارتر مناسب است؟

گاما

بلیط هواپیما چارتر یکی از بلیط‌های محبوب در صنعت گردشگریست. دلیل آن هم این است که این بلیط در اکثر مواقع قیمت پایینی دارد. اما زمان‌هایی پیش می‌آید که قیمت این بلیط حتی از بلیط سیستمی (عادی) نیز فراتر می‌رود. بنابراین سوالی که مطرح می‌شود این است که چه زمانی برای خرید بلیط چارتر مناسب است؟ چرا گاهی اوقات قیمت بلیط چارتر در این حد بالاست؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

کمی آشنایی با مفهوم های سیزن و لو سیزن

پیش از آن که به سراغ پرواز چارتر و دلیل تغییر قیمت آن برویم، بیایید با دو مفهوم کلی آشنا شویم: های سیزن و لو سیزن. این دو اصطلاح به هنگامی از سال اشاره دارند که در آن میزان مسافرت متفاوت است. در های سیزن یا همان فصل شلوغ، میزان مسافرت‌ها بالاست و در لو سیزن میزان مسافرت به یک شهر خاص کم‌تر است. البته این دو مفهوم برای هر شهری متفاوت هستند. ماه‌های لو سیزن در طول سال کم‌ترین آمار سفر را دارند. به عبارتی تقاضای سفر در این ماه‌ها پایین است در نتیجه قیمت بلیط هواپیما بسیار پایین است. در نتیجه بهترین زمان خرید بلیط هواپیما ماه‌های لو سیزن است.

در نقطه مقابل آن ماه‌های های سیزن قرار دارند. تقاضای سفر در این ماه‌ها بالا بوده و در نتیجه قیمت بلیط بالاتر است. البته باید توجه داشته باشید گاهی اوقات، در برخی از نقاط کشور می‌تواند های سیزن باشد و در برخی نقاط لو سیزن. مثلا فصل تابستان، برای تبریز های سیزن است ولی برای بندعباس لو سیزن در نظر گرفته می‌شود.

بلیط چارتر چه نوع بلیطی است؟

بلیط چارتر در میان مسافران به بلیط ارزان معروف است. بلیط زمانی چارتر است که یک آژانس مسافرتی صندلی‌های یک هواپیما را در تعداد زیاد پیش خرید می‌کند. در نتیجه از شرکت هواپیمایی تخفیف می‌گیرد و بلیط را با قیمت پایین‌تری به مسافران عرضه می‌کند. چارتر هواپیما مدل‌های مختلفی دارد. یکی از این حالت‌ها زمانی است که تمام هواپیما به طور کامل اجاره شود. در این حالت از عبارت فول چارتر استفاده می‌کنیم. اما اگر تعدادی از صندلی‌های یک هواپیما اجاره یا خریده شود به آن سیت چارتر می‌گوییم.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

سیت چارترها هم خودشان به سه دسته تقسیم می‌شوند. اولین دسته آن به سیت چارتر شناور معروف است و به معنی تعدادی از صندلی‌های هواپیما در یک بازه زمانی تعیین شده است. دومین حالت مربوط به زمانی است که صندلی‌های یک هواپیما به صورت یک مسیر رفت و برگشتی اجاره می‌شوند. دسته سوم نیز زمانی اتفاق می‌افتد که صندلی‌های مشخصی از یک هواپیما در یک تاریخ مشخص و به صورت رفت و برگشت اجاره می‌شوند. آژانس‌های مسافرتی معمولا فول چارتر را انتخاب می‌کنند. بلیط چارتر سفرمارکت به شما کمک می کند تا بخشی از هزینه سفر برای شما کاهش یابد.

خرید اینترنتی بلیط

بلیط چارتر، تغییر قیمت دارد!

قبل از آن که در مورد بهترین زمان خرید بلیط چارتر هواپیما صحبت کنیم لازم است اشاره کنیم که قیمت این نوع بلیط مدام در حال تغییر است. به عبارتی بلیط چارتر قیمت ثابتی ندارد. دیدیم که بلیط چارتری در واقع توسط شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌شود. این شرکت‌های مسافرتی نسبت به خرید بلیط‌های مشخص یا تمام بلیط‌های یک هواپیما اقدام می‌کنند.

بلیط‌های خریداری شده ممکن است در زمان هایی از سال با استقبال و تقاضای زیادی همراه باشند و در بسیاری از موارد نیز ممکن است تقاضا برای این بلیط‌ها کم باشد. برای مثال در تعطیلات نوروز به دلیل پدیده سفرهای نوروزی تقاضا برای بلیط‌ها بسیار بالا است و به همین دلیل قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. از طرفی در روزهای عادی و در فصل مدارس ممکن است برای برخی از مسیرهای پروازی تقاضای بسیار زیاد و برای بسیاری از مسیرها تقاضای بلیط کم باشد.

در صورتی که تقاضای بلیط زیاد باشد، ممکن است قیمت بلیط چارتری از قیمت بلیط‌های سیستمی هم بیشتر شود. لازم به ذکر است که اگر تمام بلیط‌های خریداری شده توسط آژانس هواپیمایی خالی باشد و تقاضا برای بلیط کم باشد ممکن است باعث کاهش شدید قیمت بلیط چارتر شود. در این شرایط چارترکننده قیمت بلیط را کاهش می‌دهد تا مسافران را تشویق به خرید بلیط کند. به این نوع بلیط، بلیط لحظه آخری گفته می‌شود.

بلیط چارتر

چه زمانی بلیط چارتر بخریم؟

معمولا در مسیرهای پروازی پرتقاضا و پر رفت و آمد، بلیط‌های چارتری زیاد هستند. آژانس‌های گردشگری با هدف کسب سود بیشتر در مسیرهای پروازی شلوغ و پر رفت و آمد بلیط‌های چارتری را اجاره می‌کنند. اما در بسیاری از مواقع این صندلی‌ها به میزان خریداری شده پر نمی‌شوند. همچنین زمان‌هایی هم وجود دارد که در همین مسیرهای هوایی رفت و آمد کم‌تر از دیگر زمان‌های ماه، سال و هفته است. همین موضوع باعث می‌شود که در این زمان‌ها بلیط‌های چارتر با قیمتی فوق العاده پایین در دسترس قرار بگیرند. این زمان‌ها بهترین زمان خرید بلیط چارتر محسوب می‌شوند.

برای خرید بلیط چارتر با قیمت مناسب باید از زمان‌هایی که بلیط‌های چارتری با قیمت مناسب در دسترس قرار می‌گیرند آگاه باشید. همچنین اگر برنامه زمانی انعطاف پذیری داشته باشید می‌توانید نسبت به رزرو بلیط هواپیما چارتر در بهترین زمان اقدام کنید و هزینه‌های سفر خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

برای مثال در فصول بازگشایی مدارس، بلیط هواپیما کیش تقاضای کمی دارد. در این زمان شرکت‌های مسافرتی بلیط‌های چارتر زیر قیمت ارائه می‌کنند. این زمان بهترین زمان تهیه بلیط هواپیما چارتر محسوب می‌شود. در واقع اگر بخواهیم راحت‌تر بگوییم بهترین زمان برای خرید بلیط چارتر زمانی است که بیشتر مردم قصد سفر ندارند. یک مثال دیگر این است که معمولا افراد تمایل دارند در تعطیلات عید به سفر بروند. اما شما در صورتی که از نظر زمانی برنامه‌ای انعطاف پذیر داشته باشید می‌توانید در نیمه دوم فروردین و یا اصلا در اردیبهشت ماه (که تقاضا برای سفر و خرید بلیط کم است) بلیط چارتر با قیمتی پایین تهیه کرده و با کم‌ترین هزینه سفر کنید.

چطور بلیط چارتر مناسب را تهیه کنیم؟

بلیط چارتر اگر از جای معتبر خریداری نشود گاهی می‌تواند خیلی دردسرساز باشد و سفر را به کام شما تلخ کند. فریب تبلیغات کذب را نخورید و با عجله تصمیم به خرید بلیط نگیرید. چون در این صورت احتمال اینکه با هواپیمایی کم کیفیت و ساعات نامناسب پرواز مواجه شوید بالاست. عاقلانه تصمیم بگیرید و با برنامه‌ریزی قبلی به سفر بروید. شما می‌توانید از طریق سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت هواپیما به بررسی لحظه به لحظه قیمت‌ها و بلیط‌های مختلف بپردازید. در نتیجه در بهترین زمان و به آسان‌ترین روش بلیط چارتر خود را رزرو خواهید کرد. در موتور جستجوی سفرمارکت می‌توانید از اعتبار آژانس‌های موجود مطمئن باشید.

همیشه گفته می‌شود که بلیط‌های چارتر و لحظه آخری قیمت کمی دارند. اما دیدیم که آن‌ها از قاعده مشخصی پیروی نمی‌کنند. ممکن است شما بتوانید خرید بلیط لحظه آخری را با قیمتی باور نکردنی انجام دهید. از طرفی گاهی هم قیمت‌های این بلیط‌ها به سرعت بالا می‌رود. پس قبل از خرید، قیمت بلیط چارتری را با سیستمی مقایسه کنید. در ضمن بلیط چارتر تفاوتی در قیمت بلیط کودکان ندارند و خبری از خرید بلیط هواپیما با نصف قیمت نیست. بنابراین اگر کودک همراه خود دارید، ممکن است بلیط سیستمی گزینه بهتری باشد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم تحقیق کنید و ببینید مقصد شما چند فرودگاه دارد. گاهی پرواز به سمت یک فرودگاه از دیگری ارزان‌تر است و اینگونه می‌توانید هزینه سفر خود را کاهش دهید. به صورت کلی می‌توانید برای کم کردن بیشتر هزینه‌ها کمی منعطف باشید. در پایان اگر قصد خرید ارزانترین بلیط هواپیما را دارید، خرید آنلاین بلیط چارتر در فصول کم گردشگر بهترین گزینه خواهد بود. البته اگر با کودکان زیادی سفر نمی‌کنید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست