تفاوت کلاس خصوصی زبان با عمومی

تفاوت کلاس خصوصی زبان با عمومی؛ معرفی مؤثرترین روش یادگیری

گاما

بسیاری از افراد با اهداف مختلف به دنبال یادگیری زبان هستند. از طرفی، موسسات و اساتید زیادی انواع مختلف کلاسهای خصوصی و گروهی را ارائه می‌دهند، که این امر انتخاب را برای زبان‌آموزان مشکل می‌کند. در ادامه این مطلب، تفاوت‌های بین کلاس خصوصی و کلاس گروهی، مزایا و معایب این نوع کلاس‌ها، نحوه برگزاری آنها و انواع کلاس خصوصی زبان انگلیسی را بررسی خواهیم کرد.

کلاس خصوصی زبان با کلاس عمومی چه تفاوت‌هایی دارد؟

کلاس خصوصی زبان با کلاس عمومی تفاوت‌هایی از نظر هزینه، هدف، شرایط زبان‌آموزی و ویژگی‌های فردی دارد. برخی از این تفاوت‌ها عبارتند از:

  1. کلاس خصوصی زبان معمولا هزینه بالاتری نسبت به کلاس عمومی دارد.
  2. کلاس خصوصی زبان شرایط زبان‌آموزی منعطف‌تر و سفارشی‌شده‌تری را فراهم می‌کند. افراد می‌توانند استاد، زمان و منابع آموزشی موردنظر خود مانند کتاب زبان را انتخاب کنند. همچنین اگر نیاز به تغییر یا لغو جلسات داشته باشند، مشکل کمتری پیدا می‌کنند.
  3. کلاس خصوصی زبان برای افراد با هدف‌های فوری و مشخص مناسب است. اگر فرد در مدت زمان کوتاه نظیر شش ماه یا چند هفته نیاز به رسیدن به سطح یا مدرک خاص دارد، کلاس خصوصی به او کمک می‌کند.
  4. در کلاس خصوصی، زبان‌آموز و استاد هر دو متمرکزتر بوده و معمولا یادگیری سریعتر اتفاق می‌افتد.
  5. کلاس عمومی زبان مناسب افراد با شخصیت اجتماعی و تعامل‌پذیر است. این افراد در جمع حضور پیدا می‌کنند و با شنیدن و صحبت کردن با دانشجوهای دیگر، چالش و پشتکار بالاتر و پاسخگوئي بيشتري دارند.
  6. کلاس عمومی زبان برای افراد با هدف‌های بلند مدت و عام مناسب است. این افراد در جلسات گروهي، تكاليف و فعاليت‌های كلاسي را به صورت جدي و منظم اجراء كرده و در كليه مهارت‌های زبان پيشرفت كنند.
  7. کلاس عمومي زبان برای افراد با پيشينۀ تلاش كافي در يادگيري يك زبان جديد مناسب است. این افراد با تكيه بر تجارب قبلي خود، روش يادگيري مناسب را پيدا كرده و با استفاده از منابع جانبي، يادگيري خود را تكامل داده و نقطۀ قطع كلاس را به عنوان نقطۀ شروع يك يادگيري جديدي در نظر بگيرند.

کلاس خصوصی زبان برای چه کسانی مناسب است؟

معمولا کلاس خصوصی زبان برای کسانی مفید است که به دلیل مشغله‌های کاری یا تحصیلی نمی‌توانند در کلاس‌های گروهی شرکت کنند، هدفی دارند و می‌خواهند در مدت زمانی کوتاه، مثلا شش ماه، زبان یاد بگیرند یا والدینی هستند که می‌خواهند فرزندشان با تمرکز بیشتری زبان تمرین کند. به طور کلی طرفداران کلاس خصوصی زبان افرادی هستند که:

  • جهت حفظ سلامتی خود تمایلی به حضور در فضاهای پرجمعیت ندارند.
  • تمایل به انتخاب استاد براساس زمان و نیازهای خود دارند.
  • می‌خواهند یادگیری زبان را براساس منابع آموزشی موردنظر خود ادامه دهند.
  • زمان کافی ندارند و می‌بایست زمان کلاس مناسب با زمان‌های آزادشان باشد.
  • می‌خواهند در سطح شهر تردد نکنند، از ترافیک شهر بکاهند و از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند.
  • نیاز فوری به مدرک زبان جهت مهاجرت، تحصیل در خارج از کشور و ارتقاء شغلی دارند.
  • نیاز به یادگیری مهارت‌ها یا زبانهای خاص دارند. به عنوان مثال می‌خواهند برای ازمون تافل یا آزمون زبان دکتری آماده شوند و یا می‌خواهند زبان اسپانیایی را یاد بگیرند.

کلاس خصوصی زبان آنلاین و حضوری

کلاس خصوصی زبان بهتر است یا کلاس گروهی؟

این سوال یک جواب قطعی ندارد و کاملا بستگی به اهداف، شرایط و ترجیحات هر شخص دارد. کلاس خصوصی زبان و کلاس گروهی هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که می‌توانید با توجه به آن‌ها انتخاب مناسب‌تری برای خود داشته باشید. برخی از ویژگی‌های کلاس خصوصی زبان به شرح زیر است:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

– کلاس خصوصی زبان منطبق بر اهداف و نیازهای شما است و معلم می‌تواند برنامه درسی را به صورت شخصی‌سازی شده برای شما طراحی کند. در کلاس گروهی، معلم باید به سطح و هدف تمام زبان‌آموزان توجه کند و نمی‌تواند به صورت اختصاصی سوالات شما را پاسخ دهد.

– کلاس خصوصی زبان سرعت یادگیری را افزایش می‌دهد و شما می‌توانید در زمان کمتر به هدف خود برسید. در کلاس گروهی، سرعت یادگیری تابع سطح و پیشرفت دیگر زبان‌آموزان است و ممکن است شما حس خستگی یا عقب ماندگی داشته باشید.

– کلاس خصوصی زبان زمان‌بندی منعطف دارد و شما می‌توانید با توجه به شرایط خود، ساعت و روز کلاس را تغییر دهید. در کلاس گروهی، زمان‌بندی از قبل تعیین شده است و شما باید با آن هماهنگ باشید.

– کلاس خصوصی زبان فشار رقابت را کاهش می‌دهد و شما می‌توانید با اعتماد به نفس بالاتر صحبت کنید و اشتباهات خود را تصحیح کنید. در کلاس گروهی، فشار رقابت با دیگر زبان‌آموزان ممکن است باعث استرس یا عدم انگیزه شود.

– کلاس گروهی زبان هزینه پایین‌تر دارد و برای افراد با بودجه محدود مناسب‌تر است. در کلاس خصوصی، هزینه بالاتر است ولی در عوض خدمات بهتر و با کیفیت‌تر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

آغاز ماجراجویی زبانی؛ کلاس خصوصی برای راهیابی به هدف

با توجه به تقاضای زبان‌آموزان، موسسه سفیر که یکی از بزرگترین و معتبرترین موسسات در ایران است اقدام به برگزاری کلاس‌ خصوصی زبان‌های ترکی استانبولی، روسی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، عربی، کره‌ای، چینی و همچنین کلاس خصوصی ویژه آزمون‌های زبان دکتری مانند تولیمو، EPT و MSRT و آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس، دولینگو، تافل، PTE و… کرده است.

اساتید کلاس‌های خصوصی زبان سفیر دارای تحصیلات دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بوده و بیشتر آن‌ها سالیان زیادی در کشور‌های دیگر زندگی کرده‌اند. کلاس‌های خصوصی سفیر توسط اساتید باسابقه و مجرب این موسسه که دوره‌های تخصصی تدریس را گذرانده‌اند، برگزار می‌شوند.

کلاس خصوصی موسسه سفیر

کلاس خصوصی زبان سفیر چگونه برگزار می‌شود؟

کلاس خصوصی زبان سفیر به دو شیوه‌ی حضوری و آنلاین در سایت سفیرمال برگزار می‌شود. برای شرکت در کلاس خصوصی زبان به شیوه حضوری، این گزینه‌ها وجود دارد:

  1. کلاس در محل واحدهای موسسه زبان سفیر برگزار می‌شود و زبان‌آموز می‌تواند یکی از شعب موسسه را به عنوان محل کلاس انتخاب کند.
  2. کلاس در محل سازمان یا شرکت زبان‌آموز برگزار می‌شود و زبان‌آموز می‌تواند با همکاران خود به صورت نیمه‌خصوصی کلاس داشته باشد.
  3. کلاس در محل مدرسه یا دانشگاه زبان‌آموز برگزار شود و زبان‌آموز می‌تواند با دانشجویان یا همکلاسی‌های خود به صورت نیمه‌خصوصی کلاس داشته باشد.

برای برگزاری کلاس خصوصی زبان سفیر به شیوه آنلاین، این گزینه‌ها وجود دارد:

  1. کلاس از طریق پلتفرم‌های آنلاین مثل ادوبی کانکت، اسکایپ، گوگل میت و… برگزار می‌شود و زبان‌آموز می‌تواند با استفاده از ابزارهای ارتباطی مثل گوشی، تبلت، لپ تاپ و… به کلاس متصل شود.
  2. کلاس از طریق فایل‌های صوتی یا تصویری برگزار می‌شود و زبان‌آموز می‌تواند با دریافت فایل‌ها از طرف استاد، در هر زمان و مکان مناسب به گوش دادن و تمرین پرداخته و سپس با استاد بازخورد بگیرد.

برای ثبت‌نام در کلاس خصوصی سفیر با شماره تلفن 02174056000 و یا سایت safirmall. com مراجعه نمایید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست