در حال استفاده از دیکشنری

10 بهترین دیکشنری های گوشی انگلیسی به فارسی (و برعکس)

گاما

گاهی ممکن است در کلاس، محل کار یا حتی بین اقوام یا دوستان تان، کلمه‌ ای را بشنوید و معنایش را نفهمید. در این صورت داشتن یک اپلیکیشن دیکشنری روی تلفن همراه به دردتان می ‌خورد. این نوع از برنامه ‌ها می ‌توانند به شما در یادگیری لغات جدید و گسترش دایره لغات کمک کنند. برای آشنایی با بهترین اپلیکیشن‌ های مخصوص اندروید و آیفون، ادامه مطلب را بخوانید.

برترین برنامه ‌های دیکشنری انگلیسی به فارسی و برعکس

دقت کنید برای زبان فارسی در حال حاضر بی رقیب ترین دیکشنری همان گوگل ترنسلیت است که به صورت آفلاین هم می توان از آن در گوشی های اندروید و آیفون استفاده کرد. (دانلود برای اندروید دانلود برای آیفون). اما به جز گوگل، 10 دیکشنری خوب دیگر هم وجود دارد که در اینجا معرفی می کنیم و به رایگان می توانید دانلود نمایید:

1-دیکشنری مریام Merriam-Webster Dictionary

word image 87260 2

اولین دیکشنری این لیست، Merriam-Webster Dictionary است. این یکی از بهترین برنامه‌ های فرهنگ لغت انگلیسی موجود است. جستجوی صوتی، واج‌ شناسی صوتی، توضیح کلمه در یک پاراگراف، کلمه روز و اصطلاح نامه ‌ای همراه با مترادف ‌ها و متضاد ها در این برنامه گنجانده شده است. این برنامه فرهنگ لغت پیچیده، از تمام ویژگی‌ های لازم برای انجام فعالیت ‌های آموزشی به صورت خودآموز برخوردار است.

دانلود کنید: جدیدترین ویرایش دیکشنری آکسفورد

2-دیکشنری Advanced English Dictionary and Thesaurus

word image 87260 3

دیکشنری بعدی این لیست، Advanced English Dictionary and Thesaurus است که شامل مترادف ‌ها، معانی، تک واژ ها، واژه‌ های زیرشمول، جز واژه‌ ها و هر جزئی است که یک کلمه می ‌تواند شامل شود. این برنامه شامل پشتیبانی آفلاین هم هست و ابزاری برای تعریف کلمات هنگام کپی کردن آن ها از سایر برنامه‌ های فرهنگ لغت دارد. این قابلیت برای درک معنای دقیق یک کلمه و همین طور انتخاب کلمه صحیح برای استفاده در یک پاراگراف مفید است.

3-دیکشنری آفلاین English Dictionary-Offline

word image 87260 4

یکی دیگر از بهترین برنامه ‌های فرهنگ لغت رایگان که می‌ توانید از آن استفاده کنید، English Dictionary–Offline است. این یکی دیگر از برنامه ‌های فرهنگ لغت کاربردی مخصوص گوشی‌ های هوشمند اندرویدی است. یک رابط ساده با یک کادر جستجو در بالا و یک فضا در زیر برای نمایش معانی کلمات دارد. این اپلیکیشن رایگان است و برای دیدن چند معنا با هم ساخته شده است.

دانلود کنید برای کامپیوتر: دانلود جدیدترین ویرایش دیکشنری لانگمن برای کامپیوتر و موبایل

4-دیکشنری آکسفورد Oxford Dictionary of English (پیشنهادی)

word image 87260 5

Oxford Dictionary of English هم یکی از بهترین اپلیکیشن دیکشنری ‌هایی است که می ‌توانید به آن اعتماد کنید. این برنامه جامع ‌ترین دیکشنری است که تمام واژگان انگلیسی را از سراسر جهان گردآوری کرده است. این برنامه با عبارات، کلمات و معنای بسیار زیادی تکمیل ، به‌ روز و اصلاح شده است تا جدیدترین واژگان را هم شامل شود. با این که این ابزار برای درک معنای اصلی کلمات استفاده می ‌شود، اما ترجمه فوری، تعاریف و ویژگی‌ های دیگری را هم ارائه می‌ دهد.

5-دیکشنری رایگان Dictionary by The Free Dictionary

word image 87260 6

Dictionary by The Free Dictionary یکی از بهترین ابزار های فرهنگ لغت انگلیسی است که رابط کاربری سیاه و سفیدی دارد. این اپلیکیشن می ‌تواند به عنوان فرهنگ لغت، اصطلاحنامه، دایره‌ المعارف یا حتی ابزار ترجمه عمل کند. این فرهنگ لغت، مناسب معلمان، دانش ‌آموزان، نویسندگان و کپی ‌رایتر ها است. علاوه بر این، اگر نخواهید به هر دلیلی از این برنامه استفاده می‌ کنید، به دیکشنری ‌های دیگری دسترسی دارید.

6-لانگمن Longman Dictionary of English

word image 87260 7

Longman Dictionary of English هم یکی از بهترین برنامه ‌های فرهنگ لغت انگلیسی است که می ‌توانید روی گوشی تان دانلود کنید. این ابزار می ‌تواند به دانش ‌آموزان در انتخاب بهترین کلمه و حرف ربط کمک کند. همچنین دارای نسخه جدیدی است که یک منبع آنلاین برای یادگیری واژگان و دستور زبان به حساب می ‌‌آید. برای آشنایی بیشتر با این اپلیکیشن عالی می ‌توانید به سایت آن مراجعه کنید.

روش استفاده از دیکشنری: آموزش دیکشنری زبان انگلیسی، انواع آن و روش استفاده

7-دیکشنری ارائه شده توسط سایت Dictionary.com

word image 87260 8

یکی دیگر از بهترین برنامه ‌های فرهنگ لغت رایگان، Dictionary.com است. با این ابزار شما نیازی به اتصال به اینترنت ندارید زیرا به صورت آفلاین کار می ‌کند. این اپلیکیشن شامل تمام منابعی است که برای تقویت مهارت ‌های انگلیسی تان نیاز دارید. شما می ‌توانید کلمات را ذخیره و مجموعه کلماتی که اخیرا جستجو کرده ‌اید را سفارشی ‌سازی کنید. این برنامه تضمین می‌ کند که جدیدترین کلماتی که یاد گرفته ‌اید را فراموش نکنید.

8-دیکشنری تصویری کودکان Kids Picture Dictionary

word image 87260 9

فرهنگ لغت بعدی لیست ما، Kids Picture Dictionary است. این نرم‌ افزار فرهنگ لغت برای بچه ‌های خردسال عالی است. این اپلیکیشن شامل حدود 650 تصویر باکیفیت و همین طور کلمات و صدا است. والدین و کودکان می ‌توانند از ابزار سرگرم‌ کننده ضبط برای خواندن از روی پاراگراف ‌ها یا اضافه کردن عبارات جدید استفاده کنند.

از دست ندهید: ۵ بهترین نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی

9-دیکشنری RhymeZone Rhyming (جدید)

word image 87260 10

RhymeZone Rhyming یک ابزار موثر است که در لیست بهترین برنامه‌ های فرهنگ لغت ما گنجانده شده است. اگر به دنبال واژه ‌های هم وزن، مترادف، هم ‌آوا، متضاد یا سایر کلمات با صدای مشابه هستید، ممکن است این ابزار همان چیزی باشد که لازم دارید. این اپلیکیشن دارای یک پایگاه داده بزرگ کلمات است که حتی روی گوشی ‌ها هم قابل دسترسی است.

10-دیکشنری Urban Dictionary

word image 87260 11

آخرین برنامه این لیست، Urban Dictionary است. این فرهنگ لغت انگلیسی تعاریف کلمات جدید را هم ثبت می‌ کند. یکی از ویژگی‌ های این اپلیکیشن این است که از کلمات عامیانه و غیر عامیانه برای معنای و توصیفات در آن استفاده شده است. همچنین، ساده‌ ترین رابط کاربری را دارد که به کاربر اجازه می ‌دهد تا بدون مکث و دشواری از ابزار ها استفاده کند.

این ها هم عالی هستند: ۵ تا از بهترین دیکشنری های فارسی به انگلیسی

کلام پایانی

کلمات، عبارات، مترادف ‌ها، معانی، الگو های دستوری، مترادف ‌ها، جز واژه ‌ها، کلمات زیر شمول و به طور کلی همه واژگان به نوعی به هم ربط دارند. خوشبختانه همان طور که دیدید، برنامه‌ های فرهنگ لغت متعددی وجود دارند که می‌ توانید با انتخاب یکی از آن ها، واژگان انگلیسی را عمیق ‌تر یاد بگیرید و تا مدت ها در ذهن خود بسپارید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست