کانادا

هزینه‌های تحصیل در کانادا

گاما

کشور کانادا به عنوان یکی از مقاصد رویایی برای مهاجرت از جمله مهاجرت تحصیلی در دنیا به ویژه برای مردم کشورهای در حال توسعه تلقی می‌گردد که موضوع مورد بحث ما در این مطلب هزینه‌های تحصیل در کانادا برای متقاضیان اخذ مدرک دانشگاهی از این کشور می‌باشد و در این راستا تلاش نموده که تقریبا به کلیه هزینه‌های مورد نیاز؛ از لحظه‌ی اقدام و اپلای از ایران تا زمان زندگی و تحصیل در کانادا اشاره نماییم.

جهت اطلاع از انواع روش‌های تحصیل در خارج از کشور به صفحه مهاجرت تحصیلی مراجعه کنید.

هزینه اپلای و اقدام برای پذیرش

هزینه اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی برای مقاطع مختلف به شرح زیر می‌باشد:

  • مقطع مدرسه (دبیرستان و…) : 2300 دلار
  • مقطع کارشناسی و اخذ پذیرش از کالج یا دانشگاه: 2400 دلار
  • مقطع کارشناسی ارشد: 2500 دلار
  • مقطع دکتری: 2600 دلار
  • هزینه اخذ ویزای همراه (والدین، همسر و …): 850 دلار

توجه نمایید که هزینه‌های ذکر شده صرفا برای دریافت پذیرش دانشگاهی و اخذ ویزای دانشجویی می‌باشد و هزینه‌های دیگر مانند ترجمه مدارک، وقت سفارت و دفتر انگشت نگاری و هزینه تکمیل فرم ثبت نام جدا بوده اما کلیه این هزینه‌ها روی هم رفته بیش از 200 یا 300 دلار نخواهد شد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

هزینه و شهریه دانشگاه‌ها

حال پس از سپری مرحله فوق و ورود به خاک کانادا، بهتر است که راجع به هزینه‎‌های تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی که یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل می‌باشد صحبت نماییم. به طور خلاصه اگر بخواهیم این موضوع را بررسی نماییم، یک فرد دانشجو که به عنوان یه دانشجوی بین‌المللی در کانادا برای مقطع کارشناسی بخواهد تحصیل نماید، باید گفت که با افزایش حدود چند درصدی از هزینه‌های تحصیل در سال میلادی ماقبل، می‌بایست سالیانه بطور متوسط 25 هزار دلار هزینه نماید، اما این متوسط هزینه در سال جاری میلادی مجددا کمی بیشتر شده و برای مقطع کارشناسی به حدود نزدیک 30 هزار دلار در سال رسیده است. همین هزینه برای مقطع کارشناسی ارشد به طور متوسط سالیانه به 15 الی 20 هزار دلار و برای مقطع دکتری به سالی کمتر از 10 هزار دلار رسیده و یا نهایت به 15 هزار دلار در سال می‌رسد. ضمن آنکه این را هم می‌بایست مد نظر داشت که بسیاری از دانشگاه‌های دولتی کشور کانادا تحصیل در مقطع دکتری را به صورت فول فاند ارائه داده و در غیر این صورت، بسته به دانشگاه انتخابی و رشته تحصیلی مورد نظر، هزینه تحصیل در این مقطع می‌تواند به کمتر از 6 هزار دلار در سال هم برسد. نکته‌ی مهم دیگر در این راستا این است که هزینه‌های ذکر شده به طور متوسط و برای رشته‌های عمومی بوده و تحصیل در برخی رشته‌ها مانند دندانپزشکی، پزشکی، دامداری، MBA و… می‌تواند به سالیانه بیش از 50 هزار تا حتی 60 هزار دلار نیز برسد.

جهت اطلاع از جزئیات کامل و آشنایی با انواع روش‌ها از صفحه مهاجرت به کانادا دیدن کنید.

هزینه محل اقامت

برای دانشجویان بین‌المللی از جمله متقاضیان ایرانی، در صورت عدم مشکل برای زندگی اجتماعی و سپری کردن دوران اقامت در جاهای کوچکتر از نظر مساحت و یکسری امکانات محدودتر، خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های این کشور به ویژه برای دانشگاه‌هایی که در داخل خود پردیس دانشگاه اماکن مسکونی ویژه‌ی دانشجویان را در نظر گرفته‌اند (یکسری از اماکن مسکونی ویژه دانشجوها برای برخی از دانشگاه‌ها خارج از پردیس و محیط دانشگاه و در شهر واقع است) توصیه می‌گردد. چرا که زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی به خصوص خوابگاه‌های داخل پردیس دانشگاه نه تنها یک فرصت عالی برای تجربه زندگی اجتماعی در جامعه‌ایی با فرهنگ بالا و در کنار آن، محیط صمیمی و به ویژه سازگار و دلپذیر برای افرادی که مهاجرت نموده‌اند خواهد بود، بلکه از نظر صرفه‌جویی در هزینه و زمان به دلیل نزدیکی ساختمان‌های خوابگاه به دانشکده‌ها، دپارتمان‌ها و کلاس‌‌های درسی نیز بسیار گزینه خوبی است. حال در این مورد نیز بسته به دانشگاه انتخابی و شهری که آن دانشگاه در آن واقع است و انتخاب نوع محل اقامت از نظر بزرگی، امکانات، تعداد دانشجو در هر اتاق و… هزینه‌‌ی اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های کانادا سالیانه بین 3 تا 8 هزار دلار (ماهیانه حدود 660 دلار) هزینه خواهد داشت. حال اگر شخص بخواهد یک آپارتمان کوچک تک خوابه به دور از مرکز شهر اجاره نماید می‌بایست ماهانه چیزی حدود 1100 دلار پرداخت کرده که این هزینه برای خانه‌های در مرکز شهر به مراتب بیشتر می‎گردد. در بهترین حال هم اگر بخواهد خانه استودیویی (اتاق) اجاره نماید، برای آن هم حداقل 800 دلار در ماه می‌بایست اجاره دهد.

هزینه مایحتاج روزانه

مجددا گار بخواهیم بدون بررسی هر شهر و منطقه متوسط هزینه را بررسی نماییم، هزینه‌های پایه زندگی برای یک شخص در کانادا ماهیانه 1120 دلار بدون احتساب اجاره محل اقامت خواهد بود. اگر هم شخص، ساکن خوابگاه بوده و برای خوراک از غذاهای دانشگاه استفاده نماید این هزینه هم برای خوراک و هم برای رفت و آمد به مراتب کمتر خواهد شد. ضمن آنکه برای کسانی که به جای خوابگاه قصد اجاره خانه را دارند، باید گفت که هزینه تسهیلات خانه و قبوض آب و برق و گاز و… بین 100 تا 160 دلار در ماه بسته به مصرف شخص هزینه دارد. همچنین در صورت سکونت در شهر، هزینه‌های رفت و آمد ماهیانه در حالت کلی حدود 90 دلار و برای دانشجویان کمی کمتر و بین 60 تا 70 دلار می‌گردد. اگر هم بخواهید به فروشگاه رفته و یک خرید کلی از مواد غذایی شامل یک بطری شیر، نان، یک کیلو برنج، 12 عدد تخم مرغ، 1 کیلو گوشت مرغ و 1 کیلو گوشت قرمز و1 کیلو از هر کدام از میوه‌ها و صیفی‌جات شامل سیب، پرتقال، موز، پیاز، گوجه، سیب زمینی خرید نمایید، سرجمع 62 دلار می‌گردد.

جزئیات کامل‌تر در خصوص مهاجرت را در این صفحه ملاحظه نمایید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست