اشنایی با تافل

معرفی آزمون تافل و برگزارکننده معتبر و رسمی آن در ایران

گاما

امتحان تافل TOEFL (Test of English as a Foreign Language)  یکی از معتبرترین امتحان‌های زبان انگلیسی در جهان است که بیش از 10 هزار کالج، دانشگاه و موسسه در‌ 130 کشور جهان از جمله استرالیا، کانادا، بریتانیا و ایالت متحده آن را به رسمیت می‌شناسند. تافل به شما کمک می‌کند تا هر جایی که مایلید درس بخوانید.

آزمون‌های آیلتس و تافل  از نخستین و معتبرین آزمون‌های جهانی هستند که به منظور اقامت در کشورهای انگلیسی زبان و جهت ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در ایران و کلیه مقاطع کشورهای انگلیسی زبان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آشنایی با ساختار آزمون تافل  (TOFEL)

مهارت نوشتاری

این بخش شامل دو قسمت است؛ یک قسمت تلفیقی و یک قسمت مستقل. در بخش تلفیقی دانشجو باید متن آکادمیکی را بخواند، سپس به ادامه آن گوش دهد و بعد از آن نظرات خود را در مورد متن بنویسد. در بخش مستقل نیز دانشجو یک مقاله شخصی در مورد سوال ارائه شده می‌نویسد.

در واقع در قسمت تلفیقی داوطلب باید در ابتدا متن کوتاهی را بخواند (250 تا 300 کلمه) و سپس به یک سخنرانی مرتبط با متن گوش دهد. بعد از آن باید با استفاده از اطلاعاتی که از متن و سخنرانی به‌دست آورده‌ به یک پرسش پاسخ دهد. 20 دقیقه فرصت داده می‌شود که داوطلب پاسخ خود را که باید بین 150 تا 225 کلمه باشد، بنویسد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

اما قسمت مستقل (independent) بخش نوشتاری، مشابه بخش نوشتاری آزمون کامپیوتری تافل می‌باشد؛ در این قسمت 20 دقیقه فرصت داده می‌شود که انشای کوتاهی در حدود 300 کلمه درباره یک موضوع خاص نوشته شود.

گروه زبان انگلیسی دانشگاه خاتم برای تسهیل شرایط شرکت درآزمون‌های فوق الذکر؛ اقدام به برگزاری این آزمون‌ها در ایران نموده است. جهت شرکت در آزمون تافل دانشگاه خاتم و مشاهده اطلاعات تکمیلی سایت دانشگاه خاتم مراجعه کنید.

مهارت گفتاری

این بخش از آزمون تافل دارای شش تکلیف (task) می‌باشد که دو تکلیف آن به صورت مستقل (independent) و چهار تکلیف به صورت تلفیقی است؛ دو قسمت مستقل که در هرکدام از آنها یک سوال دربارهه زندگی آکادمیک مطرح می‌شود و شرکت‌کنندگان باید با استفاده از دانش و تجارب شخصی خود در مورد موضوع خاصی توضیح ‌دهند.

چهار قسمت هم به صورت تلفیقی است که بخش‌های  reading،listening  همراه با بخش speaking وجود دارد. در این بخش‌ها دانشجو باید در مورد خلاصه متنی که می‌خواند یا می‌شوند و یا ایده‌های جدید خود در مورد این متون صحبت کند. این صحبت‌ها باید دقیق، واضح و دارای تجزیه و تحلیل دقیق از اطلاعات ارائه شده باشد. مدت پاسخ‌گویی به هر کدام از تکالیف از 45 تا 60 ثانیه متغیر است.

مهارت شنیداری

بخش شنیداری آزمون تافل توانایی داوطلب را در درک مکالمات انگلیسی (آن‌گونه که در آمریکای شمالی صحبت می‌شود) ارزیابی می‌کند. بخش شنیداری آزمون تافل اینترنتی (iBT) هم خیلی با نسخه کامپیوتری آن (CBT) متفاوت نیست. این بخش از دو مکالمه و چهار سخنرانی درسی همراه با پرسش‌های متعدد تشکیل شده است.

مهارت خواندن (درک مطلب)

بخش درک مطلب در تافل iBT خیلی با نسخه کامپیوتری آن (CBT) تفاوت ندارد. این بخش از سه متن آکادمیک تشکیل شده‌ است که به دنبال هر یک از آنها چندین پرسش مطرح می‌شود. هر کدام از این متن‌ها حدوداً از 650 تا 750 کلمه ساخته شده‌اند. موضوع متن‌ها آکادمیک بوده و معمولا در کتاب‌های دانشگاهی یافت می‌شوند.

پرسش‌ها عمدتاً در مورد موضوع اصلی متن، جزئیات، برداشت‌ها، نحوهه دیگر بیان جملات، جایگذاری جملات، واژه‌های مترادف است. در آزمون iBT دانشجو باید مهارت‌هایی نظیر خلاصه‌برداری، برداشت سریع ایده‌های اصلی و جدول‌بندی را دارا باشد. به طور کلی نیازی به اطلاعات قبلی در مورد متن نیست اما اطلاعات قبلی می‌تواند کمک کننده باشد.

نوع پرسش‌ها نیز ترکیبی از نوع پرسش‌های موجود در تافل کامپیوتری (CBT) و انواع جدیدتری از پرسش‌هاست که در آن شرکت‌کنندگان بایستی جدول یا یک نتیجه‌گیری روایی را تکمیل کنند. به بخش درک مطلب (Reading) دو ویژگی اضافه شده‌ است که یکی فهرست لغات و دیگری یک گزینه تجدید نظر (review option) است. «فهرست لغات» به داوطلب این امکان را می‌دهد که معنی کلمات کلیدی موجود در متن را بیابد و با «گزینه تجدید نظر» یا (review option) می‌تواند در پاسخ‌ها تجدید نظر کند.

آزمون اینترنتی تافل (iBT)

آزمون تافل به سه صورت کتبی، کامپیوتری و اینترنتی برگزار می‌شود. آزمون اینترنتی تافل ۴ ساعته و دارای ۴ بخش است. هر بخش ممکن است یک یا حتی چند مهارت را مورد آزمایش قرار دهد. نمره هر یک از مهارت‌ها بین ۰ تا ۳۰ و در مجموع نمره بین ۰ تا ۱۲۰ است. نمره ۷۹ یا ۸۰ این آزمون معادل ۵۵۰ آزمون کاغذی شناخته می‌شود که برای ورود به اکثر دانشگاه‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی مورد نیاز است.

دانشگاه خاتم، برگزارکننده رسمی و معتبر آزمون تافل در ایران

دانشگاه خاتم با اخذ مجوز رسمی از سازمان سنجش و آموزش کشور و سازمان بین المللی Educational Testing Services (ETS)  به عنوان مرکز رسمی برگزاری آزمون‌های بین‌المللی TOEFL اقدام به برگزاری این آزمون‌ها می‌نماید. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت ETS جهت شرکت در آزمون‌های اینترنتی TOEFl در مرکز بین‌المللی آزمون‌های دانشگاه خاتم با شماره مجوز  STN15183Aثبت‌نام کنند.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست