زبان

9 تا از سخت ترین زبان های دنیا برای یادگیری ما ایرانی ها

گاما

به عنوان یک فارسی زبان و شاید یک انسان با انگیزه برای یادگیری زبان های خارجی، ممکن است که کنجکاویتان باعث شود که بدانید سخت ترین زبان برای یادگیری کدام است. شاید تابحال حدس هایی هم زده باشید. آیا عربی سخت ترین زبان دنیاست؟ یا چینی؟ یا شاید هم ژاپنی؟ خب! بهتر است به جای ادامه دادن حدس های خود، در این مقاله با ما همراه باشید تا با سخت ترین زبان های دنیا آشنا شوید.

حتما بخوانید: ۱۵ تا از زبانهای دنیا که بیشترین جمعیت صحبت کننده را دارند

بعد از انجام پاره ای از مطالعات به این‌نتیجه رسیدیم که بهترین منبع برای پاسخ به این سوال در بین منابع آمریکایی یافت می شود. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، در آموزشگاه های زبان سراسر دنیا در طی ۷۰ سال، بیش از ۷۰ زبان خارجی تدریس می شود و دیپلمات ها و کارمندان ادارات مهم ملزم به یادگیری زبان های خارجی می باشند.

در هر حال سخت ترین زبان ها برای یادگیری به ترتیب، چینی، ژاپنی و کره ای می باشد. بله. تنها یک زبان سخت وجود ندارد. طبق تحقیقات انجام شده، یک فرد باید ۲۲۰۰ ساعت یا ۸۸ هفته بر روی یکی از این ۳ زبان مطالعه کند تا بتواند به تسلط در آن برسد.

۱- چینی

زبانی که بیشترین تعداد صحبت کننده را در جهان دارد و سخت ترین زبان برای یادگیری فارسی زبانان است‌. اگر قصد سفر به کشورهای آسیایی را دارید، چینی یکی از بهترین زبان ها برای یادگیری است. در واقع این زبان جزء غیر عادی ترین زبان هاست و ۳۰ زبان دیگر را در خود جای می دهد. ماندارین نیز به طور گسترده در جهان صحبت می شود. تمام این زبان ها به دلیل ادبیات و نوشتار یکسان، چینی محسوب می شوند. دیگر نمونه های شناخته شده، Wu و Cantonese می باشد.

word image 67
منابع همچنین نشان می دهند که سیستم صدایی در چینی با بیان های مختلف انجام می شود که همین امر باعث نشان دادن معنای متفاوت در کلمات می شود، در حالیکه ممکن است از نظر صدا (حروف صدادار و بی صدا) کاملا یکسان باشند. زبان چینی مدرن و استاندارد چهار لحن دارد، در حالیکه تعداد لحن ها در cantonese، شش تا می باشد. چیزی که در مورد این زبان جالب است، این است که کلمات چینی تک هجایی هستند.

۲- ژاپنی

یکی دیگر از سخت ترین زبان ها برای یادگیری، زبان ژاپنی است که از سه سیستم نوشتاری مجزا استفاده می کند: کاتاکانا، هیراگانا و کانجی. (اگر شما جزء طرفداران این زبان باشید، احتمالا کلمات و عباراتی را به ژاپنی بلدید.)

word image 68
در بیشتر زبان های آلمانی و رمانتیک، ترتیب کلمات در یک جمله بسیار مهم است؛ مثلا زبان انگلیسی را در نظر بگیرید. برای سوال پرسیدن ترتیب کلمات به صورت “is it” می باشد، در حالیکه در خبری “it is” درست است و باعث ایجاد تفاوت در معنا می شود. در ژاپن، این تغییرات با اضافه کردن یا تغییر دادن انتهای کلمات ایجاد می شود و به همین دلیل است که یادگیری آن کمی سخت می باشد. کلمات ژاپنی نیز مثل کلمات فارسی ریشه دارند که به آن بدنه لغت می گویند. همچنین دارای پیشوند نیز می باشند که با تغییر پیشوندها، می توان معنی کلمه را به طور کامل تغییر داد.

حتما بخوانید: ۲۰ تا از پرکاربردترین حرکات بدن در زبان انگلیسی ک بومی زبانها استفاده می کنند

۳- کره ای

کره ای از لحاظ میزان صحبت کردن در جهان، سیزدهمین زبان است. در این زبان دو سیستم نوشتاری متفاوت به نام های Hangul و Hanja وجود دارد. زبان کره ای توسط ۷۵ میلیون نفر در دنیا صحبت می شود که ۷۲ میلیون آن در کره جنوبی و کره شمالی زندگی می کنند؛ اما چیزی که در مورد زبان کره ای جالب است، این است که هیچ رابطی ای نمی توان بین این زبان با یک زبان دیگر برقرار کرد و وجه تشابهی را یافت.

word image 69

این زبان شاید به مقدار بسیار کمی به زبان های گروه آلتایی شباهت داشته باشد.

۴- لهستانی

احتمالا در مورد این زبان کنجکاوهستید. شاید تا بحال فکر می کردید که زبان آلمانی جزء این گزینه ها خواهد بود اما لهستانی یادگیری دشوارتری دارد. لهستانی و زبان های یونانی، ایسلندی، فنلاندی، یونانی، کرواتی، ترکیه ای و مجارستانی جزء زبان های سخت دنیا محسوب می شوند. تمام این زبان ها هر کدام به ۱۱۰۰ ساعت یا ۴۴ هفته مطالعه و تمرین نیاز دارند تا بتوانید به سطح پیشرفته برسید.

word image 70
لهستانی، پرصحبت ترین زبان در بین اسلاوی و دومین زبان پرصحبت بعد از روسی می باشد. در این زبان، ۹ حروف (ą ć ę ł ń ś ó ź ż) وجود دارد که در انگلیسی نیست. همچنین تعداد زیادی از کلمات آن از زبان لاتین، چکوسلواکی، آلمانی، بلاروسین و اوکراینی گرفته شده است. این زمان تاکید ثابتی بر روی تمام کلمات دارد. در مقایسه با دیگر زبان ها، آواهای زبان لهستانی بیشتر از بینی است.

حتما بخوانید: ۴۰ تا از مهمترین قواعد رفتاری در فرهنگ انگلیسی زبان ها که باید بدانید!

بقیه زبانهای سخت برای ما ایرانی ها

5- زبان روسی Russian

6- زبان مجارستانی Hungarian

7- زبان ایسلندی Icelandic

8- زبان فنلاندی Finnish

9- زبان فرانسوی French (بیشترین سختی ش بخاطر تلفظ و فهمیدن حرف های فرانسوی هاست)

آسان ترین زبان ها برای یادگیری ما ایرانی ها

زبان های عربی (بدلیل شباهت زیاد با زبان فارسی)، آفریقایی، دانمارکی، هلندی، نروژی و سوئدی جزء راحت ترین زبان های دنیاست. برای مسلط شدن در این زبان ها می توان ۵۷۵ ساعت یا ۲۳ هفته وقت گذاشت تا بتوان در یکی از این زبان ها تسلط کامل را به دست آورد؛ بنابراین اگر قصد رفتن به اروپای شمالی را دارید، بسیار خوش شانس هستید.

بعد از زبان عربی و انگلیسی پنج زبان زیر که بر اساس سه عامل اصلی: هجی (نوشتن)، تلفظ (صحبت کردن) و دستور زبان (درک) ارزیابی شده اند بهترین گزینه ها برای فارسی زبانان هستند.

1- اسپانیایی

  • املا: بسیار آسان
  • تلفظ: بسیار آسان
  • دستور زبان: نسبتا آسان

2- ایتالیایی

  • املا: نسبتا آسان
  • تلفظ: بسیار آسان
  • دستور زبان: نسبتا آسان

3- فرانسوی (به شرط یادگیری تلفظ)

  • املا: نسبتا آسان
  • تلفظ: کمی چالش برانگیز
  • دستور زبان: کمی چالش برانگیز
زبانمهر

حتما بخوانید!

48 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • زبان عربی هیچ شباهتی به فارسی ندارد. فقط وفور کاربرد واژه‌های عربی (عمدتا دینی که خود پایه‌ی عربی استاندارد شده‌اند) باعث راحت‌تر شدن یادگیری آن شده است وگرنه قواعد عربی آدمو پیر میکنه.
    زبان آفریقایی هم یک زبان نیست. مجموعه‌ای از هزاران زبان و گویش است. مثلا کنیا ۴۲ قبیله دارد که اینها هر کدام برای خود یک زبان دارند که ۴۲ زبان فقط برای یک کشور آفریقایی است.

    پاسخ
    • بله به نظر من همینطوره
      من هم زبان های ترکی کردی، لری، بنگلادشی، آلمانی، اسپانیایی، سومی، گیلکی، روسی، لهستانی، ترکی و… رو بلدم

      پاسخ
      • به قران اگر بلد باشی

        پاسخ
      • از کی تا حالا کردی و لری و ترکی و گیلک و … زبان شدن اینها لهجه محسوب میشن نه زبان!

        پاسخ
        • ترکی و کردی زبان دو زبان کاملا مستقل از فارسی هستن و به عنوان زبان خارجی تدریس میشن و لری و گیلکی لهجه ای از زبان فارسی هستند، محض اطلاعات عمومیتون عرض کردم

          پاسخ
          • خیلی عذر میخوام. اول اطلاعات تون درباره زبان گيلکی رو تکميل کنید و بعد گیلکی رو لهجه قرار بدید. گيلکی زبان هست ن لهجه. بعدشم زبان گيلکی و کردی بسیار شبیه هم هستن چون از یک ريشه هستن.

        • گلم اینا گویش هستن نه لحجه
          لحجه یعنی شیرازی، اصفهانی و…

          پاسخ
      • به قرآن اگه بلد باشی به حرف راحته منم بلدم اگه اینجوریه

        پاسخ
        • اگه شما همیلدین تشریف بیارین یه مکالمه ساده روزمره انجام بدیم، ترکی استانبولی، کردی سورانی، روسی، آلمانی، هر کدوم که مایلید ولی توانمندیدیگران رو زیر سوال نبرید، چون شما تلاشی در زمینه یادگیری چند زبان نداشتید دلیل بر این نیست که بقیه هم ناتوان هستند دوست عزیز

          پاسخ
      • جدی کره ای سخته ؟
        من راه میرم تو خونه کره ای حرف میزنم اونم فقط با سریال😂
        ولی این انتقاد هم هست که میگید زبان کره ای با هیچ زبانی مشترک نیست اتفاقا انقد کلمات ژاپنی تو کره ای هست بفدم کره ای یکی از زبان هایی که مونث مذکر و این داستانا نداره و نوشتن به حروفش هزاران هزاران برابر راحت تر از نوشتن به چینی و ژاپنی هست برعکس چیزی که عموم فکر میکنند
        تو زبانای ژاپنی و چینی یه او ا جابه جا کنی کلمه به وجود میاد ولی به کره ای اینجور نیست

        پاسخ
      • بنگلادشی نیست، بنگالیه:)

        پاسخ
      • کردی
        لری
        گیلکی
        گویش و لهجه هستند
        زبان نیستند
        من خودم گیلک هستم

        پاسخ
    • سلام ، منظور از زبان آفریقایی زبان آفریکَنس است
      که زبان رسمی آفریقای جنوبی است و از زبان هلندی بوجود آمده است.

      پاسخ
    • Zahra Parchegani
      آذر 12, 1401 9:13 ب.ظ

      زبان عربی چون ما بدون یادگیری خاصی میتونیم بخونیمش این کلی کارمون رو آسون می‌کنه

      پاسخ
  • محمد بهزادی
    تیر 20, 1399 5:40 ق.ظ

    بنظرم آلمانی یکی از زبانهای سخت دنیاس چون باید برای تسلط به این زبان سه جور زبان رو یاد بگیری یعنی زمان گذشته و حال و آیندش هر کدام یه زبان خودش رو داره

    پاسخ
    • دقیقا منم ۳۰ سالمه تازه دوروز شروع کردم یادگیری واقعا سخته موندم چجوری یاد بگیرم

      پاسخ
    • از دیدگاه بنده هم که مدرس زبانهای استانبولی و کردی و روسی و انگلیسی و آلمانی هست سخت ترین زبان با توجه به قواعد بسیار پیچیده و بی قائده و قانو برای یادگیری فارسی زبان‌ها هست و من بیشترین تایمم صرف تدریس زبان آلمانی میشه و باید در این راه اراده ای راسخ داشت، چنانچه فیلسوف بزرگ نتیجه کفته: برای یادگیری کامل زبان آلمانی انسان نیاز به دو بار زندگی و دو بار عمر داره و تنها با یک عمر نمیشه تسلط کامل به زبان آلمانی پیدا کرد!

      پاسخ
  • سلام، مطلب جالبی بود
    ولی درمورد زبان کره ای باید بگم چون فعل در انتهای جمله میاد، مکالمه رو برای فارسی زبان ها آسون تر میکنه؛ البته اصطلاحات مشابه فارسی هم در زبان کره ای پیدا میشه. و اینکه به نظرم تلفظ بعضی حروف برای آذری زبان ها میتونه راحت تر باشه!! 🙂

    پاسخ
  • باید عرض کنم که میزان سخت بودن یک زبان به لحاظ یادگیری بدون شک بستگی داره به زبان مادری شخص یادگیرنده. بطور مثال برای یک ایرانی قطعا یادگیری اکثر زبانها مانند زبان چینی و ژاپنی یا زبانهای روسی و آلمانی و لاتین با توجه به متفاوت بودن خط و دستور زبان نسبت به زبان عربی واقعا کار سختری هست. همچنین با توجه به شباهتهایی بین لغات و دستور زبان فارسی و عربی و تغییرات و اصلاحاتی که ایرانیان در زبان عربی در گذشته انجام داده اند یادگیری این زبان برای ایرانیان کار خیلی سختی نیست. من به زبان انگلیسی و آلمانی تسط دارم البته تا حدودی هم به زبان عربی و فکر می کنم که حتی زبان انگلیسی که یادگیری آن نسبت به سایر زبانهای اروپایی ساده تره می تونه برای یک ایرانی از زبان عربی مشکل تر باشه.

    پاسخ
    • ولی به نظر من کره ای و چینی خیلی راحته برا آذری زبان ها و کره ای از نظر من کره ای خیلی راحته هم نوشتاری و هم اصطلاحات و تلفظ

      پاسخ
    • چه کسی گفته ژنی به فارسی شبیه نیست؟
      اونا فاعل،مفعول،فعل هستن و ما هم همینطور.تازه بیشتر فعل هاشون هم با قاعده هست.

      پاسخ
    • حمید جان میشه آیدی تلگرامت رو بذاری من سوال دارم برای یادگیری زبان آلمانی یا انگلیسی

      پاسخ
    • حمید جان هیچ جای دستور زبان پارسی هیچ شباهتی به زبان عربی نداره
      نه ریشه نژادی که هند و اروپایی هست و دیگری سامی زبان و شباهت بخاطر واژگان عربی هست که بسیار در زبلن پارسی فراوان اون هم برای اینکه زبان حقوقی ما ۹۰ در صد زبان عربی هست و اینکه زبان دینی ما عربی هست و الفبای نوشتاری ما هم عربی هست و اگر کمی پژوهش کنید میفهمید که الفبای نوشتاری بسیار در فهمیدن زبان های دیگر تاثیر داره ینی اگر ما لفبای نوشتاری مان لاتین بود خیلی آسانتر زبان های اروپایی رو یاد میگرفتیم همین طور که برای یک انگلیسی زبان یادگیری زبان های اروپایی بسیار آسانتر از زبان پارسی هست
      و نکته بسیار مهم این هست که دستور زبان ینی شیرازه یک زبان و با این حرف شما که دستور زبان فارسی به دستور زبان عربی شباهت دارد ینی ما در اصل زبان مون عربی و از ریشه سامی زبانان است که این بیار نادرسته

      پاسخ
  • ب هرچیزی علاقه داشته باشی تو سه سوت میشه یاد بگیریشـ
    چون عاشق کره ی جونوبیم و زبانش، توی ی ربع حروف الفبا نوشتن و خوندش و نصف کلمات رایجشو یاد گرفتم،،، کسی هم باور نمیکنه وقتی میگم

    پاسخ
    • ساقیتو عوض کن

      پاسخ
      • اون بی سوادی که حتی یک کلمه تاریخ نخونده و راجب زبان کوردی نوشته بهتره بره یکم تاریخ بخونه بعد بیاد اینجا نظر بده. زبان کوردی از اصیل ترین و غنی ترین زبانهای به جا مانده از اوستا و ماد در ایران باستان هست و هیچ کلمه ای رو از هیج زبان دیگری قرض نگرفته و خودش داشته و نیاز نبوده بره ۶۰ درصد کلماتشو از عربی بگیره و به زور به یه ملت دیگه غااب بشه. اگر زبان عربی رو از فارسی حذف کنیم اشعار سعدی و حافظ بی معنی میشه. و دیگه نمیشه به دنیا معرفیش کرد. اشعار فردوسی همه به زبان پهلوی بوده که به فارسی دری برگردانده شده. برو خوب تحقیق کن ببین کدام زبان ریشه شناسی پهلوی بیشتری دارد. و ببین لهجه هایی که اسم بردی ریشه یابی زبانی شون به کدوم زبان بیشتر میخوره. بعدشم خوب مطالعه کن در مورد کردستان و ببین ۶۰ میلیون جمعیت کورد در کدام کشورها قرار گرفتن و تمدن از کجا آغاز شده و اختراع خط و آتش و کشاوزی توسط کدام قوم بوده و الان دقیقااااا اون سرزمین ها کجا هستند. و در مورد شهر نمرود در کردستان ترکیه و کتیبه خشایار شاه در وان در کردستان ترکیه چی نوشته و مادها چه کسانی بودن؟؟؟ و خوب در مورد کتیبه قسقاپان در کردستان عراق بخون تا تاریخ کورد و زبان کوردی رو بفهمی….همچنین در مورد اوستا و هورامان تحقیق کن…

        پاسخ
    • خود کره ایا چند سال زمان میبره زبانو یاد بگیرن

      پاسخ
    • خوبه ولی هنوز فارسیت مشکل داره .
      جنوبی نه جونوبی

      پاسخ
  • رسول ملکی
    بهمن 13, 1399 5:24 ب.ظ

    عاشق سفر به کرخ جنوبی هستم، زبان انگلیسی رو خوب بلدم و فارسی را هم استادم و همچنین زبان ترکی آذری رو ، به گفته ی شما دوستان تمام تلاشم را می کنم تا زبان کره ای را هم‌ یاد بگیرم.

    پاسخ
  • من در حال حاضر به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی،گرجی، ترکی استانبولی، سوئدی و سومی (فنلاندی) مسلط هستم و به جرات میتونم بگم سخت ترینش فنلاندی و آسون ترینش ترکی استانبولی هستش،

    گرجی به نوعی برای من زبان مادری هستش چون اصالتا گرج هستم، در نوجوانی به دلایلی آلمانی و فرانسوی رو به طور فشرده یاد گرفتم، بعد از اون هم دوباره به طور فشرده ترکی استانبولی رو، آلمانی و فرانسوی هر دو جداگانه یک سال طول کشید، ولی با این که ترک زبان نیستم زبان ترکی رو فقط توی سه ماه یاد گرفتم. بعد از تحصیل سال آخر دبیرستان به زبان ترکی، فشرده انگلیسی یاد گرفتم و برای تحصیل دانشگاه به فنلاند مهاجرت کردم. اونجا هم به دلیل اینکه هم فنلاندی و هم سوئدی زبان های رسمی فنلاند هستن، به طور فشرده شروع به یادگیری اونها کردم؛ سوئدی یک سال و نیم و فنلاندی حدود سه سال زمان گرفت تا اونها رو یاد بگیرم
    زبان هایی که تا الان یاد گرفتم رو همیشه میتونم کاملا روان صحبت کنم ولی هنوز با اینکه مدت زیادی هست در فنلاند هستم، نمیتونم روان صحبت کنم. خیلی زبان سختیه!!!!!

    ولی تجربه ای که من دارم اینه که توی هر قاره ای که باشی، زبان کشور های همون قاره برات خیلی آسونتره. مخصوصا ترکی استانبولی، آذری و گرجی.

    پاسخ
    • سلام هنوز هم فنلاند هستید و درچطور زبان فنلاندی رو یاد گرفتین اگر از کتاب و با برنامه خاصی استفاده کردین به منم بگید ممنون میشم

      پاسخ
    • سلام امیر خوبین…خواستم بپرسم زبان فنلاندی رو چطور با گرفتین آیا از کتاب و یا برنامه خاصی استفاده کردین اگر بتونید به منم کمک کنید ممنونتون میشم…آیا هنوزم فنلاند هستین؟.. من برام سخت شده با وجودی که این کشورم برام سخته یادگیری این زبان؟

      پاسخ
  • درود بر همه ی دوستان
    من هم به نوبه خودن میگم که تو زندگی همه چیز سخته حتی غذا خوردن ودرست کردنش و اینکه برای یادگیری مونده اورضه خود شخص من چند سالی هست که در اروپا زندگی می کنم پدر مدت ۱۳سال تونستم زبان ترکی.ویونانی آلمانی و انگلیسی وکمی هم عربی و اسپانیایی رو یاد بگیرم و از طرفی هم آذری بلد چونکه خودم آذری زبانم .شاد باشید همیشه🌹

    پاسخ
  • レザエイシャキバデ شکیبا رضایی
    آبان 8, 1400 5:15 ب.ظ

    به نظر من راجب ژاپنی این مقاله صدق نمیکنه چون ژاپنی برای ایرانیا خیلی آسونه و میشه تلفظ کردن کلماتش رو

    پاسخ
  • از آوای زبان‌های خاور دور، به ویژه چینی، متنفّرم؛ زیرا زبان‌هایی نواختبر هستند

    پاسخ
  • منم زبان های ترکی .انگلیسی. آلمانی.اسپانیایی.ایتالیایی چینی روسی و هلندی کره ای سپیدی و دانمارکی را بلدم

    پاسخ
  • همون تارو خوبه
    شهریور 7, 1401 12:29 ب.ظ

    ولی من تو یک ماه ژاپنی یاد گرفتم و میتونم حرفاشونو بیفهمم

    پاسخ
  • زبان اردو و هندی برای ما فارسی زبانان بادگیری راحت است

    پاسخ
  • کاش من هم بتونم روزی مثل شما به چند زبان زنده دنیا مسلط بشم

    پاسخ
  • زبان فارسی از زبان کوردی ریشە گرفتە هرکی کە کوردی رو بلد باش خوب این جملە رو درک می کنە
    مثلا عبارت مال و منال . شوم . کوشک .
    مخصوصا فارسی قدیم خیلی بە کوردی نزدیک بودە

    پاسخ
  • زبان گرجی هم آسون هست.
    تازه زبانی با خط مستقل و یکی از زبانهای زنده دنیا.

    پاسخ
  • فرزان عالی محمدی
    شهریور 23, 1402 10:12 ق.ظ

    سلام به همه دوستان
    زبان های لری کردی ترکی و گیلکی زیر شاخه زبان های هندواروپایی و مستقل هستند و از فارسی جدا هستند و ویژگی های مخصوص خود را دارند اما بدانید اگر کلمات مشترک بین این زبان ها دیدید نشانه خویشاوندی این زبان هاست.
    زبان کردی هم به عنوان زبان مستقل در برخی دانشگاه های خارجی تدریس میشه پس معلومه که از فارسی جداست اما به پارسی میانه نزدیک هست مثل زبان لری.. فارسی لری کردی و گیلکی و بلوچی خویشاوندی دارند و از یک گروه هستند.
    کسانی که فک میکنن لری لهجه یا گویشی از فارسی هست برن تحقیق کنن الکی یه حرفی رو نزنید من که لرم بهتر از شما میدونم.
    سایت های علمی و معتبری همچون ویکی پدیا و سایت های علمی دیگه لری را مستقل دانسته و تمام.
    زبان چینی و کره ای واقعا من که سختمه ولی عربی میتونم راحت تر یاد بگیرم. خیلی هم به زبان کردها ( کردی ) علاقه دارم دوس دارم یاد بگیرم. خود کردها زیبا حرف میزنن به دل من که میشینه.

    پاسخ
  • محمد حسینی
    آبان 26, 1402 11:20 ب.ظ

    زبان برره ای هم جزو زبانهای مشکل می‌باشد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست