یادگیری-سریعتر-آلمانی

بهترین روش شروع یادگیری زبان آلمانی در کمتر از 6 ماه

German-gama-min

دست نگه دارید! قبل از شروع به مطالعه زبان آلمانی در سریعترین زمان بین 3 تا 6 ماه و در هر سطحی که هستید و در حال یادگیری این زبان شیرین، صبر کنید و این نکات مهم را مطالعه کنید. در این پست به شما زبان آموزان آلمانی نکاتی را برای یادگیری اصولی و ساده تر آموزش می دهیم.

نه تنها در زبان آلمانی، که در هر زبان دیگری نیز، شروع کردن فرآیند یادگیری، از ادامه دادنش مهم تر است. از همین ابتدا این نکات را در بدن خود جا بیندازید. تاثیرش به شکل غیر قابل باوری ملموس است.

حتما بخوانید: چگونه آلمانی بیاموزیم: روش های یادگیری سریع و آسان زبان آلمانی

۱-سبک یادگیری شما چیست؟

خیلی ها از من بعنوان یک مدرس زبان سوال می کنند که بهترین روش یادگیری زبان مثلا آلمانی یا انگلیسی چیست؟ مهم ترین نکته همین است! به خودتان نگاه کنید و ببینید شما چه نوع زبان آموزی هستید؟ روانشناسان معتقدند هر کسی نوع یادگیری خود را پیدا کند سرعت یادگیری اش تا 40 درصد افزایش می یابد:

  • آیا  بصری (Visual) هستید که مطالب را به کمک تصاویر، خیلی بهتر و سریع تر یاد می گیرد؟
  • آیا  شنیداری (Auditory) هستید که به کمک فایل های صوتی بهتر می آموزد؟
  • جنبشی (Kinesthetic) هستید؟ یعنی از طریق تعامل با دیگران و در کلاس بهتر یاد می گیرید؟

اگر قبلا هم زبان دیگری یاد گرفته اید، ببینید تجربه شما چه می گوید؟ در بسیاری از کلاس های آموزش زبان فرانسه، بیشتر به جنبه گفتاری پرداخته می شود و از جنبه مهم نوشتاری غافل می شوند.

 


german

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی چرب زبان، آلمانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آلمانی مثل بلبل حرف بزن!


 

IMG 0760

همچنین تجربه ثابت کرده است که بسیاری از افراد در کلاس نمی توانند تمرکز کنند یا موارد برهم زننده تمرکز زیاد است یا نمی توانند مطالب را برای بار اول یاد بگیرند و بار دوم هم کسی نیست که به آنها آموزش دهد. ضمنا خیلی ها وقت کلاس رفتن را ندارند. یکی از بهترین راه ها برای همه مشکلات فوق استفاده از نرم افزارهای آموزش زبان آلمانی است.

حتما بخوانید: ۱۰۰ درس رایگان تقویت مهارت های شنیداری و گفتاری زبان آلمانی (مشابه نصرت)

۲- در هر روز ۳۰ لغت و عبارت یاد بگیرید

در سه ماه چیزی حدود ۷۰ درصد کلمات مورد نیاز سطح ابتدایی تا متوسطه زبان آلمانی را با این مقدار از کلمات خواهید آموخت. سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که رایج ترین هستند.

  • مطمئن شوید که هر روز کلمات را در قالب جملات بکار برده و تمرین می کنید (تا فراموشتان نشوند)
  • کلمات پر کاربرد زبان آلمانی را جستجو کنید (روی همین لینک کلیک کنید، ۳۰۰ تای از آنها را همین الان به شما نشان دادیم!)
  • هر چیزی در محیط اطراف خصوصا در خانه می بینید با معادل آلمانی صدایش کنید (تمرین جالب و بسیار موثری است)
  • از فلش کارت ها و موبایل تان استفاده کنید (یعنی لیست لغاتی که همیشه همراهتان باشد)

۳- گرامر آلمانی را بصورت اصولی بیاموزید نه اینترنتی!

منظور این است که فعل ها و اسم ها چه تفاوت هایی دارند (خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید مهم است!).

  • گرامر هر زبانی به طرز عجیبی در یادگیری سریع و آسان تر آن زبان تاثیر دارد. مثلا اینکه وقتی می خواهید بگویید اتاق کناری من، اشتباها نگویید کنار اتاق من
  • از همین ابتدا تلفظ صحیح خصوصا حروف الفبای زبان آلمانی را یاد بگیرید

حتما بخوانید: آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟ مدت زمان یادگیری چقدر است؟

۴-کم کم خودتان را در آلمانی غرق کنید

بعد از اینکه کم کم و بادقت گام های اول را برداشتید، شروع به خواندن متون و نوشتن آنها به زبان آلمانی کنید. به این ترتیب با زبان و ساختار آن بهتر آشنا می شوید و بطور اتوماتیک مجبور می شوید از کلمات استفاده کرده و آنها را بهتر به خاطر بسپارید.

  • از کتاب های آموزش زبان آلمانی برای کودکان شروع کنید (هیچ اشکالی ندارد!)
  • یک ایده فوق العاده برای یادگیری سریع تر این است که کتاب یا داستان یا موضوعات مورد علاقه خودتان را به زبان آلمانی پیدا کنید و خودتان هم راجب آنها بنویسید.
  • یک مجله آلمانی زبان پیدا کنید، آن را بخوانید و چند کلمه ای نظرتان را راجب پاراگراف هایش بنویسید.
  • مثلا می توانید با این مجله آنلاین شروع کنید.

۵-شروع به گوش دادن به فایل های صوتی آلمانی زبان کنید

واضح است، اخبار، فایل های صوتی، پادکست ها، فیلم و سریال های آلمانی را تا می توانید گوش کنید و سعی کنید با تلفظ صحیح کلمات و با ترکیب بندی جملات گوش تان را آشنا کنید. این قضیه واقعا سرعت یادگیری زبان آلمانی را افزایش می دهد.

intensive french course teenagers

بعد از همه این موارد حالا باید شروع به صحبت کردن به زبان آلمانی کنید، نه قبل از آن (چون اگر بدون تسلط شروع به حرف زدن کنید، اشتباهاتی در صحبت شما وجود خواهد داشت و این اشتباهات اصطلاحا از همان اول در بدنتان جا خواهد افتاد)- این ۱۰۰ مکالمه کاربردی ما را دانلود کنید.

باز هم تاکید می کنیم، یادگیری مقدماتی زبان آلمانی، بسیار حساس و حیاتی است. به تنهایی از پس آن بر نمی آیید و کلاس های آموزش زبان آلمانی هم مشکلات متعددی دارند آنگونه که اشاره شد. سعی کنید از نرم افزارهای معتبر و تایید شده آموزش زبان آلمانی استفاده کنید.

6- ترفندهای تکمیلی

  1. تعیین هدف: قبل از شروع، هدف خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید زبان آلمانی را برای مسافرت، تحصیل یا کار بیاموزید؟ هدف تان هر چیزی هست، روی یک کاغذ بزرگ بنویسید و در اتاق تان بچسبانید که هر روز آن را ببینید. این کار شما را متمرکز نگه می دارد.
  2. استفاده از منابع آموزشی: برای یادگیری زبان آلمانی، می‌توانید از منابع متنوعی مانند کتاب‌های آموزشی، ویدئوها، پادکست‌ها، اپلیکیشن‌های آموزشی و دوره‌های آنلاین استفاده کنید. البته روشی که ما توصیه میکنیم فقط استفاده از دو منبع است: اپلیکیشن چرب زبان + کتاب آلمانی در 30 روز، این دو را باهم در 3 ماه کار کنید و خواهید دید که معجزه می کنند. همین به چیزی دیگر نیاز نیست.
  3. یادگیری الفبا و تلفظ: شروع به یادگیری الفبای آلمانی کنید (از اینجا) و به تلفظ صحیح کلمات توجه کنید. این مرحله می‌تواند پایه‌ای برای یادگیری دیگر مهارت‌ها باشد.
  4. یادگیری واژگان و عبارات پرکاربرد: شروع به یادگیری واژگان و عبارات پرکاربرد زبان آلمانی کنید که در مکالمات روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند. این جملات منظورمان است (کلیک کنید)
  5. تمرین مهارت‌های گفتاری و شنیداری: فعالیت‌هایی مانند گوش دادن به موسیقی آلمانی، تماشای فیلم‌ها و سریال‌های آلمانی، و شرکت در گفتگوهای زبان با دوستان یا هم‌آموزان می‌تواند به بهبود مهارت‌های گفتاری و شنیداری شما کمک کند. اینجا فیلم و اینجا هم پادکست ها را دانلود کنید.
  6. مطالعه دستور زبان: با مطالعه قواعد دستور زبان آلمانی، قادر خواهید بود بهترین شکل ممکن راهنمایی برای صحبت کردن و نوشتن به زبان آلمانی را بدست آورید. این مفاهیم گرامر منظورمان است
  7. تمرین مهارت نوشتاری: بنویسید! با نوشتن متن‌های کوتاه، داستان‌ها یا مقالات ساده به زبان آلمانی، مهارت نوشتاری خود را تقویت کنید.
  8. تثبیت مطالب یادگرفته شده: به تکرار و مرور مطالب یادگرفته شده اهمیت دهید تا اطلاعات به خاطر بماند.

به یاد داشته باشید که یادگیری زبان یک مسیر طولانی و پیوسته است و نیاز به صبر، پشتکار و تمرین دارد. همچنین، برای یادگیری موثرتر می‌توانید به دوره‌های زبان حضوری یا آنلاین نیز مراجعه کنید.

هر گونه سوال یا نظری در این باره دارید در بخش نظرات با ما و سایر زبان آموزان آلمانی به اشتراک بگذارید. خوشحال می شویم.

زبانمهر

حتما بخوانید!

24 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • با سلام و تشکر از ارائه نکات مختصرومفید در باره یادگیری زبان آلمانی
    خواهشی دارم در خصوص بند ۴ و ۵ چند منبع مناسب را معرفی بفرمایید .
    من کاملا مبتدی هستم و فقط الفبا بلدم. با اپلیکیشن چرب زبان شما شروع کردم که انصافا خیلی راه افتادم و الان منشن شروع کردم فرض کنید کسی با کتاب منشن شروع کرده در اوائل که زیاد لازم نیست منابع دیگر و مکمل را مطاله کند حداقل به نظر A1 را باید تمام کند و بعد … برای این بعد : در خصوص صوتهای مناسب/مجله ای آلمانی ( چاپ آلمان و نه سوییس و …) منبعهایی خوب اگر می شناسید لطفاً معرفی بفرمایید . در صورت صلاحدید برای ایمیل بنده ارسال بفرمایید .
    همچنین در مورد کتاب آموزش آلمانی برای کودکان چه منابعی وجود دارد.
    با آرزوی سلامتی تان

    پاسخ
    • منابع مکمل رو اضافه کردیم داخل مطلب. اپلیکیشن چرب زبان خییلی کمکتون میکنه اما کافی نیست حتما کنارش کتاب های منشن کار کنید فکر نمیکنم به منبع خاص دیگه ای نیاز باشه تا سطح b2

      پاسخ
  • سلام من دارم المانی می خونم و یه مشکلی که دارم اصتلاحات فنی مکانیک و الکترونیک خوردو از کجا می تونم مبنبع ترجمع پیدا کنم

    پاسخ
  • دوستان عزیز، یکی از بهترین و کاربردی ترین روش ها برای نوآموزان، روش خانم هراد میزه هست که همین دوستان در اپلیکیشن چرب زبان استفاده کردن و میتونم بگم جزو معدود برنامه های زبان فارسی که اشتباه ترجمه و تلفظ داخلش پیدا نکردم ضمنا خانم میزه در کتابی با عنوان Deutsch Warum Nicht که دکتر فرامرز سروری با همکاری انسیتو گوته آلمان اقدام به آموزش آن در رادیو صدای آلمان نمود. ظاهرا حاوی اطلاعاتی از A1 تا B2 میباشد . حتما برنامه چرب زبان دانلود و بطور خودآموز شروع به یادگیری آن نمائید. بنده که شروع کردم بسیار بسیار عالی بود. لازم به ذکر است که قبل از آن بنده اصلا زبان آلمانی را بلد نبودم، حتی یک کلمه! موفق باشید.

    پاسخ
    • محمد ابیار
      خرداد 27, 1401 7:17 ب.ظ

      با سلام، اگر ممکن است آدرس را بفرستید. من تازه میخواهم شروع کنم. با کمال تشکر.

      پاسخ
    • سلام
      لطف میکنید چنانچه این کتاب بهمراه فایل صوتی یا منبع دانلودش رو بفرستید
      سپاااس

      پاسخ
  • سلام من 4 تا از عموهام آلمان هستن و آنها زبان آلمانی خوب بلدن. خیلی دلم میخواست بتونم بفهمم چی میگن. ماه پیش اپلیکیشن تون خریدم بعد از یک ماه تقریبا 70 درصد حرفاشون متوجه میشم باورشون نمیشه خودشون. البته هنوز حرف زدنم مثل درک کردن تقویت نشده اگه بهم یاد بدین ممنون میشم 😅

    پاسخ
    • ببینید شما باید موقع کار با اپلیکیشن حتما وقتی جملات رو می شنوید، خودتان هم همراهش تکرار کنید ترجیحا با صدای بلند. شما خوب شنیدین و برای همین خوب متوجه می شین اما خوب تقلید نکردین از جملات برای همین نمیتونین خوب صحبت کنید 🙂

      پاسخ
  • ارتین جوانی
    شهریور 18, 1400 4:19 ب.ظ

    سلام خوبید من خیلی زبان المانی را دوست دارم عشق من زبان المانی ولی هزینه هاش خیلی بالااگه از پوشاک وخوردنی هام بکذرم باز نمی تونم ثبت نام کنم نمی دونم چه شکلی ثبت نام کنم راهنمایی می کنید لطفا عاجزانه درخواست کمک دارم : تاریخ تولدم:۱۳۸۶/۱/۶

    پاسخ
    • خداوکیلی اونقدر گرونه اخه؟؟ از نظر من ارزون هم هست ضمنا پس اینجا چرا اومدی؟؟ اینجا بدون پول و رایگان درس میدن خب منم همسنتم و تو کانون المانی درس میخونم گرون هم نیست والا

      پاسخ
    • تو یوتیوب با چنل bamboo languages رایگان یاد بگیر

      پاسخ
      • دوستان عزیز سلام از برنامه duolingo استفاده کنید البته انگلیسی به آلمانی هست و فارسی نداره… زبان اصلی انگلیسی هست و زبان های زیادی رو رایگان میتونید یادبگیرید.خیلی جذابه

        پاسخ
        • از راهنمایی ممنون آموزنده بود دارم استفاده میکنم

          پاسخ
        • آره خیلی خوبه تو یه هفته تقریبا ۱۰۰ لغت کامل یاد گرفتم و خیلی هم باحاله چون رقابتیه و بیشتر تلاش میکنیم

          پاسخ
  • سلام من دیپلم زبان المانی کانون‌ رو دارم ولی چون خ وقته گذشته و تمرین نداشتم فراموش شده میخوام از سایتتون استفاده کنم ولی سایتتون ی مشکل اساسی داره و اینکه هر روز که میای سراغش اون مطلب قبلی رو باید کلی بگردی تا پیدا کنی البته شایدم مشکل از من باشه روشش رو بلد نباشم و کاش میشد ثبت نام کرد که روشمندتر میشد

    پاسخ
  • ممنونم از اینکه به سوالات توجه میکنید و پاسخ میدید

    پاسخ
  • سلام من باید زبان آلمانی یاد بگیرم که چند ماه دیگه قصد مهاجرت دارم ولی نتونتستم هنوز چیزی یاد بگیرم میشه راهنمایی کنید . ممنون میشم

    پاسخ
    • گلاله علوی
      مرداد 30, 1401 10:09 ب.ظ

      از اپلیکیشن Duolingo استفاده کنید که عالیه و پایتون رو خیلی قوی می‌کنه. این برنامه بر اساس تازه ترین تحقیقات روانشناسی یادگیری زبان طراحی شده و برای تمام مهارت های زبانی روشهای جالبی داره. از جمله اینکه پادکست هم داره که وقتی به اندازه کافی یادگرفتین میتونید گوش کنید.

      پاسخ
  • سلام من یک سال و یازده ماه میشه به کشور آلمان زندگی میکنم و واقعا یاد گرفتن زبان آلمانی برام سخته و نمیدانم از کجا شروع و ایده برای یاد گیری ندارم حتی مدرسه هم میرم ولی برام سخته وجرعت حرف زدن رو خیلی کم دارم اگه کمک کنید خوشحال میشم 😢

    پاسخ
  • آزیتا رحمانی
    آذر 25, 1401 4:35 ب.ظ

    من میخواهم زبان آلمانی یاد بگیرم

    پاسخ
  • من ذخیره لغاتم خوبه ولی در صحبت کردن خیلی مشکل دارم میشه منو رهنمایی کنید

    پاسخ
  • سلام برای رسیدن به سطح a1 با خوندن سایت و مطالبی که داره میشه امیدوار بود و اینکه مطالب اگر در یه بخشی طبقه بندی شاره گذاری بشه خیلی خوبه .فایل صوتی که روی تخته گرافیکی عالیه و مشخص نیست از کجا بدی شروع بشه اگر شماره گذاری بشه عالی میشه به ترتیب صد درس بخونیم

    پاسخ
  • شیرین برزگر
    آذر 8, 1402 10:06 ق.ظ

    سلام ممنون از اطلاعات کاملتون، من یه مطلبی توی مجله اقتصاد آفرین خونده بودم که برای تقویت مهارت شنیداری باید پادکست آلمانی گوش بدید، خواستم بدونم برای سطح مبتدی شما چه پادکستی رو پیشنهاد میکنید؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست