learning-indian

3 بهترین نرم افزارهای آموزش زبان هندی بصورت خودآموز (اصولی و سریع)

گاما

در این پست ۳ بسته نرم افزاری شامل دی وی دی و سی دی های آموزش زبان هندی بصورت خودآموز را به شما معرفی می کنیم. این بسته ها در حال حاضر بهترین و جدیدترین نرم افزارهای آموزش زبان هندی هستند که این زبان را بدون نیاز به کلاس و بصورت سریع و اصولی به شما آموزش میدهند.

ساده‌ ترین راه برای یادگیری هر زبانی این است که برای مطالعه و تمرین آن زبان ثابت ‌قدم باشید. خوشبختانه هندی یکی از محبوب ‌ترین زبان‌ های جهان است كه نزدیک به 1.5 میلیارد نفر به آن صحبت مي ‌كنند، بنابراین شما هم ‌صحبت کافی برای تمرین هندی اين زبان را دارید!

6 نکته بسیار کاربردی یادگیری زبان هندی

  • با جملات پايه هندي، تمرين را شروع كنيد.  یادگیری مجموعه الفباي جديد زمان‌بر است. بیشتر خارجی ‌ها یا زبان ‌آموزان هندی که می ‌شناسم با حفظ کردن و فهمیدن جملات پایه به زبان هندی شروع کرده ‌اند. از آن جایی که هنوز با حروف الفباي هندی آشنا نيستيد، تلفظ جملات را به زبان مادری تان یادداشت کنید.
  • اول عباراتي كه كاربرد عملي و روزانه دارند را ياد بگيريد.  معمولا در دوره‌ هاي آنلاین آموزش اين زبان عباراتي آموزش داده مي ‌شود که در مکالمات روزمره و واقعي هندي به كار برده مي ‌شود.  برای صحبت کردن به یک زبان، مطلقا نیازی نیست مستقیما به سراغ گرامر بروید. البته كمي آشنايي با دستور زبان لازم است، اما هر چه بیشتر به زبان هندی صحبت کنید (بدون این که جملاتی را در ذهن تان ترجمه کنید)، این روند سریع تر خواهد بود. هنگامی که در مورد عبارات اصلي و جملات پركاربرد روزانه مطمئن شدید، به سراغ گرامر و یادگیری خط ديواناگري بروید.
  • گرامر پايه را ياد بگيريد.  تا این مرحله، باید به راحتي به زبان هندی صحبت کنید. حالا وقت آن است كه روي دستور زبان و اصلاح اشتباهات تان در ساختن جمله كار كنيد. شما می ‌توانید از يك کتاب آموزش هندی يا معلم خوب برای این کار استفاده کنید.
  • از فلش‌ کارت‌ براي یادگیریِ واژگان استفاده كنيد.  اگر تعداد لغاتي كه بلديد خيلي زياد نباشد، در صحبت کردن محدود خواهيد شد. یادگیری لغات جدید مهارت زبان تان را تقويت می ‌کند. کلمات جدید را پيدا و یادداشت کنید. در صورت امکان از فلش‌کارت یا برنامه ‌ای که دارای اين قابليت هستند برای به خاطر سپردن کلمات جدید استفاده کنید.
  • از اشتباه کردن نترسيد!  هرگز از اشتباه کردن نترسید. کودکان سريع یک زبان را یاد می‌گیرند زیرا نگران اشتباهاتی كه مرتکب شوند، نیستند. مردم محلي هم وقتي مي ‌بينند شما داريد سعي مي‌ كنيد زبان و فرهنگ شان را ياد بگيريد، مطمئنا هواي تان را خواهند داشت. اشتباهات به شما کمک می ‌کند تا پيشرفت كنيد.
  • تمرين، تمرين و تمرين!  هر چه قدر که بر روي اين نكته تاكيد كنيم، كم است! حتی اگر اشتباه می‌ کنید هم تمرین کنید. در صورت امکان یک هم ‌صحبت بومی یا معلم هندی پیدا و سعی کنید با او به اين زبان صحبت کنید.

بهترین نرم افزارهای آموزش زبان هندی

۱- آموزش زبان هندی نصرت در۳۰ روز

 

 

nosrat-hindi-570x640

آموزش زبان هندی نصرت یکی از بهترین ترین مجموعه هایی است که جهت آموزش کامل زبان هندی برای شما عزیزان فراهم گردیده است و بر روی تمامی مهارت های زبان هندی شامل گویش، تلفظ و مکالمات تاثیر بسزایی دارد. این مجموعه برگرفته از جدیدترین متد آموزشی روز دنیاست. با این مجموعه شما می توانید در هر مکان و موقعیتی که هستید مکالمه هندی خود را تقویت کنید زیرا این بسته قابل اجرا بر روی کامپیوتر، موبایل و دی وی دی پلیر (DVD Player) و MP3 می باشد.

⇐ اطلاعات بیشتر یا خرید اینترنتی

۲- نرم افزار آموزش زبان هندی Rosetta Stone

رزتااستون زبان هندی

شیوه آموزشی در نرم افزار قدرتمند و هوشمند رزتا استون بر این اصل ساده که یادگیری زبان باید آسان، موثر، سرگرم کننده و کاربر محور باشد، استوار است. در واقع این شیوه آموزشی از طریق ایجاد وابستگی کلمات و عبارات با تصاویر از طریق مثال‌هایی که در زندگی واقعی و روزمره با آن روبرو می‌‌شویم، مشابه یادگیری زبان مادری به صورت طبیعی و بدون ارائه ترجمه و شرح گرامر یا دستورات گیج کننده است. این مجموعه آموزشی به شکلی طراحی شده است که زبان‌آموز به سادگی و به صورت ناخودآگاه معنی و مفهوم کلمات و عبارات را درک کرده و آموخته‌های موجود ملکه ذهن او می‌‌شود.

⇐ اطلاعات بیشتر یا خرید اینترنتی 

۳- اپلیکیشن های موبایل

متاسفانه اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان هندی در سطح جهانی و ایران بسیار کم و یا خیلی ضعیف هستند. پیشنهاد می کنیم وقت تان را روی این اپلیکیشن ها هدر ندهید. از سه بسته آموزشی بالا استفاده کنید. هر چند اپلیکیشن Duolingo را برای یادگیری تا حدودی پیشنهاد  می کنیم:

اپ روسی

⇐ دانلود اپلیکیشن Duolingo برای اندروید

⇐ دانلود اپلیکیشن Duolingo برای io

باز هم هرگونه سوالی در زمینه یادگیری زبان هندی بصورت خودآموز دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

بسیار کاربردی برای زبان هندی

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست