همه چیز درباره ویزای جمهوری چک

همه چیز درباره ویزای جمهوری چک

گاما

دریافت ویزای جمهوری چک اصلی ترین کاری است که در زمان برنامه ریزی برای سفر یا مهاجرت به این کشور باید انجام داد. کشور چک یکی از کشورهای حوزه شینگن است که نام آن در فهرست 15 کشور صلح آمیز جهان قرار دارد. از نظر محیط زیست و پاکیزگی رتبه ششم جهان را به خود اختصاص داده است.

همچنین به طور مداوم به عنوان یکی از 3 کشور برتر برای کار مهاجران معرفی می شود. دانشگاه های معتبر و شناخته شده آن نیز هر ساله تعداد قابل توجهی دانشجوی بین الملل به خود جذب می کند.

تمام این موارد در کنار دیگر مزایای زندگی در این کشور توسعه یافته اروپایی، باعث شده تا تعداد مهاجران به این کشور هر ساله افزایش پیدا کند. لذا تصمیم گرفتیم در ادامه مطلب مراحل و نکات لازم برای دریافت ویزای جمهوری چک را برای شما توضیح دهیم.

به صورت معمول، دریافت ویزای تحصیلی چک برای متقاضیان تحصیل در این کشور کار سختی نیست. زیرا دانشگاه های چک در ایران نماینده رسمی و قانونی دارند. مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چارلز، پالاتسکی و ماساریک جمهوری چک در ایران است. این مجموعه هر ساله زمینه پذیرش و اعزام دانشجویان به ویژه برای تحصیل در رشته هایی چون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و … را فراهم می کند. ارائه ویزای تضمینی چک به متقاضیان تحصیل در چک نیز یکی از خدمات اصلی مجموعه آسپیان است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

با مراجعه به سایت مجموعه آسپیان و یا تماس با کارشناسان این مجموعه می توانید اطلاعات کاملی درباره تحصیل در جمهوری چک دریافت کنید.

انواع ویزای جمهوری چک

ویزای این کشور متناسب با هدف شما برای ورود به این کشور در انواع مختلفی وجود دارد. با این حال، به صورت کلی کشور چک دو نوع ویزای کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می دهد.

  • ویزای کوتاه مدت برای اقامت های کمتر از 90 روز در این کشور صادر می شود. از انواع ویزای کوتاه مدت چک نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • ویزای بلند مدت چک برای اقامت های بیش از 90 روز در این کشور صادر می شود. انواع مختلف آن نیز عبارتند از:
    • ویزای کار
    • ویزای تحصیل
    • ویزای ازدواج
    • ویزای سرمایه گذاری

برای دریافت هیچ کدام از انواع ویزای چک، حتی ویزای تحصیلی این کشور، محدودیت سنی تعریف نشده است. هر ساله دانشجویان متعددی بدون توجه به سن و گپ تحصیلی خود از طریق مجموعه آسپیان در دانشگاه های رنک بالای این کشور برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و … پذیرش می شود.

لذا شما بدون نگرانی می توانید برای دریافت ویزا بدون محدودیت سنی از این کشور اقدام کنید.

مراحل دریافت ویزای جمهوری چک

برای دریافت ویزای چک متقاضیان باید مراحل زیر را طی کنند:

1-دریافت وقت سفارت: اولین قدم برای دریافت ویزای این کشور، دریافت وقت سفارت است. متقاضیان می ‌توانند از طریق سایت سفارت جمهوری چک در تهران یا کارگزاری VFS Global وقت سفارت خود را دریافت کنند.

2-تهیه مدارک مورد نیاز: پس از دریافت وقت سفارت، متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنند. از مدارک عمومی که باید به سفارت تحویل دهید عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار پس از اتمام سفر
  • دو قطعه عکس 3.5 × 4.5 سانتی ‌متر با پس زمینه روشن
  • فرم درخواست ویزای جمهوری چک تکمیل شده و امضا شده
  • بیمه پزشکی مسافرتی با پوشش حداقل 30،000 یورو در منطقه شینگن
  • بلیط رفت و برگشت
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • مدارک اثبات هدف از سفر

3-تکمیل فرم درخواست: متقاضی باید فرم درخواست ویزای چک را به صورت کامل و دقیق تکمیل کند. فرم درخواست ویزای جمهوری چک به زبان انگلیسی است.

4-تحویل مدارک و انگشت ‌نگاری: برای اخذ ویزای کشور چک نیازی به انجام مصاحبه نیست. با این حال، متقاضیان باید در روز تعیین شده به دفتر کارگزاری VFS Global مراجعه کنند و مدارک خود را تحویل دهند. در این روز، متقاضیان باید انگشت‌ نگاری کنند.

5-انتظار برای نتیجه درخواست ویزا: پس از تحویل مدارک، پرونده متقاضی به سفارت جمهوری چک ارسال می ‌شود. مدت زمان بررسی پرونده ویزا متناسب با هدف شما از مهاجرت به جمهوری چک و نوع ویزا متفاوت است. با این حال، صدور ویزای چک تقریبا 60 الی 90 روز طول می کشد.

6-دریافت ویزا: پس از بررسی پرونده ویزا، نتیجه درخواست به صورت الکترونیکی یا پستی به متقاضی اطلاع داده می‌ شود. در صورت موافقت با درخواست ویزا، متقاضی می تواند گذرنامه با ویزا مهر شده را تحویل بگیرد.

نکات مهم برای دریافت ویزای جمهوری چک

  • متناسب با هدف شما از سفر به جمهوری چک، ممکن است علاوه بر مدارک عمومی مورد نیاز، به مدارک بیشتری احتیاج داشته باشید. به عنوان مثال در صورتی که به دنبال دریافت ویزای کاری چک هستید؛ ملزم به ارائه مدارکی چون دعوتنامه از کارفرمای چکی، قرارداد کاری و … خواهید بود.

برای تحصیل در چک نیز، باید مدارکی چون نامه پذیرش از دانشگاه چک، مدارک تحصیلی و … را به سفارت ارائه دهید.

برای اطلاع از مدارک و شرایط لازم برای تحصیل در جمهوری چک، توصیه می کنیم با کارشناسان و مشاوران مجموعه آسپیان تماس بگیرید.

  • شما باید تمامی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای جمهوری چک را در یک دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه کنید. مدارک هویتی مثل کارت ملی و شناسنامه نیز، باید توسط دادگستری و وزارت امور خارجه تایید شوند.
  • تمکن مالی و گردش حساب می تواند نقش بسیار موثری در صدور ویزای چک داشته باشد.
  • مطابق با وبسایت vfsglobal سفارت جمهوری چک در تمامی روزها به جز پنجشنبه و جمعه و روزهای تعطیل رسمی از ساعت 8 الی 17 فعالیت می کنید. به صورت معمول، شما برای تحویل مدارک تا ساعت 15 بعد ازظهر زمان دارید. از ساعت 15 الی 17 نیز زمان جمع آوری پاسپورت خواهد بود.

هزینه های دریافت ویزای جمهوری چک

هزینه ای که باید بابت بررسی ویزای چک پرداخت شود؛ می تواند به شرح زیر باشد:

  • برای بزرگسالان: 80 یورو
  • برای دریافت ویزای کوتاه مدت: 40 یورو
  • برای کودکان زیر 6 سال: رایگان

سخن پایانی

برای دریافت ویزای و اقامت جمهوری چک و دریافت اطلاعات بیشتر درباره مدارک لازم، شرایط و مراحل دریافت آن، بهتر است از یک متخصص مهاجرت کمک بگیرید. آن ها به شما کمک می کند تا مراحل این کار را به صحیح ترین شیوه ممکن انجام دهید و بتوانید در سریع زمان ممکن ویزای جمهوری چک را دریافت کنید.

در صورتی که به دنبال تحصیل در چک هستید؛ به شما توصیه می کنیم با مشاوران مجموعه آسپیان تماس بگیرید. این مجموعه با تکیه بر سابقه کاری چندین ساله خود -به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران- به شما کمک می کند تا ویزای تحصیلی چک را به صورت تضمینی دریافت کنید. (شماره های تماس دفتر تهران 02126644001 و 02126644002)

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست