معادل سازی مدرک تحصیلی در کانادا

معادل سازی مدرک تحصیلی در کانادا؛ بررسی شرایط و مراحل

گاما

کار و تحصیل در کانادا برای داوطلبان بین‌المللی شرایط خاصی دارد. یکی از این شرایط مهم برای دریافت اقامت این کشور از روش‌های تحصیلی و کاری، معادل‌سازی مدرک تحصیلی است. معادل‌سازی از این بابت که برابری مدرک شما با مدرک تحصیلی کانادایی را نشان می‌دهد برای نمایندگان دانشگاه، کارفرمایان و مقامات دولتی کانادا به‌منظور صدور ویزا اهمیت دارد. برای معادل‌سازی این مدارک باید به WES کانادا مراجعه کنید. در این مقاله شرایط و مراحل معادل سازی مدرک تحصیلی در کانادا را به‌طورکامل برایتان شرح خواهیم داد. اگر متقاضی ویزای تحصیلی یا کاری کانادا هستید و به دنبال راهنمایی جامع برای معادل‌سازی مدرک تحصیلیتان می‌گردید این مقاله برای شما نوشته شده است.

معادل‌سازی مدرک؛ از شرایط مورد‌نیاز برای متقاضیان ویزای تحصیلی و کاری کانادا

به‌طور‌کلی متقاضیانی که می‌خواهند از طریق یکی از روش‌های ویزای تحصیلی (Study Permit)، ویزای کاری (Work Permit)، ویزای نیروی متخصص فدرال کانادا (Federal Skilled Worker) یا اکسپرس اینتری (Express Entry) به کانادا مهاجرت کنند باید اقدامات لازم نسبت به معادل‌سازی مدرک تحصیلی را انجام دهند.

یکی از موضوعات مهمی که مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا و کاری را برای متقاضیان کاهش می‌دهد، کامل بودن مدارک آن‌ها است؛ بنابراین با انجام معادل‌سازی و دریافت تاییدیه از سازمان WES روند بررسی سریع‌تر می‌شود و شانستان برای دریافت ویزای تحصیلی یا کاری کانادا افزایش می‌یابد.

معادل سازی مدرک در کانادا با مراجعه به سازمان WES

اولین موضوعی که درباره معادل‌سازی مدرک تحصیلی برای مهاجرت به کانادا باید بدانید این است که به کجا مراجعه کنید؟ افرادی که از انواع راههای مهاجرت به کانادا به دنبال دریافت ویزای تحصیلی یا کاری کانادا هستند برای معادل‌سازی مدرک باید به WES کانادا مراجعه کنند. WES یک سازمان خصوصی است که صلاحیت لازم برای ارزیابی مدارک تحصیلی و معادل‌سازی آن‌ها‌ را برعهده‌ دارد. این سازمان توسط اداره مهاجرت کانادا برای انجام این کار انتخاب شده است. به همین دلیل اکثر دانشگاه‌های کانادا مدارک تایید شده توسط این سازمان را قبول دارند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

علاوه‌بر سازمان WES، برنامه‌های دیگری مانند سرویس ارزیابی صلاحیت‌های بین‌المللی (IQAS)، سرویس ارزیابی مدارک بین‌المللی (ICES) و سرویس آموزش مقایسه‌ای (CES) نیز برای بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی و تخصصی در کانادا وجود دارند.

معادل سازی مدرک تحصیلی در کانادا

نحوه معادل‌سازی مدرک تحصیلی؛ آشنایی با مراحل و اقدامات مورد‌نیاز

برای معادل سازی مدرک در کانادا ابتدا باید یک نسخه کپی از ریز نمرات و مدارک تحصیلی دوره‌هایی که گذرانده‌اید تهیه کنید. همه این مدارک با مراجعه به یک دارالترجمه رسمی باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند. سپس باید کپی مدارک و نسخه‌های ترجمه شده را به‌منظور ارزیابی برای سازمان WES در کانادا ارسال کنید. مدارک ارسالی برای سازمان ارزیابی باید مهر دادگستری و وزارت امور خارجه داشته باشند. شرایط و کیفیت ارزیابی و معادل‌سازی مدارک در استان‌های مختلف کانادا با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. با‌توجه‌به استانی که می‌خواهید برای کار یا تحصیل در دانشگاه‌های آن اقدام کنید، ممکن است نیاز باشد مدارکتان را به زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی ترجمه کنید. بعد از اینکه همه این مراحل را به‌درستی انجام دادید باید منتظر دریافت پاسخ از سازمان WES باشید.

البته باید اشاره کرد که کار معادل‌سازی را می‌توانید پس از ورود به این کشور نیز انجام دهید؛ اما برای انجام این کار باید ابتدا ویزای توریستی دریافت کنید و حداقل سرمایه برای مهاجرت به کانادا را داشته باشید.

آشنایی با رشته‌هایی که ملزم به معادل‌سازی مدرک در کانادا هستند

رشته‌ و حوزه‌ای که بعد از ورود به کانادا قصد ادامه تحصیل یا اشتغال در آن دارید، ارتباط مستقیمی با انجام عملیات معادل‌سازی مدرک خواهد داشت؛ بنابراین توصیه می‌شود حتما قبل از مهاجرت به کانادا این موضوع را مورد بررسی قرار دهید. به‌طورکلی برای تحصیل و کار در کانادا افرادی که در رشته‌های مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و دامپزشکی تحصیل کرده‌اند نیاز به معادل‌سازی مدارک دارند.

این رشته‌ها در دسته رشته‌ها و مشاغل تخصصی قرار می‌گیرند. اغلب آن‌ها ارتباط مستقیمی با سلامت افراد دارند. به دلیل حساسیت‌های بالا و برای اثبات تخصص و مهارت لازم این افراد باید حتما نسبت به معادل‌سازی مدارکشان در کانادا اقدام کنند. در‌خصوص رشته‌های علوم پزشکی افراد بعد از ورود به کانادا ملزم به شرکت در دوره‌های آمادگی و آزمون معادل‌سازی نیز هستند.

بررسی هزینه‌ها برای معادل‌سازی مدارک تحصیلی در کانادا

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که «آیا برای معادل سازی مدرک تحصیلی در کانادا باید مبلغی پرداخت کرد». به‌طورکلی هزینه‌ای که برای بررسی و ارزیابی مدارک باید بپردازید تا سال ۲۰۲۴ معادل ۲۰۰ دلار کانادا است. هزینه‌های اضافی برای انجام این کار شامل هزینه ارسال مدارک می‌شود. با‌توجه‌به روش انتخابی برای ارسال، میزان هزینه نیز متفاوت خواهد بود. این هزینه در کلیه سرویس‌های ارزیابی مدارک در کانادا از جمله WES، IQAS، ICES و CES یکسان و فقط در زمان پردازش متفاوت هستند. سریع‌ترین زمان پردازش و معادل‌سازی مربوط به سازمان wes و طولانی‌ترین مدت مربوط به سرویس ارزیابی صلاحیت‌های بین‌المللی  (IQAS) می‌شود. زمان پردازش توسط هر‌یک از این مراکز به ترتیب ۲۳ روزکاری تا ۳ ماه و ۲۳ هفته از تاریخ دریافت مدارک است.

بررسی هزینه‌ها برای معادل‌سازی مدارک تحصیلی در کانادا

ایران کانادا؛ همراه مطمئن برای اطلاع از جدیدترین قوانین معادل‌سازی مدرک در کانادا

معادل سازی مدرک تحصیلی در کانادا با هدف ادغام مهاجران در سیستم آموزشی و کاری این کشور انجام می‌شود.با ارزیابی مدارکتان توسط مراجع ذیصلاح و تایید آن می‌توانید به‌راحتی و بدون دغدغه وارد بازار کار کانادا شوید یا تحصیلتان را در دانشگاه‌های این کشور ادامه دهید. با انجام این فرآیند استانداردها و کیفیت آموزش در این کشور حفظ می‌شود.

اگر به‌دنبال پاسخ این سوال هستید که آیا برای کار یا تحصیل در کانادا به معادل‌سازی مدرک نیاز دارید یا خیر، بهتر است با کارشناسان مهاجرتی در ارتباط باشید. این افراد با جدید‌ترین شرایط و قوانین مهاجرت به کانادا و تحصیل و کار در این کشور آشنا هستند. به‌ همین دلیل بهترین راهنمای شما در مسیر مهاجرت خواهند بود. ایران کانادا یکی از موسسه‌های معتبر و برتر ایران در عرصه مهاجرت به کشور کانادا است. شما عزیزان با مراجعه به سایت irancanada.cc به راه‌های ارتباطی با کارشناسان این مجموعه دسترسی خواهید داشت.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست