در حال یادگیری عربی

چرا عربی یاد بگیریم؟ فواید یادگیری زبان عربی و کاربرد آن

گاما

زبان عربی یک زبان سامی است که در اکثر نقاط شبه جزیره عربستان صحبت می ‌شود. آیا می ‌دانستید عربی یک زبان بزرگ است که 30 گونه یا گویش مدرن دارد؟ در حقیقت عربی، زبان قرآن و زبان رسمی ۲۲ کشور است. بیش از 300 میلیون عرب زبان در سراسر جهان وجود دارد!

جالب است بدانید انگلیسی کلمات زیادی دارد که از عربی آمده ‌اند، برخی مستقیم و برخی غیرمستقیم. دلایل متعددی وجود دارد که نشان می ‌دهند یادگیری زبان عربی چقدر مفید است. در این مقاله 10 دلیل اصلی و مهم شروع یادگیری زبان عربی را بیان خواهیم کرد.

1-فرهنگ عرب را یاد می ‌گیرید 

مسلما یادگیری یک زبان به شما کمک می ‌کند تا فرهنگ آن منطقه را هم یاد بگیرید. با یادگیری زبان عربی، فرهنگ کشوری که به آن زبان صحبت می ‌شود هم آموزش داده می‌ شود. تسلط به عربی به شما کمک می ‌کند تا در مورد فرهنگ جذاب عرب، ادبیات، سبک زندگی منحصر به فرد، آشپزی، موسیقی و هنر آن منطقه بهتر بیاموزید.

2- به یکی از پرتقاضاترین زبان ‌ها مسلط می ‌شوید

سازمان ‌های دولتی ایالات متحده در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به دنبال عرب ‌زبانان ماهر هستند. علاوه بر این، مهاجران سایر کشور هایی که در امارات متحده عربی زندگی می‌ کنند هم باید مهارت صحبت به زبان عربی را داشته باشند تا موقعیت ‌های شغلی درخشان ‌تری سر راهشان قرار بگیرد. یادگیری زبان عربی باعث می ‌شود شما در مشاغل دولتی، تجاری، مهندسی، پزشکی، غیرانتفاعی و روابط بین‌الملل در اولویت قرار بگیرید.

 


arabic app

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان عربی چرب زبان، عربی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان عربی فصیح رو مثل بلبل حرف بزن!


 

3- روابط تجاری تان در کشور های خاورمیانه را گسترش می ‌دهید

اگر علاقه‌مند به تجارت با کشور های خاورمیانه هستید، دانستن زبان عربی می ‌تواند به شما در ایجاد روابط ارزشمند با تجار کشور های مختلف کمک کند. تسلط به زبان به شما کمک می ‌کند تا بهتر با متخصصان امارات ارتباط برقرار کنید و به‌ علاوه با تسلط به این زبان، دسترسی بهتری به مدیران کسب و کار و درک دیدگاه آن ها خواهید داشت.

یادگیری زبان عربی

حتما دانلود کنید: آموزش فارسی مکالمات زبان عربی در ۱۰۰ جلسه

4- چند زبان دیگر را به سرعت یاد می ‌گیرید

آیا می ‌دانستید زبان‌ های فارسی، ترکی، اردو و حتی عبری کلماتی مشابه با زبان عربی دارند؟ بیشتر واژگان این زبان ‌ها از کلمات عربی گرفته شده ‌اند. بنابراین یادگیری زبان عربی به شما کمک می ‌کند تا زبان ‌های دیگر را هم یاد بگیرید. یادگیری زبان ‌های ذکر شده آسان است. با یادگیری زبان عربی به غیر از کلمات، به راحتی می ‌توانید ساختار دستوری این زبان ها را هم یاد بگیرید.

5- به راحتی به کشور های خاورمیانه سفر می ‌کنید

با تسلط به زبان عربی، سفر به خاورمیانه آسان ‌تر خواهد بود. همانطور که می ‌دانیم، زبان انگلیسی محبوب ‌ترین و پرکاربردترین زبان در سراسر جهان است. با این حال، استفاده از کلمات و عبارات رایج زبان محلی یک منطقه به شما کمک می ‌کند تا راحت ‌تر با دیگران ارتباط برقرار کنید.

6- با برترین دین جهان آشنا می ‌شوید

همانطور که در جریان هستید دین اسلام کامل ترین و برترین دین در جهان است. از طرفی به جز ما ایرانی ها جمعیت بسیار زیادی از مسلمانان به زبان عربی صحبت می‌ کنند، زیرا اسلام دین اعراب و به نوعی شیوه زندگی آنها است. به همین خاطر یادگیری زبان عربی به شما کمک می ‌کند تا با آداب و رسوم اسلامی بیشتر آشنا شوید و در حقیقت یادگیری زبان عرب نقطه عطفی برایتان خواهد بود.

بلد باشید: بهترین روش یادگیری زبان عربی در ۳ گام مؤثر و سریع

7- زندگی در یک منطقه عرب‌ نشین آسان‌ تر می ‌شود  

مهاجرانی که در کشور های خلیج زندگی می ‌کنند ممکن است برقراری ارتباط به زبان عربی را یک چالش بدانند! یادگیری زبان عربی در برقراری ارتباط و تعامل روزانه، کمک تان خواهد کرد. لازم است که بچه‌ ها هم به یادگیری زبان علاقه ‌مند شوند تا فرهنگ و سبک زندگی که در آن بزرگ می ‌شوند را بهتر درک کنند. اگر در یک منطقه عربی زندگی کنید، یادگیری زبان عربی برای برقراری ارتباط با ساکنین آن جا واقعا مفید خواهد بود.

کلاس یادگیری زبان عربی

8- عربی یک زبان پرکاربرد و دارای پیشینه تاریخی است

عربی زبان محبوبی است که 400 میلیون نفر در 25 کشور به آن صحبت می‌ کنند. بیشتر این کشور های عرب ‌زبان در خاورمیانه و مناطق شمالی آفریقا هستند. ایران اشتراک ‌های تاریخی باستانی زیادی با جهان عرب دارد. زبان و فرهنگ عرب اهمیت تاریخی حیاتی دارد. واژه‌ های اقتباس شده زیادی از عربی، فارسی و ترکی در اردو استفاده می ‌شود. از سال 2021، این زبان رسمی 25 کشور خاورمیانه و آفریقا است. تاریخچه زبان عربی را در اینجا بخوانید

9- فرصت ‌های شغلی در خاورمیانه و جهان عرب بیشتر می ‌شود

مترجمان عربی در کشور های حاشیه خلیج فارس بسیار مورد تقاضا هستند. از آن جایی که زبان عربی زبان رایجی است، می‌ توانید موقعیت ‌های زیادی را در سفارتخانه‌ های خارجی پیدا کنید. افرادی که به زبان عربی مسلط هستند، می ‌توانند در مشاغلی مثل مترجمی در بخش ‌های هتل داری و گردشگری مشغول به کار شوند. صنایع مختلف هم به دنبال افرادی هستند که بتوانند برای مدیریت مشتریان به زبان انگلیسی و عربی صحبت کنند. شما می ‌توانید به عنوان معلم زبان عربی، مترجم، مترجم همزمان، ویراستار، مصحح، محقق، نویسنده محتوا کار کنید.

10- درهای موقعیت‌ های اقتصادی بهتر به رویتان باز می ‌شود

کشور های عربی به دلیل رونق اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردارند. بیشتر کشور های عرب ‌زبان از نظر منابع طبیعی ثروتمند هستند. تسلط به زبان عربی درهای فرصت‌ های شغلی بی ‌شماری را به رویتان باز می‌ کند و دسترسی تان به منابع مختلف را بیشتر خواهد کرد. علاوه بر این، کشور های عرب ‌زبان محصولات و خدمات بیشتری را به بازار جهانی عرضه می‌ کنند. شما هم اگر استعداد و ایده‌ای در زمینه تجارت دارید، با یادگیری فرهنگ جامعه عرب آنها را شکوفا و ارائه کنید.

چرا یادگیری زبان عربی مهم است؟ و 3 دلیل تکمیلی

  • زبان عربی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است. این زبان امروز دارای لهجه‌ها و گویش‌های گوناگونی است و زبان عربی مدرن استاندارد به عنوان زبان رسمی نوشتار در همه کشورهای عرب پذیرفته شده است. افزون بر جهان عرب، این زبان در کشورهای چاد، اریتره نیز از میزانی از رسمیت برخوردار است. بر اساس آنچه در ویکی پدیا می خوانیم:
  • زبان عربی بر بسیاری از زبان‌های جهان تأثیر گذاشته‌است، این تأثیر بیشتر بر زبان‌هایی بوده‌است که زمانی در چارچوب قلمروی سرزمین‌گشایی‌های عرب‌ها بکار برده می‌شده‌اند، زبان‌های اردو، فارسی و ترکی برخی از واژگان امروزی خود را از زبان عربی گرفته‌اند. زبان‌های امروزی اروپا شماری از واژه‌های علمی و فلسفی خود را از عربی گرفته‌اند؛ برای نمونه، واژه algebra برگرفته از واژه «الجبر» عربی است. این زبان بر دستور زبان و واژگان زبان‌های اسپانیایی و پرتغالی هم تأثیر نهاده‌است.
  • پس باید گفت که همیت زبان عربی زبان مهم ترین وسیله برای برقراری ارتباط بین انسان ها است. و این توانایی تکلم و صحبت کردن از نعمت های بزرگ خداوند متعال است که در قرآن به آن اشاره شده است.

خداوند زبان عربی را برگزیده است. کتاب مقدس مسلمانان یعنی قرآن هم کاملا به این زبان نوشته شده است. بنابراین، هر مسلمانی باید خواندن و صحبت کردن به زبان عربی یعنی زبان پیامبر را بیاموزد تا بتواند با دعا و خواندن قرآن، کلام خدا را بفهمد و تفسیر کند. اگر ما واقعا می ‌دانستیم خدا و رسولش کیست، بیشتر به فکر یادگیری زبان کتاب خدا و سنت رسولش می ‌افتادیم.

بلد باشید: یادگیری زبان عربی چقدر طول می کشد؟

ده دلیل اصلی یادگیری زبان عربی را با هم بررسی کردیم. دلایل دیگری هم برای یادگیری زبان عربی وجود دارد. شما چه بخواهید برای شغل جدیدتان عربی یاد بگیرید و چه بخواهید کسب و کارتان را توسعه دهید، بهتر است در یک دوره زبان عربی زیر نظر متخصصین شرکت کنید. اگر هم بخواهید به یک کشور عربی نقل مکان کنید یا با آن ها ارتباط برقرار کنید، یادگیری زبان کارتان را آسان‌تر می‌کند!

زبانمهر

حتما بخوانید!

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • قاضی محمود
    دی 25, 1402 4:55 ق.ظ

    مطلب کامل و در عین حال خلاصه ای بود متشکرم. من عربی را فقط در حد دبیرستان بلد بودم. دو ماه پیش با برنامه چرب زبان شروع کردم. به شکل باورنکردنی پیشرفت کردم در مکالمه و فهمیدن مکالمات اما هنوز در قواعد کمی مشکل دارم. ممنون میشم منبع تکمیلی معرفی کنید. با احترام

    پاسخ
    • سلام بر شما دوست عزیز. خوشحالم که اپلیکیشن ما براتون مفید بوده. بله سالها روی برنامه وقت گذاشتیم و کار کردیم و برای مکالمه معجزه میکنه اما هیچ منبعی به تنهایی برای یادگیری هیچ زبانی کافی نیست. حتما از کتاب های مکمل باید استفاده بشه. در این مورد برای شما این کتاب توصیه میشه

      پاسخ
  • کشور های خلیج؟
    تو یک ایرانی هستی مردک؟
    خلیج فارس درسته مردک

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست