۶ کتاب واژگان فوق‌العاده برای یادگیری بهتر لغات زبان انگلیسی

۶ کتاب واژگان فوق‌العاده برای یادگیری بهتر لغات زبان انگلیسی

گاما

بسیاری از یادگیرندگان زبان انگلیسی احساس می‌کنند که تمرین‌های واژگانی یکی از بخش‌های بسیار چالش‌برانگیز یادگیری زبان انگلیسی است. در این پست ۶ کتاب لغت انگلیسی که با روشی جذاب به آموزش واژگان می پردازند را به شما معرفی می کنیم.

یادگیری لغات فقط از طریق فلش کارت ها، دیگر روشی قدیمی برای به خاطر سپاری واژگان زبان انگلیسی می باشد.


چرا داشتن یک دایره‌ی لغات گسترده در انگلیسی مهم است؟

یادگیری واژگان یکی از مهم‌ترین بخش‌های یادگیری زبان تازه است. در برخی موارد، داشتن دایره‌ی لغات گسترده مهم‌تر از دانستن قواعد دستوری درست و نظم واژگانی است. گسترده‌ی واژگانی‌تان به شما این امکان را می‌دهد تا قابل‌فهم حرف بزنید، که مسئله‌ی مهمی است.

روش‌های مهیج برای یادگیری واژگان

یادگیری انگلیسی باید مهیج و گیرا باشد، و اینکه پشت میزتان بنشینید و شروع به حفظ کردن فلش کارت‌هایتان بکنید اسمش همه چیز است الا مهیج و گیرا. خوشبختانه، شماری از روش‌های مهیج وجود دارند که به شما کمک می‌کنند واژگان را یاد بگیرید و خودتان را با فلش کارت‌ها و حفظ کردن‌ها خسته نکنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

  • یکی از بهترین روش‌های یادگیری واژگان انگیزه داشتن است. شاید شما با گروهی که به انگلیسی مکالمه می‌کنید در یک رستوران لوکس گرد آمده‌اید و شما مجبورید یک گفت‌وگوی کوتاه داشته باشید. یا شاید به یک سفر باید بروید و نیاز دارید واژگان و اصطلاحات ضروری انگلیسی‌ای را که یک مسافر نیاز دارد یاد بگیرید. به‌احتمال شما بیشتر گیر فلش کارت‌ها می‌افتید و به‌احتمال به یکی از کتاب‌های راهنمای توریست‌ها مراجعه می‌کنید.
  • تا حد امکان از واژههای تازه استفاده کنید. آن‌ها را در مکالمه‌هایتان به کار ببرید و در نوشته‌هایتان لحاظ کنید.
  • ساده شروع کنید. واژگانی را یاد بگیرید که در فعالیت‌های روزمره‌تان بیشترین استفاده را از آن‌ها می‌کنید. مسائلی که مربوط به زمان، خوراک و برنامه‌ی هرروزه می‌شوند مناسب‌اند.
  • گروهی یاد بگیرید. انواع خوراک، انواع وسایل نقلیه، واژگانی برای ملاقات کردن شخصی در بیمارستان همه این‌ها را در گروه بهتر می‌توانید یاد بگیرید. یادگیری تصادفی واژگان، مانند «پنیر» و سپس «زیردریایی» تنها شما را گیج‌تر می‌کند.
  • از متضادها دوری کنید. با گروهتان متضادها را در میان نگذارید، این کار شما را فقط گیج می‌کند. به هم‌معنی‌ها بچسبید.

۶ کتاب واژگان انگلیسی

۱-کتاب ۱۱۰۰ واژه بارونز (پرفروشترین کتاب آمازون)

کتاب 1100 واژه

۱۱۰۰ واژه ای که باید دانست؛ این خود گویای محتوای کتاب است. کتابی که عنوان پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون (هم اکنون رتبه ۴ در زمینه لیست کلمات و رتبه ۱۰ در زمینه واژگان است) درزمینه‌ی واژگان را از آن خودکرده است. رقم میلیونی فروش این کتاب در سراسر جهان نیز بیان‌کننده‌ی کیفیت و صدالبته محبوبیت آن است. این کتاب نیز مانند کتاب «۵۰۴ واژه‌ی کاملاً ضروری» یک کتاب خودآموز درزمینه‌ی واژگان است. میزان دشواری واژگان کتاب ۱۱۰۰ واژه ای که باید دانست نسبت به کتاب «۵۰۴ واژه کاملاً ضروری» بیشتر است؛ و برای زبان‌آموزان سطح متوسط و بالاتر مناسب است.

می توانید هم اینک این کتاب را از فروشگاه خریداری کنید. اطلاعات بیشتر                sabad-large

۲-مجموعه کتاب‌های واژگان انگلیسی کاربردی-English Vocabulary in Use Series

English vocab in use

مجموعه کتاب‌های واژگان انگلیسی کاربردی پرفروش‌ترین کتاب مطبوعات دانشگاه کمبریج است که به دانشجویان انگلیسی از همه‌ی سطوح کمک می‌کند تا دایره لغاتشان را بالا ببرند و مهارت‌های زبان انگلیسی‌شان را بهتر کنند. یکی از بهترین ویژگی‌های این مجموعه این است که دانشجویان می‌توانند انتخاب کنند که می‌خواهند انگلیسی امریکایی یا بریتانیایی را یاد بگیرند، که این برای آن‌هایی که خودشان را برای آزمون‌های آیلتس و تافل آماده می‌کنند عالی است.

نکته‌ی دیگر این کتاب این است که در سطوح مختلف ارائه شده است. این مجموعه شامل:

  • واژگان کاربردی ابتدایی
  • واژگان کاربردی مبتدی
  • واژگان کاربردی پیش از متوسط
  • واژگان کاربردی بالای متوسط
  • واژگان کاربردی پیشرفته

واژگان کاربردی ابتدایی ۱۲۰۰ تا از واژه‌های مهم انگلیسی را یاد می‌دهد و برای کسانی که تازه‌کاران بسیار مناسب است. کتاب‌های دیگر این مجموعه هزاران واژه‌ی دیگر را با توجه به سطح،‌با رویکرد کاربردی بودنشان و ویژه بودنشان در هر یک از این کتاب‌ها ارائه می‌کنند.

۳- فرهنگ تصویری آکسفورد-Oxford Picture Dictionary

oxford picture dictionary

اگر شما هم مثل من حافظه‌ی تصویر خوبی دارید، شما به‌احتمال واقعاً از فرهنگی خوشتان می‌آید که بر تصویرهای زیبایی برای یادگیری واژگان تکیه کرده است. فرهنگ تصویری آکسفورد برای این کار توصیه می‌شود و نیز بخش‌های مختلفی دارد، به همراه پرسش‌هایی برای آماده کردن ذهنتان با موضوع و داستان‌هایی دیگری که به شما کمک می‌کند بفهمید که واژگان چگونه در جمله های مختلف به کار می‌روند.

حتی نسخه‌های دوزبانه این فرهنگ به بازار آمده، پس می‌توانید یکی از این فرهنگ‌هایی را تهیه کنید که هم به زبان انگلیسی است و هم به زبان مادری‌تان.

۴- ۵۰۴ واژه‌ی کاملا ضروری-۵۰۴ Absolutely Essential Words

504 words

این کتاب به درد آن‌هایی می‌خورند که می‌خواهند به سطح پیشرفته بروند و نیاز دارند دایره لغاتشان را گسترش دهند. همان‌طور که از روی نامش پیداست، بیش از ۵۰۰ کلمه را پوشش می‌دهد که در زبان انگلیسی پراهمیت و پرکاربردند.

این کتاب نیز برای دانشجویانی که خودشان را برای آزمون باید آماده کنند مناسب است و با تمرین‌های تکمیلی همراه شده است که یادگیری واژگان را سریع و بی‌دردسر می‌کند. فقط دقت کنید که جدیدترین ویرایش آن را تهیه کنید!

   دانلود pdf این کتاب

می توانید هم اینک این کتاب را از فروشگاه خریداری کنید. اطلاعات بیشتر                sabad-large

۵-واژه سازی ان‌تی‌سی-NTC Vocabulary Builders

Vocabulary builders

یک کتابی که به‌راحتی می‌توانید از آن واژه یاد بگیرید و برای نشر مک‌گراو-هیل است کتاب «واژه سازی ان‌تی‌سی» است. این کتاب برای دانشجویان سطح پیشرفته طراحی شده است که نیاز دارند یاد بگیرند که چگونه واژگان را در جمله‌های سخت به کار ببرند. این به‌ویژه برای دانشجویانی خوب است که می‌خواهند زبان تجارت را یاد بگیرند یا می‌خواهند به‌خوبی در محل کار انگلیسی حرف بزنند.

«کتاب آبی» نسخه‌ی دیگری برای دانشجویان پیشرفته و بالا متوسط است. همچنین «کتاب سبز» نیز برای مبتدیان وجود دارد و کتاب قرمز برای دانشجویان سطح متوسط طراحی شده است. هر سه سطح در مقایسه با کتاب‌های دیگر چالش برانگیزند، و این چرایی این است که این کتاب‌ها تنها به دانشجویان جدی معرفی می‌شوند که خود را برای آزمون‌های زبان آماده می‌کنند یا زبان انگلیسی را برای حرفه‌شان یاد می‌گیرند.

   دانلود pdf این کتاب

حتما بخوانید: خرید اینترنتی ۶ تا از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی (۲۰۱۸)

 ۶- کتاب جدید خودآموز صفر تا صد زبان انگلیسی

english0-100-1

این کتاب یکی از جدیدترین کتاب های منتشر شده در زمینه واژگان و مکالمات پرکاربرد روزانه است و چکیده سال ها تجربه ی استاد دانشگاه تهران، عبداله قنبری و چکیده ۸ کتاب معتبر زبان انگلیسی می باشد.  این کتاب برای آموزش زبان انگلیسی به سبکی سریع، جذاب و آسان برای مطالعه شخصی (Self Study) و زبان آموزان در همه سطوح تدوین گردیده است.

لغات موجود در کتاب بسیار کاربردی بوده و اگر بدنبال یادگیری عمومی زبان انگلیسی هستید این کتاب نسبتا جدید یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

می توانید هم اینک این کتاب را از فروشگاه خریداری کنید. اطلاعات بیشتر                sabad-large

اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

واژگان، جملات و جزوات چرب زبان

واژگان کاربردی

واژگان پوشاک و لباس واژگان فرودگاه
واژگان لوازم خانه واژگان زیبای انگلیسی
واژگان فضاهای داخلی خانه واژگان حیوانات
واژگان سبزیجات واژگان ادویه جات
کار و تجارت واژگان زیبا برای توصیف افراد

اصطلاحات کاربردی

اصطلاحات کاربردی روزمره آدرس دادن
اختصارات کاربردی روزمره اصطلاحات ریاضی
۱۰۰ کلمه با معنای متفاوت در آمریکن و بریتیش تشکر و عذرخواهی
۴۵۰ اصطلاح جالب انگلیسی

جملات کاربردی

جملات شروع مکالمه و ادامه گرم آن ۱۰۰ جمله راجب کارهای روزمره
جملات و پیام های عاشقانه

دانلود جزوه،کتاب و فیلم واژگان

۳۰۰۰ واژه پرکاربرد ۶۰۰ کلمه مترادف و متضاد
۲۰۰ واژه دشوار و پرکاربرد در همه آزمونها ۶ کتاب یادگیری واژگان زبان

ترفندهای کاربردی

بهترین روش یادگیری واژگان زبان روش یادگیری زبان انگلیسی
زبانمهر

حتما بخوانید!

15 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست