سریال به انگلیسی

سریال به انگلیسی، روش استفاده و 19 حقیقت جالب که باید بدانید!

گاما

سریال به انگلیسی می شود Tv Series یا Tv show هم گفته می شود اما اولی رایج تر است. در این مطلب مثال های استفاده از آن در جمله و نکات گرامری آن در زبان انگلیسی را توضیح می دهیم. البته گاهی در انگلیسی محاوره کلمه tv را حذف می کنند و می گویند Series.

مثال Tv Series

TV Series means a single series of television episodes including all available broadcast seasons thereof and may be designated as current series Episodes including all available broadcast seasons thereof and may be designated as Current Series, Non-Returning Series, Library Series and Animated TV Series.

در حقیقت سریال به معنای یک مجموعه تلویزیونی چند قسمتی است که شامل تمام فصل‌ های قابل پخش است و ممکن است به آن سریال‌ های در حال پخش (Current series) ، بدون تکرار (Non-Returning)، سریال های آرشیوی یا کتابخانه ‌ای (Library series) و سریال های تلویزیونی متحرک هم گفته شود.

دانلود کنید واسه گوشی: 5 دیکشنری برتر دنیا (از همه زبانها به هم)

Serie در جمله

  • The company strengthened its network of partnerships in this market, through its participation in Big Picture 2. In the television business, despite a challenging economic context, ZON Lusomundo TV reinforced its offer with a new series channel which was launched on a national level.

این کمپانی با مشارکت در فیلم The Big Picture 2، همکاری مشترکش با این بازار را تقویت کرد. در این کار تلویزیونی، علی رغم شرایط اقتصادی چالش بر انگیز، تلویزیون زون لوسوماندو همکاری اش با یک کانال سریال جدید که در سطح ملی راه اندازی شده بود را بیشتر کرد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

  • Browse the lists by category such as, Movies, Kids & Family, TV Series, etc.

فهرست ها را بر اساس دسته بندی فیلم، کودکان و خانواده، سریال تلویزیونی و. . . مرور کنید.

  • E.g., http://omg.yahoo.com/news/jackass-star-died-from-pa-crashs-impact-fire/65597 is about both Jackass the movie, and Jackass the TV Series.

مثلا آدرس http://omg.yahoo.com/news/jackass-star-died-from-pa-crashs-impact-fire/65597 هم در مورد فیلم و هم Jackass است.

  • Since in this research project a great amount of input is present through episodes of an Italian TV Series, the opportunities for pragmatic and cultural learning in the Italian language classroom are manifold.

از آن جایی که در این پروژه تحقیقاتی حجم زیادی از اطلاعات از طریق قسمت های یک سریال ایتالیایی در دسترس قرار می گیرد، فرصت برای یادگیری بر اساس واقعیت و فرهنگ در کلاس درس زبان ایتالیایی بسیار زیاد است.

از دست ندین: 50 اصطلاح کاربردی در  زبان انگلیسی

حقایق جالب درباره سریال در دنیا

1-هر ساله سریال های تلویزیونی بیشتری ساخته می شود. در سال 2017، 487 سریال در ایالات متحده پخش شد.

2- سریال” سیمپسون ‌ها “یکی از طولانی‌ ترین سریال ‌های تلویزیونی تاریخ است که تاکنون ۶۵۴ قسمت داشته است. پخش این سریال در سال 1989 آغاز شد و تا سال 2019 ادامه داشت.

3- یکی از تاثیرگذارترین سریال های تلویزیونی تمام دوران، Star Trek بود که اولین بوسه بین یک زن و مرد از دو نژاد متفاوت را به نمایش گذاشت.

4- نتفلیکس در سال 2018 تقریبا 12 میلیارد دلار برای ساخت سریال های تلویزیونی و فیلم ها هزینه کرد. این رقم در سال 2019 به حدود 15 میلیارد دلار افزایش یافت.

5- سریال هایGame of Thrones ،  Band of Brothers و The Pacific از جمله گران ترین سریال های تلویزیونی هستند که تاکنون ساخته شده اند. جالب است بدانید که تولید ​​یک قسمت از The Pacific بیست میلیون دلار هزینه داشته است.

6- چهار بازیگر مرد سریال “تئوری بیگ بنگ” پردرآمد ترین بازیگران تلویزیونی تا سال 2018 بودند.

اجزای جمله به انگلیسی: آموزش اجزای جمله انگلیسی به زبان ساده

7- Steifeld تأثیرگذارترین سریال کمدی آمریکایی است که تا به حال ساخته شده است.

8- سریال I Love Lucyدر سال 1952، وقتی برای اولین بار بارداری لوسیل بال را به تصویر کشید به نوعی تابو شکنی کرد. پیش از این، سازندگان سریال های تلویزیونی برای نشان دادن هر چیزی که به رابطه جنسی اشاره می کرد، مردد بودند.

9- جری ساینفلد از بازی در فصل دهم سریال کمدی فوق العاده محبوبش امتناع کرد و پیشنهاد 5 میلیون دلاری در ازای هر قسمت را رد کرد.

10- با ظهور سرویس‌ های پخش آنلاینی مثل Netflix وHulu ، تلویزیون بین‌المللی ‌تر شد؛ به طور مثال اولین سریال آلمانی زبان تولید شده توسط نتفلیکس،Dark  است که در حال حاضر در آلمان بین سریال ها بالاترین امتیاز را دارد.

11- فرد و ویلما فلین استون کاراکتر های سریال کارتونی The Flinstones، اولین زوج متاهلی بودند که در اوایل دهه 1960 در یک تخت مشترک در تلویزیون به تصویر کشیده شدند.

12- محبوبیت برنامه های تلویزیونی در طول سال ها افزایش یافته است، به طوری که یک آمریکایی به طور متوسط ​​سه ساعت در روز را صرف تماشای تلویزیون می کند. ظهور سرویس‌ های پخش آنلاین باعث به وجود آمدن پدیده binge watching یا تماشای چند قسمت از یک سریال به صورت پشت سر هم شده است.

جمله سازی فارسی به انگلیسی (نکات لازم و 7 نوع جمله رایج)

13- برنامه محبوب بچه ها سریال Sesame Street است که 50 سال است به بچه ها درس اعداد، واژگان و مهربانی می دهد.

14- بازی تاج و تخت با کشتن شخصیت اصلی سریال یعنی ند استارک در آخرین قسمت از فصل اول، رکورد جدیدی در تاریخ سریال ها ثبت کرد.

15- مدت های مدیدی بود که تهیه کنندگان سریال های تلویزیون در کشتن شخصیت های اصلی مردد بودند. سریال درام / کمدیM*A*S*H ، که داستانش در طول جنگ کره اتفاق می ‌افتد، با سرنگونی هواپیمای سرهنگ هنری بلیک، این تابو را شکست.

16- شخصیت محبوب سریال “سوپ نازی” بر اساس آل یگانه، سرآشپز نیویورکی ساخته شده است. بعد از این سریال کار و کاسبی آل به شدت رونق گرفت.

17- یکی از موفق ترین سریال های NBC، یعنی Cheers اوایل پخشش، اصلا با استقبال مردم مواجه نشد.

18- بسیاری از سریال های امروزی مثل ” دکستر “، “بریکینگ بد” و یا ” سوپرانو “، ضد قهرمان ها یا شخصیت های شروری را به تصویر می کشند که نقش اصلی را بازی می کنند که بسیار هم سر و صدا کردند.

19- سریال “بازی تاج و تخت ” تنها سریالی است که بدون مجوز نشر تا به حال توسط افراد بسیار زیادی دیده شده است.

آموزش گرامر زبان انگلیسی از صفر تا صد (3 جزوه PDF و 20 درس)

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست