زن خانه دار

خانه دار به انگلیسی، زن مرد مادر خانه دار و اصطلاحات مرتبط

گاما

خانه دار به انگلیسی می شود Housewife (زن خانه دار) یا کلمه housekeeper (هم زن و هم مرد خانه دار) هم به کار می رود. البته دو کلمه homemaker و householder هم به کار میروند ولی کمتر رایج اند. زن خانه دار میشه House wife و مرد خانه دار میشه househusband و مادر خانه دار میشه housewife mom من خانه دار هستم یا شغل من خانه داری هست میشه I am a housewife و شغل خانه داری هم میشه housekeeper job.

در این مطلب تعاریف، مثال و هم معنی های کلمه اول را توضیح می دهیم.

تعاریف و مثال کلمه Housewife

A woman whose work is inside the home, doing the cleaning, cooking, etc., and who usually does not have any other job   زنی که کارش داخل خانه، نظافت، آشپزی و غیره است و معمولا کار و شغلِ دیگری هم ندارد

حتما دانلود کنید: ۶ کتاب واژگان فوق‌العاده برای یادگیری بهتر لغات زبان انگلیسی

مثال:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

  • She’s not the type of person to stay at home and be a housewife.   او از آن دسته افرادی نیست که در خانه بماند و خانه دار باشد
  • A group of housewives stood chatting outside the butcher’s shop.   گروهی از زنان خانه دار بیرونِ قصابی ایستاده و مشغول حرف زدن بودند
  • All of these modern appliances undoubtedly make life easier for today ‘ s housewife.  همه این وسایل مدرن بدون شک زندگی را برای خانم خانه دار امروزی آسان می کند
  • She felt angry that he described her as a housewife.  او از این که او را به عنوان یک زن خانه دار توصیف کرد، عصبانی شد
  • Molly had only ever dreamed of being a mother and a housewife, and she took great pride in that role.  مولی فقط رویای مادر شدن و خانه دار شدن را در سر می پَروَراند و به این نقش افتخار می کرد

20 حقیقت جالب درباره خانه داری

1-به طور متوسط ​​هر خانم خانه دار 90 ساعت در هفته را صرف کار های خانه می کند. یعنی اگر شما به عنوان زن خانه دار برای هر ساعت حداقل 1.5 دلار دریافت کنید، حقوق تان ماهانه 554 دلار خواهد بود.

2- در اروپای قرون وسطی، زنان خانه دار حق نداشتند از شوهران شان طلاق بگیرند و چیزی از اموال را به نام خودشان کنند.

3- در یونان باستان، خانواده شوهر، دختر را نمی پذیرفتند و او را خانم خانه نمی دانستند، تا زمانی که بچه دار می شد .

به کارتان می آید: 100 روش تعریف کردن از کسی به انگلیسی

4- در سال 1963، بتی فریدمن کتابی منتشر کرد که در آن به زنان می ‌گفت خانه ‌دار باشید و خودتان را وقف خانواده تان کنید، که البته آن زمان هم برای یک زن مدرن غیر قابل قبول بود!

5- زیگموند فروید معتقد بود که زنان از اول قرار بوده خانه دار باشند. اگر زنی بخواهد شاغل باشد، حسادتش به جنس مذکر را نشان می دهد!

6- امروزه ظهور ماشین های لباسشویی، جارو برقی و سایر لوازم خانگی، استاندارد نظافت را بالا برده است. خانم‌ های خانه‌دار که قبلا فرش‌های شان را فصل به فصل تمیز می ‌کردند، حالا می ‌توانند خانه را همیشه تمیز نگه دارند.

7- پیش از این، زنان خانه دار برای صرفه جویی مجبور بودند که به چندین فروشگاه بروند تا گوشت، مواد غذایی، نان، شیر و غیره تهیه کنند. که این کار با ظهور سوپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگ بسیار آسان شده است.

در کنار این مطلب بخوانید: چگونه افراد مختلف را در زبان انگلیسی صدا بزنیم؟

8- پیش از این تصویر یک زن خانه دار بسیار ایده آل بود. در عکس ‌ها و نقاشی ‌ها می دیدیم که این زنان همیشه تمیز ظاهر می‌شدند و خوش لباس و خوش استایل بودند. اما در واقع خیلی بعید است که یک زن خانه دار علاوه بر تمیز کردن خانه، مراقبت از بچه و غذا پختن، بتواند هر روز قبل از آمدن شوهر به خودش هم برسد.

9- خانم های خانه دار قبل از سال 1960، قبل از شستن لباس ها و کفش و کتانی ها، ساعت ها آن ها را می جوشاندند. قبل از ظهور لوله کشی، زنان مجبور بودند آب مورد نیاز برای شستشو، پخت و پز و غیره را خودشان از چشمه یا رودخانه تا خانه حمل کنند.

10- کلمه ” Housewife ” از قرن 13ام نشات گرفته است.

11- در سال 2005، مؤسسه ای تحقیقاتی دریافت که درآمد مردان متاهل بیشتر از مردان مجرد است، اما به شرطی که همسرشان در خانه باشد و همه کار های خانه را انجام بدهد. هر چه زن بیشتر بیرون از خانه کار می کرد، وضعیت جسمی و روانی سرپرست خانواده بدتر می شد.

12- طبق تحقیقاتی که در سال 2013 انجام شد، اکثر زنان بریتانیایی که بالای 20 سال سن دارند، شاغل و در یک رابطه هستند و می خواهند خانه دار شوند . 78 درصد از زنان هم اعتراف کرده اند که برای شان مهم نیست که شغل شان را رها کرده و خانه داری کنند.

13- در اوایل قرن 20، اصطلاح ” خانه دار ” فقط برای زن متاهلی که در خانه می ماند به کار می رفت.

14- واکنش زنان به واژه خانه دار متفاوت است. برای برخی به معنای ارادت به شوهر است، برای برخی هم به معنای فرزندان و مراقبت از آن ها است. برخی هم این طور فکر می کنند که زنان خانه دار زنان ناتوانی هستند که در واقع از تواناییهای شان استفاده نمی کنند.

مکالمه رو یک بار برای همیشه یاد بگیر: دانلود 100 مکالمه رایج روزمره

15- در نروژ، انجمن زنان خانه دار نامش را به انجمن زنان و خانواده تغییر داد. بعد از این اصلاحیه، تعداد اعضای آن از 60000 به 5000 کاهش یافت که به طور ضمنی نشان می داد زنان حس می کنند که زندگی شان خسته کننده و دچار روزمرگی شده است.

16- مطالعه اخیر در ایالات متحده نشان داد که اکثر جوانان (80٪ زنان و70٪ مردان) از همه اقشار، خواهان وظایف برابر هستند یعنی هر دو شریک خانه را اداره و فرزندان را بزرگ کنند. اما وقتی با مردان جدا از زنان مصاحبه شد، 70 درصد شان اعتراف کردند که دوست دارند همسران شان خانه دار باشند.

17- سریال “Desperate Housewives” سعی در علاقه مند کردن زنان به خانه داری داشت، زیرا این کار به شدت برای زنان بی ارزش شده است.

18- در 15 سال گذشته تعداد زنان خانه دار به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.

19- نظر سنجی انجام شده در سال 2005 نشان داد که از 4000 دختر جوان تحت بررسی ، تنها 6 درصد به محض تولد اولین فرزند، شغل شان را ترک کرده و خودشان را وقف خانواده شان می کنند .

حتما دانلود کنید: 4 تا از بهترین مترجم های انگلیسی به فارسی

20- مطالعه انجام شده در سال 2012 نشان داد که مردان وقتی در کارشان قوی هستند که زن خانه داری داشته باشند.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست